MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

citaat:Geplaatst door AJB

Klopt Tiemen, had ik Dennis al gemaild, maar nog niet op het forum gezet Enkel voor de executor BUTTONS werkt de manual/set-time fader... Ideaal voor live-tikken van muziekshowtjes [8D]
    Nu zijn we over 2 dingen tegelijk bezig, er is
    1) de "touchscreen" off-fade fader, om de fade-tijd in te stellen bij het "off"commando van een executor (fader of button)
    2) de hardware-fader, om de fade-tijd te overriden van buttons. (is trouwens heel handig ding, alleen is dat zo gemakkelijk te vergeten...Is er een functie om die fade tijd te "ignoren" bij de eigenschappen van een executor-button")

T

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Basic is heel simpel; je stelt een release tijd in bij de defautls=> program fade. Vervolgens kan het voorkomen dat je live een andere tijd wilt gebruiken.

Bij een exec. FADER; OFF, TIME, (tijd), EXEC, (nr) ENTER
      Bij een exec. BUTTON; zelfde als fader, of live met manual/set-time fader.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

Dat was m'n vraag niet...Die "manual set fade" zal andere instellingen negeren. Dus stel ik heb gewoon een kleurtje onder een button, en die "manual fade" staat op 4 sec...dan wil ik niet dat dat kleurtje fadet...Dus, hoe laat ik een executor-button de manual fade time negeren?

(het antwoord op de oorspronkelijke vraag is idd duidelijk: ofwel default instellen, ofwel met command-line, ofwel met touchscreenfader in executorwindow)

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Manual fade knopje uit...dan negeert hij alles...
          Arvid Buit

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Frank,

ff vraagje ik werk al langer met de scancommander, en meestal
            hangen er 6 tot 10 koppen aan met 16 parren, gaat allemaal best lekker. Nou hoorde ik jou praten over de macro's, ik moet je zeggen ik gebruik ze eigenlijk nooit, wat precies doe jij er mee en waarvoor zijn de macro's bedoelt. Het DMX en Stagemovement staat bij mij trouwens ook altijd op DMX movement, de stagemovement heb ik me eigenlijk npg nooit echt in verdiept.

Ik hoor het wel.

mvg
            ERC

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

Bij de ScanCommander gebruikte ik de macro's vroeger eigenlijk vooral voor het opslaan van chases e.d. Je drukt dan steeds op dezelfde reeks knoppen om de volgende stap op te slaan. Dit kan je dus versnellen door daar ff snel een macro voor te maken.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Op de GrandMA gebruik ik vooral de macro's om snel "situatie views" te maken... D.w.z. ik maak views per screen, en vervolgens combi's onder de view-buttons van het linker scherm (assign macro). Ideaal ! Altijd 2 macro's; show, en programmer...Erg handig Lamp on is ook handige macro, net als het inkloppen van reeksen toetsaanslagen... Voor meeste dingen in GrandMA zijn echter al quickeys, dus er noodzakelijk zijn de macro's niet...
                Arvid Buit

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Op de GrandMA gebruik ik vooral de macro's om snel "situatie views" te maken... D.w.z. ik maak views per screen, en vervolgens combi's onder de view-buttons van het linker scherm (assign macro). Ideaal ! Altijd 2 macro's; show, en programmer...Erg handig Lamp on is ook handige macro, net als het inkloppen van reeksen toetsaanslagen... Voor meeste dingen in GrandMA zijn echter al quickeys, dus er noodzakelijk zijn de macro's niet...
                  Idd de lamp on, off en reset enzo zijn standaard macros. Bij shows die ik vaker op een GrandMA draai maak ik meestal ook een macro die in cue 1 wordt opgeroepen, zodat de tafel altijd in dezelfde situatie start. Alles gereleased wat gereleased moet worden enzo. En alle faders op de stand die ze moeten hebben.

maar op de SC heb je daar weinig aan.

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Is het mogelijk om de scanlist van de Scancommander te updaten, of liever gezegd is er een totale update mogelijk voor de scancommander, en hoe werkt dit dan?

met vriendelijke groet,
                    ERC

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door delighted

Alles gereleased wat gereleased moet worden enzo. En alle faders op de stand die ze moeten hebben.
                      Die release, en terugkomst naar goede pagina programmeer ik allemaal in bij die showview. Dus 1 tik en alles staat show-ready...
                      Arvid Buit

Comment

• Skepers
                        • Mar 2004
                        • 36

citaat:Geplaatst door NiTRO

Frank,

Het DMX en Stagemovement staat bij mij trouwens ook altijd op DMX movement, de stagemovement heb ik me eigenlijk npg nooit echt in verdiept.

Ik hoor het wel.

mvg
                        ERC
                        Dat met die macro´s snap ik ook niet helemaal. Maar wat ik mij afvraag. Wat is het voordeel van Dmx/movement tov. stage movement. Ik heb juist stage movement gekozen omdat de scans (in mijn geval) dan mooi synchroom lopen. Ook kunt je de scans gebruiken als volgspot. Je moet wel voor tijd ff van alle scans de podium punten instellen. Kan ff duren als er meerdere aan zitten.

Gegroet Ronald
                        ...

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Dat had ik idd al gezien, maar omdat ik meer op housefeesten zit en met live bands werkt is dat voor mij niet zo van toepassing. Wel heb ik net maar weers de manual erbij genomen en moet zeggen die macro's zien er best handy uit! Toch maars een paar programmeren!

Bijdeweg, super FORUM TOPIC!

grtzzz
                          ERC

Comment

• Music Power
                            • Apr 2001
                            • 382

Heeft er iemand misschien een schema van de electronica in de MA 24/6?
                            Zijn namelijk 2 stuks kapot op me werk en ben bezig die dingen te fixen.
                            Greetz...Frank

Comment

• kelsson
                              • Sep 2003
                              • 40

citaat:Geplaatst door NiTRO

Is het mogelijk om de scanlist van de Scancommander te updaten, of liever gezegd is er een totale update mogelijk voor de scancommander, en hoe werkt dit dan?

met vriendelijke groet,
                              ERC
                              Dan moet je een nieuwe EPROM branden en die in je scancommander stoppen. Is meestal via één van de betere licht/geluid bedrijven wel te verkrijgen. Als je zelf een EPROM-brander hebt kun je ook downloaden op malighting.com
                              Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• NiTRO
                                • Sep 2002
                                • 677

Music Power: Een schema heb ik niet, maar wel weet ik dat de faders precies dezelfde zijn als die van de showtec showmaster/scenesetter.
                                Dus als je de faders stuk hebt is het misschien beter en veel goedkoper om deze te bestellen dan dat je dezelfde bij MA zelf besteld. Uitsolderen heeft wel wat tijd nodig, en ik kan het weten, heb zelf de twee banken eens vervangen

Kelsson: Ik zal eens gaan informeren, maar misschien had iemand het al een keer gedaan en kon mij dan laten weten wat er allemaal vernieuwd en geupt was.

alvast bedankt.

grtzz
                                ERC

Comment

Working...