help .... cirkel met safety's vastgemaakt!!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valeer
    • Dec 2004
    • 5

Bedankt jongens, het is inderdaad helemaal niet mijn bedoeling om reklame te maken. Die cursus geraakt heus wel vol.

Alleen had ik (en met mij nog enkele anderen) een wachtlijst verwacht van hier tot in Tokyo. Ik zit namelijk ook al wat jaren in het vak, dus ik weet wat er zoal fout gaat. Ik zal dan ook de laatste zijn om te beweren dat ik mij altijd aan 'de regels' heb gehouden. En juist omdat ik deze uitspraak al te dikwijls heb gehoord, verbaast het me toch behoorlijk dat niet meer techniekers eindelijk eens die regels willen aanleren.
    citaat:Ik zou eventueel wel geïnteresseerd zijn, helaas vind ik het nogal duur voor 5 dagen...
    Om op het oorspronkelijk onderwerp van deze discussie terug te komen: wat zou de prijs zijn als dat cirkeltrussje naar beneden dondert? En dan heb ik het niet over het kapotte trussje & de spotjes, maar wel over degenen die eronder stonden te dansen.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Niemand hoeft er naar een cursus,
      niemand hoeft in deze sector te werken,
      niemand hoeft er iets mee te verdienen,
      maar de Europese Wetgeving (en dus ook die in Belgie!) stelt dat jij (of je baas)
      moet kunnen aantonen dat je voldoende voor je werk moet zijn opgeleid / geinstrueerd.

Voor Dikke Foaf is vijftien minuten instructie waarschijnlijk al voldoende, en dan bij voorkeur natuurlijk wel gratis!
      En dan heben die Hollanders de naam om de Zuinige Zeikerds te zijn........

Zeg Foaf, weet je wel zeker dat je een Belg/Vlaming bent?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Valeer
        • Dec 2004
        • 5

En nu wil ik even opkomen voor Dikke Foaf:
        Ik weet dat hij niet 'zuinig' is, want hij heeft bij ons de cursus 'Geluidstechnicus' gevolgd en die is ook lang niet gratis. Ook aan interesse & volharding ontbreekt het hem niet, want zijn eindresultaat was meer dan behoorlijk. En zolang hij zich niet bezighoudt met het ophangen van speakers en dergelijke mag hij de rigging-cursus natuurlijk te duur vinden.

Als iemand zich daarentegen wél wil bezighouden met het 'verfraaien' van het plafond boven onschuldige muzikanten en toeschouwers, dan kan ik Rinus alleen maar bijtreden. Het zou VERBODEN moeten worden om ook maar iets op te hangen zonder dat je kan aantonen dat je daarvan over de nodige kennis beschikt!!!

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Kijk en zolang wel allemaal eerlijk blijven kunnen we ook dit soort dingen gewoon zeggen.
          Top Valeer, dat je nu voor Dikke Foaf opkomt.

Blijft de vraag waarom hij iets te duur vindt wanneer hij de cursus toch niet wilt volgen.
          Ik zou best heel wat cursussen willen volgen waarvan ik de info binnenkrijg.
          Maar soms heb ik gewoon al iets anders in mijn agenda staan ....
          en in andere gevallen denk ik:
          het onderwerp is wel rete-interessant en zeer wetenswaard - maar doe ik er later ook wat mee?
          Je bent een goede geluidspik, en rigging wordt nooit je 'cup-of-tea'.
          Wat zal je je dan druk maken, en al helemaal niet over de prijs.

Maar als ik vind dat het mij aan voor mij belangrijke kennis ontbreekt,
          dan is zelf € 1100,- voor twee dagen nog niet te duur,
          ook al kan ik het niet binnen een paar maanden praktisch toepassen - laat staan te gelde te maken.

De waarde van kennis is toch in de eerste plaats dat wat je er zelf waardevol aan vind.
          Pas daarna zullen anderen (h)erkennen dat die kennis ook waardevol kan zijn.
          En dan is het in een tegenwaarde uit te drukken - en die kennen we dan weer als Euro's.
          En pas als de overheid ergens een bepaald minimaal niveau van vakkennis gaat eisen,
          kan die waarde ook echt ingevuld worden in de zin van betere betaling.
          Maar dat zal nog wel even duren............ zeker in dit malle vakgebied.

