Punisher 6060

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

Ik vond het idee erg goed van dat ventilatie gat naar buiten maar ja dat van die kast erbovenop is een simpel practisch detail waardoor het wel eens niet zou kunnen lukken, maar daarbij komt ook dat er rommel in kan komen, ik sta ook wel eens in het zand op een droge zomerdag incl. alle stof.

Maar leuk dat er mee gedacht wordt, we noemen hem nog steeds punisher 6060 maar ik denk dat hij een andere naam verdient, het is namelijk geen punisher meer, en die vergelijking hoeft ook niet meer gemaakt te worden, brengt alleen verwarring

Ik noem hem de Extreme SPL Practical Horn dus Extreme-SPH. Omdat ik met deze hoorn een practische hoorn probeer te ontwikkelen die in standaard truckmaat past.

"EXTREME-SP-HORN"

Groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

citaat:Nee, dat heb ik niet, dat is niet zo leuk maar daar verzinnen we wel iets op,
      Aluminiumplaat alá labsub?

Zodra de kast geheel ontworpen is, ga je dan een prototype maken?

En dat laatste stukje van de hoorn, waarom is dat opeens haaks op de bovenkant (schuin ziet er beter uit [8D]).

citaat:"EXTREME-SP-HORN"
      Punisher, Crusher, Psychosub, extreme-sp-horn, waar gaat dat naar toe met die namen van tegenwoordig [xx(][8)][?]

Mvg Johan

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

citaat:Aluminiumplaat alá labsub?

Zodra de kast geheel ontworpen is, ga je dan een prototype maken?

En dat laatste stukje van de hoorn, waarom is dat opeens haaks op de bovenkant (schuin ziet er beter uit ).
        Om kosten te besparen wil ik gewoon een houten plaat als luik, daar probeer ik dan ook naar te ontwerpen. Mocht dit niet lukken dan is dat altijd nog een optie ja.

Ja ik ga een prototype maken, net als de SPL Hoorn, maar de SPL hoorn ben ik halverwege mee gestopt. Door omstandigheden heeft dat protoype een paar maand stil gelegen en in toen ik er mee verder wilde heb ik nog eens nagedacht en heb besloten om een nieuw ontwerp te maken. (de inspiratie kwam vanuit de Punisher en dan vooral de driver, de CIARE 12.00SW. De voordelen van deze kast vergeleken bij mijn vorige ontwerp zijn voor mij:

- makkelijker handelbaar, wanneer nodig. Want ik maak ze zo dat ik ze
        per 2 aan elkaar kan klikken en vervoeren, wanneer je met 2
        personen opbouwd scheelt dit in tijd.
        - meer configuraties mogelijk. Ik kan nu deze sub enkel per kant
        gebruiken voor mijn kleine set waar ik eerst een frontgeladen 18"
        voor wilde ontwerpen, dat doe ik nu niet meer.
        - 2 van deze speakers zijn kleiner dan mijn SPL SUB, wanneer ik 2 op
        elkaar zet (en vast te klikken) dan neemt het een grondoppervlak
        van 85 x 60 cm in. En de SPL Hoorn neemt 120 x 60 cm in.
        - Makkelijker te bouwen, in de SPL hoorn zaten vlakken die twee keer
        schuin op elkaar kwamen, dan krijg je erg rare hoeken die je niet
        eens uit een 2d tekening kunt aflezen, dit was moeilijk te maken en
        ik was ook bang dat wanneer je het niet precies gelijk krijgt je
        lucht lekken krijgt.
        - Tussen de 50Hz en 120Hz gaat de EXTREME-SP-HORN harder dan de SPL-
        Horn.

Dus genoeg voordelen op te noemen boven de SPL hoorn die als enig voordeel had dat hij i.p.v tot 45HZ (2 EXTREME-SP-HORN speakers) tot 35Hz door liep. That's all.

De reden dat ik een klein voorplaatje heb (tenminste als je dat bedoelt) die haaks staat is omdat ik anders niet genoeg inhoud heb en ik persoonlijk een recht stekje in het vooraanzicht mooier vind. Maar het is simpel met zo'n recht plankje heb je meer hoorninhoud over en in zo'n klein kastje telt elk stukje mee. En ik ga er toch doek voor spannen daarom ligt dat plaatje ook 2 cm terug van voren, net als dat latje onderin. De klant ziet straks gewoon een stuk schuim (geluiddoorlatend natuurlijk) van 57 x 55 cm en klaar.

Groeten Martin

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

citaat:- makkelijker handelbaar, wanneer nodig. Want ik maak ze zo dat ik ze
          per 2 aan elkaar kan klikken en vervoeren, wanneer je met 2
          personen opbouwd scheelt dit in tijd.
          Wil je dat eens duidelijker uitleggen? ga je ze vast opeen maken of via een "klik" systeem? anders mag je ook uitleggen hoe je het trillen en dergelijke tegen wil gaan?

