Defecte P3000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Vandaag een productie gehad, P3000 mee en wat denk je?
    NIET GOED. wel beter als voorheen maar nu gaat hij na een tijdje, <10 min., spelen in protect. Direct gebeld dat de versterker weer terug komt. Balen met een mega hoogdletter B.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

is deze versterker nieuw of al een tijdje oud ?

Ik zou nu onderhand wel een andere amp eisen.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by jans
        Vandaag een productie gehad, P3000 mee en wat denk je?
        NIET GOED. wel beter als voorheen maar nu gaat hij na een tijdje, <10 min., spelen in protect. Direct gebeld dat de versterker weer terug komt. Balen met een mega hoogdletter B.
        Ik wil niet de superieure reparateur uithangen, maar mijn uitspraak dat veel reparateurs geen kaas gegeten hebben van de versterkers die we plegen te gebruiken, lijkt toch wel een beetje uit te komen. Ook heb ik al beweerd dat opsturen zelfs naar de importeur niet altijd soelaas biedt. Het zal niet de eerste de beste zijn, die weer een adresje heeft waar hij de reparaties laat uitvoeren.
        Full time reparateurs die het vak beheersen zijn nl onbetaalbaar. Niet voor niets hebben fabrkanten van bijv. consumentenelectronica bijna allemaal, zoniet allemaal hun TD afgestoten, maar dat terzijde.
        Meerdere malen heb ik met importeurs te doen gehad, die op mijn vragen antwoordden, nooit gehoord te hebben van een storing en verder ook geen documentatie hadden. Laat staan dat ze zelf repareren.

Diverse ontwerpfouten heb ik dan maar aangemeld bij bijv een fabrikant zelf. Meer dan eens heeft dat geleid tot een wijziging in de productie.

Ik schreef eerder in deze thread over de reparatie van een Dynacord. Ik heb de reparatie teruggezocht en dat ging over een LX2200. Hij ziet er ander uit als de P3000,
        maar dan kan het mischien toch hetzelfde concept zijn. De LX2200 is 2x 1600 watt aan 2 ohm, dus dat scheelt niet zoveel.

Ik denk nog steeds dat met de goede meetmethode en/of een behoorlijke stresstest de versterker wel te repareren is. Adviezen geven over een reparatie is op een forum nauwelijks te doen.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by speakertech
          ... Het zal niet de eerste de beste zijn, die weer een adresje heeft waar hij de reparaties laat uitvoeren.
          Klopt. Heb er zelfs een paar waarvoor wij de elektronica-reparaties deden.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Reparateur is ook een uitstervend ras, probeer nog maar eens ergens een TV te laten repareren....
            Of het nou een automonteur, CV installateur of geluidstechnicus is, mij valt op dat de meeste niet in staat zijn systematisch het probleem te lijf te gaan en dat is toch echt de enige manier om storingen te vinden.
            Als ik "de computer geeft geen enkele storing" of "alles klopt dus hij moet het doen" krijg te horen dan weet ik dat het weer tijd is om zelf de mouwen op te stropen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by MusicXtra
              Reparateur is ook een uitstervend ras, probeer nog maar eens ergens een TV te laten repareren....
              dat ligt ook ergens anders aan, er zijn ook service centra gesloten of in gekrompen omdat er minder te repareren valt. dit komt ook doordat fabrikanten reparatie minder aantrekkelijk maken. wat wil je nog repareren als een nieuwe nauwelijks meer kost als enkel de uren. laat staan alle tools die je tegenwoordig nodig hebt. ik ken ex tv monteurs die daarom iets anders zijn gaan doen. maar het klopt er is behoefte, ik heb zelf nog wel een aanbodje liggen, maar laat mij maar ontwerpen...

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by DJ Antoon
                dat ligt ook ergens anders aan, er zijn ook service centra gesloten of in gekrompen omdat er minder te repareren valt. dit komt ook doordat fabrikanten reparatie minder aantrekkelijk maken. wat wil je nog repareren als een nieuwe nauwelijks meer kost als enkel de uren. laat staan alle tools die je tegenwoordig nodig hebt. ik ken ex tv monteurs die daarom iets anders zijn gaan doen. maar het klopt er is behoefte, ik heb zelf nog wel een aanbodje liggen, maar laat mij maar ontwerpen...
                Wat de consumentenelectronica betreft, heb je zeker gelijk, Nauwelijks repareerbaar en altijd te duur. Dan is er ook nog gebrek aan documentatie, software en specifieke onderdelen, die tijdens de produktie van software worden voorzien.
                In de industrie en ons vak ligt dat toch wel wat anders. Een versterker kost al gauw een paar duizend euro en ook de randapparatuur is behoorlijk prijzig. Het repareren van versterkers met groot vermogen, vereist speciale kundigheid, wil je niet het risico lopen dat de versterker meteen weer uitfikt, om dat niet alles in orde was. Een wachttijd van weken is ook al niet fijn, omdat er door de grote verscheidenheid aan versterkers, niet zomaar altijd een vervanger aanwezig is.
                Ik heb voldoende reparaties, maar dat houdt ook een keer op, omdat ik ruim boven de dertig ben.
                Ik krijg regelmatig MTSérs over de vloer, maar met de kennis die ze van school meebrengen ,zijn het nog lang geen reparateurs pur sang.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by DJ Antoon
                  dat ligt ook ergens anders aan, er zijn ook service centra gesloten of in gekrompen omdat er minder te repareren
                  Ik had er helemaal niet bij gezet waar het aan ligt.
                  Ik krijg regelmatig MTSérs over de vloer, maar met de kennis die ze van school meebrengen ,zijn het nog lang geen reparateurs pur sang.

