Nieuwe geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Ja, ik vind het ook niet net, maar ja ieder zijn meug. Tja ibbenburen is niet zover over de grens, ook interessant. Maar ik denk dat je maar eens een middagje met je vader naar Maarsbergen moet rijden om daar eens te gaan luisteren. Is niet zo heel ver bij jullie vandaan.
    succes
    Boi
    Ik hoop dat ik binnenkort naar Maarsbergen ga. Maar buiten dat als ik dan ge luisteren naar die setje van JBL en Mackie en heel misschien wel LEM maar denk het niet. Waar moet ik doen op letten als ik naar de speakers zelf kijk. Dan bedoel ik niet de klank maar waar moet ik letten zelf aan de speakers bijv materiaal en wat voor zit er voor en dat soort dingen. Dat zou ik graag wil weten want dan kan ik dat lijste maken en meenemen en de speakers daar op beoordeel natuurlijk als ik geweest ben in een winkel dan zal ik wat ik er van vind in dit topic neerzetten.

Greetzzz
    Het is een makkie met Mackie!

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Je moet zo rekenen in de wat lagere prijsklasse zijn bijna alle kasten hetzelfde qua materiaal en qua kwalitiet, als je er voorzichtig en net mee omgaat gaat het jaren mee.
      Waar moet je opletten? Ik denk dat je vooral op de maat en het gewicht moet letten, past het wel in je vervoer. Groot is leuk maar ook zwaar en je moet ook genoeg vervoer ruimte dan hebben. Kan ik er makkelijk mee uitbreiden? Dat zijn eerder de zaken waar je op moet letten. Zitten er goede (hoek)beschermers op? Doet het solide en net afgewerkt aan. Tja, kleine dingetjes maken het verschil uit, ook of het wetherproof is indien je buiten wilt draaien ivm met vochtproblemen.

Ga maar gewoon lekker luisteren naar een 18"sub met 2 12"topjes en kijk of het genoeg heeft voor jou doeleinde en of het binnen je budget valt en dan maakt het merk niet zoveel uit. Het setje wat jouw het beste bevalt is het beste wat er voor jouw is. Heel simpel.
      Houdt er wel rekening mee dat je een statief en een paal voor in de sub moet aanschaffen, om je topjes op te plaatsen en de aansluit kabels, dus zo'n 150euro voor de bijkomende kosten.
      Als je wat gehoord hebt wat je bevalt ga dan eerst met je pa wat drinken en eten en ga dan nog eens luisteren naar 1 of 2 andere setjes en dan nog een keer naar je voorkeur setje om te zien of het toch dat gene had wat je de eerste keer ook opviel om het te willen hebben. En probeer dan een deal te maken, zo van ik wil dat setje wel hebben met de kabels en de statieven erbij maar maak eens een leuk prijsje voor me om me over de streep te trekken, vaak scheelt het je dan een 75 tot 125euro en soms wel meer(beetje afhankelijk van het merk en wat voor marge ze hebben). Bij een wat goedkoper setje kan je misschien een extra subkast lospeuteren binnen je budget op die manier.

We horen het wel, wat jouw nieuwe set gaat worden.
      succes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Kon het niet beter verwoorden als hierboven!!!
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• LJ Fransis-go
          • Jun 2005
          • 88

eey mensen

Ik heb nog geen tijd gehad om te gaan luisteren naar verschillende geluidsetjes. De reden daarvan is dat de scholen net zijn begonnen en ik weinig tijd heb om te gaan luisteren. Waarschijnlijk gaan we in de herfstvakantie er een paar dagen voor uit trekken. Ik zou een willen weten of die rcf art serie iets voor mij is. Ik bedoel daar word al met zoveel lof over gesproken. Het gaat nu vooral om klank, want de meeste boxen van die prijs gaan echt goed hard.
          Laat me jullie mening weten.

Greetzz
          Ps (1) Heeft rcf een site zojuist welke?
          Ps (2) Welke randapp. moet ik hebben om van alles goed te kunnen afstellen?

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

Persoonlijk vind ik ze niet echt body hebben, het zijn voor de prijs goede boxen. Maar om er een niet schreeuwerig disco-geluid mee te kunnen neerzetten zou ik ze niet kopen, tenzij je er natuurlijk een stuk of 6 neerzet(op statief) met 2 subkasten.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• LJ Fransis-go
              • Jun 2005
              • 88

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Persoonlijk vind ik ze niet echt body hebben, het zijn voor de prijs goede boxen. Maar om er een niet schreeuwerig disco-geluid mee te kunnen neerzetten zou ik ze niet kopen, tenzij je er natuurlijk een stuk of 6 neerzet(op statief) met 2 subkasten.
              groetjes
              Boi
              Nee dan is het niet haalbaar met 2 tops en 2 subs.

