Nieuwe geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

Nieuwe geluidset

Ik weet niet waar ik dit precies moet plaatsten maar ik probeer het hier maar. Naast mijn licht wil ik graag een fatsoenlijke geluidset.
    Zat zelf te denk rond de 120-130 decibel. Budget € 2100.

De set die ik nu op het oog heb, is wel samengesteld

2 * HK Audio PR:O 15
    800 watt max
    128 decibel (half space)
    2 * HK Audio PR:O 18s
    1000 watt max
    129 decibel (half space)
    2 * Behringer ep 2500

Dit lijkt mij wel een fatsoenlijke set. Persoonlijk denk ik dat ik hiermee clubs / cafe's tot 350 man van geluid kan voorzien. Zijn er mensen die deze een van deze producten heeft. En kan die persoon dan mij vertellen wat zijn bevindingen zijn over het product. Ik sta nog open voor ideen. Dus als jij denkt dat jij een betere / geschiktere geluidset hebt voor mij dan hoor ik het graag.

Nog ff de belangrijke dingen
    Budget 2100 eurie
    geluidset voor 350 man
    top / sub combinatie.

Alvast bedankt voor de reactie

Greetzz
    Het is een makkie met Mackie!
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Het zal best wel gaan met zo'n set.om voor 350 man een feestje te draaien.
    En op zich is HK voor jouw budget best ok.
    Maar wat ik me wel afvraag is of je wel weet wat het opgegeven aantal Db's wat jij wil halen inhoud?
    Vind het namelijk heel erg raar dat jij nu al je vermogen in Db's gaat opgeven.
    Meestal gebeurd dat in aantal watts namelijk.
    En als jij 130 db draait dan zijn er denk ik nog maar weinig mensen die in de zaal blijven staan.
    Ook bij 120 db zal dat al wel het geval zijn vrees ik.
    Dus als ik jou was zou ik niet gaan voor hard maar voor kwalitatief mooi geluid,dat stevig staat.
    Dus.........dat wou ik je even mee geven.

Succes met de zoektocht.
    Groeten gaffer.

Comment

• LJ Fransis-go
      • Jun 2005
      • 88

citaat:Geplaatst door gaffer

Het zal best wel gaan met zo'n set.om voor 350 man een feestje te draaien.
      En op zich is HK voor jouw budget best ok.
      Maar wat ik me wel afvraag is of je wel weet wat het opgegeven aantal Db's wat jij wil halen inhoud?
      Vind het namelijk heel erg raar dat jij nu al je vermogen in Db's gaat opgeven.
      Meestal gebeurd dat in aantal watts namelijk.
      En als jij 130 db draait dan zijn er denk ik nog maar weinig mensen die in de zaal blijven staan.
      Ook bij 120 db zal dat al wel het geval zijn vrees ik.
      Dus als ik jou was zou ik niet gaan voor hard maar voor kwalitatief mooi geluid,dat stevig staat.
      Dus.........dat wou ik je even mee geven.

Succes met de zoektocht.
      Groeten gaffer.
      De decibellen die ik aangeef zijn op max vermogen. Ik ben ook niet van plan om telkens zo hard (130 db) te zetten. Als ik hem rond de 105 - 110 db houd dan blijft het geluid nog mooi klinken denk ik dan. En op dat volume lopen de mensen niet weg als je weet dat 120 db de pijngrens is.

Greetzzz

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik heb al regelmatig Behringer/Dap setjes beter horen klinken dat de Craaft/Solton systemen dus......

