Defecte P3000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul10
    • May 2012
    • 122

    #46
    Originally posted by MusicSupport
    De LX1600 is retour. Geen verassingen. Een kapotte NTC zoals op de foto hierboven. 3 uur werk en wat materiaal...
    Tis toch echt wel droevig gesteld hoe de service en kennis is bij de importeurs van PRO apparatuur, of ligt dit aan mij?

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #47
      Originally posted by Paul10
      Tis toch echt wel droevig gesteld hoe de service en kennis is bij de importeurs van PRO apparatuur, of ligt dit aan mij?
      Had het sneller gemoeten? Ze moeten toch doormeten en testen en dan ook nog deassembleren en hersolderen...

      Als je kritiek geeft lees ik er graag bijbehorende argumentatie bij!
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #48
        Als je importeur bent van een merk ken je de zwakke plekken van je merk en weet je meestal door de omschrijving van de storing al wat er loos is.
        Dat er dan vervolgens nog drie uur nodig is om de storing te verhelpen komt bij mij nogal ongeloofwaardig over.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • jans
          • Feb 2003
          • 869

          #49
          Ik kan me voorstellen bij storingen die veel voorkomen dat reparaties zo gepiept zijn.
          Bij storingen die niet of nauwelijks voorkomen kan ik me voorstellen dat het zoeken langer duurt. Dit komt in mijn eigen werk als E/I technicus ook voor.
          Soms moet de importeur teruggrijpen naar de fabriek zoals in mijn geval.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

            #50
            Originally posted by jans
            Ik kan me voorstellen bij storingen die veel voorkomen dat reparaties zo gepiept zijn.
            Bij storingen die niet of nauwelijks voorkomen kan ik me voorstellen dat het zoeken langer duurt. Dit komt in mijn eigen werk als E/I technicus ook voor.
            Soms moet de importeur teruggrijpen naar de fabriek zoals in mijn geval.
            Dat doen lang niet alle importeurs cq servicecentra. Ik heb een tijd geleden Peavey gerepareerd en liep wel degelijk tegen een ontwerpfout aan. Dat hoeft in de praktijk niet altijd mis te gaan, maar bij deze amp wel. In NL reageerde men verbaasd, nooit van gehoord. Ik had uitgezocht, dat als alle componenenten ideaal waren, dat de schakeling moest sneuvelen. Door spreiding in een diode (1N4148) ging het circuit in de fout. In correspondentie met de fabrikant, bleek uit onderzoek dat de schakeling inderdaad te kritisch was . De fabrikant heeft het ontwerp n.a.v. mijn correspondentie aangepast.

            Ik heb het in het begin van de thread al eens beweerd, opsturen biedt niet altijd soulaas. Maar er zijn zeker goede technici, die ook "klerefouten" eruit halen.
            Toen ik de fout met de NTC voor het eerst tegenkwam, heb ik ook even moeten zoeken, meten en redeneren.

            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • jans
              • Feb 2003
              • 869

              #51
              Ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van.
              Heb contact gehad met mijn leverancier. Hij heeft de versterker binnen gekregen en zelf toch nog maar even getest, en wat denk je............., nog niet goed.
              De versterker is weer terug naar de importeur.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #52
                Bij een professioneel bedrijf krijg je normaal toch dadelijk een vervangtoestel om al die miserie op te lossen.

                Comment

                • jans
                  • Feb 2003
                  • 869

                  #53
                  Als ik die nodig zou zijn dan is dit ook geen probleem.
                  Heb tot nu toe genoeg verstekers staan.
                  Blijft vervelend dat de versterker zo lang weg is.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

                    #54
                    Originally posted by jans
                    Ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van.
                    Heb contact gehad met mijn leverancier. Hij heeft de versterker binnen gekregen en zelf toch nog maar even getest, en wat denk je............., nog niet goed.
                    De versterker is weer terug naar de importeur.
                    Je vraagt je dan af of de versterker wel naar de fabrikant is geweest. Behoudens intermitterende fouten, die zich sporadisch voordoen, is geen enkele versterker zo ingewikkeld dat het meer dan een half jaar moet duren, om er achter te komen wat er aan de hand is.
                    Alstie toch in de kliko gaat, dan graag in de mijne.

                    Speakertech
                    Last edited by speakertech; 08-01-14, 15:23.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • Paul10
                      • May 2012
                      • 122

                      #55
                      Originally posted by MusicSupport
                      Interessant; ik heb op dit moment een LX1600 liggen die in de protect blijft hangen na het aanzetten. (Heb er 4 en van die 4 zijn er 3 terug geweest naar Telex Repair (binnen een jaar) voor hetzelfde euvel waarbij uiteindelijk wat componenten in het ingangscircuit zijn vervangen (onder garantie) omdat de amp in de protect bleef hangen.) Deze is echter al een keer gerepareerd dus ik ben benieuwd wat het nu is. Hij gaat naar Service & More (officiele EV/Dynacord reperateur Benelux) en daar mogen ze kijken wat ze er mee doen.
                      Vind je het niet een beetje sneu dan 4 van de 3 defect? Eigenlijk vind ik dat je je als fabrikant of importeur behoorlijk moet schamen voor je product en die vierde direct preventief na moet gaan kijken, misschien is de service van Telex goed, maar hoe vaak ik niet een fabrikant/importeur aan de telefoon heb met het antwoord "u bent de eerste met deze klacht" terwijl ikzelf al meerdere keren dezelfde klacht heb aangekaart(van meerder dezelfde apparaten).