Speakertech
                  Een MTS opleiding in de elektronica is voor mijn gevoel 'noch vleesch, noch visch', 't is maar net hoe fanatiek diegene is of hij er wat van weet te maken.
                  Heb MTSers meegemaakt die de meest simpele schakeling nog niet konden repareren.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Heren, een kleine updat.
                    De versterker is op dit moment in Duitsland bij EV.
                    Wordt vervolgd.

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Zal mij benieuwen wat daar uitkomt. Ik schreef al eerder over een vrijwel gelijk verschijnsel bij een LX2200. Dergelijke fouten zijn lastig te vinden als ze zich maar soms voor doen.
                      Meestal ga ik er niet vanuit dat een onderdeel defect is , omdat het vorige keer ook zo was, maar je weet het nooit.
                      Het onderdeeltje op de foto, meet goed, maar is wel degelijk de oorzaak van de fout die ik onderhanden heb gehad.
                      Zou de geschiedenis zich herhalen?
                      De dader:een NTC van 12K ohm

Speakertech

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Zal mij benieuwen wat daar uitkomt. Ik schreef al eerder over een vrijwel gelijk verschijnsel bij een LX2200. Dergelijke fouten zijn lastig te vinden als ze zich maar soms voor doen.
                        Meestal ga ik er niet vanuit dat een onderdeel defect is , omdat het vorige keer ook zo was, maar je weet het nooit.
                        Het onderdeeltje op de foto, meet goed, maar is wel degelijk de oorzaak van de fout die ik onderhanden heb gehad.
                        Zou de geschiedenis zich herhalen?
                        De dader:een NTC van 12K ohm

Speakertech
                        Interessant; ik heb op dit moment een LX1600 liggen die in de protect blijft hangen na het aanzetten. (Heb er 4 en van die 4 zijn er 3 terug geweest naar Telex Repair (binnen een jaar) voor hetzelfde euvel waarbij uiteindelijk wat componenten in het ingangscircuit zijn vervangen (onder garantie) omdat de amp in de protect bleef hangen.) Deze is echter al een keer gerepareerd dus ik ben benieuwd wat het nu is. Hij gaat naar Service & More (officiele EV/Dynacord reperateur Benelux) en daar mogen ze kijken wat ze er mee doen.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Originally posted by MusicSupport
                          Interessant; ik heb op dit moment een LX1600 liggen die in de protect blijft hangen na het aanzetten. (Heb er 4 en van die 4 zijn er 3 terug geweest naar Telex Repair (binnen een jaar) voor hetzelfde euvel waarbij uiteindelijk wat componenten in het ingangscircuit zijn vervangen (onder garantie) omdat de amp in de protect bleef hangen.) Deze is echter al een keer gerepareerd dus ik ben benieuwd wat het nu is. Hij gaat naar Service & More (officiele EV/Dynacord reperateur Benelux) en daar mogen ze kijken wat ze er mee doen.
                          Het klinkt mischien vreemd, maar in veel consumentenversterkers zaten voor de biasregeling in serie geschakelde diodes. Deze waren samengedompeld, zodat je een onderdeeltje had, dat leek op een druppel met twee draadjes. Meerdere malen heb ik ook dergelijk onderdeeltjes moeten vervangen, omdat ze soms een onderbreking vertoonden.
                          Bij de LX2200 heb ik uit voorzorg ook in het andere kanaal een nieuwe NTC gezet. De onderdeeltjes kwamen destijds ook van Service and More.
                          Nogmaals, ik zeg niet dat het deze keer weer de NTC's zijn, maar ze zijn bij mij wel verdacht. Alleen meten tijdens foutconditie zal uitwijzen wat er uiteindelijk fout is.
                          Speakertech

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Sinds de eerste discussie zijn we al weer bijna een half jaar verder. Al die tijd is de versterker onbruikbaar, dat is toch wel erg lang. Is er al wat bekend over het probleem? Ik ben toch wel erg nieuwsgierig.
                            Ik hoop niet dat het antwoord in iris-code is. Dan krijg je zoiets als: Klacht: geluidsfout algemeen Remedie code 456x22. Lekker duidelijk!

Speakertech

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Ik heb vandaag vernomen dat de versterker deze week terug komt uit Duitsland.
                              Hij is daar stevig aan de tand gevoeld, details heb ik nog niet.
                              Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten.

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Originally posted by MusicSupport
                                De LX1600 is retour. Geen verassingen. Een kapotte NTC zoals op de foto hierboven. 3 uur werk en wat materiaal...
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...