Wat mist er nog in mijn drive-in-show?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scan head
    • Feb 2004
    • 143

citaat:Geplaatst door AJB

Robe moving heads kosten inkoop zo'n 850 euri p.stuk. (nieuw incl. lamp excl. btw)

Is een optie dus... Verder vind ik dat er in dit topic ENORM veel vette b*llshit staat... a) dat moving heads aanschaffen betekent dat je een vrachtauto nodig hebt b) dat eurotruss de standaard is in nederland c) dat moving-heads meer lichtopbrengst hebben dan scans (!?!?!?!) d)sparen voor een Pearl 2004
    Als jij even goed las zou ik dat pas doen als ik ging uitbreiden met meerdere Mh's... en als ik ging uitbreiden dan oook meteen naar een drive inn die vele meer mensen aan kan. en aangezien ik het licht mannetje ben bij het bedrijf intresseer ik me alleen in licht en mijn colegga in geluid.`

citaat:geplaatst door pro'd'user
    Ja, qua licht zou ik gaan voor movingheads, heb je veel aan bij drive-in en in het theater dus lijkt me een goede keus.
    Als je geen goede statieven/truss hebt zou je daar ook voor kunnen gaan want als je er 2/4 yokes bij gaat hangen wordt het geheel flink zwaarder.

Misschien een ander idee is een geluidstafel. Als je toch iets in
    het theater gaat doen is dat misschien wel handig?
    ik heb een 24 kanaals mengpaneel daarvoor. dat moet volgens mij wel genoeg zijn voor die theatervoorstelling. (P.s. ook nog wel een kleinere draaitafel hoor.)

citaat:[i] geplaatst door DJ.T[i]
    Als je wel eens toneel doet is het dan niet handig om een beetje toneel basislicht te kopen, 1.denk dan aan setje PC'tjes, fresnellen, en misschien een paar profieltjes?
    Wat denk ik ook geen kwaad kan is om die tornado scans de deur uit te doen en daar een setje goede scans voor aan te schaffen, 2.mx-4/10?
    MH's heb je denk ik niet heel veel aan, het effect is wel ontzettend mooi maar als drive-in geeft het niet echt een meerwaarde tenzij je ze dus ergens in het midden van de zaal kwijt kan zodat ze ook echt alle kanten op schijnen en niet zoals de meeste drive-ins hun truss langs de randen opstellen en daar MH's aan hangen. Dat heeft weinig zin want om nou de muren te gaan verlichten met MH's..., dan zijn goeie scans een betere optie.
    3.MH's gebruiken bij theater?? De keren dat ik ze tot nu toe bij toneel voorstellingen heb gezien zijn op 1 hand te tellen
    1. Zulk spul hebben we al: hieronder er even een lijstje van:
    - Jands ESP 36 lichtmixer (DMX 512)
    - 24 x ADB eurorack 60 3 KW dimmers
    - 12 x Zero 88 2 KW dimmers
    - 1x MA DMX AD converter
    - 2 Selcon profielspots 24/46 graden 1000 watt
    - 6 ADB Profielspots DW 104 15/42 graden 1000 watt
    - 14 ADB/controlux PC 1000 Watt
    - 2 ADB Fresnel 1000 Watt
    - 18 par 64 medium ( en voor de gewone drive in show ook nog eens 16 dus samen 34 Par 64 medium)
    - 5 Par 64 narrow shortnose 1000 watt 220 volt
    - 1 halogeen volgspot op statief
    - 2 Selecon Asymmeterische horizonbakken (per bak 4 stukken elk 500 watt)
    - 4 multi's 20 meter en 2 multi's 10 meter (6 aansluitingen)
    (400 kleurenfilters (verschillende kleuren en meerdere van 1 kleur)

2.en ja, het idee waarom ik die tornado's wil houden: ik wil ze achteraan boven het toneel hangen... met MH's zou je idd de helft van de tijd tegen het horizondoek aanschijnen. maar ik hou het voorlopig nog bij scanners

3.de opdrachtgever vraagt om 2 movingheads voor op het podium puur voor de sfeer.... nou, dan krijgt hij ze toch ook (desnoods huur is ze ervoor)

@ jurjen barel: Idd, zie hij kan lezen!

