Drop arms en yoke ladders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Een WLL-T van 50kg lijkt me reeel.
    Er zijn legio lampen zwaarder dan 25 kg, maar ik kan me zo snel geen lamp voor de geest halen die zwaarder is dan 50kg. Tenzij we het over syncrolites gaan hebben, maar die ga je niet aan een lo-hanger hangen, daarvoor hang je gewoon een extra truss op.
    Dit natuurlijk uitgaande van 1 lamp per "bewegende-lamp-ophangpunt-verlagings-hulpmiddel". Komen er meerdere lampen boven elkaar in zo'n ding te hangen, dan rekenen we dus 50kg per lamp.

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

heb hier toevallig een folder liggen en ik kan je vertellen dat de qmaxz w3500 (1200w) wash netto precies 51 kg weegt, denk dat een mac 2000 ook aardig in die richting en zo kun je nog wel even doorgaan
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

De zwaarste mac2000 is 45 kg.
        De VL3500Q is 43 kg
        Een cyberlight was volgens mijn geheugen 48 kg.
        Misschien dat een WLL van 50 wat aan de krappe kant is, maar 95% van wat je eraan zou willen hangen, kan je er zonder problemen aanhangen.

Comment

• Halo
          • Nov 2005
          • 178

mee eens bijna alles valt wel onder die 50kg
          steel verstandig...........................jat een appel!
          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• pablo
            • Feb 2007
            • 1

komop

Al dat gedoe... Las gewoon 2 buizen aan elkaar, Dat koppie komt echt niet naar beneden zetten... Laten we niet zo moeilijk doen met z'n allen..

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Kijk,
              zo'n Pablo is echt een goed voorbeeld van iemand met zorgvuldige en professionele aanpak.
              Ga zo door
              en je zult in de hele wereld respect afdwingen.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Ralph Hees
                • Nov 2005
                • 183

Originally posted by pablo

Al dat gedoe... Las gewoon 2 buizen aan elkaar, Dat koppie komt echt niet naar beneden zetten... Laten we niet zo moeilijk doen met z'n allen..
                En wat als het omlaag komt en het komt op een van de artiesten, dan heb je een groot probleem als je er verantwoordelijk voor bent.
                Ik heb het al meegemaakt dat een tophad met 20 kilo op doorbrak, dus ik zou wel degelijk rekening houden met het maximale gewicht dat je ergens aan kan hangen, voor je het weet ligt de mh op iemand.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Originally posted by Ralph Hees
                  dat een tophad met 20 kilo op doorbrak
                  Uhhh "tophad"
                  Hebbie een plaatje misschien?

Want ik lees weer eens een voor mij nieuw woord,
                  dat kennelijk toch in de rigging of tijdelijke constructie sfeer thuis hoort....

Ik ben sinds augustus 1970 bezig in dit malle vak
                  en al ben ik dan niet dagelijks meer zo aktief "op de weg",
                  ik vind wel dat ik (alle?) kreten daarin toch moet weten...

Wat in hemelsnaam wordt er bedoeld met een tophoed?
                  of misschien beter:
                  What the f*ck is meant by a "tophad" ?

Is dat een rigging / constructie ding?
                  - foto's ?
                  - links ?
                  - tekeningen ?

Comment

• Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

Originally posted by rinus bakker
                    Uhhh "tophad"
                    Hebbie een plaatje misschien?

Want ik lees weer eens een voor mij nieuw woord,
                    dat kennelijk toch in de rigging of tijdelijke constructie sfeer thuis hoort....

Ik ben sinds augustus 1970 bezig in dit malle vak
                    en al ben ik dan niet dagelijks meer zo aktief "op de weg",
                    ik vind wel dat ik (alle?) kreten daarin toch moet weten...

Wat in hemelsnaam wordt er bedoeld met een tophoed?
                    of misschien beter:
                    What the f*ck is meant by a "tophad" ?

Is dat een rigging / constructie ding?
                    - foto's ?
                    - links ?
                    - tekeningen ?
                    Ik zie nu dat ik een typfout had. Het moet zijn tophat.
                    En dat is een chasis deel om een speakers op een statief te zetten.

Foto:

Ik wilde daarmee zeggen dat niet alles zo stevig is als het lijkt en als je dan al geen rekening houd met het maximale gewicht dat aan iets mag hangen het risico alleen maar groter word.

