foto's fitlink België 17 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Het wordt tijd voor de actie: "Op truss moet CE!"
    Op ELK goedje dat in Europa wordt verkocht moet toch een CE markering bevatten??

Greetz
    Chris
    Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Paul Klomp
      • Dec 2004
      • 37

Rinus,
      wij bij Interal hebben inderdaad ringen door het koppelstuk lopen. Zoals Markje al zei, 2 miniscule door het pengat.
      Deze trussen hebben 2 grove ringen boven het pengat. Voor zover we weten Harasco en Tsjechisch materiaal die dat hebben.

Op onze website (www.interal.nl) zijn alle belastingtabellen en dergelijke te vinden. Verder ligt er op dit moment weer materiaal bij de TüV in Essen voor verdere keuring. Dit alles om een zo goed mogelijk product, dat aan alle eisen voldoet, op de markt te brengen.

En CE keur staat toch alleen op elektrisch gereedschap?

2 Overdrive, www.stagetools.nl is niet de officiele site van de fabrikant/importeur!! www.harasco.nl wel. Daar zijn ook certificaten te vinden.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Dankjewel Paul,

ik heb weer wat geleerd vandaag..
        sterker nog dit was het derde leer-moment van dit etmaal!
        Ik zal er een archief van gaan bij moeten houden vrees ik.
        Wie doet wat met de ringen en waarom, hoe en wanneer....

Zijn er ook 1 rings en Adidas-trussen (= 3 ringen) naar jouw weten?
        Hebben jullie ook nog zo'n soort ringen-verschil-code als Prolyte doet met X en H-koppelingen?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• JustMe
          • Dec 2004
          • 2

Even reageren op het bericht van Raf van SSS... Het feit dat hij na opmerkingen over goedkopere prijzen "yep" DURFT te antwoorden.... Ik ga uit respect voor iedereen die ook maar iets met sound&light te maken heeft, en ook voor het welzijn van SSS (ik weet niet wie dit allemaal leest) de offertes die ik van SSS in mijn bezit heb niet bijvoegen, maar ik heb offertes in mijn bezit van de beide firma's, handelende over dezelfde fuiven, met ongeveer hetzelfde materiaal waarbij uit deze offertes blijkt dat ESS t.o.v. SSS zeker niet de goedkoopste is! Vele SSS-contracten komen voort uit het feit dat de zaakvoerder in Diepenbeek les gaf op de KHLIM, en waren niet prijs-(noch kwatileits)gericht!

Wat de technische realisatie van deze party betreft ben ik het er voor 100% mee eens dat dit absoluut niet door de beugel kan, toch zou ik erop willen wijzen dat verscheidene firma's die hier zo'n uitermate negatieve en destuctieve commentaar geven beter eerst eens in eigen boezem kijken! Ik heb in Limburg verscheidene andere dingen gezien waarvan je haren uitvallen! Word het dan niet hoog tijd dat men in België regelmatiger veiligheidscontroles gaat uitvoeren op deze installaties??? Niet alleen voor de veiligheid van het feestpubliek, maar ook voor de veiligheid van de technici (of de mensen die daar soms voor moeten doorgaan)!

Comment

• sss
            • Dec 2004
            • 27

Hoi Sven,
            Effe klein berichtje van mij. Denk nie dat het hier de bedoeling is over prijzen te discusiëren...
            Het is hier een rigging forum. Ma vindt wel dat ik uit 't standpunt van ingenieur, preventieadviseur niveau 1 (heb de diploma's thuis hangen ) en mens met gezond verstand kan zeggen da dit stukje rigging nie door de beugel kon...

greetz,

Raf

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

hgalloa...de website stagetools.nl is een site van Lucas Bakker (LBverhuur), voormalig SEL, deze zijn voor zover ik weet een soort van subcontracto/hoofdverdeler van Harasco, materiaal schijnt hetzelfde te zijn als Admiral.

En dat de site geen veiligheidstabellen bevat is niet zo vreemd hoor, de kenners weten genoeg :-)

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Als het parket in Belgie dan eerst zaak gaat maken van het door een bedrijf/organisatie/firma in dienst hebben van een preventieadviseur - dan gaan jullie in het Zuiden ook de Nederlandse weg op. Bureacratie!

