foto's fitlink België 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Hallo tomv,
    wat jij beschrijft noem ik gewoon een safety (of ook wel 'secundary').
    Maar dat hoeft niet als je minder dan de helft van de nominale last hijst:
    dus max. 250kg aan een 500kg handtakel = geen safety nodig!
    Althans dat is de interpretatie van MachineRichtlijn en Theater-hijsregels in veel EU landen
    en die in Nederland in de NPR 8020-10 is vastgelegd.
    Hoewel je bij deze fotos natuurlijk door dat schuin hijsen zeker meer kracht op je takelketting zou krijgen
    dan het gewicht dat je vertikaal zou hijsen.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

ik denk dat geen enkele kleinere verhuurfirma, hoe professioneel ook dit doet... Wel zie je dit bij groter firmas zoals flashlight, maar op een lokale fuif heb ik nog nooit een overbrugde takel gezien

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

Dan mag je bij ons komen kijken. Handtakel wordt altijd overbrugd.
        Heb het er nog met baas over gehad. Als je dat niet doet, en dan moet het eens gebeuren ivm die max last (waarvoor dank Rinus) dan wordt het ook niet gedaan.

Idem safetys rond sixbarren. In principe is dat onnodig. (zijn hier zelfs bedrijven die de C-haken nog niet aandraaien, kwestie "er is nog nooit niks omhoog gevallen" [xx(])
        Maar als je dit nooit doet, dan zal dat ook niet gebeuren wanneer het nodig is. Terwijl dat heel simpel op te lossen is, gewoon altijd en overal safety rondom [^]
        Tom

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Zo lang je niet meer dan 500kg aan een 1 tonner hangt hoeft dat ook niet
          - alleen de Duitse BGV-C1 eist een dubbele rem, of een overbrugging van de slipkoppeling.
          Verder is een verdubbelde Vf ('gebruikscoefficient') voldoende in de MachineRichtlijn
          en de afgeleiden daarvan in de meest EU-landen voor hijsen boven personen.
          Maar hang je bijv. 850kg aan een 1 tonner dan is een safety absoluut onontkoombaar!

Comment

• MARC@community
            • Jan 2005
            • 2

Ik ben laatst voor mijn job (ik werk voor de officiële Belgische invoerder van onderanderen Global Truss) bij ESS geweest, en kan bevestigen dat zij met GLOBAL TRUSS F34 werken. Decoratief gebruiken ze podiumelementen met daarop traanplaat.

De belastingstabellen van de F34 zijn terug te vinden op de website www.globaltruss.nl het gaat hier om de gewone versie.

[img]c:/belasting F34.jpg[/img]

Binnenkort komt er ook een heavy duty versie beschikbaar, waarbij de wanddikte 3 mm is in plaats van 2 mm zoals het nu het geval is.

greetings

Marc

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

wtf is "decoratief gebruik?
              Als je iets neerzet om naar te klijken, decoratief gebruik

Hang je hetzelfde decor op boven mensen, ook decoratief, andere omstandigheden, van te voren nadenken en documenteren dat je aan de veiligheid hebt gedacht,

Hang je hetzelfde decortje op in ee n hal en laat je er een dj zn kunsten op vertonen...vergeet je verhaal over decor....
              Het blijft decoratief, en nu?

Comment

• MARC@community
                • Jan 2005
                • 2

je moet de traanplaat ergens op bevestigen, lijkt me onlogisch dat enkel een traanplaat onderaan in de truss ligt, dat heeft geen stevigheid om het gewicht van die dj en de discobar te dragen.

ik kan enkel meedelen wat ik in het magazijn gezien heb [8D]

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Wellicht leerzaam voor jouw klant om hem in contact te brengen met dit forum onderwerp?

Ik kan alleen maar afgaan op de foto's en wat ik daarop zie , daar wordt ik niet vrolijk van.
                  Er gaat hier behoorlijk wat mis in de basis van het ophangen van trussen.
                  Wat dat betreft bijzonder leerzaam vol;gens mij voor de mensen die dit prutswerk hebben afgeleverd.

