help .... cirkel met safety's vastgemaakt!!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DBAirwave
    • Apr 2003
    • 70

to OD:

Voor de dingen die we doen tot nu toe kunnen we meestal gewoon niet over de schreef gaan. Onze statieven worden zeker niet overbelast met het materiaal dat we hebben.

Nuja, ook wij hebben wel al enkele zéér serieuze fouten gemaakt, maar idd: ne mens begint er meer op te letten. Dus wij leren ook. Voor grotere toepassingen laten we het voorlopig over aan andere mensen, omdat die er wél verstand van hebben. Wij hebben nog nen hele weg af te leggen, dus ook nog veel te leren. Geen probleem dus als wij ook gewezen worden op onze fouten!

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

Het probleem is dat hoppyisten zich niet bij hun hobby houden en ook fatsoenlijke fuiven beginnen in te pikken. Deze mensen hebben geen personeelskosten en doen maar lekker op. Maakt niet uit hoe of wat, als het maar hangt. Al is het met een elastiek (bij wijze van spreken). Dit probleem situeert zich nogal in limburg! Vooral de kanten van Kinrooi enzo. Awel ik ben dat soort bedrijven KOTSBEU!!!! Die mogen van mij met hun aanhangwagen de beek in vliegen. Sorry dat ik het zo grof formuleer, maar ze maken de markt voor IEDEREEN kapot! Het is GEWOON EEN TRIESTIGE SITUATIE !! En ik weet dat er veel mensen uit belgisch limburg het met mij eens zijn.

Groeten !!
      JO!!
      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ook uit Vlaamsch-Brabant

Comment

• jo vaes
          • Jul 2002
          • 221

IDEAAL! En ik vind ook dat hier iets dringend aan moet gebeuren!

Comment

• G-LiTe
            • Apr 2004
            • 196

2 Jo,

Jo ik denk dat je gerust mag stellen dat deze situatie zo een beetje in de ganse benelux is en niet alleen ten domeine Kinrooi.

De ontwikkelingen van het laatste decennium op vlak van licht en geluid hebben apparatuur 'betaalbaar' gemaakt. Het resem copycats en clonen dat daarbij de markt overspoeld is hieraan debet, dit brengt de situatie met zich mee dat Piet met de aanhangwagen en van de buurtdisco's en trouwfeestjes ook die 100m truss kan kopen en ook die wapperlampen, waar hij jaren en jaren geleden zich zou moeten beperken tot die 4 sixbars op statief.

"Kortom het materiaal is betaalbaar, laten we er dan ook wat mee doen", is het motto.
            En dus knaagt elk bedrijfje of semi-amateur op die wijze aan de onderkant van het niveau boven zich, en dit gaat stap voor stap zo in de ganse piramide van deze business.

Dat dit niet alleen aan de onderkant van deze business is bewijst de dagelijkse realiteit waar kleine ondernemingen zaterdags de locale fuif doen en 's maandags offerte uitbrengen op TV-klussen.

Het is realiteit en we zullen ermee moeten leren omgaan, het wordt vaak gegooid onder de term marktwerking.

Een heel eng bijverschijnsel van dit alles is dat het materiaal door al de copycats wel betaalbaar is geworden, maar de ervaring en de kennis, de leerschool om er mee om te leren gaan op een juiste en verantwoordelijke wijze blijft nog steeds dezelfde tijd en educatie vragen. Daar gaat het vaak fout.

Met de McLaren F1 heeft men een F1-bolide op de openbare weg losgelaten, gelukkig is ie niet echt betaalbaar (toch niet door mensen die from a way of living soms ook eens een takel en truss vasthebben ), denk je dat mocht ie goedkoop zijn er enkel ervaren race-piloten hun km's mee zouden maken?

G.
            Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Hallo Geert en Jo,

ik begrijp de standpunten maar al te goed....
              maar hoe zit het bij de niet-garagegebonden automonteurs...
              doet iedereen dit alleen maar voor de hobby of hebben we ook beunhazen in die sector.

kroegbazen / zaaleigenaars? -> sportkantines en 'buurtfuiven'?
              restaurants? -> frietkotten, macdo's en shwarma's?
              electromonteurs? ->
              behangers?
              schilders?
              bouwvakkers?
              hobbyboer/schapenhouders?
              vissers?
              bewakingsdiensten?

kortom in welke sector wordt er niet gebeund?
              en wat is er tegen te doen?

