2 ronny,
als je goed naar die foto kijkt zal je zien dat de trekkracht in de ketting
het takelhuis in een rechte lijn zal trekken tussen de takel-kettinginvoer & de "harpsluiting".
Alleen zie je ook dat de in/uitlopende ketting niet door het geleide wiel gaat.
Daardoor kan zich een gedraaide schalm makkelijker vastlopen in de kettinginvoer
of achter het geleidewiel-asje.....
Wat me ook verbaast is dat het dode einde van de ketting los in die kettingzak ligt, en niet is terugverbonden aan de takel of de truss....
Dat betekent dat die mafketels op de vloer die op die ene foto met die lange kettinglus speelden,
dat uiteinde (- met een stop-blok eraan? -)ook per ongeluk uit die zak hadden kunnen trekken,
en dan een zwiep ketting van een meter of 4 a 5 met (een blok van een halve kilo eraan?)
voor hun gezicht hadden kunnen krijgen?
Risico analyse is een woord dat bij ESS niet voorkomt!
Maar denk ook eens na over het omhoog hijsen (of laten zakken) en
daarmee de verandering in de hoek van de ketting met de loodlijn...
en
... dus ook de verandering in de 'stand' van de steelsbaskets om spant en truss...
wat zou het effect zijn dat daar optreden zal ?
Ik denk dat ik die acht staalkabels ook nu nog zou kunnen aanwijzen in hun verhuurvoorraad.
(Als ze dit niet op al hun klussen doen uiteraard ... want dan ziet alles er even beroerd uit
of ze deze 8 niet meteen hebben weggegooid, maar dat betwijfel ik)...
als je goed naar die foto kijkt zal je zien dat de trekkracht in de ketting
het takelhuis in een rechte lijn zal trekken tussen de takel-kettinginvoer & de "harpsluiting".
Alleen zie je ook dat de in/uitlopende ketting niet door het geleide wiel gaat.
Daardoor kan zich een gedraaide schalm makkelijker vastlopen in de kettinginvoer
of achter het geleidewiel-asje.....
Wat me ook verbaast is dat het dode einde van de ketting los in die kettingzak ligt, en niet is terugverbonden aan de takel of de truss....
Dat betekent dat die mafketels op de vloer die op die ene foto met die lange kettinglus speelden,
dat uiteinde (- met een stop-blok eraan? -)ook per ongeluk uit die zak hadden kunnen trekken,
en dan een zwiep ketting van een meter of 4 a 5 met (een blok van een halve kilo eraan?)
voor hun gezicht hadden kunnen krijgen?
Risico analyse is een woord dat bij ESS niet voorkomt!
Maar denk ook eens na over het omhoog hijsen (of laten zakken) en
daarmee de verandering in de hoek van de ketting met de loodlijn...
en
... dus ook de verandering in de 'stand' van de steelsbaskets om spant en truss...
wat zou het effect zijn dat daar optreden zal ?
Ik denk dat ik die acht staalkabels ook nu nog zou kunnen aanwijzen in hun verhuurvoorraad.
(Als ze dit niet op al hun klussen doen uiteraard ... want dan ziet alles er even beroerd uit
of ze deze 8 niet meteen hebben weggegooid, maar dat betwijfel ik)...
Comment