foto's fitlink Belgiƫ 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

2 ronny,

als je goed naar die foto kijkt zal je zien dat de trekkracht in de ketting
    het takelhuis in een rechte lijn zal trekken tussen de takel-kettinginvoer & de "harpsluiting".
    Alleen zie je ook dat de in/uitlopende ketting niet door het geleide wiel gaat.
    Daardoor kan zich een gedraaide schalm makkelijker vastlopen in de kettinginvoer
    of achter het geleidewiel-asje.....
    Wat me ook verbaast is dat het dode einde van de ketting los in die kettingzak ligt, en niet is terugverbonden aan de takel of de truss....
    Dat betekent dat die mafketels op de vloer die op die ene foto met die lange kettinglus speelden,
    dat uiteinde (- met een stop-blok eraan? -)ook per ongeluk uit die zak hadden kunnen trekken,
    en dan een zwiep ketting van een meter of 4 a 5 met (een blok van een halve kilo eraan?)
    voor hun gezicht hadden kunnen krijgen?
    Risico analyse is een woord dat bij ESS niet voorkomt!

Maar denk ook eens na over het omhoog hijsen (of laten zakken) en
    daarmee de verandering in de hoek van de ketting met de loodlijn...
    en
    ... dus ook de verandering in de 'stand' van de steelsbaskets om spant en truss...
    wat zou het effect zijn dat daar optreden zal ?
    Ik denk dat ik die acht staalkabels ook nu nog zou kunnen aanwijzen in hun verhuurvoorraad.
    (Als ze dit niet op al hun klussen doen uiteraard ... want dan ziet alles er even beroerd uit
    of ze deze 8 niet meteen hebben weggegooid, maar dat betwijfel ik)...
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

rinus: ik was even aant denken over het totaalgewicht en de hoek, en stel dan dat een van de takels niet meetakelt:

dus volgens jou berekening (en dat was mijn los-uit-de-botten schatting ook ) is de constructie ruwweg 1,2 ton. en de takels staan onder een hoek. Ik weet nu niet wat de hoek was van de takels, maar stel dat ie meer dan 37 graden is? Dan zal de totaalkracht in de kettingen overeenkomen met net iets meer dan 1500 kg.
      Op zich geen probleem: 4x500 is nog altijd maar 2000. En stel nu dat er een van de takels defect is om een of andere reden (bijvoorbeeld dat de ketting vastloopt door da wieltje []) dan staat er zoiezo 1 van de 4 kettingen slap en zitten de resterende takels over hun gewicht... (zullen niet breken hoor, maar hier zijn ze nie op gekeurd)

Klopt die redenering? of ben ik volledig onzin uit mijn botten aan het rammen?
      Je gewichten lijken me te kloppen trouwens, alleen ben je de flightkisten waarop alle apparatuur in de booth stond vergeten.

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ESS, dat is 2 Work-liften met 10 mtr truss, 2 strobo's 1500W, 12 218-scans, 16 p-64 incl dimmers, sturing, discobar Ć©n LJ voor 300€... wie doet 't voor minder ???
        Idd ZEER chiro/scouts-gericht

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

en allemaal op 2 liften e!!!! ;D de truss zal je als het ware toelachen [8D]

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

hugg!!!
            300 euro???
            ik ben goedkoop maar das nog echt wel veel goedkoper ze!!
            die mannen zijn zot
            mvg
            jeffrey

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Sweet gents .....
              Zullen we die prijzen-discussie over ESS in een ander forum voortzetten?
              De enige manier waarop prutsers als dit, aan het werk kunnen zijn is door te concureren op prijs.
              Elke andere concurentie-overweging zullen ze subiet verliezen.
              Dus die details doen er hier niet zo toe.
              Je zult moeten aantonen dat ze domweg gevaarlijk zijn!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

2 Poelmans,
                je zit in de goede richting te denken,
                maar voordat we die kant verder oplopen,
                zou ik het toch prettig vinden als we de juiste inschatting van de gewichten ook allemaal kunnen beamen.