Comment

• willy1
            • Mar 2005
            • 1

De foto's die jullie kunnen vinden onder "wat vinden jullie van deze rigging" heb ik genomen op de Paas TD die op 27/3 plaasthad te Gooik. (zie www.kljstrijland.shorturl.com) Mijn verbazing was dan ook groot toen ik opmerkte hoe OD, die hier steeds de heilige uithangt op jullie forum, deze constructie geplaatst had. Ik zeg hier niet dat wij geen fouten maken, maar als je een ander met de vinger wijst moet je altijd zorgen dat je zelf recht in je schoenen staat. Wij hebben foto's van constructies die hij plaatste die je niet voor mogelijk houd. Wat zou dan ook de reden zijn waarom plots alle foto's van zijn website verdwenen zijn ? www.dboverdrive.be
            En waarom werd dit onderwerp reeds gesloten door de moderator terwijl deze nog steeds open staat ? word vervolgd .....

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Hallo Willy,
              dit is een vorm van topic vervuiling.
              En naar het zich nu laat aanzien ook op een persoon ipv op de bal?
              Prima dat je dit soort fouten laat zien, maar als het om meer gaat dan dat hoort het niet op het forum. Persoonlijke vetes los je maar ergens anders op.
              En nu ook niet gaan zitten mieren in een ander (zijn) topic.

Comment

• DBAirwave
                • Apr 2003
                • 70

Een feit is dat OD en Explosion vroeger ongelofelijke fouten maakten, maar nu ze beiden dit forum ontdekt hebben ziet het er al heel wat beter uit.

Beide heren hebben dus uit hun fouten geleerd en zo durf ik weer naar fuiven gaan! Op de goeien afloop. Olé

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Nou laten we hopen dat dit forum niet alleen maar voor deze twee genoemde heren/companies
                  de nodige positieve impulsen kan geven.
                  Misschien dat er ook wel zwijgende forummers zijn die er wat in hun voordeel mee kunnen doen.

Comment

• od
                    • Feb 2004
                    • 138

Dus Rinus, zoals reeds eerder vermeld in een persoonlijke mail.
                    Geef het zeker toe dat wij fouten maakten in het verleden (misschien nu ook nog???) en dank zij het forum heb ik dan ook mijn fouten ingezien. Waarvoor nogmaals mijn dank aan Rinus en alle andere forumleden die mij daarbij geholpen hebben, niet alleen via het forum maar ook via persoonlijk mail.
                    Zie ik nog fouten op het forum dan zal ik deze zeker melden, zonder ook maar één firma te viseren. Dus Willy, als ge in uw gat zijt gebeten daarvoor sorry!!! Dit was zeker niet de bedoeling!! trouwens een kleine 2 jaar geleden hebben ze ook een van mijn constructies volledig met de grond gelijk gemaakt. Wat betreft foto's op mijn website .... deze zijn niet met die bedoeling weggelaten, maar wel om plaats te winnen. wat heeft het fuifpubliek aan detailfoto's van opstellingen?

Comment

• od
                      • Feb 2004
                      • 138

to airwave .... zijn al jullie fuiven veilig?

Comment

• G.P.Fransen
                        • Nov 2001
                        • 191

veilig en belgie gaan niet echt goed samen in 1 woord weet ik uit ervaring dit komt niet in het geheel door de regelgeving maar vooral de controle daar op.

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

Mmm,

ik denk dat we in Nederland ook nog steeds een betere controle zouden kunnen wensen. Alhoewel die Belgen het soms wel erg bont kunnen maken [8D]
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

jamaar in belgie heb je dan ook nog eens de mentaliteit op grotere producties waar je met meerdere bedrijven zit dat als 1 bedrijf iets niet goed doet( echt verkeerd dan wel ) en jij zegt daar als werknemer van een ander bedrijf iets van, dat al die kerels je eens rap lelijk gaan bekijken. Dat geklus van vroeger met de ladder en wat lampjes daaraan( heel vroeger ) zit er bij veel bedrijven nog in. Hoe komt dit? welnu degene waar het bedrijf van is heeft nooit niks anders geweten en zal dit ook zo tegen zijn werkvolk zeggen. En werkvolk is meestal maar de locale jeugd die zich daar in interesseerd en dan ieder weekend meeloopt. die op den duur wel wat kennis vergaren, maar of die kennis juist is...?

