Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Datis nu het fijne van sommige versterkers.....netwerk kabeltje erin vanaf de start. Je laat het die DJ dus duidelijk blijken,hard spelen is -3db per keer totdat hij zelf het door heeft dat jij de baas bent. Dat je vanaf het begin duidelijke afspraken maakt lijkt me duidelijk. Meeste DJ's gaan op in hun draaien en hebben het niet door, totdat je ze laat blijken dat je het meent. Helpt altijd.

Maar waar ik de kriebels van krijg is dat er altijd in het rood moet gespeeld worden op de mengpanelen dus niet op 0db met enkele pieken neen +6db.
    Hebben ze dan niet door dat het voor geen meter klinkt? Al eens uitgelegd aan een DJ? De meeste snappe er niks van.

Tweede is dan de MP3's van shit kwaliteit die ook al is het 320kbps, nog op niks trekt.
    Platen (ja het komt terug) of CD's is het minimum. Lang leve dynamiek.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• pop
      • Oct 2011
      • 2

Rock and roll en mietjes

Originally posted by Lynx
      Mijn ergernis van afgelopen weekend:

Wij zaten in de zaal afgelopen zaterdag en hebben de band al veel vaker gezien. Dit was een try out voor deze groep die een theater tour aan het opzetten is. Oke het was wat zoeken in het eerste bedrijf maar wij vonden het hilarisch. Jammer dat jij zo'n problemen met opruimen hebt want daar ben je toch voor ingehuurd? Ohhh nee natuurlijk niet dat hoort zo'n groep natuurlijk zelf allemaal op te ruimen? En hoe halen jullie het in je hoofd om een rock en roll act op een Balletvloer te laten spelen?????? Natuurlijk spelen die mannen niet op spitzen!!! Tevens is het heel normaal dat een band na vooraf overlegd te hebben een geluidstechnicus mee neemt. Immers in het Theater is men zo trots op haar spullen en eigen technicus. Ik vond overigens het lichtplan fantastisch en de show voor de pauze prima al hoewel het nog niet de sterkste kant van deze groep is. Maar waar zijn we in ons bange en kleine landje wanneer we nooit eens iets proberen!!!

Dus niet klagen en kleinzielig doen zou ik zeggen en drie keer dweilen gutte gut wanneer je daar niet tegen kan.

pop. (theatermaker)

Er was in het theater een coverband geboekt voor een theatershow. Het zou hun eerste theaterconcert zijn.
      Zelf nam de band 1 geluidstech mee en het theater moest voor 3 techs zorgen. Ook wilde ze graag alles van het theater gebruiken. De leadzanger nam alleen z'n eigen SM58 mee.
      Ik heb de geluidstech geholpen met de bouw, advies gegeven over welke mic hij het best kon gebruiken (nogmaals, hij gebruikte onze spullen) en de collega's van het licht hadden zelf een mooi lichtplan gemaakt in de style van de band.

Tijdens de show werd er gebruik gemaakt van confetti, poedersuiker (moest Coke voorstellen) en er werd gerookt op het podium. Resultaat: een witte balletvloer die eerst zwart was, brandgaten in de vloer van de sigaretten en, nu komt het mooiste:
      na de show beginnen we met breken. Vanuit de deur naar buiten roept de geluidstech van de band: Bedankt en tot ziens en weg was hij. Dit zelfde gold voor de artiesten. Ze pakte hun instrumenten en waren weg.

Wij konden dus alles schoonmaken. De poedersuiker zat tot in de kapsels van m'n mics, de kabels waren wit, de vloer moest 3x gedweild worden en dan nog die brandgaten...

We waren echt pissig.
      Wij zaten in de zaal afgelopen zaterdag en hebben de band al veel vaker gezien. Dit was een try out voor deze groep die een theater tour aan het opzetten is. Oke het was wat zoeken in het eerste bedrijf maar wij vonden het hilarisch. Jammer dat jij zo'n problemen met opruimen hebt want daar ben je toch voor ingehuurd? Ohhh nee natuurlijk niet dat hoort zo'n groep natuurlijk zelf allemaal op te ruimen? En hoe halen jullie het in je hoofd om een rock en roll act op een Balletvloer te laten spelen?????? Natuurlijk spelen die mannen niet op spitzen!!! Tevens is het heel normaal dat een band na vooraf overlegd te hebben een geluidstechnicus mee neemt. Immers in het Theater is men zo trots op haar spullen en eigen technicus. Ik vond overigens het lichtplan fantastisch en de show voor de pauze prima al hoewel het nog niet de sterkste kant van deze groep is. Maar waar zijn we in ons bange en kleine landje wanneer we nooit eens iets proberen!!!