Volgens mij bepaald de hoeveelheid en prijs van het materiaal wat je bezit ook niet of je er ook verstand van hebt.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

verzoek aan mverdult om voortaan met redeen aan te geven waarom Behringer of HK prut zou zijn, nu maak je jezelf zo belachelijk dat ik maar op de prullenbak toets heb geduwd om jezelf in bescherming te nemen.
          Verzoek aan luczoveel om dit gezwam niet zo serieus te nemen, dat scheelt hartkwalen
          Luc vond de ep-2500 te licht voor dit werk en daar kan ik heel goed inkomen.

owja, onderwerp opgeschoond...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mverdult
            • Dec 2003
            • 123

ja,jammer dat je dan wordt verwijdert door een modje. waar ze hier altijd over praten is of over gehuurde spullen of over low budget spullen. hoe kun je nou voor 2000 euro een fatsoenlijke set geluid kopen. mijn versterkers kosten 2 jaar geleden 1499 euro per stuk, en de speakerset was bijna 4000 euro. ik ben niet kapot van behringer nee, alles wat je er van aansluit dat ruist en de HK set daar komt voor mij geen laag uit de kastjes, maar ja wie ben ik ? het zal weer wel weggehaald worden want ik heb alles van mijzelf een betere set als waar hier over gepraat wordt......

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Hoi Fransis,

Op zich is de geluidset die je aangeeft niet slecht; maar ik denk niet dat je die kan gaan gebruiken om een feest te draaien van 350 man op hoog geluidsniveau.
              Maar als je zegt: ik wil een goed volume op een beperkte dansvloer van pakweg 6*6 meter , en voor de rest van het publiek mag het als achtergrond muziek; dan kan dit volgens mij wel.

Wees je dan wel bewust van de beperkingen van je installatie; eventueel uitbreiden kan altijd nog.

Als je echt wil draaien op hoog geluidsniveau, kan je misschien beter op de tweedehandsmarkt eens rondkijken naar iet wat zwaarder materiaal.

zuuk6

Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door mverdult

ja,jammer dat je dan wordt verwijdert door een modje. waar ze hier altijd over praten is of over gehuurde spullen of over low budget spullen. hoe kun je nou voor 2000 euro een fatsoenlijke set geluid kopen. mijn versterkers kosten 2 jaar geleden 1499 euro per stuk, en de speakerset was bijna 4000 euro. ik ben niet kapot van behringer nee, alles wat je er van aansluit dat ruist en de HK set daar komt voor mij geen laag uit de kastjes, maar ja wie ben ik ? het zal weer wel weggehaald worden want ik heb alles van mijzelf een betere set als waar hier over gepraat wordt......
                Ik denk dat je een beetje realistisch moet zijn, het budget is maar 2100 euro, daar koop je zoiezo geen A-merk voor, zeker geen eindtrappen !!!!
                Die HK speakerset zal wel voldoen als het maar niet te hard moet en die eindtrap EP2500 zal inderdaad niet zwaar genoeg zijn, dus misschien even zoeken op de tweedehandse markt !!
                Mverdult, wees nou eens eerlijk : jou eindtrappen zijn zoiezo top ,maar craaft is nou ook niet bepaalt een a-merk hé
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

Ik heb is verder lopen zoeken, toen kwam ik op dit uit

2 * JBL JRX 115 (top)
                  1000 watt 128 db
                  2 * JBL JRX 118s (sub)
                  1400 watt 127 db
                  1 * Phonic XP 3000
                  2 * 1000 watt 4 ohm (tops)
                  1 * Phonic XP 3000
                  2 * 1400 watt 2 ohm (subs)

Die Phonic versterker leveren die wel de aangeven vermogen. Of zijn deze versterkers weer te licht voor de jbl boxen.

Ik heb nog een vraagje wat betekent het aantal ohm. Ik bedoel waar staat dat voor. Draagt het geluid soms verder is je meer ohm hebt.

Bovenstaande set kost bijelkaar
                  2654

Ik zou ook willen vragen wat jullie bevindingen zijn over deze producten.

Greetzzz

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

check de toppics over versterkerwaardering tov de speakers, zijn er al een paar van geweest... Dan weet je hoe en waarom je zwaardere versterkers moet nemen.
                    De groeten => Micha

Comment

• BvE
                      • Oct 2004
                      • 385

Ik zie dat je steeds kiest voor speakers van een redelijk merk, HK en JBL, en dat je dan vervolgens een versterker erbij uitkiest van Behringer of Phonic. Ik zou echter niet teveel bezuinigen op de versterkers aangezien die het harde werk moeten leveren en een groot deel van de klank maken.

