Defecte P3000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Defecte P3000

Wie heeft ervaring met de volgende storing.

Tijdens een productie ging de versterker op beide kanalen in protect.
    Ik heb de belasting overgezet op een andere versterker L2400 en ging problemen gehad.

De versterker thuis bekeken op lossen verbindingen. Niets gevonden en de versterker naar een reparateur gebracht.
    Daar heeft de versterker een tijd probleemloos gedraaid zowel onbelast als vol belast. Geen probleem.

Ik haal de versterker weer op, schroef hem in mijn rack voor een test en gaat direct weer in protect.

Ik breng de versterker weer weg maar ik voel al nattigheid dus hoop ik dat iemand hier het probleem herkent.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je schrijft er niet bij wat de belasting is, is dat 2, 4 of 8 Ohm?
    En wat mag de versterker volgens de fabrikant hebben?
    Gaat de versterker ook al in protect zonder signaal of pas wanneer hij tegen het clippen aan zit?
    Heb je het ook geprobeerd met slechts één kanaal aangesloten?
    Kortom; jouw vraag roept nog veel meer vragen op voor er een antwoord gegeven kan worden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik denk eerder dat de fout bij jou zit.

Mss in de bekabeling van de speakers of juist in je speakers.

Lijkt me sterk dat bij de reparateur niets aan de hand is en juist weer bij jou hetzelfde probleem geeft.

Ik zeg niet dat dat niet kan ( spook problemen bestaan )

Zoals ME aangeeft slaat de versterker ook in de protectie als je aanzet zonder de verdere bekabeling eraan gezet te hebben ?

Anders aan zetten en kabel voor kabel erin stoppen tot de protectie aanspringt.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Originally posted by MusicXtra
        Je schrijft er niet bij wat de belasting is, is dat 2, 4 of 8 Ohm?
        En wat mag de versterker volgens de fabrikant hebben?
        Gaat de versterker ook al in protect zonder signaal of pas wanneer hij tegen het clippen aan zit?
        Heb je het ook geprobeerd met slechts één kanaal aangesloten?
        Kortom; jouw vraag roept nog veel meer vragen op voor er een antwoord gegeven kan worden.
        De versterker gaat in protect zodra de spanning erop komt.

Hoe de versterker door de reparateur belast is geweest kan ik je zo niet zeggen, daar moet even naar informeren.
        In normale situatie gaan de tijdens het onder spanning zetten van de versterker de protectlampjes voor een seconde of 2 branden en draaien de ventilatoren even. Gezien het feit dat de versterker direct na inschakelen in protect gaat geeft mij het idee dar er in het beveiligingscircuit iets aan de hand is.
        Ik bedenk met nu dat tijdens in protect gaan de versterker relatief koud was. De productie was buiten en ik heb hem net buiten ingebouwd. De reparateur heeft de versterker in een kamertemperatuur situatie getest. Ga de versterker even in huis zetten en later op de dag even kijken wat er gebeurd.
        Info volgt.

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Originally posted by Rolandino
          Ik denk eerder dat de fout bij jou zit.

Mss in de bekabeling van de speakers of juist in je speakers.

Lijkt me sterk dat bij de reparateur niets aan de hand is en juist weer bij jou hetzelfde probleem geeft.

Ik zeg niet dat dat niet kan ( spook problemen bestaan )

Zoals ME aangeeft slaat de versterker ook in de protectie als je aanzet zonder de verdere bekabeling eraan gezet te hebben ?

Anders aan zetten en kabel voor kabel erin stoppen tot de protectie aanspringt.

Bedankt voor je reactie, maar dit alles heb ik al uitgesloten. Dit staat overigens ook in mijn openingspost.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Van al mijn vragen heb je er slechts één beantwoord.
            Maar met dit weer buiten werken met versterkers doet sterk vermoeden dat vocht jouw probleem is.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Originally posted by MusicXtra
              Van al mijn vragen heb je er slechts één beantwoord.
              Maar met dit weer buiten werken met versterkers doet sterk vermoeden dat vocht jouw probleem is.
              Was inderdaad niet duidelijk genoeg.
              De versterker gaat zonder aangesloten in en uitgangen na inschakelen direct in protect.
              Wat ik je wel meegeven kan is dat de versterker nooit zwaarder belast wordt met een 4ohm belasting per kanaal, wat binnen de specs van de versterker valt.

