Nieuwe geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Ik vind "Daily Disco" van Yello wel een geschikt nummer voor zo'n test.
    Zit redelijk wat bas in, kerkorgel, synth, drums...
    Te vinden op o.a. "Yello 1980 - 1985 the New Mix in One Go"

Suc6 ermee!
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• LJ Fransis-go
      • Jun 2005
      • 88

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Ik heb zo'n officieële test CD maar denk niet dat je daar iets aan hebt om dat gewoon alleen met je gehoor te doen. Zo werkt dat niet.
      Op zo'n cd staan alle tonen en ruizen die je nodig hebt voor een test maar je zal ook een aflees apparaat moeten hebben, want alleen weergeven van piepjes en ruisjes zegt niks. 1Khz klinkt altijd harder dan 100Hz of 10KHz dus of er een dip of piek ergens zit kan je niet zo horen, tenzij er een toongenerator en een spectrum analizer in je hoofd zit.
      groetjes
      Boi
      Ik geloof dat ik zo een apperaatje heb gezien. Maar ik vind te prijzig als ik hem maar 1 keer gebruik(750€).

Greetzz
      Het is een makkie met Mackie!

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

to dr. edie ik heb het ook over een setje van dubbel 18" per kant met top!! maar ik hoor altijd op het forum dat dit de "beste" drive-in sets zijn voor het geld en dat ze zo hard gaan. Draai zelf met een kW of 6 als we een feestje hebben voor 300 man. maar hier wordt geschreven dat er 350 man mee moet kunnen worden bespeeld en dat met 2 actieve kasten, ja dat gaat er bij mij ook niet in. wat er ook niet in gaat is dat er door de persoon in kwestie zeer spoedig een dergelijke set wordt aangeschaft. Hij is inmiddels al 3 keer veranderd van merk en weet het dan, en dan toch weer niet. toen ik 13 was had ik niet even zoveel geld om een setje luidsprekers aan te schaffen, dat geef ik tegenwoordig ook nog niet even lukraak uit!
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

citaat:Geplaatst door Tfproductions

to dr. edie ik heb het ook over een setje van dubbel 18" per kant met top!! maar ik hoor altijd op het forum dat dit de "beste" drive-in sets zijn voor het geld en dat ze zo hard gaan. Draai zelf met een kW of 6 als we een feestje hebben voor 300 man. maar hier wordt geschreven dat er 350 man mee moet kunnen worden bespeeld en dat met 2 actieve kasten, ja dat gaat er bij mij ook niet in. wat er ook niet in gaat is dat er door de persoon in kwestie zeer spoedig een dergelijke set wordt aangeschaft. Hij is inmiddels al 3 keer veranderd van merk en weet het dan, en dan toch weer niet. toen ik 13 was had ik niet even zoveel geld om een setje luidsprekers aan te schaffen, dat geef ik tegenwoordig ook nog niet even lukraak uit!
          Gelijk heb je ook wel.

Dubbel 18" per kant veranderd de zaak een beetje, toch zet ik voor 350 een heel ander setje weg (momenteel mijn eigen haalt dat ook niet). Niet dat het Behringer setje slecht is, maar absoluut niet een beste keus. Voornamelijk de toppen vond ik niet super. Ook deelt de set, vind ik, geen lekkere klappen uit. Echt hard gaat het ook niet. Het ligt ook helemaal aan je eisen natuurlijk.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

ja maar hier gaat het ook over een budget set, speel zelf ook wel voor 300-500 man en dan staat er ook een hele andere set, hier is echter wel veel werk, zweet en nog meer geld in gestoken om dat bij elkaar te krijgen. Maar dan heb je ook 9kW aan verkerker vermogen en dubbel 18 per kant 4* hoorngeladen 18" als cluster in het midden en 2* dubbel 10 geladen per kant aan top. (is voor 500man) 300 man is dubbel 18" plus hoorn per kant en direct 15/2 top per kant. enja dan worden er wel klappen uitgedeeld, zeker nu met de 18" LP 36E hoornkasten (draagt ook nog eens ver)
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