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

Neem aan dat je er geen copyright op gooit en dat ik evt ook een proto kan bouwen?
            Heb je verder al plots of verwachtingen kwa rendement klaar?
            SR20DET

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Zoals Michiel al aangaf zijn vouwingen op het einde van de hoorn nadeliger dan aan het begin. Daarom vraag ik me af waarom je voor de vouwing van de Punisher bent afgeweken. Weliswaar kosten 2 deksels iets meer tijd op te maken dan een enkele maar als je daarvoor een betere folding terugkrijgt... De driver zul je ook niet elke dag hoeven te vervangen dus dan spreekt er voor mij weinig voor deze plaatsing van de driver. Niet voor niets is er in de Servodrive BT-7 en LAB-hoorn voor deze folding gekozen met de enige scherpe knik vlak aan het begin van de hoorn. De hoge druk voor de driver wordt via de hoorn getransformeert naar de lage omgevingsdruk, daarmee neemt de trillingssnelheid van de luchtmoleculen toe en daarmee de wrijving en turbulentie verschijnselen.

Verder raad ik je net zoals bij de SPL-hoorn aan om goed te checken of het hoornverloop wat je in Hornresp invoert ook werkelijk hetgene is dat je hebt in getekend.

De grotere hals die jij gekozen hebt met een mond evengroot als in de Punisher resulteert in een iets groter volume van de hoorn. Bij een zuiver exponentieel verloop zal de kast dan iets groter worden dan van de orginele Punisher. Tevens heeft de grotere mond een rimpeling tot gevolg die is echter niet kritisch.

Ik ben zeer gebenieuwd naar de eindtekeningen!

MVG Contour

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaataarom vraag ik me af waarom je voor de vouwing van de Punisher bent afgeweken.
                Ten eerste kwam ik na vele schetsen en simulaties erachter dat het niet ging passen in een hoogte van 60 cm buitenwerks (binnewerks 57cm.

Ten tweede vind ik het wel leuk om helemaal voor een eigen ontwerp te gaan, nabouwen is minder leuk he.

Ik ga hier zeker een proto van bouwen, wanneer die klaar is (in 2 of 4 voud) dan kan ik er wel even aan gaan meten en misschien kan ik hem eens naast twee punishers zetten. Volgens mij worden de punishers namelijk ook al door het gehele land gebouwd (goed ontwerp dus).

citaat:Ik ben zeer gebenieuwd naar de eindtekeningen!
                Ik ook maar eerst is er nog wat werk aan de winkel, die CIARE die in 1 keer 14,5 diep bleek te zijn i.p.v. 13.5 was ook geen meevaller op 57CM is 1,5 namelijk nog best veel maar ik doe mijn best.

Nog even een vraagje: Is het beter om met schuine plankjes in de hoeken te werken of met een ronde plank?? Oftewel moet ik de hoeken hoekig of rond maken? Ik vind hoekig (zoals ik ze nu ook heb getekend) makkelijker te maken en het geeft ook meer stevigheid aan de kast.

Groeten Martin

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

De ciare is zelfs nog dieper geworden, minstens 16 tot 16.5cm, inside information
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

Ik bel wel even met de importeur over de diepte van de CIARE. Maar mocht dat zo zijn dan is dat wel vervelend!!

Groeten Martin

Comment

• ivo
                      • Jul 2003
                      • 390

De importeur belde mij over de diepte, of heteen probleem kon opleveren bij de bouw van de punisher.
                      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

citaate importeur belde mij over de diepte, of heteen probleem kon opleveren bij de bouw van de punisher
                        Kan iemand die een CIARE heeft even meten voor mij, zodat ik de maat precies weet? Ik vind het ook niet erg als meerdere mensen even kijken

Ik ben benieuwd, vooral als ik het dan nog in dit kastje kan krijgen

Groeten Martin

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Hoezo nog dieper Ivo ? Onlangs toen heb je me weten te vertellen dat deze 14,5cm is en niet zoals in de datasheet 13,5cm. En nu weer 16cm ?
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• TlM
                            • Apr 2004
                            • 42

Als je even kijkt op de site van www.speakerstore.nl, dan zul je daar een bericht zien staan waarin staat dat het ontwerp van de Ciare 12.00SW is aangepast.
                            Beter èèn speaker gevlogen dan twee gestacked.

Comment

• ivo
                              • Jul 2003
                              • 390

Dit heb ik van de importeur site, [u]sensationele subwoofer! Voor studio, (car)HIFI, PA. Let op! Gewijzigd chassis! inval-diepte 14cm verbeterde koeling</u>. Dit is de NIEUWE zending. Bij de invaldiepte moet je nog 2cm bijtellen voor de rubber rand. Het oude type was totale diepte 14,5 nu zijn ze totale diept 16cm geworden.

Comment

• Klaaske
                                • Jun 2003
                                • 571

Speakerstore heeft het over 14cm
                                <font size=\"1\">
                                Groeten,
                                Jaap
                                <b>
                                -[GSXke :)]-
                                </font id=\"size1\"></b>

Comment