Compacte 15” sub en 10”+1” Top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Misschien zijn deze gereconed, en later dicht geplakt door RSL.
    Zoja, dan zijn ze weer als nieuw en is er niets aan de hand...

Enorm leuk ontwerp en top dat je dit deelt met ons!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by salsa
      Misschien zijn deze gereconed, en later dicht geplakt door RSL.
      Zoja, dan zijn ze weer als nieuw en is er niets aan de hand...
      Dat dacht ik niet. Ze zullen weliswaar weer als nieuw werken, maar dat zijn ze niet. Je kunt ze dan ook niet als nieuw verkopen, laat staan voor de nieuwprijs.

Waarom RSL de originele tape vervangen heeft voor haar eigen kan ik alleen maar over speculeren, zeker weet ik het niet.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• PeterSchut
        • Jul 2010
        • 109

Originally posted by Rolandino
        Denk de meesten hier op het forum weten wel hoe RSL werkt !

Succes met je ontwerpen en bouwen ziet er goed uit hoor.
        Ik weet niet waar jullie over speculeren, maar ik denk toch echt dat mijn units nieuw zijn. Nieuw gekocht en betaald. Is het niet mogelijk dat RSL zijn inkomende goederen controleerd?
        Je kunt een dikke 15" niet monteren zonder sporen achter te laten. Daarbij waren de NSD1095N en 10NMB420 niet eens uit voorraad leverbaar en bevestigde 18 sound dat ze in bestelling/productie waren toen ik met de support en marketing afdeling in contact was over het ontbreken van de 8 ohm TS data en curves van de 10". (de doos op de foto is van de 10" en hoorn)
        Dus onder genoemde uitspraken zijn een beetje gezocht.

Overigens een zeer behulpzaam bedrijf. Ik had wat fouten in de datasheets gevonden, en bij navraag werden ze direct gecorrigeerd en stonden de gecorrigeerde sheets op hun website.

Daarbij hebben ze dus binnen 2 dagen die 8 ohm versie van de 10" nagemeten en mij de traces van impedantie en frequentie response gestuurd die ik nodig had om het passieve filter te symuleren.

18 sound heeft in mij een enorme fan gekregen. Ik heb me 20 jaar niet met pro-sound bezig gehouden, en daarvoor was het dus Electro Voice en JBL. Maar er is veel veranderd en 18 sound is daar nu onderdeel van. En wat een mooi assortiment met een volledige reeks in ferro en Neo magneten.
        Ik heb ook veel gehad aan de 18 sound voorbeelden. Ze hebben me in staat gesteld de symulatie software te controleren want ik heb die voorbeelden in zowel winISD als in het filter programma "nagemeten", en dat was meer dan hoopgevend.

Maar even terug naar dit topic onderdeel. Van zowel de 10" en de 1" driver weet ik zeker dat ze nieuw besteld zijn. Op alle dozen zat RSL tape, dus die hebben een andere oorzaak. Ik denk dat het in het belang van de lezers op dit forum belangrijk is dat er niet zomaar wat geroepen wordt.

Prettige Sinterklaas vandaag.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Beste Peter,

Ik secondeer je stelling dat deelnemers niet zomaar moeten roepen.
          Vooropgesteld: een reactie moet iets toevoegen aan het discussieonderwerp.

Dat is ook exact de reden waarom ik de inhoudsloze, suggestieve en daarmee zinloze reactie van Rolandino heb verwijderd.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

YUP.

maar ben het met 4A eens.
            Alsnog succes met je project wat er nu al goed uitziet.
            Last edited by moderator; 05-12-10, 11:55. Reason: ...
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• PeterSchut
              • Jul 2010
              • 109

Weer een update.
              We hadden vandaag wat minder tijd maar toch in 1,5 uur de 2 topjes in elkaar geschroefd. Weer een fantastische puzzle.
              Zie hier het resultaat: (excuses voor de slechte kwaliteit foto's, met de telefoon gemaakt)

Comment

• DJJJ
                • Feb 2010
                • 41

Volgens mij word dit een erg mooi setje!!
                Mijn complimenten
                Ik blijf dit wel even volgen, ook erg leuk zo'n foto verslagje erbij.
                Hoeveel man wil je hier mee doen als ik vragen mag? (excuseer mij als het al is vermeld)
                Last edited by DJJJ; 08-12-10, 21:14.