Dus niet klagen en kleinzielig doen zou ik zeggen en drie keer dweilen gutte gut wanneer je daar niet tegen kan.

pop. (theatermaker)

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Als je als gezelschap te gast bent in het theater is het belangrijk om samen met de technici van het huis te werken aan de show. Vooraf maak je daarbij afspraken over allerlei zaken. Zoals bijvoorbeeld poedersuiker op het toneel en roken tijdens de voorstelling.

Verder is het ook niet meer dan normaal dat je met de huistechnici ook na de show de set weer opruimt in mijn ogen.

Wat vooral belangrijk is is dat je hierover vooraf afspraken maakt. Als dit een try out is voor een komende tour, dan hoop ik dat de band en techniek van deze show hier wat aan gaat doen. Anders gaat het geen leuke tour worden ben ik bang.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by pop
          Ohhh nee natuurlijk niet dat hoort zo'n groep natuurlijk zelf allemaal op te ruimen?
          In het theater is het heel normaal dat de crew van een productie even helpt opruimen.
          In het bandjes circuit niet helaas... dit was dus een ontmoeting tussen die 2 takken van de sport waar de band/technicus het nog niet helemaal door had.
          Lijkt me een mooi puntje voor de evaluatie na deze try-out.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Originally posted by pop

pop. (theatermaker)
            Zeg poppentheater maker, blijf ff lekker in je poppenkast spelen.

We werken in de grote mensenwereld en zijn met z'n allen professioneel met ons vak bezig.
            Dingen stuk maken is dingen betalen.
            Dingen vies maken is schoonmaak kosten betalen.
            En sociale vaardigheden zijn zeker voor de theater technicus geen overbodige luxe. Maar daar zal de tech binnenkort wel achter komen als hij zo door gaat.

Verder zou ik nu nog heel veel kunnen zeggen, maar het heeft waarschijnlijk geen zin. Het aantal berichten van onze 'pop' zal waarschijnijk wel op 1 blijven staan.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• pop
              • Oct 2011
              • 2

twee werelden

Zeg Peppie luister nou eens even. Natuurlijk hoort er naar behoren samengewerkt te worden door alle partijen. Dat wil niet zeggen dat er van artiesten verwacht kan worden dat ze direct na de show het podium gaan dweilen. De mannen van zo'n band zullen zich waarschijnlijk eerst moeten omkleden en douchen. En tja twee werelden ha ha.. professioneel??? Professie en mierenneuken zijn twee. Ik neem aan dat deze groep wist wat men deed en al in theaters stond toen jij nog met je fluitje aan het blazen was. Er is natuurlijk iets te zeggen over een try out. Daar in wordt in kleine vorm een aantal schetsen gemaakt. In muziektheaterland is dat de gewoonste zaak van de wereld. Oke ik geef toe dat dit niet is zoals het zou moeten zijn in deze. Echter, het concert na de pauze van ruim ander half uur (inplaats van de 45 minuten) was uitstekend en een echt concert zoals je kunt verwachten van een rockband. Dat theatermensen (waar ik zelf ook toe hoor) louter met witte handschoentjes en oorbellen werken zegt voldoende over de truttigheid van haar bekrompen zienswijze.

pop

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Originally posted by pop
                Dat wil niet zeggen dat er van artiesten verwacht kan worden dat ze direct na de show het podium gaan dweilen.
                Dat zegt de berichtgever ook niet. Maar instrumenten pakken en wegwezen is ook niet de bedoeling. Als ik als bezoekend gezelschap mijn spul heb afgebroken, dan ruim ik ook mijn tapejes op, rol ook even de balletvloer mee op als die de dag daarna niet nodig is, en pakken we ook even een dweil mee. 10 minuten werk, maar de huistechnici zullen de volgende keer nog meewerkender zijn en zullen blij zijn jou weer te zien.