                      Reparaties hoeven echt geen half jaar te duren, dat is toch kolder.

                      Comment

                      • jans
                        • Feb 2003
                        • 869

                        #56
                        Originally posted by speakertech
                        Je vraagt je dan af of de versterker wel naar de fabrikant is geweest.
                        Ik wil geen dingen roepen die ik niet hard kan maken maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik die gedachte ook heb.
                        Hij gaat zomaar niet naar de kliko. Als mijn werkplaats klaar is en hij is nog niet gereed wil ik er zelf nog wel even mee stoeien.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

                          #57
                          Originally posted by Paul10
                          Vind je het niet een beetje sneu dan 4 van de 3 defect? Eigenlijk vind ik dat je je als fabrikant of importeur behoorlijk moet schamen voor je product en die vierde direct preventief na moet gaan kijken, misschien is de service van Telex goed, maar hoe vaak ik niet een fabrikant/importeur aan de telefoon heb met het antwoord "u bent de eerste met deze klacht" terwijl ikzelf al meerdere keren dezelfde klacht heb aangekaart(van meerder dezelfde apparaten).

                          Reparaties hoeven echt geen half jaar te duren, dat is toch kolder.
                          Helemaal vreemd is dat niet, zeker als een apparaat recent is uitgebracht. Ondanks talloze proeven met proefseries, kan het in de praktijk toch gebeuren dat een bepaald onderdeel in het veld veelvuldig uitvalt. Dat is voor een fabrikant een kostbare zaak, maar daar verander je weinig aan. Normaal gesproken gaat er dan een servicebulletin uit, waarin beschreven staat hoe het probleem moet worden opgelost. Importeurs en nationale organisaties, zijn natuurlijk de eersten die dat horen te weten. Op zich is dat geen schaamte. De time to market is tegenwoordig veel korter als voorheen.
                          Na zo'n actie moet het produkt dan wel weer jaren betrouwbaar kunnen werken.

                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • Paul10
                            • May 2012
                            • 122

                            #58
                            Originally posted by speakertech
                            Helemaal vreemd is dat niet, zeker als een apparaat recent is uitgebracht. Ondanks talloze proeven met proefseries, kan het in de praktijk toch gebeuren dat een bepaald onderdeel in het veld veelvuldig uitvalt. Dat is voor een fabrikant een kostbare zaak, maar daar verander je weinig aan. Normaal gesproken gaat er dan een servicebulletin uit, waarin beschreven staat hoe het probleem moet worden opgelost. Importeurs en nationale organisaties, zijn natuurlijk de eersten die dat horen te weten. Op zich is dat geen schaamte. De time to market is tegenwoordig veel korter als voorheen.
                            Na zo'n actie moet het produkt dan wel weer jaren betrouwbaar kunnen werken.

                            Speakertech
                            Ik zou me zeker wel schamen als 75% = 3 van de 4(naar jou verhouding), apparaten die ik produceer binnen het jaar een ernstig probleem vertonen door mijn ontwerp. heb ik toch in mijn optiek een redelijk groot reken foutje gemaakt. en als ik een product koop waar 75% van uitvalt heb ik het vertrouwen in een apparaat verloren. en is de kans groot dat het exit ggat, Het zal een mening zijn.

                            maar ik geloof dat de discussie hier niet over ging.

                            Comment

                            • SH1000
                              • Dec 2009
                              • 220

                              #59
                              Originally posted by Paul10
                              Ik zou me zeker wel schamen als 75% = 3 van de 4(naar jou verhouding), apparaten die ik produceer binnen het jaar een ernstig probleem vertonen door mijn ontwerp. heb ik toch in mijn optiek een redelijk groot reken foutje gemaakt. en als ik een product koop waar 75% van uitvalt heb ik het vertrouwen in een apparaat verloren. en is de kans groot dat het exit ggat, Het zal een mening zijn.

                              maar ik geloof dat de discussie hier niet over ging.
                              Lekker kort door de bocht. Sterker nog, gewoon een wat te simpele voorstelling van zaken. Speakertech heeft naar mening zeker een punt.
                              Good is the enemy of Great
                              [Jim Collins]

                              Comment

                              • laserguy
                                • Jun 2003
                                • 2755

                                #60
                                75% uitval is helemaal niet normaal. Veel van de defecten die hier op tafel komen zijn de oorzaak van echt domme ontwerpfouten. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je bij het openen van een apparaat al op het zicht ziet waar de zwakke plekken zitten? Korte time to market is in dit opzicht dikke zever: denk gewoon twee keer na voor je het toestel in productie steekt. Kost je minder dan 10 minuten time to market... We moeten stoppen met het normaal te gaan vinden dat we onafgewerkte producten kopen die dan later met updates en modificaties wel worden opgelost (of is het weggemoffeld?).
                                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                                Comment

                                Working...