Comment

• PeterSchut
                  • Jul 2010
                  • 109

Originally posted by DJJJ
                  Volgens mij word dit een erg mooi setje!!
                  Mijn complimenten
                  Ik blijf dit wel even volgen, ook erg leuk zo'n foto verslagje erbij.
                  Hoeveel man wil je hier mee doen als ik vragen mag? (excuseer mij als het al is vermeld)
                  Bedoel je wat voor een feestje kunnen we hier mee vullen?
                  Ik wil met een dubbele EV Q1212 gaan draaien, een versterker per kanaal.
                  Doordat een kanaal het laag in 4 ohm gaat leveren en het andere kanaal het midhoog in 8 Ohm zal de versterker wat meer reserve hebben op de 15NLW9500 (zo'n 1800 Watt)
                  Volgens mijn berekeningen zou dat een geluidsdruk over het hele frequentie bereik van zo'n 125dB (1meter) moeten geven bij 1200 W in 4 Ohm en is er dus ook nog 1 a 2 dB headroom, waar deze speaker mee om moet kunnen gaan (ik hoop de kast ook)
                  Ik heb overigens mijn zinnen gezet op een EV DC-one/Dynacord Powermax 230 2 weg cross over. een geniaal apparaat met een zeer muzikale opbouw.

Voor hoeveel mensen? 200 moet geen probleem zijn, maar echt ervaring heb ik hier niet mee.
                  Een tweede set is overigens zo gebouwd, dus afhankelijk van de balans zal er nog een set subs of topjes bij kunnen (of beide)
                  Last edited by PeterSchut; 09-12-10, 00:19.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Mag ik vragen waarom je de zijkanten van de sub niet wat laat uitkomen aan de voorkant?
                    Dat maakt het monteren van de rooster toch wat eenvoudiger?

Comment

• PeterSchut
                      • Jul 2010
                      • 109

Originally posted by frederic
                      Mag ik vragen waarom je de zijkanten van de sub niet wat laat uitkomen aan de voorkant?
                      Dat maakt het monteren van de rooster toch wat eenvoudiger?
                      Voor het horizontale afstraal gedrag is het beter om geen obstakels te hebben.
                      Dat maakt de constructie inderdaad moeilijker.
                      Het Gaas wordt nu aan de boven en onderkant vastgezet en is dus links en rechts onder 45 graden omgezet (en volgt het de boven en onderkant)

Als resultaat is dat heel mooi en het heeft een (klein) technisch voordeel.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Originally posted by PeterSchut
                        Dat maakt de constructie inderdaad moeilijker.
                        Het Gaas wordt nu aan de boven en onderkant vastgezet en is dus links en rechts onder 45 graden omgezet (en volgt het de boven en onderkant)

Als resultaat is dat heel mooi en het heeft een (klein) technisch voordeel.
                        Onder de 300hz heeft een opstakel (bijvoorbeeld een kast rand) absoluut geen invloed meer op het afstraal gedrag van geluid.
                        Voor de stevigheid van de constructie zou een volledig front aan te raden zijn.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by PeterSchut
                          Bij een sub
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PeterSchut
                            • Jul 2010
                            • 109

Originally posted by MusicXtra
                            Bij een sub
                            [FONT=Verdana]Nee niet bij een Sub, dat zal jeuken....[/FONT]

[FONT=Verdana]Maar bij de redelijk brede hoek van de top wel, daar is het voor bedoeld.[/FONT]
                            [FONT=Verdana]En voor de 'eenheid' heb ik gekozen voor deze constructie voor beide kasten.[/FONT]

[FONT=Verdana]Dit is de inspiratie:[/FONT]
                            [FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana]en goed gestolen is beter dan slecht bedacht.[/FONT]
                            [FONT=Verdana]Zo heb ik ook de twee verstevigingen op de achterwand van MusicXtra gestolen in de behoefte de achterwand resonantie arm te maken in een kast waar geen plankje van voor naar achteren kan lopen ivm de speaker.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik ben zeer gevoelig voor hoe een set eruit ziet. Onderdeel van het plezier zit in zaken die uitsluitend visueel belangrijk zijn.[/FONT]

[FONT=Verdana]De stevigheid heeft er niet onder te lijden want beide fronten zijn een sandwich van 2x 15mm bij de sub, en 2x 12mm bij de top.[/FONT]
                            [FONT=Verdana]En ik kan je zeggen dat de kasten zeer solide aanvoelen.[/FONT]

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Wat ik nog een beetje mis is een plankje om de hoogdriver te ondersteunen. Als een kastje omgekieperd wil het anders nog wel eens gebeuren dat de hoogdriver van de hoorn afbreekt.
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• PeterSchut
                                • Jul 2010
                                • 109

Originally posted by Big Bang
                                Wat ik nog een beetje mis is een plankje om de hoogdriver te ondersteunen. Als een kastje omgekieperd wil het anders nog wel eens gebeuren dat de hoogdriver van de hoorn afbreekt.
                                [FONT=Verdana]Bedankt voor de tip en ik ga kijken of meneer CNC iets makkelijks kan bedenken. [/FONT]
                                [FONT=Verdana]Maar ik maak me er niet echt zorgen over. De XT1086 is van aluminium, en er gaat heel wat meer mis dan alleen een driver die gaat afbreken.[/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Times New Roman][/FONT]

Comment

Working...