Punisher 6060

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

    #31
    14,5 was hij, Janbo was erbij toen we hem namete. De importeur belde mij zaterdag dat de overall depth dieper was geworden met zeker 2cm, de invaldiepte is 14cm dus wordt de overal depth 16cm. Koop eerst een driver, meet hem na, en bouw dan de kast, METEN IS WETEN!!!!!
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

    Comment

    • Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

      #32
      WTF! Heb ik net de latten erin gelijmt zodat die 14,5cm net past [}]

      Comment

      • frederik_
        • Jul 2003
        • 98

        #33
        Helaas heeft Ciare de diepte aangepast.
        Ik heb de speaker zojuist opgemeten en hij is 16cm diep. Hij past nog net in de Punisher (poolplaat boring heeft nog 1,5cm ruimte tot de hoorn).
        De balken voor de bevestigings van de afdichtplaat zullen dus later gemonteerd moeten worden.

        Comment

        • lichtenlawaai
          • Oct 2004
          • 12

          #34
          Frederik van speakerstore belde mij net om even te melden dat de nieuwe Ciare inderdaad 16 cm diep is... wanneer je dus de punisher precies volgens het plan bouwt moet hij dus net passen. wat de koeling betreft houd hij nog wel 1.5 cm over onder de magneet. maar het nieuwe model zou ook vanaf de zijkant gekoeld worden... aldus Frederik van speakerstore.

          ze gaan morgen op de post hier naar toe. dan zal ik er donderdag/vrijdag even foto's van maken.

          de bouw van mijn punishers kun je trouwens volgen op www.look2me.nl/punisher

          mvg Jos

          Comment

          • lichtenlawaai
            • Oct 2004
            • 12

            #35
            tja zo snel kan ik niet typen....

            Comment

            • frederik_
              • Jul 2003
              • 98

              #36
              enorm offtopic: ik zat al achter de pc toen ik je belde

              Comment

              • ivo
                • Jul 2003
                • 390

                #37
                citaat:Geplaatst door Overdrive

                WTF! Heb ik net de latten erin gelijmt zodat die 14,5cm net past [}]
                Ik heb nog wel een hamer en beitel te leen Zelfbouw blijft
                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                Comment

                • Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

                  #38
                  Zoals Frederik al aangeeft zal de nieuwe Ciare 12.00SW driver nog net passen in de Punisher. Het poolkerngat heeft volgens mijn AutoCAD tekening nog 16mm tot aan het paneel onder de driver. De magneet zal met zijn zijkant ook bijna tegen dit paneel komen dus werk nauwkeurig en houdt de maten hier zo goed mogelijk aan.

                  Voor diegenen die de beschikking hebben over een frees is het aan te bevelen de driver een paar mm te verzinken in het paneel waarop deze vastgebouwd wordt. Op die manier win je een paar mm aan de achterkant plus het monteren van de driver is makkelijker aangezien deze niet meer kan verschuiven.

                  Men kan ook ter plaatse van het poolkerngat een paar mm wegfrezen uit de plaat onder de driver voor wat meer ventilatie. Echter noodzakelijk zal het niet zijn omdat de nieuwe driver aan de zijkant van de korf de spoel ook ventileert en de nieuwe driver kan nog meer vermogen verwerken dan de oude variant.

                  MVG Contour

                  Comment

                  • maikelpal
                    • Nov 2003
                    • 61

                    #39
                    hoi ik overweeg ook om deze versie van de punisher te gaan bouwen maar mijn vraag is heeft er iemand aub een zaag schema voor mij want dan kan ik deze aan iemand geven die de onderdelen dan cnc wil frezen voor mij bvd
                    mvg Maikel

                    Comment

                    • Contour
                      • Feb 2001
                      • 1018

                      #40
                      Voor zover ik het begrijp zal Martin zijn Punisher 6060 (of extreme SP horn) moeten aanpassen vanwege de grotere diepte van de Ciare driver. Deze is nu 16cm in plaats van 14.5 zoals eerst. Gelukkig past hij nog wel in de orginele Punisher :-)

                      MVG Contour

                      Comment

                      • mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

                        #41
                        Aanpassen wil ik het niet noemen, meenemen in het ontwerp is de juiste benaming er is namelijk nog geen definitief ontwerp geweest alleen een schets vanwaaruit ik ben gaan simuleren, nu ben ik bezig alles in elkaar te passen dus de simulatie mijn excel sheet met berekeningen en het ontwerp aan elkaar kloppend te maken?

                        Maar als je snel iets wilt bouwen moet je de Punisher nemen, die is al doorontwikkeld en uitgebreid getest met goed resultaat, wat bij mijn ontwerp nog moet blijken.

                        Groeten Martin
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                        Comment

                        • )jeroen(
                          • Jan 2001
                          • 546

                          #42
                          Even los van de punisher 6060,

                          ik ben nu bezig met een hoorn te tekenen in cad, maar wat moet ik als hoornlengte aannemen? Het midden van de hoorn? Of de lengte van de rechte kant van de hoorn? Vooral het gedeelte dicht bij de mouth wordt lastig als je het midden zou moeten nemen... Dit midden weet je pas zodra je het hoornverloop hebt getekend (waarvoor je dus de lengte al nodig had ).
                          Gr.

                          )jeroen(

                          Comment

                          • lichtenlawaai
                            • Oct 2004
                            • 12

                            #43
                            heb de ciare's net binnen (nieuwe model) en meteen een aantal foto'tjes gemaakt deze kun je bekijken op:

                            Comment

                            • mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

                              #44
                              je bent goed bezig, hoeveel bouw je er eigelijk?

                              Die driver ziet er ook gewoon stoer en degelijk uit en vanaf boven lijkt de magneet wel erg groot.

                              Groeten Martin
                              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                              Comment

                              • lichtenlawaai
                                • Oct 2004
                                • 12

                                #45
                                citaat:Geplaatst door mbottens

                                je bent goed bezig, hoeveel bouw je er eigelijk?
                                thanx ik bouw er nu twee straks topkastjes en dan nog eens twee (als ze goed bevallen)

                                citaat: Die driver ziet er ook gewoon stoer en degelijk uit en vanaf boven lijkt de magneet wel erg groot.

                                Groeten Martin
                                ja jammer dat je die straks niet meer ziet [V]

                                Comment

                                Working...