Mega veiling RR Showequipment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #31
    Originally posted by Whitefarmer
    De prijs die bepaal JIJ samen met al die honderden andere bieders, soms heb je geluk (en een leuke aanschaf), soms heb je niets.... Zolang jij blijft doorbieden win je, maar of het dan nog leuk is.....
    Ik denk (hoop) dat iedereen hier wel het principe van een veiling kent.
    De veilingmeester begint echter altijd met een vanafprijs...

    Mvg,

    Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #32
      Originally posted by MacGyverSounds
      er zullen wss minimumprijzen worden gehanteerd, dwz dat je die midas XL3 niet voor 50 euri meekrijgt.
      Bij een hoop veilingen lijkt dat de reĆ«le tweedehands waarde gewoonlijk ook gehaald wordt ook als er geen minimum prijs wordt gesteld. Bij de veilingen van enkele honderden kavels bij Procon in Hamburg en Kalanos in H'sum bleven er slechts enkele tientallen kavels achter omdat er onvoldoende hoog op geboden werd. Soms worden tijdens de laatste uren van een veiling de kavels waarop niet geboden wordt zelfs in prijs verlaagd. Zag zo een kavel van 172 compulite dimmers van €1000,- naar €500,- terugzakken. Vervolgens steeg het hele zooitje naar een niveau dat welliswaar interessant was, maar voor mij niet meer haalbaar.

      En inderdaad: kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment wel klaar bent met ondernemen, alleen nog maar de knoppen van je toetsenbord ziet ipv de knoppen van de mixer, geen opvolging in de familie hebt en/of van je pensioen (wat je bedrijfskapitaal ook gewoon kan zijn) wil gaan genieten! Ik ken Rogier niet heel goed, maar kan me voorstellen dat hij daar wel aan toe is.

      @lex
      Last edited by @lex; 20-08-09, 12:51.
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • chippie
        • Jul 2006
        • 528

        #33
        Ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in Belgiƫ mag je op het aankoop bedrag nog 17 % veilingmeester en 21 % BTW betalen. Je leest het goed ja......hoe is dat bij jullie?
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #34
          ja je mist hier (16%?) veilingkosten en 19% BTW dus als je ergens 1000euri hebt uit te geven als hobbygeluidsboer. Dan moet je maximaal iets van 700 euro bieden!

          let iedereen even op. (Anders gaan mensen hier ook weer meer dan de nieuwprijs uitgeven).
          lekker belangrijk!

          Comment

          • jaksev
            • Jul 2007
            • 365

            #35
            Zeer intressant spul ja, staan een aantal leuke dingen in de brochure,

            vooral die stroom distributie rackjes, en effecten rackjes.

            Mja heel Nederland zal daar wel een bod op uitbrengen

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #36
              Anders gaan mensen hier ook weer meer dan de nieuwprijs uitgeven
              En dat zou niet de eerste keer zijn bij een veiling!
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • eddy56
                • Mar 2004
                • 102

                #37
                Originally posted by jaksev
                Mja heel Nederland zal daar wel een bod op uitbrengen
                Geloof dat het foldertje in heel europa verspreid is. dus dat word toch opbieden tot en met.

                Greetz Eddy
                Apogee, i\'m loving it!

                Comment

                • Pseudo
                  • Aug 2009
                  • 1

                  #38
                  Voor zover wij hebben begrepen komen er bovenop de prijzen die gaan worden gegeven ook nog eens 19% BTW en 6% 'notariskosten' Weet niet of er dan ook 6% over de BTW gaat worden gerekend, maar zo word het wel een stuk duurder allemaal.
                  Heeft iemand een idee waar RR ophoudĀæ Niemand die ik tot dusver heb gesproken in het bedrijfsleven weet er iets van. Maar volgens mij is het een goed lopend bedrijf, ook aan die inventaris te zien.

                  Comment

                  • geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

                    #39
                    Originally posted by Pseudo
                    Voor zover wij hebben begrepen komen er bovenop de prijzen die gaan worden gegeven ook nog eens 19% BTW en 6% 'notariskosten' Weet niet of er dan ook 6% over de BTW gaat worden gerekend, maar zo word het wel een stuk duurder allemaal.
                    Heeft iemand een idee waar RR ophoudĀæ Niemand die ik tot dusver heb gesproken in het bedrijfsleven weet er iets van. Maar volgens mij is het een goed lopend bedrijf, ook aan die inventaris te zien.
                    Aan de inventaris kun je niet zien of het een goed lopend bedrijf is.....

                    Het bedrijf stopt en wordt geveild. Ik weet wel iets meer maar dat voegt helemaal niets toe. Voor de exacte reden even bellen naar RR....

                    Lijkt mij in ieder geval niet relevant om alle ins en outs rond het stoppen van het bedrijf te weten. De veiling is veel interessanter.
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

                    Comment

                    • geenstijl21
                      • Jan 2008
                      • 462

                      #40
                      En het gaat maar door met bedrijven die op Troostwijk staan

                      Ummels B.V. - Online veiling - Troostwijk

                      184 km kabel....hoppa tee 200 versterkers,96 mengpanelen, 1000 microfoons.

                      Het gaat om Ummels B.V en dit betreft WEL een faillissement.
                      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #41
                        Originally posted by geenstijl21
                        En het gaat maar door met bedrijven die op Troostwijk staan

                        Ummels B.V. - Online veiling - Troostwijk

                        184 km kabel....hoppa tee 200 versterkers,96 mengpanelen, 1000 microfoons.

                        Het gaat om Ummels B.V en dit betreft WEL een faillissement.
                        Voornamelijk China rommel als je het mij vraagt...
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • e-sonic
                          • Aug 2004
                          • 329

                          #42
                          veilingen

                          de veiling van RR is steeds uitgesteld, nu tot 5 dagen.

                          Ummels is toch spul wat in Nederland gebakken is, de website van het bedrijf geeft daar wel duidelijkheid over.
                          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                          Comment

                          • seppe30
                            • Dec 2007
                            • 248

                            #43
                            heb eens een kijkje genomen denk niet dat er koopjes zijn te doen
                            vindt de start prijsen redelijk hoog

                            Comment

                            • MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

                              #44
                              Originally posted by seppe30
                              heb eens een kijkje genomen denk niet dat er koopjes zijn te doen
                              vindt de start prijsen redelijk hoog
                              Mee eens. De BTW krijg je terug maar de 16% opgeld maakt sommige artikelen nu al duurder dan hun dagwaarde/kostprijs of nieuwprijs.

                              En dan zijn er ook nog eens van die gekken die het er voor geven terwijl ze op marktplaats eerst de helft zouden bieden :P
                              d&b Audiotechnik

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                #45
                                Is het jullie ook opgevallen dat er al heel veel apparatuur weg is?
                                In de brochure stonden onder andere Alcons Line array's die je nu nergens meer terug vindt.
                                En inderdaad zijn de prijzen veel te hoog, ik haak in elk geval al af.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...