Carnaval geluidswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banaan333
    • Oct 2010
    • 25

Carnaval geluidswagen

[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]hier de vraag weer[/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]vraag was:[/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Arial]we hebben een geluidswagen met carnaval (dat is een vrachtwagenwagen die hele dag rond tourt en elke dag naar pleinfeeste gaat)[/FONT]

[FONT=Arial]en we hadden de volgende set aangeboden gekregen voor een mooi prijsje:[/FONT]

[LEFT][FONT=Arial][FONT=Arial]RCF TT+ Line Array systeem, 39KW [/FONT]
    [FONT=Arial]Bestaande uit:[/FONT]
    [FONT=Arial]12x TTL topkast[/FONT]
    [FONT=Arial]8x TTS28[/FONT][/LEFT]
    [FONT=Arial]Inclusief ground-stack hardware[/FONT]

[FONT=Arial]+[/FONT]

[LEFT][FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]AD/Renkus Heinz Infill set, 9,6KW [/FONT]
    [FONT=Arial]Bestaande uit:[/FONT]
    [FONT=Arial]4x Audience Delight SP218B Subwoofers[/FONT]
    [FONT=Arial]4x Renkus Heinz FRS-151 Topkasten[/FONT][/LEFT]
    [FONT=Arial]1x EAW versterkerrack[/FONT]

[FONT=Arial]vragen:[/FONT]
    [FONT=Arial]gaat dit hard zowel dichtbij als veraf?[/FONT]
    [FONT=Arial]en heb je fatsoenlijk geluid want er is ons verteld dat dit b merk is.[/FONT]
    [FONT=Arial]wat voor aggregaat zou je hiervoor nodig hebben, 45- 60 kva?[/FONT]

[FONT=Arial]gr[/FONT]
    [/FONT][/FONT]
    [/FONT]
    Last edited by banaan333; 27-10-10, 11:28.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dit is genoeg voor een feestzaal van 3000 man dus denk wel dat het hard en ver genoeg gaat.
    De materialen die je opnoemt vragen overigens wel een behoorlijke dosis vakkennis om er een behoorlijk geluid uit te krijgen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• banaan333
      • Oct 2010
      • 25

dat het ver ging had ik alwel gedacht, maar het moet ook hard& goed geluid zijn als je 1 meter voor de boxen staat. en dat is bij line array toch niet/ minder?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik wil er niet op een meter afstand voor staan....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• banaan333
          • Oct 2010
          • 25

okee mooi:P
          de reden dat ik dit vraag is, dat de verhuurder natuurlijk zegt dat het goed spul is.
          maar een vriend van mij had gehoord dat het b merk is en dat je dan niet het gewenste effect krijgt met (deze) line array. daarom dat ik twijfelde wie moet ik nu geloven...

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Wat moet je in vredes naam met een line array op een wagen? Neem imo liever een fatsoenlijk frontloaded of hoorngeladen systeem...

Niet dat ik beweer dat je er geen fatsoenlijk geluid uit kunt krijgen hoor, maar met minder kan het ook prima imo.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Welke idioot zet er nou bijna 50KW aan geluid op een carnavalswagen...

Sorry hoor, maar misschien is het handig even uit te zoeken wat carnaval is, wat je budget is en wat een dergelijk achterlijk installatie met de oren van een ieder er omheen doet...
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• BvE
                • Oct 2004
                • 385

Ik ga mee met de mening van Renevanh. En ik zou een professional opzoeken voor deze klus, en niet zelf het wiel gaan lopen uitvinden. Want als ik het zo begrijp is er voldoende budget daarvoor.

Comment

• banaan333
                  • Oct 2010
                  • 25

we waren ook niet op zoek naar deze set, maar het werd ons aangeboden en dan is het wel de moeite waard om hier naar te kijken

mijn vragen zijn beantwoord dus van mij part mag de topic dicht

gr

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by banaan333
                    [FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]yo iedereen bedankt voor de moeite![/FONT][/FONT][/FONT]
                    [FONT=Arial]ik heb andwoorde op mijn vragen[/FONT]

[FONT=Arial]gr[/FONT]
                    Volgens mij mis ik het begin van dit topic, bovenstaand is bij mij thread #1.
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

Misschien inderdaad handig om de originele vraag te laten staan, dan kunnen mensen met een soortgelijke vraag dit in de toekomst teruglezen.

Ontopic:
                      50kW op een wagen? Dan moet je ook wel een heel dik aggregaat meezeulen, en die maakt dan weer zoveel lawaai dat je inderdaad een hoop geluid nodig hebt om dat te overstemmen ;-)

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by 4uss
                        Misschien inderdaad handig om de originele vraag te laten staan, dan kunnen mensen met een soortgelijke vraag dit in de toekomst teruglezen.

Ontopic:
                        50kW op een wagen? Dan moet je ook wel een heel dik aggregaat meezeulen, en die maakt dan weer zoveel lawaai dat je inderdaad een hoop geluid nodig hebt om dat te overstemmen ;-)
                        Gisteren nog naast een aggregaat gestaan van de kermis in Woerden, was slechts 250KVA, maar die dingen zij zowat fluisterstil. Ik weet niet wat voor aggregaten jullie willen gebruiken, maar zo'n chinees ding van de makro van 199 euris mag je ook niets van verwachten....

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• banaan333
                          • Oct 2010
                          • 25

Originally posted by 4uss

Ontopic:
                          ja klopt heb je helemaal gelijk in! de vraag staat er weer.

en aggregaten zijn tegenwoordig redelijk stil dus dat zou geen probleem moeten zijn

Comment

• stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

Redelijk stil? Wij huren altijd bij bredenoord en je moet echt op de panelen kijken of ie aan staat als je je geluid aan hebt want je hoort ze dan echt niet.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by renevanh
                              Welke idioot zet er nou bijna 50KW aan geluid op een carnavalswagen...

Sorry hoor, maar misschien is het handig even uit te zoeken wat carnaval is, wat je budget is en wat een dergelijk achterlijk installatie met de oren van een ieder er omheen doet...
                              Voor velen is dit inmiddels carnaval. Ik sta zelf met 4kW in een zaal, tijdens de optocht op een laag pitje (achtergrond muziek) te draaien. Als er dan aan de voorkant (>30M) van de zaal dergelijke wagens passeren, kan ik het beter maar helemaal uitzetten. Er zijn niet voor niets gemeenten met beperkingen in max. te produceren geluids nivos in de weer, soms gaat het helemaal nergens meer over. Leuk ook voor andere deelnemers, line array voor of achter op de wagen, en de eerste zoveel wagens kunnen hun "beperkte set" beter uitzetten.
                              Ik heb vroeguh (>25 jaar geleden) zelf nog carnavalswagens gebouwd met 4 grote 100V hoorns hoog op de wagen gemonteerd, gevoed door een aggregaatje, toen kregen we al klachten dat het volgens velen te hard ging. Het referentie kader is iets of wat veranderd door de jaren heen.

Ben toch wel benieuwd in welke gemeente banaan333 mee doet? Toevallig niet met de De Willy Wally Dweiltoer...

Comment

Working...