Het is in mijn ogen heel simpel:
                - werk je met stroom?
                dan moet je daarin aantoonbaar zijn opgeleid en/of
                vaktechnische literatuur van kunnen tonen, lezen en begrijpen..
                (ik ben de laatste die zal verbieden dat autodidacten geen rechten meer hebben)
                - werk je met vrachtwagens? dan moet je ....
                - werk je met electronica? dan moet je ....
                - werk je met geluid? dan moet je ....
                - werk je met lastrafo's? dan
                - werk je met licht? dan
                - werk je met rigging? dan
                - werk je met heftrucks?
                - werk je met motorkettingzagen?
                - werk je met hoogwerkers?
                - werk je met lasers?
                - werk je met rolsteigers?

En dan nu nog eens allemaal kijken Wie er Wat aantoonbaar kan maken?
                en dan heb ik het nog niet eens over de inhoud of het niveau van die opleidingen.....
                Maar als je nu mensen vraagt of ze ooit een manual bij een hoogwerker bekekeen hebben of de belastingtabel van hun truss?
                Dan durf ik wel aan dat het % dat met 'nee' antwoord, beduidend hoger ligt dan 'ja'.
                En dan zeg ik het toch netjes.

2 R.den Ridder:
                ik ben geheel bijgepraat, en weet dus weer genoeg.

Comment

• JustMe
                  • Dec 2004
                  • 2

Nog effe een berichtje ter rechtzetting... Niet dat ik ESS wil beschermen of goedpraten, want het lijkt nergens op wat ze momenteel bezig zijn, maar het ongeval waarover hierboven vermelding gemaakt wordt, gaat niet over ESS maar over de firma van Luc Meykens, indertijd gevestigd in St.-Truiden, nu aktief in Koersel-Beringen.
                  ESS was inderdaad voor dezelfde opdrachtgever een galabal bezig twee kilometer verderop...

Ik ben geen ESS-lover en volgens mij heeft Carlo inderdaad al hééél véél geluk gehad met zijn "bouwsels", maar we kunnen hun ook niet de fouten van anderen in hun schoenen schuiven hé!

Nog een feit waar de waarheid geweld aangedaan wordt: Kenneth was zeker niet de operator op de befaamde fitlink-fuif, deze was eerder op de avond betrokken in een ongeval, waarna ik hem ben gaan ophalen en hij thuis op de zetel van ellende in slaap gevallen is...

Aan iedereen hier: Houd jullie op een forum alsjeblief aan de dingen die je WEET en begin hier niet de dingen die je DENKT TE WETEN te vertellen als waarheid!

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door JustMe

Nog effe een berichtje ter rechtzetting... Niet dat ik ESS wil beschermen of goedpraten, want het lijkt nergens op wat ze momenteel bezig zijn, maar het ongeval waarover hierboven vermelding gemaakt wordt, gaat niet over ESS maar over de firma van Luc Meykens, indertijd gevestigd in St.-Truiden, nu aktief in Koersel-Beringen.
                    ESS was inderdaad voor dezelfde opdrachtgever een galabal bezig twee kilometer verderop...
                    Als dit zo is, dan bied ik bij deze mijn welgemeende excuses aan!
                    Mij en vele anderen is altijd VERTELD geweest dat het om een ESS-productie ging en dit zal bij veel mensen dus ook als 'waarheid' aanzien worden aangezien het van 1 bekende specifieke bron kwam binnen het Limburgse S&L wereldje.

Ik herinner het mij zelf wel nog (was er zelf niet aanwezig, gelukkig );heeft toen zelfs in de krant gestaan en is in de limburgse S&L wereld veel over gepraat geweest (met de vemelding van ESS als uitvoerend producent)

Blijkbaar dus compleet foute info wat de firmanaam betreft. Sorry, maar dit is buiten mijn wil om.
                    Iemand anders zijn fouten in hun schoenen schuiven, kan idd niet.
                    NOGMAALS MIJN EXCUSES MOEST BLIJKEN DAT IK ONBEWUST VERKEERDE INFO HEB GEGEVEN.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
                      • Nov 2002
                      • 120

Ik heb oudejaar doorgebracht op een Danceparty voorzien van Licht & Geluid door, ja u raad het goed >>> ESS[]. Ik denk dat er iemand van de betreffende firma een bezoekje heeft gebracht op het forum want deze klus zag er deze keer wel behoorlijk verzorgd uit in tegenstellig tot wat hierboven te zien was. Toen ik na de productie aan één van de crew van ESS vroeg om welke firma het ging kreeg ik de wantrouwige vraag: "Waarom hoeft u dit te weten?". Misschien was er nog iemand daar die wat meer kan vertellen over deze productie.

groeten!

