MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

citaat:Hoi Shure-fan,

Volgens mij was je vraag nog altijd niet helemaal beantwoord:
    De tweede schuif is dan de "master" voor je hele preset die je met die 48 schuiven (= alle 48 kanalen) kunt maken.

Groetjes, Rob.

citaatie twee faders hebben verschillende functies. Ten eerste zoals je zegt om de tafel te schakelen tussen de upper en de lower bank. Dit kan je zien aan het pijltje dat rechtsboven in het display staat. Die functie heb je nodig bij het patchen van de bovenste rij faders. En ook zoals je zegt om de flash toetsen te bedienen.

De faders worden ook gebruikt als je de tafel in de theatermode hebt staan. Je kan nu cross-faden tussen de bovenste en onderste presetbank.

Denk het wel.......Bij nog meer onduidelijkheden gewoon vragen.
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Skepers
      • Mar 2004
      • 36

Hey mensen,

Heb ff een vraagje over de MA scancommander. Werk er nu al een tijdje mee met een 6 tal trackspots.
      Heb hierbij met programeren gebruik gemaakt van stage-movement. Nou zit het er in dat er binnenkort 4 movingheads bij komen (wash). Er is mij verteld dat het verstandig is om voor de headjes dmx-movement te gebruiken omdat deze helemaal rondom gaan. Is het dan beter om de trackspots ook op dmx in te gaan stellen. of met zowel dmx als stage-movement te werken.
      Vertel eens hoe je erover denkt.....
      ...

Comment

• LJ
        • Feb 2003
        • 44

Ik zit op dit moment met 2 vragen over de 24/6:

1. Ik heb een handleiding gedownload en gelezen, maar ik begrijp het deel van de programma's niet geheel... klopt het nou dat je een totaal van 50 programma's kunt maken, die vervolgens op te roepen zijn met één schuif geheel rechts op de LC en tevens met 4 memory faders (13-16)??? En kun je verder onder de eerste 12 memory faders (1-12) maar 1 preset programmeren (dus 1 stand)???

2. Ik ga binnenkort met deze tafel werken en ben nu dus al bezig om het theoretische deel in mn hoofd te stampen. Er komen 3x Martin Atomic 3000 DMX in het totaal plaatje te hangen... is het beter om die op een ScanCommander (aanwezig) of op de LC te patchen??? En zo ja, hoe kun je die het beste patchen dan? Ik houd ervan om dimbaar een flash te kunnen geven op de beat (met de Enigma bv was dit heel goed mogelijk).

TnX
        LJ

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

citaat:Geplaatst door LJ

Ik zit op dit moment met 2 vragen over de 24/6:

1. Ik heb een handleiding gedownload en gelezen, maar ik begrijp het deel van de programma's niet geheel... klopt het nou dat je een totaal van 50 programma's kunt maken, die vervolgens op te roepen zijn met één schuif geheel rechts op de LC en tevens met 4 memory faders (13-16)??? En kun je verder onder de eerste 12 memory faders (1-12) maar 1 preset programmeren (dus 1 stand)???

2. Ik ga binnenkort met deze tafel werken en ben nu dus al bezig om het theoretische deel in mn hoofd te stampen. Er komen 3x Martin Atomic 3000 DMX in het totaal plaatje te hangen... is het beter om die op een ScanCommander (aanwezig) of op de LC te patchen??? En zo ja, hoe kun je die het beste patchen dan? Ik houd ervan om dimbaar een flash te kunnen geven op de beat (met de Enigma bv was dit heel goed mogelijk).

TnX
          Als je dan toch een scanco bij de hand hebt, en hier nog fixtures op vrij zijn, zou ik ze hierop programmeren.
          Blijft toch handiger om een paar memory's te schrijven met oa verschillende speeds, dimmers en evt wat chases met je atomics.
          --- watt ever you want ---

Comment

• BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

citaat:Geplaatst door Skepers

Hey mensen,

Heb ff een vraagje over de MA scancommander. Werk er nu al een tijdje mee met een 6 tal trackspots.
            Heb hierbij met programeren gebruik gemaakt van stage-movement. Nou zit het er in dat er binnenkort 4 movingheads bij komen (wash). Er is mij verteld dat het verstandig is om voor de headjes dmx-movement te gebruiken omdat deze helemaal rondom gaan. Is het dan beter om de trackspots ook op dmx in te gaan stellen. of met zowel dmx als stage-movement te werken.
            Vertel eens hoe je erover denkt.....
            Als je dat doet (alles in stage-movement zetten) en je wilt een keer al je lampen tegelijk gaan bewegen, kan het gebeuren dat je met je trackspots buiten de stage-instelling komt. Gevolg : Ze bewegen alle kanten op, maar niet daar waar jij jouw lichtbundeltje hebben wilt.

