Baseplates zelf gemaakt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-vince
    • Sep 2008
    • 58

luister:

ik snap dat bijv een rinus, die inderdaad al in eht vak zat toen ik nog in de luiers zat, zegt van joh, officieel, volgens de richtlijnen waarmee wij podia bouwen van tientallen meters groot en hoog, is dit niet goed en klopt het niet. prima, maar dat is ook niet waar wij hier mee bezig zijn. wij zetten een drive in showtje neer, met een paar meter truss.
    zoals tim ook al aangeeft, zijn sommige dingen niet haal baar voor ons, ik noem een paar voorbeelden:

baseplates van 120 bij 120
    baseplates van 100< kilo
    base plates van 500< euro ps.

ik snap dat als je weet ik veel wat voor een brug neer zet voor een tv show, dit nodig is. en ook haalbaar. maar voor ons drive in dj's, die onze spullen net in onze auto krijgen, is dit gewoon weg niet haalbaar. en het lijkt erop dat jullie dit niet in willen zien!!

wat tim ook zecht, wij zullen op locatie er alles aan doen het zo goed mogenlijk neer te zetten.
    ik zet bijvoorbeeld mij versterker cases a 50-60 kilo op de base plate.
    ik probeer de brug zoveel mogelijk achter of boven mijzelf te zetten.
    als het mogelijk is , maar ik met een spanband de truss vast aan een haak of oog, of om een kozijn ofzo. op die manier proberen wij, met de spullen die wij hebben en kunnen hebben, een zo mooi en goed mogelijk iets neer te zetten. roeien met de riemen die je hebt.

ik snap ook best, wil je het het beste doen, moet je baseplates van 800 euro, 120 kilo en 120 bij 120 cm kopen. maar voor dat geld van 2 base plates, kan ik een carre kopen! denken jullie nou echt, dat veel mensen die hun eerste truss kopen, het kunnen betalen om 2 baseplates te kopen, die qua kosten evenduur zijn als de hele brug met eventueel effecten??
    je gaat dan de baten en de kosten tegen elkaar afwegen, en ik hoop dat als jullie vannuit ons standpunt kijken, jullie dit begrijpen.

(dit komt er netjes uit toch, zonder geirriteerd te klinken?)
    [FONT=Tahoma]dj-vince drive in shows bilthoven
    [/FONT]

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by DeejayTim
      Erg jammer dat jij mensen afkraakt, dat doe ik zelfs niet. Valt me nou vies tegen van een volwassene.
      Tsja, op de normale manier scheen het niet bij je door te dringen.

Waar verneem jij uit dat ik US-Blaster heb, of zie jij waanilusies voor je? Ik gebruik namelijk geen budget-spul.
      Simpele zoektocht door het forum, materiaallijstje heb je zelf geplaatst ergens in 2009.

daarnaast loop ik stage bij een gecertificeerd licht/geluid verhuurbedrijf.
      Gecertificeerd voor ...?

De meesten weten dondersgoed het verschil tussen een pro en een semi-pro bedrijf (zoals ik), en de daarbijbehorende risico's.
      Bedrijfsvorm veranderd niets aan natuurkundige begrippen als krachten, momenten en massa. Ook zullen eventuele slachtoffers nog steeds dezelfde verwondingen oplopen. Het enige verschil is dat een pro-bedrijf wellicht beter verzekerd is dan jij!

Ik probeer het niet 'beter te weten', ik stel alleen een feit aan de kaak dat je niet altijd plat van berekeningen dient uit te gaan.
      Maar waarvan dan wel? De natuurkunde is de enige factor in dit verhaal.

Een 'paar euro'? Zelfs jij die theatertechnicus bent en een gemiddeld inkomen heeft, zou zich maandelijks dit niet kunnen veroorloven.
      Met een voltijd baan zou dat makkelijk kunnen, maar er zijn genoeg andere redenen waarom ik mijn oude drive-in show heb losgelaten. Bovendien heeft dit hele verhaal barweinig met mijn persoonlijke situatie te maken.

@vince: juist bij een kleine trussbrug als die jij wilt neerzetten heb je die grote baseplates nodig. Als je dat niet wilt aanschaffen, maak je er een carré van, dan ben je ook klaar.

De natuurkunde laat zich niet aanpassen op wat jij in je auto kwijt kan. Als je deze opstelling wilt maken: doe het goed of doe het niet! Ook een willekeurig ook of raamkozijn kan niet zondermeer alles houden wat je eraan wilt hangen.

Wat jullie niet willen snappen is dat jullie met de prutsoplossingen nog steeds een te groot risico dragen. Heel wat knappe koppen hebben erover vergaderd om een lijn te trekken vanaf wanneer het risico ACCEPTABEL is (wil niet zeggen dat het onmogelijk is om om te vallen). Jullie zitten daar nog onder.