Uit commercieel oogpunt is het wellicht in eerste instantie leuk om met enige regelmaat nieuwe trussen af te leveren omdat de vorige krom/stuk zijn. Maar dat lijkt me niet echt de juiste manier van bezig zijn met je professie!

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

citaat:Geplaatst door MARC@community

lijkt me onlogisch dat enkel een traanplaat onderaan in de truss ligt, dat heeft geen stevigheid om het gewicht van die dj en de discobar te dragen.
                    Bij de metaalboer kan je anders ook traanplaat van 8mm dik krijgen hoor... lijkt me sterk dat je daar doorheen zakt als dj.. (wel loeizwaar trouwens... dus dat brengt jullie misschien op een volgend discussiepunt)
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Maar er is al een aanname gedaan voor 2mm tranenplaat op 10mm multiplex = ook zwaar!
                      Maar toch wel frappant dat er vrijwel niemand in staat is dat lijstje met gewichten ook verder aan te vullen / corrigeren.
                      Juist die D-Bar is kwa samenstelling en gewicht nog een grote onzekere factor.

Comment

• Paul Klomp
                        • Dec 2004
                        • 37

Hoi Rinus,

even reageren op je opmerking van 24-12 (beter laat dan nooit!!)

Zover ik weet zijn er geen 1-rings (behalve Prolyte en Eurotruss, maar dat is meer een band dan een ring, bovendien met naam erin, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen)
                        en 3-rings "adidas" trussen!
                        In tegenstelling tot bijv. Prolyte hebben wij het onderscheidt in de wanddikte zitten in de buisdiameter 50 x 2 mm en 48 x 3 mm. Daarin zien wij(en voelen we het natuurlijk ook) het verschil.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Hallo Paul

Nou dat van die meervoudige ringen is voorlopig wel duidelijk

maar die laatste opmerkinsg snap ik niet helemaal:
                          van Prolyte weet ik dat ze werken met
                          51x2mm buis (X-types truss)
                          en
                          48x3mm buis (H-types truss)
                          (en dan hebben ze ook nog 50x4mm = 'S-buis')

Het verschil tussen jullie truss en die van hun zit dus in
                          de 50 of 51mm buis met de 2mm dunne wand....

Comment

• Paul Klomp
                            • Dec 2004
                            • 37

Ja Rinus dat klopt.

Wij gebruiken de Ø 50 x 2 buis ipv de Ø 51 x 2.
                            En wij zien zo het verschil bij een truss of het dik- of dunwandig is. Maar ja, daarvoor maken we het spul natuurlijk ook al de nodige jaren

Onze nieuwe heavy duty serie de P36 wordt ook in 50 x 4 buis uitgevoerd.
                            Voor meer info zie t.z.t. www.interal.nl

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

over gewicht van de dj equipment...
                              Op de foto's is bijzonder slecht te zien wat er aanwezig was.

Waar we zeker van zijn:
                              Mixer, draaitafels en cd spelers.
                              voorraadje vinyl en cds van de dj
                              monitor geluid...

grote vraagtekens:
                              Hoeveel draaitafels?
                              Meestal worden draaitafels op zulke feesten voorzien van een dikke stoeptegel, anti resonatieframe. Allemaal zware shit!
                              Aantal cd spelers?
                              Voorraad vinyl? platenkoffertje wat ik op de foto's zie heb ik ook gehad...woog vol minstens 20kg. Dan hebben we het nog maar over 1 koffertje...

Staat er nog meer dj gear? een submixer? een effectenbak?
                              Ik zie naast die traanplaat afwerking een aantal flightcases staan waar dj gear opstaat, gewicht: onbekend.

We kunnen natuurlijk wel een "minimum gewicht" vaststellen...
                              1x mixer, geschat gewicht: 10kg
                              2x draaitafel, incl frame of tegels, geschat gewicht 80kg
                              2x cd speler, geschat gewicht 15 kg
                              vinyl voor 2 uur ( voor een dj met naam redelijk normale duur van een set), geschat gewicht 25 kg

Monitor geluid waag ik me niet aan, kisten ook niet.

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

reactie van Justme verwijderd, geen flames!
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...