Nieuwe geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

Heey mensen

Ik vind mackie ook wel mooie boxen hebben staan. Ze zijn allemaal actief. Dan zou ik srm 350 als top nemen en als sub zou ik de swa 1501 nemen. In het boekje van F**dback staat dat je bij 1 1501 2 srm 350 moet is dat een goed combinatie voor een kant. En de prijs is ongerveer hetzelfde als de lem audio set.

Greetzzz
    Het is een makkie met Mackie!

Comment

• DJ Thiago
      • Aug 2005
      • 44

Dan zou ik eerder 2x Mackie SRM 450 nemen en beginnen met eventueel 1 swa 1501 , of als uw budget het toelaat, 2.
      Anders beginnen bij eentje, en later eentje bijplaatsen.
      Met andere woorden, ik zou kiezen voor de SRM 450 ipv de SRM 350.
      De 10" van de SRM 350 scheelt toch wel wat met de eerste setjes die je aanhaalde.
      Bovendien blijf je met de prijs van 2x SRM 450 + swa 1501 beneden de 3000€ (zoals doe set van Lem).

mvg Thiago
      Power is nothing without control

Comment

• DJ Thiago
        • Aug 2005
        • 44

Bij mijn dealer :

Setjes van Mackie :

- 2x SRM 450 + 1x swa 1501 : 2099 €
        - 2x SRM 450 + 2x swa 1051 : 2799€

Je kan hier zelfs de swa 1501 vervangen door de swa 1801, en dan draait het bedrag rond de 3000€.

mvg Thiago

Comment

• LJ Fransis-go
          • Jun 2005
          • 88

citaat:Geplaatst door DJ Thiago

Bij mijn dealer :

Setjes van Mackie :

- 2x SRM 450 + 1x swa 1501 : 2099 €
          - 2x SRM 450 + 2x swa 1051 : 2799€

Je kan hier zelfs de swa 1501 vervangen door de swa 1801, en dan draait het bedrag rond de 3000€.

mvg Thiago
          Wie is jou dealer dan?
          Ik kan natuurlijk de mackie sub ook vervangen door de jbl 18 inch powered sub die is goedkoper maar ik weet niet of het een mooi geluid geeft. Maar voor staat het ook niet netjes 2 heel verschillende merken.

Greetzzz

Comment

• LJ Fransis-go
            • Jun 2005
            • 88

Ik wil nog ff toevoegen wat nog een eis is voor mijn set. Het moet makkelijk bij te kopen zijn. Dus geen dure tops van 1000 euri per stuk dat duurt zo lang voordat ik kan uitbreiden hetzelfde geld ook voor de subs.

Greetzz

Comment

• DJ Thiago
              • Aug 2005
              • 44

Wel, op al hetgene jij zegt raad ik Mackie aan.

Ik vind Mackie beter klinken dan JBL, ik vind ze vooral een stuk mooier, en volgens mij zijn ze makkelijk bij te krijgen én goedkoper.

Ik zou de Mackie sub laten, JBl en Mackie zeker niet samengooien in 1 set! Misschien dat het wel voor de sub niet zoveel verschil uitmaakt, maar toch ...

De door mij reeds genoemde set van Mackie vind ik schitterend, zijn prijs waar en goed voor (volgens mij dealer) 400-500 man.

Wat vind je ervan ?

Ohja, ik weet niet of reclame mag, maar m'n dealer is Bekafun te Izegem.

mvg Thiago

Comment

• DJ Thiago
                • Aug 2005
                • 44

citaat:Maar buiten dat, hebben de LEM speakers een goede klank of...... En is de kwaliteit goed van de LEM speakers.

De set van LEM die mijn wel goed lijkt

LEM h350a € 460
                LEM h400a € 590

En dan 4 tops en 2 of 4 subs
                Dus dat is dan
                € 3020 met 2 subs en met 4 subs € 1080 erbij.
                Ik vind het nog steed erg duur hoor. Maar ja dan heb ik straks wel eer van men werk voor dat spul.