Greetzzz

Comment

• DJ Thiago
                • Aug 2005
                • 44

Hey,

Ik vind de RCF Art 325A toch wel meer vullend dan de Mackie bvb.
                Je haalt er , volgens mijn testen, meer rendement uit en ze zijn daardoor wat beter geschikt voor fuifdoeleinden of feestjes.

De Mackie SRM 450 heeft een warmere klank en is meer een allrounder.
                Dat ze geen body hebben, trek ik in twijfel.

Ik beschik zelf over 2x RCF ARt 325A en samen met een basskast levert dit een leuke combinatie op die lekker klinkt !

mvg Thiago
                Power is nothing without control

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

heey mensen

Ik wou ff mededelen dat ik waarschijnlijk een keuze ga maken uit de volgende boxen
                  Mackie
                  srm 450
                  sa 1512 de eerste 2 zijn even duur dus daar gaat het vooral om klank
                  sa 1530 deze is duurder als de eerste 2 maar deze is 3 weg als deze veel beter klinkt dan srm 450 / sa 1512 dan wordt het deze.
                  De subs
                  swa 1501
                  swa 1801 welke sub ligt vooral aan de klank met bovenstande tops.

Greetzz
                  Heeft iemand anders nog andere sets laat maar horen.
                  ps ik ben nog steeds benieuw naar die rcf kasten ik zou graag daar een internet site van willen.
                  thnx

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

http://www.rcfaudio.com/VediMacro.ph...nuAttivo=1652# en dan speakers > art serie
                    groetjes
                    Boi
                    groetjes

___

Comment

• LJ Fransis-go
                      • Jun 2005
                      • 88

[quote]Geplaatst door Boyz_PC

http://www.rcfaudio.com/VediMacro.ph...nuAttivo=1652# en dan speakers > art serie
                      groetjes
                      Boi
                      [/quote

Hartstikke bedankt

Greetzz

Comment

• LJ Fransis-go
                        • Jun 2005
                        • 88

Heey mensen

Kent of heeft iemand nog een test nummer die het hele frequentie beriek in 1 keer doet. Dus we starten bij +/- 20 hz en dan langzaam opschroeven naar de +/- 21000 hz. of andersom. Dan kan ik precies horen waar ongveer de dipjes in het frequentie beriek zit. Daar kan ik natuurlijk ook mijn keuze door laten beinvloeden. Wat ik zoek is eigenlijk een audio test cd. Ik wil een originele kopen maar ik niet waar. Of desnoods bestel ik em.
                        Wie o wie heeft misschien zelf nog zon track en kan die naar mij sturen. (hoe, dat regelen we dan wel als het zover is).

Alvast bedankt

Greetzz

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

waarom koop je niet een setje behringer?? 2 keer 18" laag plus een 12" topje per kant! daarnaast 2 keer P1600 amps van dap plus eenvoudig crossovertje!! kabels en een tussenpaaltje en je bent klaar voor ongeveer 2300 euro!!
                          heb je echte drive in speakers, leuk geluid en kun je 300 man aan, mocht het om minder aantal personen gaan laat je gewoon aantal subs thuis. en ja dan kun je ook nog uitbreidden naar bijvoorbeeld 4 laagkasten per kant en 2 topjes.
                          er zijn jou al vele drive in shows voor gegaan!!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

Sorry,

300 man met 2 Behringer dingen? Ik doe het je niet na. Niet dat het geen aardig setje is, máár 300 is wat hoog gegrepen.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Ik heb zo'n officieële test CD maar denk niet dat je daar iets aan hebt om dat gewoon alleen met je gehoor te doen. Zo werkt dat niet.
                              Op zo'n cd staan alle tonen en ruizen die je nodig hebt voor een test maar je zal ook een aflees apparaat moeten hebben, want alleen weergeven van piepjes en ruisjes zegt niks. 1Khz klinkt altijd harder dan 100Hz of 10KHz dus of er een dip of piek ergens zit kan je niet zo horen, tenzij er een toongenerator en een spectrum analizer in je hoofd zit.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

___

Comment

• Radar
                                Moderator
                                • Jul 2002
                                • 890

Het is geen test cd maar een programma.

Leuk om te hebben maar om zo maar op het gehoor te testen natuurlijk totaal waardeloos.
                                Ik doe niet aan bijgeloof.
                                Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...