Zeker weten! je moet ergens beginnen[:P]
Nieuwe geluidset
Collapse
X
-
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT] -
Op de JBL's kan je rustig het dubbele aan opgegeven RMS belastbaarheid geven. Ik heb gemeten, en als uiterste piek behaald mijn T-Amp TA2400 de 1450 Watt (danwel in de clip) en gemiddeld tussen de 1000-1200 Watt (zonder clipping) en boven de 500 Hz ongeveer (daaronder 'slechts' iets van 800 Watt op 4 ohm)
Hoe dan ook, de JBLs hebben al flink op hun donder gekregen al die keren, zolang de boel niet hoorbaar vervormd (oke, dat doet het toch, maar je weet wat ik bedoel..) en je versterkers niet clippen, en je netjes in het groen blijft (mengpaneel) is er weinig aan de hand.
Klinken doen ze ook aardig; zeker voor drive-in's vind ik die JRX reeks van JBL een terechte aanrader.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
hey mensen
was weer ff aan het surfen naar een goede sound-set. ik was me eens aan het verdiepen in actieve boxen. daarom is mijn vraag komt uit de mackie sa1512 een goede klank en zijn het geschikte boxen voor mijn doeleinden? ze gaan wel lekker hard 133db. ik was eens naar (weer) ander boxen aan het zoeken geweest want die goede versterkers vind ik zo duur.
GreetzzzHet is een makkie met Mackie!Comment
-
Kijk eerst eens naar het aantal rms watts. Voor jou is dB niet echt van belang.citaat:Geplaatst door LJ Fransis-go
hey mensen
was weer ff aan het surfen naar een goede sound-set. ik was me eens aan het verdiepen in actieve boxen. daarom is mijn vraag komt uit de mackie sa1512 een goede klank en zijn het geschikte boxen voor mijn doeleinden? ze gaan wel lekker hard 133db. ik was eens naar (weer) ander boxen aan het zoeken geweest want die goede versterkers vind ik zo duur.
Greetzzz
Wat wil je er precies mee doen. Je weet niet echt waar je over praat dus ga eerst maar is uitzoeken wat alles betekend. Er staat genoeg op dit forum.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Ik kan me voorstellen dat je op jouw leeftijd meer kijkt naar hoe hard iets maximaal kan, of het nou auto's of boxen zijn!
Als ik jouw was zou ik gewoon een setje huren en dat door berekenen in je prijs voor een avondje disco.
Spaar eerst eens en lees er eens wat meer over voor je wat gaat kopen.
groetjes
Boigroetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....Comment
-
Dat ben ik en een hoop andere niet met je eens.citaat:Geplaatst door @ndrew
ik zou zeker geen behringer versterkers nemen want die dingen beginnen te vervormen als je ze een beetje open draait.
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Hey,
Ik weet nu niet wat je specifieke budget is voor een versterker alleen,
maar bij mijn dealer staat de Crown XLS 602 voor 499,- .
Dit is tevens de versterker die ik ook bezit.
Crown is toch een Pro-merk (goeie relaties met Qsc) en deze XLS serie is best betaalbaar en perfecte kwaliteit.
Deze geeft 2x 600 Watt @ 4 ohm en ook niet onbelangrijk denk ik, weegt slechts 14kg.
De XLS 402 vind je hier voor 449,- .
Misschien een idee ?