Moet ik je ook wel weer gelijk in geven.. Het ligt ook wel aan de locatie. Een kleine gymzaal zou dan misschien lukken moeten (maar 350 man, zou het nooit durven). Openlucht kan je al helemaal vergeten. Het ligt natuurlijk ook aan de klus, het budget en de wensen van de organisatie en jouzelf.
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• LJ Fransis-go
                • Jun 2005
                • 88

heey mensen

Ik wil toch weleens weten welke snoeren ik moet gebruiken voor mijn set (mackie). Dan bedoel ik niet van xlr naar xlr maar welke merk is goed. Het moet een mic snoer zijn die geen afbreuk kan gaan doen op het geluid kwaliteit. Dus geen dap of showtec!!!! Ik zou jullie me ff de verlanglijstje doorgeven voor de toekomst laat dan maar horen wat er anders moet.

Boxen luister en dan tops kopen.
                Snoeren te kopen (zwart)
                Flicht cases maken voor boxen (die ook als statief kunnen worden gebruikt)
                2 x 1 meter driehoek truss 30 x 30 x 30 (als statief)
                19 inch rack voor snoeren in laadjes te doen, daar komt dan ook de eqaulizer in. Eventueel nog een stroom schoonmaak app.
                Een mackie mixer 8 kanaals.
                Senheiser of shure mic (welke weet ik nog niet daar moet ik ff het forum over door spitten.!!!!!

Dit is voor de komende tijd ongerveer terwaarde van 2500 eurie maar dan is het ook de bedoeling om dan al geld ermee te gaan verdienen. Dat ga ik zo veel mogelijk doen met musicals en speches en oppening uitversterken en daar de set (het hier bovenstaande) terug verdien en den subs kopen. Over de musical is het niet moeilijk 100 meter rijden en ik ben bij een musical zaal.

Ik heb nog een vraagje is het ook verstandig om de stroom schoon te maken. Ik heb zon app gezien maar als daar het geluid nog beter mee word is dat alleen maar beter. Het kost ook niet zo veel €50. ja of nee zon stroom schoon maak ding.

Ik heb nog een vraagje voor tussen door. Hoeveel ampere kan ik maximaal van een gewoon huisstopcontact afnemen want de tops (die drie weg) trekken op max powerrr 16 ampere. Ik weet niet of dat kan. Anders moet ik weer een oplossing zoeken.

Greetzzz

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

citaat:Geplaatst door LJ Fransis-go
                  Ik wil toch weleens weten welke snoeren ik moet gebruiken voor mijn set (mackie). Dan bedoel ik niet van xlr naar xlr maar welke merk is goed. Het moet een mic snoer zijn die geen afbreuk kan gaan doen op het geluid kwaliteit. Dus geen dap of showtec!!!! Ik zou jullie me ff de verlanglijstje doorgeven voor de toekomst laat dan maar horen wat er anders moet.
                  Lekker alles van Neutrik nemen, zeker wanneer je ze vaak in en uittrekken moet. Voor in vaste installatie (of in je versterkerrack) volstaan de Dap's meer dan prima.
                  citaat:
                  Boxen luister en dan tops kopen.
                  Snoeren te kopen (zwart)
                  Flicht cases maken voor boxen (die ook als statief kunnen worden gebruikt)
                  2 x 1 meter driehoek truss 30 x 30 x 30 (als statief)
                  19 inch rack voor snoeren in laadjes te doen, daar komt dan ook de eqaulizer in. Eventueel nog een stroom schoonmaak app.
                  Een mackie mixer 8 kanaals.
                  Senheiser of shure mic (welke weet ik nog niet daar moet ik ff het forum over door spitten.!!!!!
                  Wat je hier allemaal bleert.. Geen flauw idee [}]
                  citaat:
                  Dit is voor de komende tijd ongerveer terwaarde van 2500 eurie maar dan is het ook de bedoeling om dan al geld ermee te gaan verdienen. Dat ga ik zo veel mogelijk doen met musicals en speches en oppening uitversterken en daar de set (het hier bovenstaande) terug verdien en den subs kopen. Over de musical is het niet moeilijk 100 meter rijden en ik ben bij een musical zaal.
                  Hier hetzelfde.
                  citaat:
                  Ik heb nog een vraagje is het ook verstandig om de stroom schoon te maken. Ik heb zon app gezien maar als daar het geluid nog beter mee word is dat alleen maar beter. Het kost ook niet zo veel €50. ja of nee zon stroom schoon maak ding.
                  Ik gebruik geen "stroom schoonmaak ding" en alles draait perfect. Bespaar je die 50 Euro mooi.
                  citaat:
                  Ik heb nog een vraagje voor tussen door. Hoeveel ampere kan ik maximaal van een gewoon huisstopcontact afnemen want de tops (die drie weg) trekken op max powerrr 16 ampere. Ik weet niet of dat kan. Anders moet ik weer een oplossing zoeken.
                  16 Amp per groep.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• LJ Fransis-go
                    • Jun 2005
                    • 88