Denk inderdaad zelf ook aan temp/vocht probleem maar wel in combinatie met een defect. De L2400, dezelfde versterker maar dan van Dynacord, heeft het probleem niet.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Bij de reparateur staat de versterker hoogstwaarschijnlijk los op de testbank.
                Jij bouwt hem direct weer in het rack en hebt het probleem.
                Je zou eens kunnen kijken of je met de versterker NIET in het rack het probleem ook hebt.............

(Mijn P1050 heeft de onhebbelijke eigenschap om niet samen met andere amps in EEN rack te willen. Gaat dan ook in de protect.
                Heb ik dus maar in een aparte flightcase zitten en gebruik hem al jaren zonder enig probleem.

Wie weet heb je hetzelfde...?

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Originally posted by SPS
                  Bij de reparateur staat de versterker hoogstwaarschijnlijk los op de testbank.
                  Jij bouwt hem direct weer in het rack en hebt het probleem.
                  Je zou eens kunnen kijken of je met de versterker NIET in het rack het probleem ook hebt.............

(Mijn P1050 heeft de onhebbelijke eigenschap om niet samen met andere amps in EEN rack te willen. Gaat dan ook in de protect.
                  Heb ik dus maar in een aparte flightcase zitten en gebruik hem al jaren zonder enig probleem.

Wie weet heb je hetzelfde...?

Paul
                  Bedankt voor je reactie.

Ook met de versterker buiten het rack heb ik hetzelfde probleem.
                  Het heeft overigens jaren goed gewerkt. L2400 en P3000 in een rack, zelfs strak boven elkaar.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

je kunt ook via een aardlus een protection krijgen.
                    ik zou de andere apparaten eens losgooien en verder kijken.
                    het probleem kan uit een ander apparaat komen wat wel wil werken maar jou versterker door die aardlus niet aan wil...

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Voor alle duidelijkheid.

De versterker gaat in de protect als: De versterker aangezet wordt;
                      Deze los is van alle in en outputs;
                      Deze uit het rack op een houten tafel ligt;
                      De voeding zowel geaard als ongeaard is;

Vandaag de versterker in de huiskamer neergezet en vanmiddag nog eens geprobeerd om vocht/kou uit te sluiten. Helaas.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Toch maar eens een serieuze reparateur opzoeken. Ook in mijn omgeving merk ik dat veel reparateurs maar weinig kaas hebben gegeten van het soort versterkers wat wij plegen te gebruiken.
                        Ze hebben vaak niet eens een fatsoenlijke dummyload, mogelijkheden om symmetrisch aan te sturen etc. Transistoren die toch op bijna 300 volt werken, worden rustig vervangen door 2N3055 etc.
                        Laatst twijfelde nog iemand of mijn meters wel correct meten boven 50Hz en adviseerde een scope te gebruiken. Ik bedoel maar....
                        Ben je net bezig met zo'n digitaal 1HE dingetje van 4x 2500 watt.

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Originally posted by speakertech
                          Toch maar eens een serieuze reparateur opzoeken. Ook in mijn omgeving merk ik dat veel reparateurs maar weinig kaas hebben gegeten van het soort versterkers wat wij plegen te gebruiken.
                          Ze hebben vaak niet eens een fatsoenlijke dummyload, mogelijkheden om symmetrisch aan te sturen etc. Transistoren die toch op bijna 300 volt werken, worden rustig vervangen door 2N3055 etc.
                          Laatst twijfelde nog iemand of mijn meters wel correct meten boven 50Hz en adviseerde een scope te gebruiken. Ik bedoel maar....
                          Ben je net bezig met zo'n digitaal 1HE dingetje van 4x 2500 watt.

Speakertech
                          Heb al contact gehad met de reparateur, die mij overigens normaal gesproken goed kan helpen en al jaren in de pro-audio werkt, en besproken dat de versterker naar de importeur gaat.

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Opsturen naar de importeur kan natuurlijk. Als dat helpt? Voor hetzelfde geld doet de versterker het daar ook gewoon en komt hij dus onbehandeld met een onderzoeksnota retour. Het moet toch voor een doorgewinterde reparateur, desnoods op locatie, vast te stellen zijn, of de versterker al dan niet door een oorzaak van buiten in protect gaat.

Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Koen De Paepe
                              • Nov 2009
                              • 52

Als je van België bent ken ik wel iemand die jouw probleem kan oplossen. Ik had namelijk hetzelfde probleem.
                              De versterker ging in protect zodra je hem aanschakelde, dit duurt normaal een tweetal seconden maar bij mijn P3000 duurde het tussen de 5 en de 10 minuten. Daarna werkte hij gewoon zonder problemen.
                              Het lag aan een defect stuk in het protect circuit, de versterker zelf mankeerde niets.

Comment

Working...