mvg ThiagoPower is nothing without controlComment
-
hey mensen
Ik kijk inderdaad naar hoe hard het gaat. Dat is niet zo erg handig van mij. Om ff verder te gaan op de crown versterker, als ze zo goed geluid geven kan ik toch gelijk een setje ev zx4 eraan hangen. Ikzelf heb al een aantal keren ev setjes gehoord. Ik vind ze ontzettend goed klinken. Vooral de bas is goed. Toevallig gaat de zx4 ook entzettend hard. De zx4 continu vermogen is 400 watt en de rms belastbaarheid heb ik nog niet gevonden. De versterkers van crown leveren 2 x 600 watt aan 4 ohm dus met het vermogen komt het wel goed. Natuurlijk moet ik nog een goede eqaulizer erbij zoeken wil het een beetje klinken natuurlijk. De prijs is nog wel te doen
Crown xls 602 € 479 (ja bij mijn dealer)
Electro Voice zx4 € 600 per stuk
Totaal € 1679 plus goede bekabeling
Laat me jullie mening maar horen over deze set
Greetzzz
Het is een makkie met Mackie!Comment
-
De ZX4 zijn leuke monitors en ook bruikbaar voor disco met een subkast van 750w eronder. De ZX4 zijn 400w/8ohm rms en daar kan een versterker op van 400w tot 600w/8ohm rms. Zonder subkast lopen ze vanaf een 60Hz(-6dB) dus zonder subkast voor disco niet echt bruikbaar. http://www.electrovoice.com/Electrov...le/ZX4_EDS.pdf
Maar waarom ga je niet volledig actief?
Kijk voor de lol eens naar de nieuwe Lem serie Hurricane.
En luister niet gelijk naar al die mensen die het afkraken omdat ze LEM alleen uit de oudheid kennen, ga gewoon eens luisteren in Maarsbergen. Voor jou doeleinden zijn het goede en betaalbare kasten.
B.V. De Lem Hurricane active series, een H400SA 18" actieve sub(400w) met 2* een H300A actieve bi-amp 15" top(250w+50w). kost je een goede 1500euro, aangezien het actief is kan je meerdere sets gewoon doorlussen. Dus geld verdiend een 2de sub of 2 topjes erbij.
groetjes
Boigroetjes
___
-
Hmmm als ik jou was zou ik er geen EQ tussen hangen. Op je mengpaneel zitten al genoeg knopjes waarmee je het geluid kan verknallen.citaat:Geplaatst door LJ Fransis-go
hey mensen
Ik kijk inderdaar naar hoe haar het gaat. Dat is niet zo erg handig van mij. Om ff verder te gaan of de crown versterker, als ze zo goed geluid geven kan ik toch gelijk een setje ev zx4 eraan hangen. Ikzelf heb al een aantal keren ev setjes gehoord. Ik vind ze ontzettend goed klinken. Vooral de bas is goed. Toevallig gaat de zx4 ook entzettend hard. De zx4 continu vermogen is 400 watt de rms belastbaarheid heb ik nog niet gevonden. De versterkers van crown leveren 2 x 600 watt aan 4 ohm dus met het vermogen komt het wel goed. Natuurlijk moet ik nog een goede eqaulizer erbij zoeken wil het een beetje klinken natuurlijk. De prijs is nog wel te doen
Crown xls 602 € 479 (ja bij mijn dealer)
Electro Voice zx4 € 600 per stuk
Totaal € 1679 plus goede bekabeling
Laat me jullie mening maar horen over deze set
Greetzzz

Als je nog 2 subjes koopt is het wel aan te raden om een Croosovertje te kopen.Vette boksuh meneer
-
hey mensen
Ja ik ben eigenlijk wel van plan om 1 sub of misschien wel 2 subs te kopen maar ik weet nog niet welke. Iemand daar een advies over. Het liefst actief hoeft ik niet nog een versterker te kopen. Zelf zat ik te denken aan de ev sba 760. Hij is wel duur maar ja het is en het blijft ev. En over lem kan ik weinig vinen en de site www.lemaudio.nl helpt me ook niet veel verder. Ik zou daar graag meer info over hebben. En de zoekfunctie op deze site helpt ook niet veel want dan krijg je allemaal worden zoals (alLEMaal). Daar heb ik weinig aan[V].
