Carnaval geluidswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daveyb
    • Aug 2009
    • 150

In Maasmechelen zie je dit ook... Complete line arrays.
    Komen wij aanzetten met Peavey 118 en 115 + DBtjes..
    We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• banaan333
      • Oct 2010
      • 25

Originally posted by 4AC
      En wat het doel is dat al die jongeren daar op een plein staan? Saamhorigheid, gezelligheid, samen komen met leeftijdsgenoten, vrienden en vriendinnetjes zien te vinden, dat kan iedereen toch wel bedenken lijkt me. Het gaat hier om een soort 'mobiel festival' waar het podium naar een plek toegereden wordt en het publiek volgt. Of andersom.
      juist en het publiek volgt.

oke nu hebben we een andere set dan line array gevonden, hier wil ik ook even jullie mening over horen:

[FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]BEYMA SUBBAS 800 WATT x 12[/FONT]
      [FONT=Helvetica][FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]TOPKAST ZECK FULLRANGE 1000 WATT x 8[/FONT]
      [FONT=Helvetica][FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]QSC VERSTERKER PLX 2402 x 10[/FONT]

[FONT=Helvetica]is dit iets, of is dit ook b merk?[/FONT]
      [FONT=Helvetica]is dit een goed harde set voor onze doeleinde?[/FONT]

[FONT=Helvetica]gr[/FONT]
      [/FONT][/FONT]
      [/FONT][/FONT]
      [/FONT]

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Ah, ik stond ook op het verkeerde been, dus jullie rijden niet met de muziek op standje oorlog . Het eerste filmpje bij het draaiboompje in moergestel voor de deur, gaan jullie daar ook naar toe? Ik draai zelf wel lekker in de pierrewaaiers residentie zelf, lekker binnen, voor jong en oud. Maar heel veel plezier. Misschien de topic titel aanpassen naar carnavals festival of carnaval open air dance party.

Over de andere set, alles staat of valt met goede amps, processing en een goede afregeling. Speakers zijn weliswaar een belangrijk onderdeel maar niet het enige. Het is niet van ik gooi een hoop speakers op een wagen en als het nog te weinig is, dan nog maar wat infill erbij, als je pech hebt gaat het niet eens harder. Ik heb zelf eens gehoord dat er iets van 4 wagens door gekoppeld waren op een plein. Tja, mooie dooie spots waren er, stond er zeker minimaal 1 uit fase tov de rest. Degene die het regelde wist waarschijnlijk absoluut niet hoe of wat...

De eerder geopperde pro man erbij halen tijdens die dag lijkt me nog niet zo verkeerd... Overleg eens met het beoogde verhuur bedrijf.

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Originally posted by banaan333
          juist en het publiek volgt.

oke nu hebben we een andere set dan line array gevonden, hier wil ik ook even jullie mening over horen:

[FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]BEYMA SUBBAS 800 WATT x 12[/FONT]
          [FONT=Helvetica][FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]TOPKAST ZECK FULLRANGE 1000 WATT x 8[/FONT]
          [FONT=Helvetica][FONT=Helvetica][FONT=Helvetica]QSC VERSTERKER PLX 2402 x 10[/FONT]

[FONT=Helvetica]is dit iets, of is dit ook b merk?[/FONT]
          [FONT=Helvetica]is dit een goed harde set voor onze doeleinde?[/FONT]

[FONT=Helvetica]gr[/FONT]
          [/FONT][/FONT]
          [/FONT][/FONT]
          [/FONT]
          Met B merken is niks mis. Zeker niet gezien het publiek dat erop afkomt. Deze set lijkt mij beter (ook al zijn jouw gegeven specificaties erg mager, geef het type speaker, daar hebben we veel meer aan)

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Misschien dat ik iets mis maar...

Line Array's op een carnavalswagen:
            -Is daar ruimte voor dan? Moet een carnavalswagen niet gewoon een mooi gebouwde wagen zijn zonder zwarte kasten die in de weg staan?
            -Is het nodig dan? Hoever moet je komen denk je? Ik zou gokken op een 10 a 15 meter. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

De discussie of RCF een A of een B merk is, who cares! Het is carnaval, ik zou iig niet mijn duurste/nieuwste spullen op een carnavalswagen gebruiken.

