Carnaval geluidswagen
Collapse
X
-
wij hebben in Bloemencorso zundert ooit geƫxperimenteerd met geluid via accu's en dit was geen succes. accu's vinden de variabele vraag van lage tonen verre van leuk, en je hebt ze dan ook zo leeg. Daarnaast vinden digitale zaken in versterkers en randapparatuur die inzakkende spanning ook niet leuk.
we gebruiken accu's nog wel voor het aandrijven van de motoren op hydraulische pompen als er geen aggregaat meegaat op een wagen, bijv. wanneer er geen geluid nodig is, en voor de spanning van de geluidinstallatie om duwers aan te sturen.Comment
-
Wij gebruiken gewoon een kleine aggregaat (ik dacht 4 kVA) en wat we erop hebben staan: 2x K-115 (P-1200) 2x X-18B (P-2000) 2x MC-12
(P-500) 2x zelfbouw 300W sub(P-500)
Valt dus nog best mee, gaat er gewoon om dat we overal rond de wagen een beetje geluid hebben, moet dus niet super hard gaan.
Comment
-
Is dit genoeg? (carnavalswagen)
Heb een vraag, en waarschijnlijk hebben meerdere mensen deze vraag al gesteld maar kan hem niet zo snel vinden.
Komende zondag is 't weer carnaval. Nu hebben we de onderstaande set en ik zou graag weten of dit genoeg is om een mooie sound te krijgen.
Het gaat om 5 actieve speakers:
Toppen:
2 x Crest Audio LQ12P: 500 watt rms & 1000 watt peak p/st (128dB peak)
2 x QSC K12: 1000 watt rms & 2000 watt peak p/st (131dB peak)
Bas:
1 x Crest Audio LQ15PSW: 1000 watt rms / 1500 watt peak (128dB)
Ons agregaat is 20kVA
Heeft iemand een idee of dit genoeg is voor een carnavalswagen?
Alvast bedankt!Comment
-
-
Comment
-
Misschien eerst een een discussie opzetten wat 'genoeg' is en daarna doorfilosofereren over wat 'een beetje genoeg' is... Zullen we een datum prikken voor een avondje?
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
[sarcasm mode] je weet dat je vanaf ongeveer 90dB blijvende gehoorschade op kunt lopen? Jullie spullen kunnen allemaal rond de 130dB dus moet toch zeker hard genoeg zijn dan? [/sarcasm mode]
Weet je wat je vraagt?
Of het genoeg is voor een mooie sound... geluidstechnici hier op het forum hebben daar zo hun mening over, want een mooie sound heeft namelijk 0,0 te maken met de hoeveelheid luidsprekers en hun vermogen. Een goede sound heeft te maken met een goed ingeregeld geheel, waarbij de luidsprekers nog net niet ondergeschikt zijn aan de rest van de apparatuur.
Bij Carnaval draait het vaak om zo hard mogelijk, en flink knallen. Vanuit dat oogpunt zou ik eens kijken of je die QSC toppen niet kan inruilen voor wat meer bassen van dezelfde soort als jullie verder hebben.Comment
-
Dat is helaas niet mogelijk. Geluid is van mezelf. Ik ga het in ieder geval alsvolgt indelen:Of het genoeg is voor een mooie sound... geluidstechnici hier op het forum hebben daar zo hun mening over, want een mooie sound heeft namelijk 0,0 te maken met de hoeveelheid luidsprekers en hun vermogen. Een goede sound heeft te maken met een goed ingeregeld geheel, waarbij de luidsprekers nog net niet ondergeschikt zijn aan de rest van de apparatuur.
Bij Carnaval draait het vaak om zo hard mogelijk, en flink knallen. Vanuit dat oogpunt zou ik eens kijken of je die QSC toppen niet kan inruilen voor wat meer bassen van dezelfde soort als jullie verder hebben.
Op de sub zitten vier uitgangen (2 x line out en 2 x Hi Pass Out)
2 x QSC gaat op de line-out
2 x LQ12P op de HP out
Denk dat dat het beste is. Kan eventueel mijn Martin Audio ICT-300's nog op de extra ingebouwde versterker in de sub zetten (500watt).
Meer laag heb ik dus niet maar kan dit misschien een klein beetje opvangen met de K1'2's via de line-uitgang (fullrange).Comment

Comment