Dat is duidelijke taal hierboven.

Greetzz

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Als er 100mtr verderop bij jou een theaterzaal zit zou ik daar maar eerst eens gaan vragen of je er gratis in de leer mag komen, dan kan je eerst eens wat over geluid en apparatuur leren en hoe het allemaal werkt.
                      Bespaard je een hoop ellende en geld daarna. Dan weet je een beetje hoe het allemaal werkt en wat je echt allemaal nodig hebt, ondertussen kan je nog wat bij sparen want wat jij allemaal voor 2500euro wilt kopen gaat echt niet lukken, tenminste als je het goed wilt doen zonder ellende achteraf.

Boxen setje 1600euro, statieven 120euro, 220v kabels 100euro, goede mic kabels voor boxen aan te sturen 60euro, mixertje 350euro, sm58+xlr kabel 150euro.
                      Moet ik nog even doorgaan met een 19"rekje en dan ook nog flightcases en truss, 380V slof???
                      Ga eerst eens in de leer voordat je begint, scheelt mensen hun gehoor, jou een hoop ellende en geld en je vader een heleberg grijze haren en hart verzakkingen.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• LJ Fransis-go
                        • Jun 2005
                        • 88

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Als er 100mtr verderop bij jou een theaterzaal zit zou ik daar maar eerst eens gaan vragen of je er gratis in de leer mag komen, dan kan je eerst eens wat over geluid en apparatuur leren en hoe het allemaal werkt.
                        Bespaard je een hoop ellende en geld daarna. Dan weet je een beetje hoe het allemaal werkt en wat je echt allemaal nodig hebt, ondertussen kan je nog wat bij sparen want wat jij allemaal voor 2500euro wilt kopen gaat echt niet lukken, tenminste als je het goed wilt doen zonder ellende achteraf.

Boxen setje 1600euro, statieven 120euro, 220v kabels 100euro, goede mic kabels voor boxen aan te sturen 60euro, mixertje 350euro, sm58+xlr kabel 150euro.
                        Moet ik nog even doorgaan met een 19"rekje en dan ook nog flightcases en truss, 380V slof???
                        Ga eerst eens in de leer voordat je begint, scheelt mensen hun gehoor, jou een hoop ellende en geld en je vader een heleberg grijze haren en hart verzakkingen.
                        groetjes
                        Boi
                        Ik moet wel lachen als ik dit lees. De manier zoals jij het brengt. Maar ik ben al bezig met die musical zaal. En ik ga morgen ff regelen dat ik het geluid kan doen op mijn school (voor een musical. En pas over een maand kan ik me inschrijven voor een grote musical om mee te helpen met het geluid. Daar word of het duurdere spul gebruikt EV als monitoren en EAW als........

Greetzzz

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

citaat:Ik moet wel lachen als ik dit lees. De manier zoals jij het brengt. Maar ik ben al bezig met die musical zaal. En ik ga morgen ff regelen dat ik het geluid kan doen op mijn school (voor een musical. En pas over een maand kan ik me inschrijven voor een grote musical om mee te helpen met het geluid. Daar word of het duurdere spul gebruikt EV als monitoren en EAW als........

