help .... cirkel met safety's vastgemaakt!!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steef
    • Feb 2002
    • 29

als ik goed kijk naar de foto met die cirkeltruss dan lijkt het mij dat ook de stroobjes met ty-rips vastgezet zijn. Of vergis ik me nu ??

Stefan

Comment

• LJ Tom
      • Nov 2003
      • 202

citaat:Geplaatst door steef

als ik goed kijk naar de foto met die cirkeltruss dan lijkt het mij dat ook de stroobjes met ty-rips vastgezet zijn. Of vergis ik me nu ??

Stefan
      lijkt me ook zo te zijn ja... [V]
      Groeten

Tom Venken

Comment

• -Bart-
        • May 2001
        • 827

citaat:Of vergis ik me nu ??
        Ik gok op vuilzak-binders [}]
        <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

citaat:Geplaatst door Lazy
          1. Daar werd een circel van +/- 8 meter doorsnee getakeld met de haak van de takel om de dunne spijl van de circel.
          2. Verder hadden ze omdat ze te weinig trusspennen hadden een aantal connecters vastgezet met schroevedraaiers...
          Dezelfde company of twee verschillende?
          De jaarbeurs is groot - en ik heb daar ook al heel wat horror, van allerlei grapjassen (?) gezien in de loop der jaren.
          1. Sterk he, die kleine buisjes! En daar zijn er veeeeeel van joh!
          2. Hoezo on-economisch dom? Een trusspen is vast nog wel geodkoper dan een schroevendraaier. En dan hebben we het niet eens over de schade in de trusskoppeldelen.
          Wie niet slim is.... zal voor L*L staan.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Lazy
            • Sep 2003
            • 294

citaat:Geplaatst door rinus bakker

citaat:Geplaatst door Lazy
            1. Daar werd een circel van +/- 8 meter doorsnee getakeld met de haak van de takel om de dunne spijl van de circel.
            2. Verder hadden ze omdat ze te weinig trusspennen hadden een aantal connecters vastgezet met schroevedraaiers...
            Dezelfde company of twee verschillende?
            De jaarbeurs is groot - en ik heb daar ook al heel wat horror, van allerlei grapjassen (?) gezien in de loop der jaren.
            1. Sterk he, die kleine buisjes! En daar zijn er veeeeeel van joh!
            2. Hoezo on-economisch dom? Een trusspen is vast nog wel geodkoper dan een schroevendraaier. En dan hebben we het niet eens over de schade in de trusskoppeldelen.
            Wie niet slim is.... zal voor L*L staan.
            Was allebei bij dezelfde circel als je dat bedoelt...

Ik geloof dat het bij de horecava van afgelopen jaar was, weet even zo snel niet meer welk bedrijf. De stand was van een bedrijf met zelfreinigende ovens ofzo..

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

Ik vraag mij soms toch echt wel af of die mensen die dat omhoog takellen of wat dan ook er niet verder bij nadenken.
              Gewoon met een safety cirkel vastmaken. Waarom hebben wij dan al die clamps enz nodig, de jaarlijkse keuringen, noem maar op.

En ze zijn niet de enigste die zo straffe stoten uithalen, heb al vaker op fuiven in omgeving met wijde boog rond de trussing gelopen. Jammer dat ik geen digi cam heb, anders had ik die straffe stoten vereeuwigd.
              Het is alleen moeilijk om dat te voorkomen vrees ik. Wie gaat op alle events controlleren of rigging in orde is enz. En met steekproefgewijs te controlleren hebben de bedrijven die het zo bont maken toch meestal geluk dat ze geen controlle krijgen.

Tom

Comment

• od
                • Feb 2004
                • 138

zelfde site maar nu jeha 2004. weer duidelijk te zien dat het safety's zijn die ze gebruiken

Comment

• ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

citaat:Ljanton ! IK hoop dat het het alleen goed fout gaat als het publiek al weg is !!!
                  Want aan dooien en gewonden heb je niks en schiet niemand iets mee op !

Maar dat het hele zaakie een keer naar beneden komt zodat al het spul kapot is en wat dan ook nog eens niet vergoed wordt door een verzekering vind ik meer dan genoeg leergeld voor zulke mensen !
                  wel tha dj , dat bedoelde ik ook ...
                  als het publiek weg is of nog niet in de zaal en dat het dan neerpleurt , en dan lees ik het wel in de krant en lach ik me zowat eventjes rot ... dat is ook een beetje vergelijkbaar met die 1 rigger die onlangs bij david bowie er is afgevallen ... ze hadden coke in z'n bloed gevonden ... tjah .. eigen schuld , dikke bult

greet'zz ljanton
                  Last edited by ljanton; 28-08-08, 20:19.

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

Wat betreft safety's... een safety is gewoon een dunne staalkabel, dus als die dunne staalkabels sterk genoeg zijn voor een lichtgewicht cirkel-trussje, nou vooruit. Mar dan NIET de domme musketons eraan, en dan cker die ook nog niet eens zijdelings belasten.
                    To ljanton...
                    Dat van die (helaas overleden) kluns met cocaine-sporen in zijn bloed, dat was stom genoeg. Maar als iedereen "met die diagnose" na morgen zou moeten vallen, dan vrees ik dat er nog heel wat van zulke berichten in deze business zullen volgen .. en dan zijn er ook nog de drankjes, de heggeblaadjes en de pretpil.
                    'We live in a rotten kingdom'... vrij naar Hamlet.
                    Het was alleen geen rigger, maar een volgspotter die op weg naar de volgspot van de staalladder is gevallen. Veel erger is dat er een systeem van verticale valbeveiliging naast die ladder hing, maar hij daar niet op was ingeklikt....
                    Overmoed of gemakzucht door die coke? Wie zal het zeggen.
                    Maar dood is ie wel. En zeker weten eigen schuld.
                    Laten we er wat van leren.

