Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Precies, een zit-show doe ik als tech ook zittend.
    Blijven de zichtlijnen voor het publiek achter mij vrij.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

Originally posted by Shark
      een tochscreen dat werkt op infrarood of andere stralen, dus al reageert wanneer je het scherm net niet aanraakt.. voor mij nog geen ergernis, maar wel als er enkele vliegen over wandelen wanneer je eventjes naar het toilet gaat, en zo een aantal functies/programmaties activeren
      een touchscreen werkt met een drukgevoelige film, daar reageert het scherm op..... een vliegje kan gerust verder lopen en zou niks mogen gebeuren..... dus of dit volledig aannemelijk is....
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by shure-fan
        een touchscreen werkt met een drukgevoelige film, daar reageert het scherm op..... een vliegje kan gerust verder lopen en zou niks mogen gebeuren..... dus of dit volledig aannemelijk is....
        Er bestaan verschillende soorten touchscreens, ook varianten die al op een vlieg reageren. Lijkt me wel een gevalletje "ontwerpfout" als dat het geval is.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Zinzi
          • Jul 2003
          • 87

Ooit een ontwerpfoutje bij een infozuil gezien. Muggen die routekaartjes opvroegen. Er lagen om 3 uur 's nachts echt een paar honderd vellen met uitgeprinte routeplanners onder die zuil, terwijl de omgeving echt uitgestorven was...

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

een touchscreen werkt met een drukgevoelige film, daar reageert het scherm op.
            Het is niet omdat je het niet kent, dat het niet bestaat!
            Touch screens met IR-stralen bestaan wel degelijk en zijn helemaal zo exotisch nog niet. Als je inderdaad goed oplet, kun je die bedienen zonder dat je het scherm net aanraakt.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Zolid
              • Oct 2009
              • 4

Ik kan me in het algemeen best ergeren aan hoe weinig rekening er word gehouden met de technische crew op sommige evenementen.
              Het komt nog best vaak voor dat we gewoon moeten betalen voor onze drankjes. Ik ben geen bezoeker op z'n feest maar ben daar gewoon aan het werk.
              Ik stoor me dan altijd als er geen drankje vanaf kan. Vooral als je die enorme berg vertrapte plastic bekertjes ziet aan het eind. Let wel dat voor elk bekertje z'n 2 euro voor is neergeteld!

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

in 1987 nog met een HP pc gewerkt waar al een ir-sensor scherm(pje) op zat

(gewoon in de tijd van Dos en lotus 123 op floppy laden enzo.)
                lekker belangrijk!

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Originally posted by Zolid
                  Ik kan me in het algemeen best ergeren aan hoe weinig rekening er word gehouden met de technische crew op sommige evenementen.
                  Het komt nog best vaak voor dat we gewoon moeten betalen voor onze drankjes. Ik ben geen bezoeker op z'n feest maar ben daar gewoon aan het werk.
                  Ik stoor me dan altijd als er geen drankje vanaf kan. Vooral als je die enorme berg vertrapte plastic bekertjes ziet aan het eind. Let wel dat voor elk bekertje z'n 2 euro voor is neergeteld!
                  In zo`n geval moet je eisen gaan stellen, geen drank is geen show. Uiteraard alleen frisdrank en koffie e.d.. Betalen voor je drinken, hahahahaha....

Comment

• Lynx
                    • Nov 2010
                    • 94

Mijn ergernis van afgelopen weekend:
                    Er was in het theater een coverband geboekt voor een theatershow. Het zou hun eerste theaterconcert zijn.
                    Zelf nam de band 1 geluidstech mee en het theater moest voor 3 techs zorgen. Ook wilde ze graag alles van het theater gebruiken. De leadzanger nam alleen z'n eigen SM58 mee.
                    Ik heb de geluidstech geholpen met de bouw, advies gegeven over welke mic hij het best kon gebruiken (nogmaals, hij gebruikte onze spullen) en de collega's van het licht hadden zelf een mooi lichtplan gemaakt in de style van de band.

Tijdens de show werd er gebruik gemaakt van confetti, poedersuiker (moest Coke voorstellen) en er werd gerookt op het podium. Resultaat: een witte balletvloer die eerst zwart was, brandgaten in de vloer van de sigaretten en, nu komt het mooiste:
                    na de show beginnen we met breken. Vanuit de deur naar buiten roept de geluidstech van de band: Bedankt en tot ziens en weg was hij. Dit zelfde gold voor de artiesten. Ze pakte hun instrumenten en waren weg.

Wij konden dus alles schoonmaken. De poedersuiker zat tot in de kapsels van m'n mics, de kabels waren wit, de vloer moest 3x gedweild worden en dan nog die brandgaten...

We waren echt pissig.

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Dan zou ik toch even de rekening sturen....met extra werken. Het tot ziens zou dan een weerziens worden.
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Als ze zijn geboekt: Gage na aftrek van ballet vloer en manuren door zeer onprofessioneel gedrag.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by dj-inkognito
                          mijn grootste ergenis zijn die gasten die altijd in oktober al aan komen zeiken voor een carnavals set op dit forum bah
                          En mijn grootste ergernis is dan weer om zonder werk te zitten!
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Jozefvdv
                            • Sep 2011
                            • 7

ergernisje:

Wat is het tegenwoordig toch met DJ's die altijd maar bier moeten ZUIPEN achter de booth? Sommige menen echt dat dat er bij hoort volgens mij, gratis op stap en lekker plaatjes draaien??

Laatst ook; We hadden een geluidsset buiten staan (2 dubbel 18" en logic system 1296 top per kant). Set was ruim bemeten, maar een beetje headroom is buiten wel fijn. DJ bleef het geluid maar opschroeven, wel 10x die master-knop teruggedraaid. Op den duur op de processor de gain teruggedraaid, gaat ie gewoon volle gas in het rood draaien met zijn bezopen kop...

Uiteindelijk was zijn excuus 'ja, maar dan moet je maar niet zo'n grote set neerzetten!'..

pffff

mvg, Jozef

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by Jozefvdv
                              Uiteindelijk was zijn excuus 'ja, maar dan moet je maar niet zo'n grote set neerzetten!'..
                              Volgende keer 2 8"-jes op een stokje dus...
                              Of zou dat weer te klein zijn? :P
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Herinner zo`n dj er altijd even aan dat jij zachter kunt dan dat hij hard kan.

Comment

Working...