Wat mist er nog in mijn drive-in-show?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scan head
    • Feb 2004
    • 143

Wat mist er nog in mijn drive-in-show?

Ik heb al even gezocht of er gelijkwaardige topics waren maar die kon ik niet direct vinden....

Mijn vraag luidt:
    Wat moet ik nog aan mijn licht-show veranderen om gemiddelde feesten (dus een kruising tussen het spul dat bij de tmf awards hing [:I] en tussen een gewone disco met een paar parren?)

ik heb:
    4 x tornado scanner
    24 x par 64 parren
    2 x 2700 watt stroboscopen
    1x rampage
    2x rookmachine

Mijn budget = 3000 euro ongeveer...

Wat stellen jullie voor?

Zelf zat ik aan een paar MH's te denken maar ik vraag het eerst maar aan jullie...
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

als je dit al hebt neem ik aan dat je wel enige ervaring hebt en dus inderdaad beter zelf kan beslissen wat je mist.. mh's zijn wel leuk..maar voor 3000 euro weet ik niet of je veel hebt.
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Scan head
      • Feb 2004
      • 143

Nouja, ik vraag het aan jullie... de meesten zijn toch nog professioneler dan mij dus zullen zij ook wel enige raadgeving hebben voor mij...

(p.s. ik heb er ook nog zo'n 20 m truss en 2 x martin destroyer)

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Wat wil je?
        Waarmee stuur je alles (op dit moment) aan?
        Wat voor feesten heb je?
        Hoeveel feesten gemiddeld per jaar?
        Welke doelgroep?
        Wat wil de klant meestal hebben?

en als extra mischien nog: Welk prijskaartje hangt aan jouw show?

Comment

• Scan head
          • Feb 2004
          • 143

Ik wil wel uitbreiden maar ik wil niet een super grote drive inn show krijgen waar ik en een collega extra mensen bij moeten hebben.

voor de 4 scanners: Scanmaster 2 (kunnen 12 scanners, MH's enz... op)
          en voor de rest van de lichten heb ik de: MA 24/48 controller voor

Pffff, ja veel feesten. varierend van kleine disco's in scholen... playbackshows, Toneelvoorstellingen, Karaoke van alles wat wel.

Gemiddeld zo'n 100 feesten per jaar...

Dat verschilt heel veel. alle leeftijden wel!

Meestal de basisopstelling: 2 dmx balken met par 64 erop, truss, 2 scanners, 1 destroyer.

Prijskaartje voor alleen de bovengeschreven lichtset: 175 euro per 4 uur maar dat ga ik denk ik nog veranderen... ik kan er vaak wel meer voor krijgen en dan is de klant ook nog tevreden. maar als je gewoon de basisopstelling (licht&geluid) dan zit je op zo'n 400 euro.

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Wat heb je voor geluid? ? Misschien kan je daar nog iets aan toevoegen.
            Licht klinkt erg goed wou dat ik het had.
            Bas hooooooooooooii
            Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Eigenlijk vind ik dat je qua licht al goed bent uitgerust mischien een optie is om de scanners van showtec te vervangen door meer fatsoenlijke scans. Voorbeeld robe scans of tweede hands martins. Moving heads lijken me voor jouw budget niet toereikend.

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

4 x http://www.martin.com/product/product.asp?product=m181t
                4 x http://www.martin.com/product/product.asp?product=m30t
                8 x http://www.martin.com/product/product.asp?product=m129i

Maar eigenlijks had ik het meer op het licht want geluid vind ik zelf wel voldoende...

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door dabassman
                  Licht klinkt erg goed
                  Klint? Geluid klinkt, licht ziet er dan goed uit. Maar dit is ook niet echt indrukwekkend veel.

Wat voor truss is het eigenlijk? Meestal beginnen kleine drive-ins met zo'n set van 3m step-truss en 2 statieven. Als het grotere truss is, dan heeft het idd wel wat gekost. Cker voor een kleine 2-persoons drive-in. Ik wil dit jaar ook uitbreiden, zit eigenlijk ook langzamerhand op de set als de basisset van Scan Head. Zit te kijke naar echte truss en daarna nog 2 extra scanners.