Wouter

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

Nu hebben we wel een wat vreemde situatie:
                        eerst weten een aantal belgische vrienden wel wie die klus gedaan heeft
                        - maar houden dat liever voor zich, om welke redenen dan ook.
                        vevolgens komt er iemand (Jan Janssen, newbie) met de link naar de firma-naam van ESS,
                        en niemand van de eerst zwijgende die daar dan van zegt:
                        "nee hoor, dat bedrijf was het zeker niet, (want wij weten dat (die of die) het gebouwd heeft)".
                        Er heerst kennelijk instemming / overeenstemming dat het ESS geweest moet zijn.
                        En nu hebben we weer een newbie (JustMe) die zeker zegt te weten dat ESS het niet was,
                        maar de company van Luc Meykens....
                        (Maar bleek er volgens axs (niet bepaald een newbie) wel een link (de productie werd aangekondigd als door ESS).
                        Hoe zit het nou echt?
                        Vanwaar de stilte van ESS als ze onterecht in het openbaar werden beschuldigd?
                        Tegen roddel is geen verweer, maar als ik mijn naam door het slijk zie gaan,
                        zou ik me wel verweren - en dan doe ik dat ook.
                        Nu blijft er - waar rook is is vuur.
                        En als dat onterecht zou blijken, dan hoor ik dat graag. En dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.

De posting van [u]DJ RoP en LJ Wout</u>
                        doet echter een andere sequentie van ontwikkelingen vermoeden.
                        Normaal ben je toch altijd trots als een pauw op de klussen die je doet...?
                        Tenzij je het vermoeden hebt dat je aan (fundamentel) kritiek bloot kunt komen te staan.
                        Tenzij je wat te verbergen hebt...?

Maar of het nu ESS was, of Luc Meykens, of de hobby-company van de Kroonprins,
                        of de 1e Brigade stoottroepen van de Paus zelf.
                        Die klus klopt van A-Y niet (misschien dat Z er dan nog met mee door kon).
                        En als er bedrijven wat van geleerd mogen hebben,
                        dan heeft dit topic uiteindelijk toch wel zin gehad.

Excuses aan eventueel onterecht beschuldigden
                        - en dan Doubled Shame op de échte "daders",
                        want ook al liggen die op het Kerkhof - en van die doden dan toch iets anders dan Goeds.
                        Uiteindelijk is toch alles de schuld van - naar keuze:
                        Onze-Lieve-Heer, de Oerknal of de komeet van Chixulibub in Yucatan.

Comment

• Poelmans
                          • Feb 2004
                          • 804

Justme: sorry als ik onterecht zeg dat kenneth de operator was. Ik ben eerder op de avond gaan kijken in de zaal (omdat de organisatie het toch zo sjiek vondt) om daarna zelf ergens anders te gaan draaien. Heb ik daar toch wel zeer duidelijk kenneth zien rondhuppelen...
                          Wat er daarna gebeurd is weet ik niet , maar ik veronderstelde dattie waarschijnlijk dan wel het licht zou doen

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Ik zit niet echt in de betroffen regio,
                            maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om de juiste gang van zaken alsnog te traceren.
                            Toen ik dacht dat zo terug te kunnen vinden in een fotogallery of een klussen-referentielijst
                            bleken die op de website van ESS zo goed als te ontbreken,
                            want ik een (niet alledaagse) abberatie vind, zeker binnen de betreffende fuiven-sector.
                            Van de Luc Meykens company had ik nog nooit gehoord,
                            weet er ook verder niets van, maar allicht kan JustMe ons daarin verder helpen.
                            Als die vaker het soort van prutswerk hebben geleverd als nu in dit topic ter discussie staat zullen de fotogallery's op hun site (ook?) vast wel zijn opgekuisd.
                            Maar als ze er daarmee ook wat van geleerd hebben ...
                            voila, dan is dit topic niet geheel zinloos (geweest).

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

citaat:Van de Luc Meykens company
                              het bedrijf heet ml en heb er dit weekend nog voor gewerkt. De vaste lichtman die daar werkt wandeld hier ook op het forum rond...

Maar ik durf niet zeggen dat daar onveilig wordt gewerkt....

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 804

dat zou er nog aan mankeren... Zelfs een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Enkel spijtig dat daar eerst mensen voor moesten gewond raken...

Comment

Working...