Comment

• Jozefvdv
                  • Sep 2011
                  • 7

Originally posted by chippie
                  Datis nu het fijne van sommige versterkers.....netwerk kabeltje erin vanaf de start. Je laat het die DJ dus duidelijk blijken,hard spelen is -3db per keer totdat hij zelf het door heeft dat jij de baas bent. Dat je vanaf het begin duidelijke afspraken maakt lijkt me duidelijk. Meeste DJ's gaan op in hun draaien en hebben het niet door, totdat je ze laat blijken dat je het meent. Helpt altijd.
                  De set draait ook op een xilica XP 3060 op een router, kunnen we met draadloos netwerk op inloggen en vanuit de zaal/where-ever bedienen. Op het begin waarschuwde iemand anders de DJ telkens en werd de gain voor een paar minuten terug gedraaid door de Dj.
                  Toen mij dit verteld werd, ging ik zelf even babbelen met de laptop in de handen. Ik legde de situatie uit, dat de buurt er last van had en basisschool in de buurt etc.. reactie van hem: (bezopen en wel) kijkt me recht in de ogen met een glazige blik, graait in mijn kruis met zijn hand en begint te grijnzen. Nou toen viel mijn mond open!

Vervolgens heb ik de processor -6db gezet en hem lekker laten klooien (hoefde nog maar 15min te draaien). pfff sommige dj's

Originally posted by chippie
                  Tweede is dan de MP3's van shit kwaliteit die ook al is het 320kbps, nog op niks trekt.
                  Platen (ja het komt terug) of CD's is het minimum. Lang leve dynamiek.
                  Dit hadden we van de week ook, verschillende DJ's die avond. eerst gewoon met cd's, klonk allemaal prima. Op een gegeven moment een (beginnende) 'DJ' die alles via de laptop draait met mp3's gedownload van youtube .

Verschrikkelijk zeg wat voor geluid er uit de speakers kwam! Ik heb hem dit uiteraard meteen verteld en het verschil laten horen. Ik hoop dat dit soort 'DJs' er wat van leert.
                  Sta ik ondertussen mooi voor aap met mijn banner aan de muur terwijl er k*tgeluid uit de speakers knalt.

Maar voor de rest is het allemaal wel leuk hoor .

mvg, Jozef

Comment

• Lynx
                    • Nov 2010
                    • 94

Het lijkt erop dat sommige mensen denken dat ik hun show af kraak... Dat doe ik absoluut niet.
                    De manier van werken kraak ik af. Het was een try out dus het was voor de band wat zoeken. Wij proberen daarbij zo goed als mogelijk te helpen met het lichtplan, ideetjes enz enz.

Ik weet niet wie Pop is maar hij schijnt perfect te weten wat voor soort mensen theater techneuten zijn. Fijn dat je ons bekrompen vindt. Ik zal daar aan denken de volgende keer dat we weer mee helpen denken met de show.

Overigens is het in theaterland de normaalste zaak dat je in je Rider zet wat er nodig is. De Rider was er maar er stond niet in dat er geen balletvloer nodig was, dat er gebruik werd gemaakt van confetti en poedersuiker en er stond ook niet in dat er gerookt wordt op het podium.

Ook is het in theaterland de normaalste zaak dat de tech van het gezelschap meehelpt met opruimen. Als hij met z'n eigen spullen zou komen dan zouden wij ook helpen met breken. Zelfs de mengtafel was niet terug gezet naar nul.
                    Ik wil de beste man(nen) niet afkraken maar ik hoop dat ze in de gaten hebben dat het in het theater anders werkt dan op een poppodium (overigens denk ik dat ze ook daar niet blij zijn met poedersuiker).

Als de tech en band gewoon even hadden mee geholpen was er niets aan de hand en hadden we, zoals normaal is in theaterland, samen nog een biertje gedronken in de foyer.

Maar kennelijk hoef ik dit bericht niet te typen want Pop is ook een theater mens dus zou hij de geschreven en ongeschreven regels moeten kennen.