2 Iedereen!
                Ik kwam op 1293 kg
                + daarbij zouden drie f.c.-deksels a 20(?) kg komen...
                Tussenstand 1353kg....
                Ja en die takeltjes wegen ook zo'n kleine 50kg/stuk.... Aan het dak hangt ~ 1550kg.
                Per takel rekenen we (nu nog even) 1353/4. Dat is dus 338,25kg/punt.
                Voer eens even de mechanische wijsheid in dat "een tafel altijd op 3 poten staat".
                Dan wordt het verhaal al heel anders....
                En dan hebben we de kettingen ook nog onder een hoek staan....
                Wie weet de hoek van die kettingen met de loodlijn?
                of de hijshoogte(s) of de h.o.h afstanden van de spanten en de hoogte ervan....
                of het liefst wie weet dit allemaal?

Ik zit zelf nog een beetje met mijn tranenplaat...van die DJbooth.
                Ik ben uitgegaan van 2,5mm dikke plaat (~7kg/m²) aan een zijde aangebracht op 10a12mm dikke multiplex (~9kg/m²).
                Maar kan iemand me bevestigen in die aanname...
                Of is de tranen-plaatconstructie heel anders opgebouwd?
                Zo'n 10-12mm dikke plaat is als vloerplaat echt niet overdreven...
                Hoe/wat voor hoek-verbindingsranden zitten er tussen die platen?
                En zat er ook een bovenblad op - hoe groot/breed is dat? Hoe werd dat afgesteund.

En dan nog eentje ....
                ik kan op geen enkele pic ontdekken hoe die booth vast zat op die truss.
                Staat die er gewoon los op ??
                en de alu-op-alu wrijvingsvlakken moeten het werk maar doen? ? ? ?

Comment

• sss
                  • Dec 2004
                  • 27

hoogte van de spanten in 't middenpunt is 7m loopt af tot ongeveer 6.5m, de afstand tussen de spanten is 5m.

PS : Heb daar een vaste reclamesticker hangen, effe blij dat er een backdropje voor hing!

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

aha sss reageerd ook. vond het al raar, want jullie zijn zo een beetje de vaste leverancier van licht en geluid voor de fitlink en zeker als het iets met studentenfuiven te maken heeft. Maargoed de prijs zal wel weer de doorslaggevende rede geweest zijn....

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sss
                      • Dec 2004
                      • 27

yep

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

die alu platen die lagen er volgens mij idd los op. Voor zover ik gezien heb was er geen enkele klem of dergelijke te zien

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

Nou rinus, ben een milieuambtenaar, maar van mij mag je hun hele truss in de sloot gooien hoor, geen problemen mee, vermits de coating tegen lasspetters er goed afgewassen is :-)

wat een knutsels zeg, op Shrapheap bouwen ze ze slechter, maar die alternatieve outriggers aan de DJ booth waar de heads aanhangen, hou zit het met de spanning die hier op komt? als de dj booth beweegt zullen deze vanwege hun arm toch nog veel meer kracht te verduren krijgen?

Comment

• Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 806

da zal nog wel meevallen denk ik

SSS: yo Raf

Comment

• LJ Chris
                              • Jul 2002
                              • 477

Hier een onduidelijke GSM foto van het onderstel van de constructie:

Het zwarte vlak dat je ziet op het kruis is dus de traanplaat, die volgens mij NIET vaststond.

Greetz
                              Chris
                              Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

2 LJ Chris,
                                jammer dat die pic zo vaag is (- dan is er ook niets te zien aan verbindings- of hoeklijnsystemen....)

Dus die booth stond los op de trussen..........
                                Hoe scheef mag je truss dan hangen voordat ie schuift.
                                Deze mannen maken van elke klus kennlijk een soort experiment.
                                (Niet alleen met pogingen tot doodslag, maar ook met pogingen tot zelfmoord)
                                "Your Honour, I'll rest my case".

Comment

Working...