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Verwarrend begrip...

Wanneer ik op een productievloer vraag om asap een tophat te krijgen, dan weet ik namelijk 100% zeker dat er dan een stolp kist wordt gehaald.

Wanneer ik een speaker zie met een boxflens, dan noem ik dat een boxflens, geen tophat, want; dat dekt de lading niet.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

aaah, Ralph, ik denk dat we hier wel een boek over kunnen schrijven, er zijn zo ongelofelijk veel zaken die overal een andere naam hebben of die ze kennen onder een andere naam.

zo vroeg ik eens om een carabiner.. moet je eens kijken waar sommige freelanchers dan mee aan komen zetten.

zelfde met bijvoorbeelf trusshaken..

de ene noemt iedere haak waarmee je iets ophangt een trusshaak, en de andere maakt verschil in G clamps, c haken, halfcouplers, triggerklemmen enz..

dan nog het verschil tussen safety's en steels die sommigen niet begrijpen (een safety is toch ook een staalkabel)

ik kan me hier ergens een lijstje met jargon herinneren als ik me niet vergis.. daar stonden ook veel voorbeelden van misverstanden in..
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• CoenCo
                          • Feb 2005
                          • 230

En nou staat or op de website van de argh! een stukje over een uitje naar Interal. In dat stukje word ook melding gemaakt van een "extender" gelast door interal en in gebruik bij de oosterpoort. Heeft iemand daar meer informatie/fotos over/van? Rinus misschien?

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Ik had er graag heen gwild maar kon niet.

Ik denk dat Roy daar geweest is.
                            Hij was in elk geval wel in de Oosterpoort,
                            hij is daar bij het Noorderslag een soort van 'rigging inspecteur'!
                            Je moet voor vragen aan hem gewoon even reageren op de ARGH website.

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Originally posted by Upgrading your system
                              ik kan me hier ergens een lijstje met jargon herinneren als ik me niet vergis.. daar stonden ook veel voorbeelden van misverstanden in..
                              Ha Die Up...,

Misschien zou er ergens op dit forum een plekje ingeruimd moeten worden voor een lexicon / glossary / woordenlijst, die als een soort van Forum-Wikipedia moet gaan kunnen dienen.

Op de website van de ARGH hebben we al eens een voorschotje proberen te nemen wat betreft rigging begrippen:

En op de website van Showlinks (Home - Showlinks) is ook al eens zo'n poging gewaagd.
                              Maar die is aan een te grote overdosis ambities gestorven (dan wel in hardnekkig coma geraakt)...

En het kan ook altijd uitgebreider en completer. Deelnemers genoeg!

Dus dan is ook vast wel een plekkie voor de hierboven genoemde 'kretologie' ..
                              - Tophad - tophat - topcat - Tomcat - topbed - stopbet
                              en weet ik veel wat daar allemaal in terecht kan gaan komen. In het Licht en Geluid barst het ook van het jargon.
                              Dus zo overbodig is zo'n "glossary" hoekje niet. Ik had ooit zelf al eens zo'n 1500 rigging-verwante woorden verzameld.

Een ideetje om voor te dragen bij/aan het adres van de "Top-Mod"
                              (~de 'Forum-***'? ~de 'Grote Kalebas'? ~de 'Opper Beagle'? ~de 'Posting Pope' ? )

Dat ik bij deze een uitdaging doe aan de J&H forum site
                              lijkt mij een teken aan de wand.
                              Zeker voor een profi forum als dit zou (naast een FAQ) een "lexicon, woordenlijst, of glossary" een goed initiatief zijn.

Mijn steun heeft het (als ik eenmaal snap hoe zoiets werkt).

Comment

• kokkie
                                • Nov 2003
                                • 1166

Originally posted by ralph
                                Verwarrend begrip...

Wanneer ik op een productievloer vraag om asap een tophat te krijgen, dan weet ik namelijk 100% zeker dat er dan een stolp kist wordt gehaald.

Wanneer ik een speaker zie met een boxflens, dan noem ik dat een boxflens, geen tophat, want; dat dekt de lading niet.
                                Nou ralph, ik ben daar dus niet 100% zeker van.
                                Als ik een tophat op een spotje wil, dan hoop ik niet dat ze met een stolpkistje aankomen. Hier rechts staan een paar plaatjes van wat ik een tophat vind (en zeer vele met mij blijkbaar)
                                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...