Stel jezelf eens de vraag: 'wat wil ik met het geluid bereiken'

Piepende oren, chagrijnig kijkend publiek, boze carnavals verenigingen, gemeenten die beperkingen gaan opleggen? Dan zou ik inderdaad zoveel mogelijk PA opstapelen op een wagen. Het liefst ook zonder dat er een nuchtere geluidstechnisch onderlegde tech bij is, dan weer je iig dat het hard en slecht klinkt.

Wil je gewoon een gezellige optocht waar je zelf nog terug mag komen? Met publiek wat jou ook graag terug ziet komen en waar je ook nog geld overhoud om uit te geven aan bier, frikadellen en andere carnavaleske versnaperingen: Hou het dan simpel....
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by cobi

Moet een carnavalswagen niet gewoon een mooi gebouwde wagen zijn zonder zwarte kasten die in de weg staan?
              Ja je mist iets, ik stond ook in het begin van dit topic op het verkeerde been, deze wagens staan op een plein, parkeerplaats of weiland met veel (dans)volk ervoor, DJ op de wagen en vervolgens gas erop. Deze wagens hebben geen carnavals thema. Soms staat er een bar oid op de wagen een hok waar ze op in staan, een aggregaat en een hoop luidsprekers. Het is eigenlijk meer een soort dance parade achtig iets. Toch wel populair onder de jeugd hier in midden brabant. Zie ook de eerder aangehaalde you tube filmpjes.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by BvE
                Met B merken is niks mis. Zeker niet gezien het publiek dat erop afkomt. Deze set lijkt mij beter (ook al zijn jouw gegeven specificaties erg mager, geef het type speaker, daar hebben we veel meer aan)
                [FONT=Verdana]Ik geloof niet meer in de verschillen ten gronde tussen "A en B merken"[/FONT]
                [FONT=Verdana]Ga je een zoveel betere mix neerzetten met een D&B set dan een RCF TT set?
                Reden is dat de kwaliteit van speakers de laatste 10 jaar spectaculair gestegen is. Ook bij de iets "goedkopere" merken.[/FONT]

[FONT=Verdana]Enig argument is de restwaarde, en smaak kwa klankbeeld.[/FONT]
                [FONT=Verdana] [/FONT]
                [FONT=Verdana]Als ik die nieuwe klankkasten hoor van rcf TT serie, dan kan ik niet zeggen dit is een "B" merk. Voor velen zit het een "B" merk tussen de oren als vooroordeel. En ik heb het niet over de klank, maar over een vooroordeel, van niet willen horen.[/FONT]

Ten gronde: Ik zie het niet zitten line array in te zetten op een rijdende carnaval wagen. en zie er ook het nut niet van in. Een line array is ontworpen om een zo goed mogelijke spreiding te bekomen over een vast terrein. Die spreiding wordt dan ook telkens herberekend. Bij een rijdende wagen, veranderd het terrein steeds, dus zal dat op niet veel trekken. het zal de meerprijs niet verantwoorden.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Lezen is nog een hele kunst, pffff
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by Dirk Wijnen
                    Sorry hoor maar dit heeft toch totaaaaaaaal niks met carnaval te maken? Gewoon mensen die niks te doen hebben gaan maar een weiland afhuren met trailers die geladne zijn met een dikke PA en gassen maar.

Die line array is ook zwaar overdreven. Wij gebruiken zelf meestal 2 15"/2" toppen met een enkel 18" subje en nog wat losse speaketjes zoals een 12" topje voor achter op de wagen. Wij vinden gezelligheid met carnaval belangrijker dan dat het geluid hard moet. En dat er mooie wagens met de optocht meedoen.

Ieder zijn manier om carnaval te vieren he!!
                    Ik nodig je uit om met Carnaval naar Aruba te komen, jullie weten niet wat je ziet!!

Line Array's op trailers? Ja hoor en nog veel meer!!

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• banaan333
                      • Oct 2010
                      • 25

Originally posted by cobi

Line Array's op een carnavalswagen:
                      -Is daar ruimte voor dan? Moet een carnavalswagen niet gewoon een mooi gebouwde wagen zijn zonder zwarte kasten die in de weg staan?
                      -Is het nodig dan? Hoever moet je komen denk je? Ik zou gokken op een 10 a 15 meter. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

De discussie of RCF een A of een B merk is, who cares! Het is carnaval, ik zou iig niet mijn duurste/nieuwste spullen op een carnavalswagen gebruiken.

Stel jezelf eens de vraag: 'wat wil ik met het geluid bereiken'

Piepende oren, chagrijnig kijkend publiek, boze carnavals verenigingen, gemeenten die beperkingen gaan opleggen? Dan zou ik inderdaad zoveel mogelijk PA opstapelen op een wagen. Het liefst ook zonder dat er een nuchtere geluidstechnisch onderlegde tech bij is, dan weer je iig dat het hard en slecht klinkt.