Ik ben ook wel klaar met deze discussie. Iets aannemen van een ander schijnt een verloren kunst te zijn.

Comment

• DJ-Jan
        • Jun 2008
        • 326

Als zulke baseplate's niet betaalbaar zouden zijn voor sommige (zelfs inhuur niet?) Waarom koop/huur je dan niet gewoon 2 statieven? Koop 2 ADJ ST-132 en je zit goed (was deze hele discussie ook niet nodig geweest.)
        Event-Light

Comment

• DeejayTim
          • Jan 2009
          • 46

Originally posted by dj-vince
          luister:

ik snap dat bijv een rinus, die inderdaad al in eht vak zat toen ik nog in de luiers zat, zegt van joh, officieel, volgens de richtlijnen waarmee wij podia bouwen van tientallen meters groot en hoog, is dit niet goed en klopt het niet. prima, maar dat is ook niet waar wij hier mee bezig zijn. wij zetten een drive in showtje neer, met een paar meter truss.
          zoals tim ook al aangeeft, zijn sommige dingen niet haal baar voor ons, ik noem een paar voorbeelden:

baseplates van 120 bij 120
          baseplates van 100< kilo
          base plates van 500< euro ps.

ik snap dat als je weet ik veel wat voor een brug neer zet voor een tv show, dit nodig is. en ook haalbaar. maar voor ons drive in dj's, die onze spullen net in onze auto krijgen, is dit gewoon weg niet haalbaar. en het lijkt erop dat jullie dit niet in willen zien!!

wat tim ook zecht, wij zullen op locatie er alles aan doen het zo goed mogenlijk neer te zetten.
          ik zet bijvoorbeeld mij versterker cases a 50-60 kilo op de base plate.
          ik probeer de brug zoveel mogelijk achter of boven mijzelf te zetten.
          als het mogelijk is , maar ik met een spanband de truss vast aan een haak of oog, of om een kozijn ofzo. op die manier proberen wij, met de spullen die wij hebben en kunnen hebben, een zo mooi en goed mogelijk iets neer te zetten. roeien met de riemen die je hebt.

ik snap ook best, wil je het het beste doen, moet je baseplates van 800 euro, 120 kilo en 120 bij 120 cm kopen. maar voor dat geld van 2 base plates, kan ik een carre kopen! denken jullie nou echt, dat veel mensen die hun eerste truss kopen, het kunnen betalen om 2 baseplates te kopen, die qua kosten evenduur zijn als de hele brug met eventueel effecten??
          je gaat dan de baten en de kosten tegen elkaar afwegen, en ik hoop dat als jullie vannuit ons standpunt kijken, jullie dit begrijpen.

(dit komt er netjes uit toch, zonder geirriteerd te klinken?)
          Juist, 'roeien met de riemen die je hebt'!
          TSD Licht & Geluid.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 326

Juist, 'roeien met de riemen die je hebt'!
            Maar niet ten koste van de veiligheid van andere...
            Event-Light

Comment

• DeejayTim
              • Jan 2009
              • 46

Bedrijfsvorm veranderd niets aan natuurkundige begrippen als krachten, momenten en massa. Ook zullen eventuele slachtoffers nog steeds dezelfde verwondingen oplopen. Het enige verschil is dat een pro-bedrijf wellicht beter verzekerd is dan jij!
              Heb diverse verzekeringen lopen m.b.t WA, inboedel en ziektekosten.

Simpele zoektocht door het forum, materiaallijstje heb je zelf geplaatst ergens in 2009.
              Het is nu 2010, en het is zo dat ik momenteel geen budgetspul meer heb.

Gecertificeerd voor ...?

Rigging (onderandere), wil je er meer hebben, dan stuur ik het wel via een p.m.

Met een voltijd baan zou dat makkelijk kunnen, maar er zijn genoeg andere redenen waarom ik mijn oude drive-in show heb losgelaten. Bovendien heeft dit hele verhaal barweinig met mijn persoonlijke situatie te maken.
              Heb ik niet, leuk voor je dat je dat hebt.

Iets aannemen van een ander schijnt een verloren kunst te zijn.
              Wederzijds ook
              Last edited by DeejayTim; 13-05-10, 16:43.
              TSD Licht & Geluid.

Comment

• DeejayTim
                • Jan 2009
                • 46

Originally posted by DJ-Jan
                Als zulke baseplate's niet betaalbaar zouden zijn voor sommige (zelfs inhuur niet?) Waarom koop/huur je dan niet gewoon 2 statieven? Koop 2 ADJ ST-132 en je zit goed (was deze hele discussie ook niet nodig geweest.)
                Kan en dat doe ik dan ook
                TSD Licht & Geluid.

Comment

Working...