@Scan Head: je moet ook kijke naar hoe het te vervoeren is. Een paar MH's is mogelijk (als je nog wat spaart), maar dan moet je zowiezo meer dan twee mensen hebben alleen al om te rijden. Tenzij je een grote vrachtwagen wil huren. Je zou bijv. nog kunnen kijken naar een paar extra scans en wat andere simpele effectlampen.

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

Als ik jou was over die truss, neem dan eurotruss, dit gebruiken de meeste grote bedrijven namelijk, kun je altijd nog bij huren om vervolgens in elkaar te kloppen.
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

citaat:Als ik jou was over die truss, neem dan eurotruss, dit gebruiken de meeste grote bedrijven namelijk
                      ?????????
                      Laten we het op Prolyte houden, denk ik het meest voorkomend...

Maargoed, tja voor 3000 euro... denk dat je dat het beste aan je eigen fantasie over kan laten.
                      Investeer misschien niet alleen in apparatuur, maar denk eens aan bijvoorbeeld een backdrop, dat is een hele grote meerwaarde die heel veel drive-in shows over het hoofd zien.
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Scan head
                        • Feb 2004
                        • 143

citaat:Geplaatst door jurjen_barel
                        Wat voor truss is het eigenlijk? Meestal beginnen kleine drive-ins met zo'n set van 3m step-truss en 2 statieven. Als het grotere truss is, dan heeft het idd wel wat gekost. Cker voor een kleine 2-persoons drive-in. Ik wil dit jaar ook uitbreiden, zit eigenlijk ook langzamerhand op de set als de basisset van Scan Head. Zit te kijke naar echte truss en daarna nog 2 extra scanners.

@Scan Head: je moet ook kijke naar hoe het te vervoeren is. Een paar MH's is mogelijk (als je nog wat spaart), maar dan moet je zowiezo meer dan twee mensen hebben alleen al om te rijden. Tenzij je een grote vrachtwagen wil huren. Je zou bijv. nog kunnen kijken naar een paar extra scans en wat andere simpele effectlampen.
                        Vervoer: Vrachtauto (nee, geen vrachtwagen met aanlegger) en daar heb ik zelfs nog wel ruimte over... alleen als ik al mijn spul meeneem naar een grote show dan moet ik nog wel eens zuinig zijn met mijn ruimte...

Maar over mijn Budget en MH's... Ik hoef niet 10 Mh's voor dat geld hoor... ik zat aan 2 te denken... het is maar om te beginnen en te zien hoe ze werken... als het goed te besturen is (maar dat ligt ook aan de tafel) dan is er altijd nog de optie voor meer Mh's... maar ik denk dat ik dan eerst voordat ik er meer bij koop die scanmaster 2 verkoop en even doorspaar voor de Pearl 2004. (maar dat is pas als ik een groot bedrijf wil worden met personeel)

@jurjen_barel: nee, geen effect lampen voor mij! ik wil meteen goed spul hebben waar ik meerdere dingen mee kan doen.... en die rampage is (bijna) hetzelfde als B.v. een mushroom of een T-rex! (toch? verbeter me als ik het verkeert heb.. alleen verschil in lichtsterkte)

P.s. zoals het nu staat kan ik nog wel met de trussen alle klussen doen... als ik echt groot wordt meer meer personeel enzo dan breidt ik als eerste daar op uit...

Comment

• LuPuS
                          • Dec 2002
                          • 457

2 MH's lijkt me het best na heel deze post doorgelezen te hebben.

Alvast mooi materiaal dat je daar hebt!
                          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Scan head
                            • Feb 2004
                            • 143

Dank je, maar weten jullie nog iets om een hele grote zaal te kunnen belichten....
                            en nee, ik ga niet 100 parren daar neer hangen! het moet wel bewegend licht zijn. Dus dan kom ik op de MH uit... en dan 2x Mh's รก 1500 euro dan heb je volgens mij wel goed kwalicatief spul... (als je het goeie dan koopt). en dan kom ik al heel ver... maar hebben jullie misschien nog andere dingen hoe ik het kan verbeteren?

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Meerdere scans?

Vindt de prijs scan/mh te groot verschil om voor mh te kiezen (voor ons toch, weet niet in jou standpunt)
                              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

Working...