Wil je gewoon een gezellige optocht waar je zelf nog terug mag komen? Met publiek wat jou ook graag terug ziet komen en waar je ook nog geld overhoud om uit te geven aan bier, frikadellen en andere carnavaleske versnaperingen: Hou het dan simpel....
                      de helft van de mensen die hier post moet eerst maar is even heel de topic goed lezen voor ze reageren!
                      Last edited by banaan333; 28-10-10, 14:05.

Comment

• Dirk Wijnen
                        • Dec 2006
                        • 189

Was graag gekomen maar is een beetje ver waterfietsen:P Ja ik geloof het meteen, maar die carnaval die daar gevierd wordt is ook niet te vergelijken als hier in Nederland..

Groetjes!!
                        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Originally posted by banaan333
                          de helft van de mensen die hier post moet eerst maar is even heel de topic goed lezen voor ze reageren!
                          het kiezen van een topic titel is ook erg moeilijk, niet?

jouw branche van geluidwagen en carnaval is behoorlijk
                          anders dan het referentiekader van de meesten hier.

Ligt dat aan ons, aan ons referentiekader of aan de titel van
                          het topic dat - gelet op ons referentiekader - ons anders doet geloven?

Maar daarom schreef ik al:
                          - parkeren die truck
                          - dan alles installeren en richten over het gehele terrein
                          - en draaien maar (en niet meer verkassen)

en sluit ik me bij al m'n collegae aan die je advies gaven
                          om ons in te huren voor advies en het afregelen.
                          ('tKost je wat, maar dan heb je ook wat!)

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• banaan333
                            • Oct 2010
                            • 25

Originally posted by NesCio01
                            het kiezen van een topic titel is ook erg moeilijk, niet?

jouw branche van geluidwagen en carnaval is behoorlijk
                            anders dan het referentiekader van de meesten hier.

Ligt dat aan ons, aan ons referentiekader of aan de titel van
                            het topic dat - gelet op ons referentiekader - ons anders doet geloven?

Maar daarom schreef ik al:
                            - parkeren die truck
                            - dan alles installeren en richten over het gehele terrein
                            - en draaien maar (en niet meer verkassen)

en sluit ik me bij al m'n collegae aan die je advies gaven
                            om ons in te huren voor advies en het afregelen.
                            ('tKost je wat, maar dan heb je ook wat!)

grtz
                            mss is de titel niet helemaal handig, maar dat neemt niet weg dat je topic nog moet lezen voor je reageert...

zoals ik ook al eerder in de topic heb gezegd is het plan van de line array van de tafel. we hebben nu een conventionele set (denk ik dat da zo heet).

iig bedankt voor de aanbieding

gr

Comment

• pjadskop productions
                              • Nov 2008
                              • 128

Als ik het goed voor heb is het dus een soortement city parade (al dan niet bewegend?)
                              Ik heb ook ooit aan zoiets meegedaan, en het volume maakt minder uit dan iedereen denkt.
                              Ik had er 4 W-bins en 2 glijbanen voor bass (zelfbouw bijgehuurd, weet de specs even niet) en 6 zeck toppen van de oude arena reeks, 2 weg aangestuurd met 3 crown MA 1200 op het hoog , 3 2400 op mid (half) en 4 2400 op bas (volledig open). Al een mooi setje, maar de wagen achter ons had een d&b stack staan die ons volledig overtrof.
                              MAAR (en nu komt het) onze dj's waren stukken beter, hun volk kwam rond onze wagen staan, en na een kwartier of zo, zijn ze aan de andere wagen gaan vragen of het een beetje stiller kon , ze hoorden onze muziek liever.
                              De moraal van het verhaal: de ander wagen had gerust wat mogen uitsparen op het systeem, en dit investeren in de dj's, en het volumeverschil tussen onze wagen en de andere is vanzelf opgelost.
                              Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Volgens mij vraagt TS helemaal niet om verhalen waarom het niet hard zou moeten, hij vraagt slechts of de gegeven set geschikt is om hard mee te gaan.
                                Volgens mij gaat ook die tweede set zo hard dat je er niet vlak voor wilt staan. Of het op afstand nog steeds lekker blijft klinken hangt er heel erg vanaf welk type Zeck topkast je meekrijgt.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...