Comment

• DidierB
                      • May 2003
                      • 337

We zien hier steeds vaker zulke foto's verschijnen, of zelfs in het echt van die wanpraktijken. Maar wat kunnen we hier nou concreet aan doen? En dan bedoel ik niet maandagochtend op kantoor, maar de avond zelf, wanneer we het vaststellen.

Ik ben al meermaals ergens op een fuif aangekomen waar ik mijn vrienden afraadde van in de buurt van de trussing te gaan staan. 1 keer zelfs geluk gehad dat ze me altijd wel serieus nemen wanneer ik zoiets zeg want de hele zooi is inderdaad naar beneden gekomen die avond. En dus tegenwoordig vragen sommige van m'n vrienden me als we binnenkomen "En? Is het veilig?". Waarop ik soms moet antwoorden: neen, maar het komt in de buurt. Onder het motto: een avondje onbezorgd stappen.

Maar wat kunnen we eraan doen? concreet?

De politie/brandweer bellen? Die kennen er zelf geen fluit van, dus wat gaan zij doen?
                      De keuring AIB/ATK? Dan moet je ze op voorhand boeken en mag je het factuur verwachten.
                      De organisatie verwittigen? Die gaan hun fuifje echt niet stilleggen of ze maken verlies. Bovendien ben jij dan die kerel van een concurrerende firma die de andere firma probeert zwart te maken om het contract zelf binnen te halen?!?

Het is zoals ik vandaag in de krant las over een reeks auto-inbraken: de volgende morgen belden mensen de politie om te vertellen dat ze die nacht verdachte personen aan auto's zagen friemelen. De volgende morgen was dus net iets te laat om de misère te voorkomen. En dat geldt in onze sector even hard.

Mvg,

Beghin Didier
                      Ampli bvba

Comment

• G-LiTe
                        • Apr 2004
                        • 196

2 Didier,

Daar past eigenlijk maar 1 antwoord op: een duidelijke onbetwistbare wetgeving met een degelijke controle door overheidsorganen.
                        Nu, terwijl ik het neertyp weet ik ook al hoe idealistisch dit klinkt, maar in essentie is dat de enige afdoende oplossing.

Ik heb mijn opleiding genoten in de vliegtuigsector (mechanisch design), een sector waar veiligeheid hoog in het vaandel staat en waar je in alle stadia van het toestel: ontwerp, gebruik, herstelling ..al je activiteiten moet laten controleren door respectivelijke instanties van luchtwaardigheid. Zelfs in deze gereguleerde sector vinden zelfs nu en dan wanpraktijken en gesjoemel plaats. Wat verwacht je dan aan te treffen in een sector waar professionalisme en amateurisme elkaar vaak concurentieel bekampen.

Maar de eerste stap die genomen moet worden is een gefundamenteerde sectorgebonden regeling of gedragscode vast te leggen, eerlijk gezegd verzuipen we in de do's en don'ts en veel van die zaken komen van horen zeggen of ons baseren op waarnemingen regels in andere industrietakken. Laat staan dan nog de onderlinge verschillen tussen landen en hun verschillende regelgeving. OP termijn zou ons dit in staat moeten stellen om de uitspraak: 'Dat is niet veilig' te kunnen omvormen tot 'Dat is niet toegestaan', iets wat veel duidelijker te communiceen valt naar leken toe.

Maar het is een lange weg te gaan

G-LiTe
                        Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• DidierB
                          • May 2003
                          • 337

dus concreet?

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door -Bart-

Kolsonbandjes

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

2 Didier,

'We' kunnen niet veel anders doen dan het wangedrag van 'concullega's' maar konstant aan de kaak blijven stellen.
                              En altijd laten blijken dat je wel weet hoe het moet.
                              Als 'we' allemaal met bonnenboekjes of gele en rode kaarten aan elkaar zouden rondlopen wordt dat toch uitgelegd als kinnesinne.
                              En als je volgens het boekje werkt duurt het heeeeeel lang (laten we zeggen 1 op de 10.000 klussen) voordat er een ongeluk zal gebeuren.... want 100% absolute veiligheid bestaat nu eenmaal niet.
                              Maar ook de knoeilega's komen heel vaak weg met hun gefrutsknutskneuter, en worden gered door de ingebouwde veiligheidfactor in veel materialen.
                              Als het ongelukken-risico bij hen dan een factor 100 hoger is duurt het statistisch nog steeds 100 klussen voordat de 'shit-hits-the-fan'.

Zelf op de autowegen waar (bijna) iedereen een door de overheid erkende opleiding heeft genoten en een dito attest (rijbewijs) moet kunnen tonen gebeuren nog steeds ongelukken.

Kortom: opvoeden, zeuren, aantonen, becommentarieren, uitleggen, trainen, helpen, zeiken, verbeteren, drammen, instrueren, opleiden .....
                              Dan laten we het (super-incidentele) beboeten wel over aan ArbeidsInspectie of Parket.

Comment

• LichtNichtje
                                • Nov 2004
                                • 220

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

citaat:Geplaatst door -Bart-

Kolsonbandjes
                                Misschien op grootmoeders wijze: GAREN [?]

Comment

Working...