Greetzzz
-
Hier kan je wat meer info vinden over de Lem hurricane serie; http://www.lemaudio.com/html/prodott...=do&lingua=eng
Ik weet niet hoe vaak je het gaat gebruiken maar als ik jou was zou ik eerst met eens met wat goedkopers beginnen dan met gelijk zo'n dure set, Het is goed spul dat van EV maar een active sub en dan een passieve set daarboven is leuk maar brengt ook weer een versterker met zich mee en om die te beschermen moet je daar ook weer een flightcase voor hebben, extra kabels die ruimte in beslag nemen etc etc. Neemt allemaal transport ruimte en extra investeringen met zich mee. Een compleet actief setje neemt alleen de kasten aan ruimte + wat 220v kabels en een paar mic.kabels om het aan te sluiten met zich mee.
En liever wat meer boxen dan enkele hele zware die erg hard vanaf 1 plek het geluid moeten brengen. Beter is 2 subs en 4 topjes die je wat gespreid opstelt dan 2 zwaardere topjes die schreeuwend over de ruimte moeten zien te komen.
groetjes
Boigroetjes
___
-
Wat jij zegt is wel waar. Zo heb ik nog niet gedacht. Maar buiten dat, hebben de LEM speakers een goede klank of...... En is de kwaliteit goed van de LEM speakers.citaat:Geplaatst door Boyz_PC
Hier kan je wat meer info vinden over de Lem hurricane serie; http://www.lemaudio.com/html/prodott...=do&lingua=eng
Ik weet niet hoe vaak je het gaat gebruiken maar als ik jou was zou ik eerst met eens met wat goedkopers beginnen dan met gelijk zo'n dure set, Het is goed spul dat van EV maar een active sub en dan een passieve set daarboven is leuk maar brengt ook weer een versterker met zich mee en om die te beschermen moet je daar ook weer een flightcase voor hebben, extra kabels die ruimte in beslag nemen etc etc. Neemt allemaal transport ruimte en extra investeringen met zich mee. Een compleet actief setje neemt alleen de kasten aan ruimte + wat 220v kabels en een paar mic.kabels om het aan te sluiten met zich mee.
En liever wat meer boxen dan enkele hele zware die erg hard vanaf 1 plek het geluid moeten brengen. Beter is 2 subs en 4 topjes die je wat gespreid opstelt dan 2 zwaardere topjes die schreeuwend over de ruimte moeten zien te komen.
groetjes
Boi
De set van LEM die mijn wel goed lijkt
LEM h350a € 460
LEM h400a € 590
En dan 4 tops en 2 of 4 subs
Dus dat is dan
€ 3020 met 2 subs en met 4 subs € 1080 erbij.
Ik vind het nog steed erg duur hoor. Maar ja dan heb ik straks wel eer van men werk voor dat spul.
Greetzz
-
Beter lezen, H400SA(18") is de powered versie(699 adviesprijs) en H300A(15"+1")is de powered versie(460 adviesprijs)
kan je beginnen met 1sub + 2topjes(1000w), de sub heeft een mono/stereo stand op het X-over, en dan kan je uitbreiden naar 2sub + 2topjes(1400w) en dan naar 2sub + 4 topjes(1800w)of je neemt er een 15" 3-weg powered set bij en de topjes die je al hebt kan je dan als 2de setje halverwege neerzetten op statief. Kijk het voordeel van powered kasten is dat je er zoveel als je wilt kan doorlussen met een mic.kabeltje en een 220v kabel. Wil je 10 subs per kant is dat geen probleem of 100 topjes is gewoon 100 kastjes doorlussen(dit alleen als voorbeeld hè).
De klank is erg helder en schoon en de sub is netjes strak. Voor de prijs zijn ze netter en beter dan goedkope kasten van een duurder merk. En dat voor europese makelij.
Ga eens luisteren bij Heuff in Maarsbergen en oordeel zelf, neem eigen muziek mee en je eigen oren zijn de beste verkopers die er zijn, klinkt het niet dan zoek je wat anders heel simpel, klinkt het zoals jij vindt dat het goed is dan heb je een goede en goedkope basis set waarvanuit je verder kan bouwen.
groetjes
Boigroetjes
___

Comment