Greetzz
                Misschien off-topic, maar ik lees in uw profiel dat je 13 jaar bent ?
                Ik vraag me af of jij op die leeftijd al 2000-3000 € veil hebt om dergelijks te kopen ?
                Op die leeftijd was ik al blij dat ik 100 Bef had om een zak snoep te kopen in een pretpark
                Kennelijk een hele rijke burger op uw leeftijd.
                Ook, "eer van men werk", heb jij op uw 13e al vast werk waar je een hoop geld mee verdient
                Gewoon enkele overpeinzingen van mijnentwege ...

mvg Thiago

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

citaat:Maar buiten dat, hebben de LEM speakers een goede klank of...... En is de kwaliteit goed van de LEM speakers.

De set van LEM die mijn wel goed lijkt

LEM h350a € 460
                  LEM h400a € 590

En dan 4 tops en 2 of 4 subs
                  Dus dat is dan
                  € 3020 met 2 subs en met 4 subs € 1080 erbij.
                  Ik vind het nog steed erg duur hoor. Maar ja dan heb ik straks wel eer van men werk voor dat spul.

Greetzz
                  Misschien off-topic, maar ik lees in uw profiel dat je 13 jaar bent ?
                  Ik vraag me af of jij op die leeftijd al 2000-3000 € veil hebt om dergelijks te kopen ?
                  Op die leeftijd was ik al blij dat ik 100 Bef had om een zak snoep te kopen in een pretpark
                  Kennelijk een hele rijke burger op uw leeftijd.
                  Ook, "eer van men werk", heb jij op uw 13e al vast werk waar je een hoop geld mee verdient
                  Gewoon enkele overpeinzingen van mijnentwege ...

mvg Thiago
                  Ik ben inderdaad nog maar dertien. Ik heb een kranten wijk dat verdient niet zoveel. Maar met eer van men werk bedoel ik eigenlijk dat ik lang heb kunnen wachten en gelijk aan iets goeds heb uitgegeven. Ik begin al met zoeken naar goede speakers omdat er zoveel mooi's op de markt is kwa geluid. En omdat ik geen zin heb om met iets slechts thuis te komen zoek ik nu al heel veel uit voor mijn idee.

Greetzz

Comment

• DJ Thiago
                    • Aug 2005
                    • 44

Wel, da's in ieder geval een goeie ingesteldheid dat je wacht met kopen tot je iets deftigs kunt aanschaffen.
                    Ik kan je enkel maar de tip geven dat je goed moet nadenken vooraleer je iets koopt.
                    Besef goed dat een dergelijke installatie pas een verstandige aankoop is, als je weet wat je er mee gaat doen en als het toch enigszins te betalen en eventueel terug te verdienen is.
                    In ieder geval, voor iemand van 13 ben je aardig op weg lijkt me.

Als ik je zo hoor, dan veronderstel ik dat de aankoop voor nog niet direct is ?
                    Op wat valt uw keuze nu ?

mvg Thiago

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Pff doe nou eerst is wat met onze tips. Je komt dan weer met die set aan zetten en dan weer met een heel ander systeem.
                      Zet eerst is voor jezelf op een rijtje wat je ermee wil doen.
                      Zoals:
                      Hoeveel mensen wil ik van geluid kunnen voorzien.
                      Wil ik ook andere dingen doen dan alleen draaien.
                      Heb ik ook voldoende ruimte om het op te slaan/ vervoeren.
                      En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb alles even door zitten lezen maar het is allemaal heel erg wazig. Nu word het voor ons heel erg lastig om jou goed te kunnen helpen. En lees voortaan eerst goed voordat je weer reageert. Best iri om 30000000 post achter elkaar te moeten lezen met van alles en nog wat. Kortom: beter formuleren.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• LJ Fransis-go
                        • Jun 2005
                        • 88

Om ff in te gaan op het vorige bericht (omdat hij gelijk heeft) zou ik mijn toekomstige geluidset beter formuleren

Het moet goed klinken

Hoe hard is niet van toepassing zolang ik een goede 250 man van geluid kan voorzien.In zo'n klein mogelijke ruimte natuurlijk.