Voor de mensen die mij niet kennen.. ik ben die gast met de gouden oorbellen en fluwelen witte handschoenen die communicatief zeer slecht is en een arrogantie heeft van hier tot tokio......
                    Last edited by Lynx; 19-10-11, 11:46.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by pop
                      De mannen van zo'n band zullen zich waarschijnlijk eerst moeten omkleden en douchen.
                      Douchen doen de meeste mensen toch echt pas als ze klaar zijn met hun werk. Bij dit werk hoort niet alleen opbouwen en show draaien maar, heel verrassend, ook het opruimen. In dit geval doe je dat met z'n allen. Als je thuis iets doet laat je de zooi toch ook niet slingeren voor je mede bewoners?

Als ik klaar ben met het opruimen van het geluid dan pak ik gewoon nog even andere zaken mee. Jan-willempies uit de trekken halen en bezem over het toneel horen hier gewoon bij. Als ik het idee heb dat alles wel gebeurt is vraag ik altijd even of ik nog ergens mee kan helpen maar meestal klopt mijn inzicht wel. De medewerkers van het theater zijn een (vaak lange) dag bezig voor ons en vinden het erg fijn als ze ook op tijd weg kunnen. Samen een biertje vatten na het werk is ook wel zo gezellig.

Gelukkig schijn jij heel goed te weten hoe het werkt in de theaterwereld en is al het commentaar wat hier (terecht) gegeven wordt jouw bekend al vraag ik mij dan af waarom ik daar niets van terug lees in je bijdrage.
                      Last edited by vasco; 19-10-11, 16:32.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Rock & Roll mentaliteit in het theater = not done! Allereerst is het een andere vorm van entertainment en ben je TE GAST in een theater. Zoals vele moeders hun lieve zoontjes hebben geleerd "Laat als dank voor het aangenaam verpozen, nooit een ander na met de schillen en dozen"... Kansloze actie dus!

Los daarvan is het een typisch voorbeeld van de doorsnee rock en roll artiest die denkt "wel ff" een theatershowtje te doen. Niet voorbereid, geen eigen techneuten, maar wel een grote bek en attitude.

Wat in dit plaatje mist: een tourmanager die de band op z'n flikker geeft, een karakter, manieren en dank voor de theatermensen die proberen van het "zootje" een prima show te maken.

Stank voor dank = domme actie ! Mijn ervaring in theaters, is dat ze een ijzeren geheugen hebben en ik ben altijd blij als ik terug mag komen. Deze mensen doen vrijwel in alle gevallen heel hard hun best om het JOU naar je zin te maken. Respect is dan het minste... Mistr. Pop snapt dit blijkbaar maar matig, want zich verdiepen in degenen die hebben gereageerd alvorens te reageren zit er al niet bij... Je krijgt reactie van mensen die nog wel eens een profi productie begeleiden... Ga dan niet als een puber je mening geven, maar verplaats je in de standpunten: that would help your case !
                        Last edited by AJB; 19-10-11, 14:19.
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Originally posted by Lynx
                          Wij konden dus alles schoonmaken. De poedersuiker zat tot in de kapsels van m'n mics, de kabels waren wit, de vloer moest 3x gedweild worden en dan nog die brandgaten...

We waren echt pissig.
                          Even een mailtje sturen naar de collega's van de volgende theaters, zodat dat daar anders wordt geregeld?

Groet, Rob.
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Lynx
                            • Nov 2010
                            • 94

Dat is niet aan mij. Laat dat de mensen van kantoor maar regelen.

Ik heb dit verhaal gepost ter vermaak.
                            Het is nu een flinke discussie geworden met een randje ruzie. Daar heb ik geen zin in.
                            Ondanks dat ik communicatief niet goed ben, probeer ik het wel gezellig te hebben.

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Nieuwe ergenis erbij, welliswaar niet in de AV.. maar hier op het forum.

Mensen die zoals "Pop" hoog van de toren blazen, en geen fatsoen tonen in het normaal aanspreken van een persoon.
                              Hoogst onfatsoenlijk!
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Lynx
                                • Nov 2010
                                • 94

Ben benieuwd of we nog wat van hem horen. Ben ook benieuwd hoe hij hier op dit forum en dan specifiek op deze pagina terecht is gekomen. Heeft Pop misschien ook nog een andere gebruikersnaam hier op dit forum?

Hij weet nu wie ik ben. Wie is hij dan.

Mochten we niets meer van hem horen dan kunnen we weer OT!

Comment

Working...