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

hmmmm...tornadoscans tegenover kilowatters...dat wordt leuk! houden je bundels na 3 meter ineens op :-)

zou idd eens kijken naar betere scans en evt. MH's, robe's zijn leuk, five stars, 2ehands mac500's vind je misschien wel op ebay duitsland, en mac250's staan er in nederland genoeg te koop.
      evt. ook een mooier tafeltje, die scanmaster is leuk maar om er nu tig wappers aan te hangen..kijk dan eens voor een botex navigator? die nieuwe tafel iig of evt. martin lightjockey ofzo, kun je een stuk creatievere dingen mee doen als je het mij vraagt.

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Je kan het geld ook investeren in een site.
        Of heb je die al? Zo ja, vul die anders is in je profiel in.

Wat heb je eigenlijk voor truss?

Je hebt al een degelijke verzameling aan lichtapparatuur dus dat geeft
        aan dat je er vast wel aardig wat van af weet, waar denk je zelf aan
        wat je wilt kopen?
        Wat mis je bij een drive-in showtje of een theatervoorstelling?

Je kan het ook in de spaarpot stoppen zodat wanneer je het echt nodig hebt je dat geld alvast hebt.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

oeeee
          ik me weer eens even goed mislezen hier. Sorry[:I]

AJB waarom zijn mijn adviezen slecht en beroerd onderbouwd. Wil je zeggen dat een tornado scan versus een par 64 een goede match is?

Zeg mij eens wat niet onderbouwd is. Dat een tornado scan onderdoet aan parren? of dat het vervangen van de tornado scans een vooruitgang zou zijn mits worden vervangen door degelijkere scans zoals bijvoorbeeld een Robe 250xt?

Comment

• pro`d`user
            • Jun 2002
            • 534

Nee, juist niet.
            Die scans vallen in het niets bij een aantal par64.
            Barry K.

Comment

• Scan head
              • Feb 2004
              • 143

citaat:Geplaatst door pro`d`user

wat je wilt kopen?

Je kan het ook in de spaarpot stoppen zodat wanneer je het echt nodig hebt je dat geld alvast hebt.
              nee, ik heb nog geen site, maar ik moet maar eens mogelijkheden zoeken voor een site. het zou niet verkeerd zijn. maar we hoeven echt geen meer klussen want dan zou werk en alles erbij in schieten, zoals het nu gaat gaat het perfect!

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

citaat:Geplaatst door Michael

AJB waarom zijn mijn adviezen slecht en beroerd onderbouwd ?
                Wil je een eerlijk of een aardig antwoord ?...

Onderbouwing heeft niets te maken met de stelling die je inneemt... Ik wordt een beetje moe van al die wannabee's die ontzettend in de ruimte gaan schreeuwen over niets... Lees eens al die topics die hier over gaan...Altijd die voor de handliggende open deuren... slaapverwekkend.....

En zoals R.den Ridder terecht aangeeft (om terug te komen op oorspronkelijke vraag) er is genoeg van die meuk te koop 2de hands... Gewoon ff zoeken [|)]
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

En jij telt mij dus bij die wannabee's zoals je dat mooi stelt?

citaatat je adviezen erg beroerd onderbouwd zijn kan ik nog accepteren, maar geef dan in ieder geval de juiste link...
                  Over beroerd onderbouwen ben je zelf begonnen waarom weet ik ook niet.
                  En ja ik heb lange tenen.