Ik zelf heb alle lampen (Pro 518's en MAC 250's) in DMX Movement staan en maak voor de positionering zoveel mogelijk gebruik van PRESETS onder Movement. Dan kun je toch je vooraf geprogrammeerde standen aanpassen aan je podium / dansvloer door aan het begin je presets goed in te stellen.

Als je de lampen toch nog een keer op stage-movement wilt hebben om b.v. als volgspot te gebruiken. -->
            Je kunt onder een MACRO programmeren dat je al je lampen in Stage Movement wilt zetten en een andere MACRO weer om ze terug op DMX-Movement. (Zo heb ik het tenminste)

Frank
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• kelsson
              • Sep 2003
              • 40

citaat:Geplaatst door LJ

Je kunt in de 24/6 50 chases programmeren die op te roepen zijn via het gedeelte rechts. De schuif is gewoon de Master, en daarnaast heb je het Number menu waarin je kiest welke chase je oproept en het Speed menu waarmee je (verassing ...) de snelheid van je chase regelt.

Als je een chase geprogrammeerd hebt kun je hem met een vaste snelheid wegschrijven onder memory-fader 13-16 met de knop Chase to Memory in het hoofdmenu. De eerste 12 faders zijn dus uitsluitend te gebruiken voor één standje. Er zijn wel trucjes om vrij snel tijdens het draaien de snelheid van je chase aan te passen of een andere chase toe te wijzen aan je fader. Mail maar voor meer info ...

Greetz, Axl
              Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• delighted
                • Jul 2003
                • 420

FF een vlug vraagje over de GrandMA:

Op een Hog heb je in het optiescherm van een Qlist de functie 'Manual Fade'. Dit is de fadetijd van een Qlist als deze gereleased wordt.

Nou zoek ik een soortgelijke functie op de GrandMA. Met wat trucjes kan ik dat ook wel realiseren, maar dat betekent veel meer tikwerk bij het proggen van een show. Dus als iemand de juiste oplossing weet, dan ben ik heel blij )

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Weet niet of je vraag er tussen staat, mail me anders, dan leg ik het ff uit.

grtz AJB
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

MFade? (ik ken hog niet, dus ik weet niet als het dat is wat je wil, gma ken ik wel, en daarmee stel je infade/outfade tijd in...)

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

citaat:Geplaatst door Tiemen

MFade? (ik ken hog niet, dus ik weet niet als het dat is wat je wil, gma ken ik wel, en daarmee stel je infade/outfade tijd in...)
                      Maar de outfade is niet van toepassing indien je een Qlist released.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

De oplossing;

Standaard release tijd; Setup, defaults, program fade

Commandline Offtime override:

OFF TIME x
                        OFF TIME x [executorID] ENTER

grtz AJB
                        Arvid Buit

Comment

• Lars A.
                          • Jan 2004
                          • 47

dit werkt dus echt voor geen meter, alle vragen komen door elkaar te staan en de antwoorden kun je 3 posten verder pas ergens tegen komen
                          laat ieder gewoon zijn eigen toppic aanmaken want dit is gewoon[V][xx(][?]
                          ?

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

MA is idd een topic dat erg breed is... Wholehog kan nog, maar MA maakt zowel 12/2 24/6 voor small events als de GrandMA voor het serieuze werk...Op deze manier ontstaat een klein beetje chaos denk ik
                            Arvid Buit

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

Aha...Release is dus gewoon "off"...Kwestie van een GMA niet als een hog te behandelen...

Wel euhm : executor sheet, onderaan rechts in't venster :

"OFF Fade" : zal op default staan, daar kan je gewoon met een fader die tevoorschijn floept instellen hoeveel het moet zijn...

T

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Klopt Tiemen, had ik Dennis al gemaild, maar nog niet op het forum gezet Enkel voor de executor BUTTONS werkt de manual/set-time fader... Ideaal voor live-tikken van muziekshowtjes [8D]
                                Arvid Buit

Comment

Working...