Bovendien moeten versterkers ook betrouwbaar zijn en stabiel, dus bezuinig niet op versterkers (en hun vermogen).

Comment

• djjef
                        • Sep 2004
                        • 40

Ik ben laast naar Correct in Rotterdam geweest om een aantal sets te beluisteren ik heb de volgende sets beluisterd.

Dynacord Set:
                        Dynacord A153 (Top)
                        Dynacord A151 (Sub)
                        Yamaha P5000

JBL Set:
                        JBL JRX 115 (Top)
                        JBL JRX 118 (Sub)
                        Yamaha P5000

Samson Set:

Samson DB500 (Top)
                        Samson RS-18 (Sub)
                        Yamaha P5000

Ben zelf wezen kijken voor boxen voor Drive in shows met een goed geluid en lekkere kracht.

Wat heb ik gedaan, heb alle toonregeling op standaard instellingen gezet (live mixer hing eraan) cdtje erin gestopt en een voor een de sets geluidsterd nou na een klein uurtje wist ik wel welke set het werd. De Dynacord dat was voor mij de doorbraak omdat die een hele mooie klank had, het verschil echter tussen deze Dynacord en JBL/Samson is dat de Dynacord meer voor klank gaat en de JBL/Samson meer kracht gaat daardoor klinkt de JBL/Samson ook iets doffer en de Dynacord wat voller, persoonlijk vindt ik klank mooier dus ik ben gegaan voor de Dynacord ik raad hem je ook aan alleen met 2100 euro's ben je er helaas niet.

Kosten plaatje:

2x Dynacord A153 € 570,01 (Top)
                        2x Dynacord A151 € 470,01 (Sub)
                        1x Yamaha P5000 € 593,81
                        Diverse Kabels

Totaal: € 2800,00

Hopelijk heb je wat aan mij stukje,

Met vriendelijke groet,

Jeff (Sound Explosion sound & light service) [8D]
                        Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• LJ Fransis-go
                          • Jun 2005
                          • 88

Hey

Bedankt, die prijs van mij is een indicatie ongeveer. Want als ik gelijk € 3000 had neergezet dan had ik ander boxen gekozen.

Jij zegt

het verschil echter tussen deze Dynacord en JBL/Samson is dat de Dynacord meer voor klank gaat en de JBL/Samson meer kracht gaat daardoor klinkt de JBL/Samson ook iets doffer en de Dynacord wat voller,

Die Dynacord gaat ook hard 125 db. En hij Klinkt mooi, dus hij zou perfect zijn voor mij. Ik moet nog ff door sparen voor die boxen (tops). Bij die Dynacord set die jij noemt gaan die tops niet lager dan 55 hz die subs gaan ook niet lager 55 hz. Ik bedoel dus die set jij noemt kan ook zonder sub (s). Of krijg je dan extra bas door die sub (s). En is het erg dan dat hij niet lager gaat dan 55 hz.

Die versterker (de Yamaha) geeft die 4 x 400 watt of 2 x 400 watt. Want in een van die luidspreker zit als het goed is (verbeter me als ik het fout heb) een cross over.

Greetzzz
                          PS: is die p3500 versterken geen optie voor mij dan.

Comment

• djjef
                            • Sep 2004
                            • 40

Je hebt het goed gezien dat de subs extra bass geven, als ik jou was zou ik gewoon twee subs erbij nemen.

Yamaha P5000:

8 Ohm 2x 525 watt
                            4 Ohm 2x 750 watt

Maar zit je over de versterker maar niet in dat komt wel goed.

Gr Jeff
                            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• LJ Fransis-go
                              • Jun 2005
                              • 88

Maar ik snap nog niet hoe het zit met die ohm's.

Greetzzzz

Comment

Working...