Comment

• Scan head
                    • Feb 2004
                    • 143

Mooi, dit is dus even zwaar offtopic: nu weer naar mijn vraag....Wil iemand mij een voorbereken wat volgens jullie de beste MH die ik kan nemen.... heb er wel een paar op het oog (2dehands) maar ik wil jullie adviezen eerst wel eens aanhoren voordat ik er zelf over begin...

vermeld bij jullie reactie dan de specificaties van de MH dus:
                    Snelheid?
                    kleuren?
                    gobo's?
                    vermogen?
                    nodige kanalen?
                    Waarom deze?

B.v.d Scan head

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

citaat:Geplaatst door pro`d`user

wat je wilt kopen?

En als je op zoek zeker yokes wil, use google of de zoekfunctie of iets anders. Is heel veel over te vinden.
                      Het zoeken heb ik alvast voor je gedaan
                      Barry K.

Comment

• ZaNyDu
                        • Mar 2002
                        • 137

Welke moving head je moet nemen? pfff..

Kijk dit forum is er om je te helpen met problemen waar je zelf niet uit komt, wat heb je zelf al gedaan om antwoord op je vraag te krijgen? Ik heb net in de zoekfunctie van t forum "moving head" ingetypt, en hey(!!!) ik krijg meteen antwoord op je vraag. voor sommige mensen blijkt het erg lastig te zijn om zelf een aktie te ondergaan, en moet iedereen het dan maar voorkauwen?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Bovendien kun je voor specificaties altijd op de site van de fabrikant kijken.

Maar ja, met 3000 eruo moet je oppassen. Voor 2 MH's van E1500,- p. st. zul je niet de top van de markt krijgen, hoor. Je kan dan het beste voor twee 2dehands Mac's gaan.

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Ik weet ik ga nu weer zeiken maarja meneer vraagt mh's voor 1500 euro per stuk die ook nog degelijk zijn. Robe 250XT. Aangezien ik ze zelf ook constant gebruik (geen eigendom van mij maar van mijn zakenpartner) kan ik je op voorhand al zeggen dat ze:

1. Snel zijn
                            2. Betrouwbaar en berdrijfszeker zijn
                            3. Er genoeg professionele bedrijven gebruik maken van deze mh's
                            4. Verkrijgbaar zijn voor minder dan 1500 euro per stuk

Je kunt natuurlijk ook zoals iedereen zegt 2dehands martins pakken welke natuurlijk de marktstandaard zijn maar die kosten ook een tikkeltje meer maar wie goed zoekt vind ze nieuw onder de 1500 euro (martin mac 250 basic)

Vraag me niet teveel over die bakken want ik doe geluid en geen licht.

Note: natuurlijk zal men wel gaan vragen welke bedrijven in Nederland gebruiken deze dan? Nou sla de telefoongids open en zoek de bedrijven in limburg maar eens af, in zuid limburg zijn de meeste bedrijven uitgerust met robe's. En nog een goed voorbeeld voor de twijfelaars denk eens terug aan het faillissement van discotheek de vision wat hing daar? Of anders mischien GLP. De ypoc moving heads niet duur maar toch zeker goed voor hun geld.

Comment

• Scan head
                              • Feb 2004
                              • 143

Bedankt Micheal, ik ben vanmiddag naar een winkel geweest waar ze Robe 250XT's hadden... ik mocht tegen borg ze een dag mee naar huis hebben en ik heb er de hele ochtend mee staan te spelen. ik moet zeggen: Het Valt me niks af... ze zijn idd snel, geen storingen of wat dan ook. reageert nauwkeurig enz. Guess wat ik gedaan heb?

ze weer terug gebracht en gekocht voor €2500-, (niet helemaal nieuw:demo headjes maar ze stonden nog maar 2 dagen in de winkel te draaien, mooie warming-up!) ( voor de duidelijke heid: 2 voor 2500 euro! )

Ik dank jullie allemaal voor jullie reactie's!

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Ben je knap genaait... Inkoopprijs is VEEEEEl lager...[:I]
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...