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Stevie
                • Mar 2005
                • 27

Ik denk dat dit alles te wijten is aan de lakse maatschappij waar we momenteel in leven. Zolang alles loopt laten we het lopen... tot er iets ergs overkomt... Dat men eens meer controles doet (zoals in het verkeer, maar dit brengt natuurlijk geld op voor de staatskas - vandaar de talrijke vallende sterren), controles voor veiligheid van geplaatste installaties en controles op zwartwerk. Ik denk dat dan al veel van die kleine discoboertjes de pijp aan Maarten zal geven en het echte werk aan de mensen zal overlaten die het doen als broodwinning en kennis van zaken... Want wij allen verliezen veel werk door deze hobby-mensen en tenslotte moeten wij blijven investeren en er dan nog eens van leven! Maar zoals Rinus aanhaalt is dit een hedendaagse 'ziekte' in alle sectors
                Steven

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

In de Middeleeuwen ontstond ooit het Gilden systeem.
                  Daar waren de "Meesters" zowel concurrenten als collega's.
                  Dat laatste is door de markt toch behoorlijk om zeep geholpen.
                  En waar vroeger de Meesters de kwaliteitskriteria bepaalden en controleerden,
                  laat de overheid zich nu in beide categorien niet meer of steeds minder zien.
                  En is druk bezig met of wel al dan niet een 'korenwolfparkje' moeten inrichten
                  of een burgemeester moeten kiezen of benoemen.
                  Of hoeveel leugens door politici en graaien door bestuurders kan worden rechtgeluld.
                  Wie zeurt over de beunhazen moet zich als consequentie daarvan dan maar verenigen
                  in een branche-club (Gilde) die wel bepaalt wat er al dan niet goed en/of fout is.
                  En anders:

Eigen schuld dikke bult.
                  In de markt wordt de zak van de goedkoopste ook nooit echt gevuld!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

citaat:Geplaatst door jo vaes

Het probleem is dat hoppyisten zich niet bij hun hobby houden en ook fatsoenlijke fuiven beginnen in te pikken. Deze mensen hebben geen personeelskosten en doen maar lekker op. Maakt niet uit hoe of wat, als het maar hangt. Al is het met een elastiek (bij wijze van spreken). Dit probleem situeert zich nogal in limburg! Vooral de kanten van Kinrooi enzo. Awel ik ben dat soort bedrijven KOTSBEU!!!! Die mogen van mij met hun aanhangwagen de beek in vliegen. Sorry dat ik het zo grof formuleer, maar ze maken de markt voor IEDEREEN kapot! Het is GEWOON EEN TRIESTIGE SITUATIE !! En ik weet dat er veel mensen uit belgisch limburg het met mij eens zijn.

Groeten !!
                    JO!!
                    Hey Jo,

Ik denk dat het probleem in kinrooi niet zozeer een probleem is van de firma waar jij hier op doelt, maar van de twee "grote" voorgangers hiervan die zich het licht in de ogen niet gunden!!!! Ik denk wel dat je weet wie ik bedoel, ik heb nog lang voor 1 van deze firma's gewerkt, en jij voor de andere!!! Meer je hebt ergens wel een beetje gelijk!!

Greetz Tuur
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

hey tuur

ook ik weet maar al te goed wat jij bedoeld en zoals je zelf al zei gunnen ze elkaar het licht niet, maar dat spelletje is nog altijd aan de gang hoor...

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jo vaes
                        • Jul 2002
                        • 221

Ja, ik weet ook maar al te goed wie. Ik heb de hele historie al genoeg gehoord. Maar aan het verleden kunnen we niks veranderen dus ik vind dat we ergens toch een beetje de toekomst in de goede richting moeten sturen. Hoe we dit het beste doen zou ik niet durven zeggen.

Greetz

Jo

Comment

• DBAirwave
                          • Apr 2003
                          • 70

We zijn weer goed bezig

!!!!!![:0]

Mensen die hun leven beu zijn

Misschien nog een geluk dat het alleen maar bij spots bleef...

Greetz

Comment

• LichtNichtje
                            • Nov 2004
                            • 220

citaat:Geplaatst door DBAirwave

We zijn weer goed bezig

!!!!!![:0]

Mensen die hun leven beu zijn

Misschien nog een geluk dat het alleen maar bij spots bleef...

Greetz
                            Alleen zijn dit -in tegenstelling tot de originele post- geen safety's
                            Maar hier heb je alweer een voorbeeld van hoe het duidelijk NIET moet!

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Wat een moeite voor 12 parren zeg.....pffff....[V][:0]
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Jeroen de Goei
                                • Oct 2004
                                • 376

wat een onzin.
                                dit spul weegt ongeveer 140kg
                                140/4= +/- 35kg per windverband.
                                dit soort fotos zijn onzin.
                                in werkelijkheid moeten we ons richten tot de werkelijke beunhazen.
                                dit is peanuts

zijn er mensen van de firma Aukes op dit forum?
                                hier zou ik wel eens een discusie aan willen gaan!

Comment

Working...