En heeft ML al trots de pics van die Fitlink-klus op zijn website staan?
foto's fitlink Belgiƫ 17 dec
Collapse
X
-
-
Ik geloof dat er een misverstand is.citaat:En heeft ML al trots de pics van die Fitlink-klus op zijn website staan?
Deze klus in de fitlink is wel degelijk door ESS uitgevoerd.
Waar de naam ML opduikt is ivm een ongeval met 30 gewonden waar eerder melding van werd gemaakt dat ESS dit gedaan zou hebben.TomComment
-
Oh shit,
dan haal ik nu dus 2 dingen door elkaar. Verkeerd begrepen. Mijn fout!
Herstel, en dan had mijn opmerking dus moeten zijn:
"En heeft ESS al trots de pics van die Fitlink-klus op zijn website staan?"
Rinuseen verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Denk dat welk bedrijf dit dan ook geweest mag zijn, alle materiaal die enige verwijzing naar Fitlink heeft vernietigd.
Laten we hopen dat deze mensen hier iets van geleerd hebben en het dus nooit meer op deze manier zal voorkomen.Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Comment
-
maja wie is daar komen keuren.
de brandweer zeker
die weten nog nie eens waar ze op moette letten.
dat zeggen ze zelf.
en de rede hiervoor is dat ze er zelf weining mee in aanraking komen.
en wie is er eigenlijk bevoegd om zoiets te keuren in belgie
en hoe had meneer gedacht die bol (2m) hier binne te krijgenComment
-
De brandweer dus (die in de meeste gevallen idd niet weet wat te doen), maar evengoed AIB-vincotte, en dacht opleidingscentra's als DESCON ook.citaat:Geplaatst door lightj.
en wie is er eigenlijk bevoegd om zoiets te keuren in belgie
--- watt ever you want ---Comment
-
pfff de brandweer is zogezegd bevoegt daarvoor, maar weet van niks.
rinus, handel??

ze moeten het toch ooit ergens van gaan leren, want zo schiet het ook niet op. Stel dat het gekeurd geweest is en goed bevonden is. Er gebeurt toch iets en er vallen gewonden/doden... Wie is dan de pineut?
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
De belastingbetaler
-
want die is altijd de pineut als er op overheidsniveau iets niet goed werkt!
FF zonder dollen,
het is te grijs voor woorden dat de brandweer de hijsveiligheid moet beoordelen.
Ik waag me ook niet aan de beoordeling van brandveiligheid.
Maar met dat keuren.... wat bedoelen we ermee?
Keurt de brandweer ook echt wel op hijsveiligheid, of electrische veiligheid, of puur en alleen op brand.
Tenslotte vraag je de KEMA of het LiftInstituut ook niet om de voedselveiligheid te controleren,
of de Keuringsdienst voor Waren om de APK aan je auto te doen.
Met "keuren" moet altijd wel duidelijk zijn wat en hoe er gekeurd wordt!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Heren, heren,
Bij mijn weten komt de brandweer in Belgie enkel uitspraken doen over de 'Brandveiligheid' van het geheel. Kortom je mag waarschijnlijk in hun ogen totaal overbelaste trussen ophangen met zelf geregen steels, allemaal ok, maar als er een brandbaar vilt aan ophangt zou je het wel eens kunnen vergeten.
Ik ben reeds 13 actief in deze sector en in heel die tijd 'slechts' enkele keren 'instanties' geweten die iets kwamen 'keuren' of 'nakijken' ivm. de rigging.
Een vaste stek waar het wel gebeurt is de Heyzel Expo paleizen in Brussel, waar je wel eens iemand kunt langskrijgen die met een rekenmachine even snel je puntlasten komt dubbelchecken. Nu sommige van die individuen hun rekenmethodes zijn erg kort door de bocht.
En dan eens enkele keren waar een keuringsinstantie zoals AIB kwam keuren in opdracht van een of andere verzekeringsmaatschappij.
Ik heb in diezelfde periode al meermaals tot wanhopens toe discussie gehad met de brandweer over de plaatsing van flights en statieven, dit laatste heeft dan helemaal nix met rigging te maken maar meer met het 'belemmeren van vluchtwegen'.
G-LiTe
Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuenComment
-
Tsja, heb hier laatst nog brandweer op bezoek gehad op klusje.
Cirkel van 8m, 8 moving headjes in en dat was het. Cirkel opgehangen met 4 steels van 1 ton, maar volgens de brandweer hun berekeningen moesten d'r 8 steels aan. Dan toch maar gedaan, maar sloeg absoluut nergens op.--- watt ever you want ---Comment
-
dat slaat mss nergens op ja zeker als je er maar 8 movinghaedjes in hebt hangen ma soms is het wel beter om een paar punten extra aan te pikken om het gewicht beter teverdelen.
ma het is zoals g-lite zegd hier in belgie zie je zelden of nooits iemand van de keuring die komt kijken of het wel volgens de morn is gebeurd. en als je een keuring hebt is het meestal een vielighiedschef van het bedrijf waar je voor bezig zijt.
(enkel bij bedrijfsfeesten dan wel te verstaan)
en op fuiven en modeshows enz... heb ik nog nooits gene gezien.
daarmee dat ik het vroeg wie er hier eigenlijk bevoegt voor was.en hoe had meneer gedacht die bol (2m) hier binne te krijgenComment
-
hallo iedereen.
ik zag de reacties van iedereen en dacht zal eens ff reageren
ik ben namelijk lichttechnieker ook bij een belgisch limburgse firma. maar niet bij deze vernoemde firma. Deze firma heeft op dit gebied eigenlijk wel een naam, want het is een firma die nie echt met proffesionele werknemers werkt.
en ook nie echt met het proffesionele materiaal.
nu ik deze foto's zag was ik wel redelijk geschrokken wist nie dat het zo erg was.
ik zit ook regelmatig in de fitlink licht en geluid te doen. en kan altijd wel eens navragen wat het draagcapaciteit is van de constructie.
maar hopelijk scheren jullie nie alle belgisch limburgse firma's over dezelfde kam. want er zijn wel firma die de veiligheidsnormen probeert na te leven.
Comment
-
Ik was daarnet de foto's nog eens aan het bekijken, en mijn oog viel op deze 2:

Als wij gebruik maken van handtakels dan overbruggen wij de takel altijd. We slaan een steel aan de truss en zo naar het punt waar de takel ingehaakt is.
En nu gewoon de takel even stukje laten zakken zodat er een kleine voorspanning op die steel zit. (de extra kracht die vrij zou komen bij losschieten van takel wordt zo zo klein mogelijk gehouden)
Dat doen ze hier ook niet.
Is dat eigenlijk verplicht?? (vroeg mij dat gewoon af, want ik ken weinig bedrijven hier in de buurt die dat doen [V])TomComment

Comment