Doeleinden, vooral voor zaaltjes en huiskamers en een tuinfeest als drive in geluidset, misschien ook voor buiten gebruik achtergrond geluid bij een oppening. En misschien ook voor het uitversterken van een een kleine musical (ongeveer30 spelers).

Of er ruimte is ja zolang het maar niet te gek word. Ik heb maar een kamer van 2 bij 5 meter en ik moet er ook kunnen huiswerk maken.

Wat voor speakers, het liefst heb ik actief.

De tops moeten ook eventueel monitor ingezet kunnen worden. Dus echt op het podium beetje schuin omhoog voor de artiesten en of toneel spelers.

Gewicht onder de 35 kilo per stuk (nog zwaar, 2 man nodig voor op statief te zetten.

De set moet makkelijk uit te breiden zijn.

Flightcase hoeft niet, maar het is wel handig.

Het moet een top(s) sub(s) combinatie zijn.

Als ik eventueel zoveel uitbrei naar 4 subs en 2 tops per kant dat het makkelijk te stapelen is (ik geloof dat stacken het goede woord is maar ik weet het niet zeker).

Hoeveel watt per box maakt mij niet uit zolang het maar op 1 huis stopcontact kan. De hele set.

Over het geluid zelf

Het moet goed klinken, en stevig staan en toepas baar zijn voor mijn doeleinden.

Ik hoop dat dit zo goed is geformuleerd als er nog iets bij moet zeg het ff en zet ik het in dit bericht

Greetzzz

Comment

• LJ Fransis-go
                          • Jun 2005
                          • 88

Wel, da's in ieder geval een goeie ingesteldheid dat je wacht met kopen tot je iets deftigs kunt aanschaffen.
                          Ik kan je enkel maar de tip geven dat je goed moet nadenken vooraleer je iets koopt.
                          Besef goed dat een dergelijke installatie pas een verstandige aankoop is, als je weet wat je er mee gaat doen en als het toch enigszins te betalen en eventueel terug te verdienen is.
                          In ieder geval, voor iemand van 13 ben je aardig op weg lijkt me.

Als ik je zo hoor, dan veronderstel ik dat de aankoop voor nog niet direct is ?
                          Op wat valt uw keuze nu ?

mvg Thiago
                          Om ff antwoord te geven op dit bericht
                          Nee de aankoop is niet direct bijlange na niet. Ik bedoel voor een dikke vette lening bij de bank ben ik nu veels te jong voor.

Greetzzz

Comment

• DJ Thiago
                            • Aug 2005
                            • 44

Hmz...

Dit werpt weer een heel ander licht op de zaak.
                            Ik krijg de indruk dat je aan het dromen bent ...
                            Volgens mij, met enig gevoel voor realisme, is dergelijke set voor jou niet haalbaar de komende jaren.
                            Dan vraag ik mij af waarom je nu al aan het kijken bent naar dergelijke set van niveau ?

Om even in te gaan op je antwoord die je gaf op de vraag van Drive inn tnt , je somt hier wel enkele voorwaarden op die je graag zou hebben, maar dit heeft eigenlijk niets te zien met bepaald materiaal.

Stel jezelf misschien beter eens de vraag wat je nou echt wilt, en of het misschien niet beter is om even te ontwaken uit een mooie droom ...

Toch het beste gewenst ...

mvg Thiago

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

@ DJ Thiago:

Jij hebt nog een flinke korting bij Bekafun als je dat voor die prijs kunt kopen. Ik kom toch iets duurder uit!
                              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• LJ Fransis-go
                                • Jun 2005
                                • 88

Ik heb inderdaad hoge eisen voor een dertienjarige. Ja misschien het nog inderdaad een droom. Ik zal ff kijken wat af kan vallen bij het lijstje.

Greetzzz

Comment

Working...