Greetzzz
                          Blij dat je moet lachen om een ouwe rot die 2x zolang al met geluid bezig als dat jij op de wereld rond loopt!
                          En wat bedoel je precies met de zin: "Daar word of het duurdere spul gebruikt EV als monitoren en EAW als........"
                          Of word er goedkope dap-zooi gebruikt, zo kan je die zin ook afmaken.
                          Ook al in je budget er aan gedacht dat je 1 of 2 monitors nodig hebt met bekabeling en versterking voor het werk dat jij allemaal al hebt aan kunnen nemen in je gedachten.

Met wat jij allemaal wil gaan doen om geld te verdienen zodat je een paar subkasten erbij kunt gaan kopen heb je een budget van minimaal 3500euro nodig en dan is het nog erg krap dat budget.
                          groetjes
                          Boi
                          groetjes

___

Comment

• LJ Fransis-go
                            • Jun 2005
                            • 88

Oke laat ik dan ff alles gaan uitschrijven maar dan ook echt alles

Oke hier gaan we

2 x sr 1530 (tops drieweg)
                            2 x swa 1801 (subs )
                            2 x srm 350 of 450 (monitor)
                            1 x mackie tafel 24 kanaals
                            een heleboel microfoons (Shure of Senheiser)
                            een heleboel meters stroom kabel zwart
                            een heleboel meters mic kabel (DAP???)
                            2 x 19 inch (14eh) rack voor eqaulizer en limiters en aansluiting en ontvangers voor de mics
                            een cd-spelers of 2 (pioneer DVJ-01 )
                            een heleboel aansluit snoer
                            Ik geloof dat dit het zon beetje was, maar nu praat (schrijf) ik over heel veel geld. Oja natuurlijk nog flicht cases en statieven. En een lekkere stoel om op te zitten. Goede koptelefoon (misschien wel Senheiser). Het is inderdaad een hele waslijst. Maarja als je zon grote set hebt, dan moet je ook maar eens gaan kijken naar waar laat je spullen en wat is je vervoer. Welke vergunning heb je nodig. En ga zo maar door. Dus wil je een beetje knap iets hebben dan ben je ruim 10 a 15000 kwijt maarja, dat zit er ff nog niet in voor mij. Ik ben al heel blij als ik de sr 1530 van Mackie 2 van op mijn kamer heb staan. Als die dingen niet bevallen of ..... dan verkoopt dat weer makkelijk. Dus ik denkt hou ik het gewoon op 2 tops met 2 statieven 8 kanaal mixer en de mic s die leen ik weel van de zaaleigenaar en dan eventueel zelf kopen alles in flicht cases. Maarja dat is nog een tijdje verder. Ik ga eersts maar een keer naar verschillende boxen luisteren.

Greetzzz

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Bezint eer ge begint, is een erg oudgezegde en dat gaat bij jouw zeker op. Als het niet bevalt verkoopt het weer makkelijk, jaja kost je alleen wel geld want niemand koopt iets 2dehands voor de nieuwprijs.
                              En je waslijstje is leuk. Jammer dat je zo onnadenkend bent nog, ook wel leuk. Lees het lijstje over een jaar of 3 nog eens terug, waarschijnlijk ziet het er iets anders uit tegen die tijd.
                              Geluidstechniek kost geld, veel geld. En als je het goed wilt doen, heel erg veel geld.
                              En er zijn er maar weinig die er van kunnen leven.

Je kan je geld maar 1 keer uitgeven, hoop dat je het wijs doet.
                              succes
                              Boi
                              groetjes

___

Comment

• Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

ik denk dat ik maar kap met hierop te reageren, LJ fransis "ga in de leer en werk eerst maar eens. droom dan verder over apparatuur en kom dan eens terug met te verwezelijken wensen. je veranderd steeds van mening en keuzes van apparatuur en waar voor te gebruiken,

..maar ik droom ook nog van een stel labgruppen.....
                                .........en een eigen vrachtwagen.......

Comment

Working...