Nee, geen meer scans... ik vindt dat ik al genoeg met de 4 scans kan die ik nu bezit... ik wil nu (bewegend) licht hebben dat (fel) licht heeft die door een zaal van 45 m in de lengte erg goed zichtbaar is... iemand enige idee welke MH ik dan nodig heb?
Wat mist er nog in mijn drive-in-show?
Collapse
X
-
Ik denk dat je al een grote vooruitgang boekt door bijvoorbeeld die tornado scans van showtec te vervangen door degelijkere robes 250xt scans en dan nog eens twee robe 250 moving heads als je dat graag hebt. Heb je ook nog lekker al het intelligent light van een merk
.
Comment
-
nee nee, ik ga niks vervangen... ik heb dat nog maar een anderhalfjaar á 2 jaar... en ze doen het nog prima en ik kan me er eindeloos mee uitleven.... maar 2 Movinghead's erbij zou wel leuk staan bij mijn drive-in lijkt mij zo.... iemand enige idee welke ik hier voor moet gebruiken gezien wat ik er allemaal in wil hebben?Comment
-
Misschien 2 2ehands mac250's?
Zijn volgens mij goed te vinden, of wil je per se nieuwe movingheads hebben?Barry K.
Wij werken met EV ole ole
In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824Comment
-
Nieuw of tweedehands maakt me neit echt uit... Ik moet goeie Mh's hebben voor een prijs van 3000 euro...
en ja, ze moeten snel reageren. Want ik heb straks een voorstelling (theater) en daar moeten 2 MH's d.m.v een autopilot systeem (hebben wij niet hoor... van een ander bedrijf) de mensen gevolgd worden.Comment
-
Ik zou is gaan rondkijken op wat tweedehands sites voor
mac250's of mac500's, wil je trouwens spots of washes?Barry K.
-
Robe moving heads kosten inkoop zo'n 850 euri p.stuk. (nieuw incl. lamp excl. btw)
Is een optie dus... Verder vind ik dat er in dit topic ENORM veel vette b*llshit staat... a) dat moving heads aanschaffen betekent dat je een vrachtauto nodig hebt b) dat eurotruss de standaard is in nederland c) dat moving-heads meer lichtopbrengst hebben dan scans (!?!?!?!) d)sparen voor een Pearl 2004 (uhu...meer dan 10.000 euro sparen voor een drive in show met wat afval-scans... lekker realistisch)
Het idee van een spooky blue laser ofzo, is zo slecht nog niet, aangezien je daar een duidelijke meerprijs voor kunt vangen. Idd is het effect niet een hele avond leuk, en 4x robe xt250 spot is wat dat betreft interessanter.If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Ja, qua licht zou ik gaan voor movingheads, heb je veel aan bij drive-in en in het theater dus lijkt me een goede keus.
Als je geen goede statieven/truss hebt zou je daar ook voor kunnen gaan want als je er 2/4 yokes bij gaat hangen wordt het geheel flink zwaarder.
Misschien een ander idee is een geluidstafel. Als je toch iets in het theater gaat doen is dat misschien wel handig?Barry K.
-
Als je wel eens toneel doet is het dan niet handig om een beetje toneel basislicht te kopen, denk dan aan setje PC'tjes, fresnellen, en misschien een paar profieltjes?
Wat denk ik ook geen kwaad kan is om die tornado scans de deur uit te doen en daar een setje goede scans voor aan te schaffen, mx-4/10?
MH's heb je denk ik niet heel veel aan, het effect is wel ontzettend mooi maar als drive-in geeft het niet echt een meerwaarde tenzij je ze dus ergens in het midden van de zaal kwijt kan zodat ze ook echt alle kanten op schijnen en niet zoals de meeste drive-ins hun truss langs de randen opstellen en daar MH's aan hangen. Dat heeft weinig zin want om nou de muren te gaan verlichten met MH's..., dan zijn goeie scans een betere optie.
MH's gebruiken bij theater?? De keren dat ik ze tot nu toe bij toneel voorstellingen heb gezien zijn op 1 hand te tellen.We're ready to party, are you?Comment
-
Afgelopen schooljaar "al" twee keer naar theater geweest. 2x gebruikten ze MH's om te volgen.citaat:Geplaatst door DJ.T
MH's gebruiken bij theater?? De keren dat ik ze tot nu toe bij toneel voorstellingen heb gezien zijn op 1 hand te tellen.
Nl.: Rotterdamse Schouwburg en Appeltheater Scheveningen.
Oké, past idd op 1 hand [
]
En met de reactie om scans te kopen die geavanceerder en kwalitatief beter zijn, ben ik het wel eens.Comment
-
Nou begrijp ik je helemaal niet meer?! Eerst geef ik dit advies en roep je van nee geen nieuwe scans of vervangen en nu opeens wel?!
Dan nog maar eens. Kijk eens naar de Robe 250 xt moving heads en de gelijknamige Robe 250xt scans. Ik zou beginnen met die scans dat is al een zee van vooruitgang op die tornado's.
www.robe.com
By the way moving heads bij theatervoorstellingen kan ik al niet meer op een hand tellen
Comment
-
If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Ik wil je niet teleurstellen, maar je moet beter lezen: ik heb niet dit topic geopend, maar Scan Head. Ik neem aan dat je mij voor hem hebt aangezien? Ik zie anders nergens dat Scan Head ineens zegt dat hij wel alle scanners wil vervangen of er een paar wil bijkopen.citaat:Geplaatst door Michael
Nou begrijp ik je helemaal niet meer?! Eerst geef ik dit advies en roep je van nee geen nieuwe scans of vervangen en nu opeens wel?!Comment

Comment