En als je al eens een bedrijf hebt waar het wel allemaal oke is en die wel op zen volk let en die er voor zorgt dat er ook cursussen kunnen gevolgd worden dan moeten deze natuurlijk hun prijs gaan verhogen en krijg je opeens een pak minder te doen. want de concurrentie is hier moordend. dat begint bijvoorbeeld bij 800€ voor een fuifje en dat eindigd bij 400€ wegens de zware concurrentie, maar dan moet je wel een vrachtwagen vol meenemen, 5 man hebben rondlopen, een dj en lj hebben. Zij die er ervaring mee hebben weten goeg genoeg wat ik bedoel.

komen we natuurlijk weer bij het thema: marktverziekers. Daar kan je uren over zeveren, maar uiteindelijk komt het op het volgende neer: kan je als bedrijf voor zo min mogelijk centen zoveel mogelijk lampen en geluid meenemen, die dan ook nog eens mooi ophangen dan heb je de klus. Of dat nu veilig is of niet, het zal de organisatie niks uitmaken, zij hebben goedkoop veel centen. En der zijn hier de laatste tijd prijzen rond aant gaan dat ik het zelf niet meer snap hoe een bedrijf daar voor kan werken...

een oplossing daarvoor is gewoon controle! laat nu eens 1 persoon iedere fuif hier in de buurt keuren. 1 persoon die verstand heeft van zaken en ook gezond verstand. Het zou een groot verschil vormen. Al die marktverziekers zijn eruit en er kan teminste op een normale manier gewerkt worden dan.

Je kan volgens de regels werken( alles tot in de puntjes toepassen ), je kan gewoon gezond verstand gebruiken, maar zelfs dit laatste ontbreekt totaal bij sommige bedrijven. Dus ik vind dat het hoog tijd wordt dat er hier eens wat aan gedaan moet worden.

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• tuurKE
                              • Jan 2005
                              • 252

citaat:Geplaatst door ronny
                              een oplossing daarvoor is gewoon controle! laat nu eens 1 persoon iedere fuif hier in de buurt keuren. 1 persoon die verstand heeft van zaken en ook gezond verstand. Het zou een groot verschil vormen. Al die marktverziekers zijn eruit en er kan teminste op een normale manier gewerkt worden dan.

Je kan volgens de regels werken( alles tot in de puntjes toepassen ), je kan gewoon gezond verstand gebruiken, maar zelfs dit laatste ontbreekt totaal bij sommige bedrijven. Dus ik vind dat het hoog tijd wordt dat er hier eens wat aan gedaan moet worden.

mvg
                              ronny
                              Daar kan ik me volledig in vinden!!!Ik ben zelf ook maar een kleine speler, maar heb wel al mijn meteriaal netjes in orde, liften gekeurd, originele trussen, alle rondslingers vervangen door steelt, heleboel safety's, stroomkasten gekeurd,.... En dan verlies ik kontrakten aan firma's die het allemaal niet zo nauw nemen met de veiligheid. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik me hierdoor ook meer op andere events ben gaan toeleggen, niet meer zozeer de fuifwereld. En daar waarderen ze dan wel weer de kwaliteit en vakkennis die je erin steekt!! En daar betalen ze er ook voor.

Over het maken van opmerkingen naar collega's tijdens een produktie moet je me helemaal niet meer beginnen, werk ook als freelancer voor verschillende firma's. Maar moet regelmatig nieuwe bedrijven opzoeken, want als je iets teveel opmerkingen maakt over (onveilige) constructie's of vragen stelt bij trussbelastingen is de kans groot dat je binnen de kortste keren zonder werk zit!

greetz Tuur
                              Maar wij hebben.......
                              .......chamsys!!

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

Als de nood het hoogst is,
                                is het ongeluk nabij?
                                We wachten kennelijk allemaal tot er iets rampzaligs gebeurd...
                                want dan gaan de autoriteiten plotseling wel zeuren over van alles en nog wat
                                (het zal iedereen verbazen over welke pietluttigheden er dan eindeloos gezwetst zal worden)
                                maar nu er helemaal niets gecontroleerd wordt,
                                doen ook maar weinigen hun best om zich aan de (weinig) regels en richtlijnen te houden.

Zonder snelheidscontroles zouden de snelwegen er ook heel anders uitzien.....
                                ook al heeft de meerderheid van de verkeersdeelnemers wel degelijk zijn/haar rijbewijs
                                (vandaag werd ik weer eens ingehaald door een 'tante' die pittiger reed dan menige 'oom' op de weg!

Dus dat zal met hijsen en heffen niet veel anders zijn.

Comment

Working...