Nieuwe geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ik krijg het gevoel dat LJ Fransis-go 's-nachts heerlijk slaapt en droomt.

Ik doe nu al heel wat jaar geluidstechniek en ik kan je zeggen dat ik alleen een kleine set voor bands heb en geen enkele versterker en speaker in eigen beheer. Elke ruimte is anders dus dat huur ik zodat ik altijd op maat en wens kan komen. Musicals gebruik ik behalve mijn rackje compressors en wat mics niks van mijzelf omdat ik, a. toch niet uitkom met mijn 24 kanaals tafel (stuk of 15 zenders en live orkest) en b. je dan ook weer op maat kan huren. Uiteraard bereken ik de huur door aan de klant. Probeer eerst eens realistisch te worden. Je bent net 13 jaar dus komt nog maar net kijken. Verwacht niet dat je op je 16e achter een Midas Heritage 2000 48 kanaals tafel zit in een theater. Ga in de leer want er komt veel meer bij kijken dan de apparatuur. De spullen zijn het gereedschap waarmee wij ons werk doen en dat hoeft niet altijd veel te zijn als het maar wel goed is. Goed spul kost geld, veel geld en dan kan je misschien beter huren omdat ook de opslag geld kost en jij vast niet alle cases in de woonkamer van je ouders mag stallen.

Kan maar 1 ding zeggen; "Wordt wakker, je wekker gaat!!!"
    Ga echt in de leer (je bent hier al begonnen en dat is goed) want als ik vanaf pagina 1 begin te lezen ben je met kennisniveau 0 hier begonnen. Niet rot bedoeld want iedereen begint ergens met kennisvergaring. Om jezelf dan nu al rijk te dromen met een set wordt, ben ik bang, later alleen maar een domper en kost je gelijk je naam als het niet lukt/werkt. Probeer dan later nog maar eens in de bizz te komen als je je naam niet meer mee hebt. Een naam opbouwen kost jaren bloed, zweet en tranen maar is in 5 seconden onder de zoden gestopt als het mis gaat (en dat is niet alleen in de mediatechniek zo maar bij elk bedrijf).

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Amen
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• DJ Thiago
        • Aug 2005
        • 44

citaat: Oke laat ik dan ff alles gaan uitschrijven maar dan ook echt alles

Oke hier gaan we

2 x sr 1530 (tops drieweg)
        2 x swa 1801 (subs )
        2 x srm 350 of 450 (monitor)
        1 x mackie tafel 24 kanaals
        een heleboel microfoons (Shure of Senheiser)
        een heleboel meters stroom kabel zwart
        een heleboel meters mic kabel (DAP???)
        2 x 19 inch (14eh) rack voor eqaulizer en limiters en aansluiting en ontvangers voor de mics
        een cd-spelers of 2 (pioneer DVJ-01 )
        een heleboel aansluit snoer
        Bohja, gow, waarom niet [B)]

En waarom niet van den eersten keer een paar palen erbij, en blonde babes om er aan te hangen,
        sommigen vinden dat de waarde van je show optrekken.
        En natuurlijk een Porsche of een Ferrari erbij é, die babes willen ook wel wat.

Idd, tijd om wakker te worden.[)]
        Bovengenoemde set is gewoonweg onhaalbaar voor u op dit moment en de komende momenten.

realisme is een mooie eigenschap ... [8D]

mvg Thiago
        Power is nothing without control

Comment

• DJ Thiago
          • Aug 2005
          • 44

Trouwens,

moet je je openingstopic zelf nog eens goed lezen.
          Waar jij vandaan komt zeg,
          het budget is ver 5 voudigd, en je doelstellingen zijn helemaal anders.

Eerst wilde je een café van 300 man van deftig geluid kunnen voorzien, nu wil je de hele cast van The Sound Of Music helemaal op je eentje (eigen materiaal) ondersteunen.

Mooie plannen, mooie vooruitzichten, mooi iniatief, helaas onmogelijk.

Toch veel succes in ieder geval

mvg Thiago
          Power is nothing without control

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

LJ Fransis-go, het wordt hier een soap [8D]
            Als het waar is dat je 13 bent, kan je misschien jou hobby uitvoeren : modelbouw [)]
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Samengevat: het gaat helemaal nergens meer over. Je weet (nog) niet waar je over praat en je weet ook niet wat je wil. Daarbij komt dat je niet weet wat je nodig hebt.
              Als laatste, je kan nog zulke mooie spullen hebben, maar je blijft 13.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Tja 13 en een eigen bedrijfje opzetten met apparatuur waar hij nog geen sjoegen van heeft en dan ook nog geld ermee verdienen, prachtig toch, maar hoe zou hij de nota opmaken voor de klanten, met of zonder btw?

Ga in de leer en spaar nog een paar jaar door en denk niet dat je dan al de wijsheid hebt gevonden, die komt pas vele jaren later.

Veel plezier en wees eerst nog maar even kind en tiener, het is voorbij voor dat het je lief is.

groetjes
                Boi
                groetjes

___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

citaat:Geplaatst door sis
                  ...hobby uitvoeren : modelbouw [)]
                  Wat is er mis met treintjes als hobby [8)]

Maar geniet ervan dat je pas 13 jaar bent en nog een schooltijd met dito "vrouwen" voor je hebt []
                  Natuurlijk nooit verkeerd om na te denken wat je later wilt gaan doen maar blijf wel met beide benen op de grond. Wil je het A/V vak in ga je dan serieus inlezen/leren. Gooi niet zomaar met termen zoals je hier begon als je (nog) niet weet wat ze inhouden of voor staan.

Comment

• LJ Fransis-go
                    • Jun 2005
                    • 88

Nou jongens

Jullie hebben allemaal gelijk en ik denk dat ook verstandiger voor mij is om met dit topic te stoppen. Ik zelf ga een hele tijd op achtergrond blijven. Als ik wat meer geld heb en wat meer heb geleerd dan kom ik wel weer terug. Maar dan wel ondere een andere naam. Dus als ik over een jaar weer terug ben met de zelfde vraag dan weet wie het is. Nou allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp. Dus de groetjes en tot over een jaar ofzo.

Greetzzz
                    Het is een makkie met Mackie!

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

citaat:Geplaatst door LJ Fransis-go

Nou jongens

Jullie hebben allemaal gelijk en ik denk dat ook verstandiger voor mij is om met dit topic te stoppen. Ik zelf ga een hele tijd op achtergrond blijven. Als ik wat meer geld heb en wat meer heb geleerd dan kom ik wel weer terug. Maar dan wel ondere een andere naam. Dus als ik over een jaar weer terug ben met de zelfde vraag dan weet wie het is. Nou allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp. Dus de groetjes en tot over een jaar ofzo.

Greetzzz
                      Kom je nou mee[]
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj franko
                        • May 2005
                        • 116

grapjas. nu heeft iedereen zich zo bezig gehouden met het zoeken voor een mooie set voor je en nu kap je ermee. Eigenlijk wel slim idee hoor. Had bij pagina 3 al het idee dat je moest kappen. dus ben maar naar pagina 8 gegaan om te kijken wat je er nu van bakte. sorry hoor maar zelf ik weet er nog meer van. maarja ik lees al een aardige tijd dit forum

groetjess Franko
                        Hoi!

Comment

Working...