Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

de grote veranderingen die titan meebrengen zijn oa:
    een betere en geavanceerdere shape generator (eigl mijn enigste ergernis tot nog toe is de huidige shape generator)
    een betere scherm interface want momenteel heb je weinig extra/info aan de huidige scherm layout
    makkelijk aanpassen van aantal/type fixtures met behoud van het al geprogrammeerde...

wat betreft led is de tafel niet heel super vriendelijk geef ik je gelijk in maar wij gebruiken het momenteel toch relatief veel met led's
    onze oplossing: laptop met pixeldrive of arkaos en ledmapper van arkaos...
    werkt netjes en goed naar mijn mening
    (koppeling via artnet bij ons doormiddel van een ethernet switch van luminex)
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

@funmaker Maar zou dat voor de Tiger ook zo zijn die Titan update? Volgens de verkoper wel maar volgens PeterZwart weer niet.......is zo moeilijk met tegenstellingen. Is waarschijnlijk een meerprijs?
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

Originally posted by chippie
        @funmaker Maar zou dat voor de Tiger ook zo zijn die Titan update? Volgens de verkoper wel maar volgens PeterZwart weer niet.......is zo moeilijk met tegenstellingen. Is waarschijnlijk een meerprijs?
        Nee, Titan is op de pearl Tiger gewoonweg niet mogelijk, omdat in de pearl tiger geen PC hardware in zit, zoals in de Pearl Expert en Diamond 4. Dus je kunt meer betalen wat je wilt, het is gewoon niet mogelijk op de tiger.

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

btw voor diegene die zich afvragen waarrom de release van de titan 4 software nog niet online staat daar hoort een hardware update bij en daar zijn ze nog op aant wachten tot die binnen kwamen...
          en of dit ook op de tiger is mail eens naar avolite he zij zullen het zeker weten

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Natuurlijk valt magenta wel te mixen (R en B samen). Maar je kunt geen shapes over magenta laten lopen voor zover ik weet. Alle kleuren anders dan RGB zijn niet door de shape generator te manipuleren, dit is erg jammer.

Wat je met ovalen voor MH's bedoeld is me niet helemaal duidelijk.

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

Heren en misschien ook dames, TIGER en TITAN no GO. Simpel. Had mij ook verwonderd dat dit op een oud boris bordje zou gaan maar je weet maar nooit. Dus PeterZwart u heeft weer eens gelijk.
              (rechtstreeks avolites aan telefoon)

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

@justme125 Gewoon ik wil een zaal belichten en een ovaal maken zodat ik niet te veel links en rechts zit van de andere movinhead maar wel naar voor en achteren ga.......dus maak je een ovaal ipv cirkel........

Comment

• JustME125
                  • Jun 2006
                  • 297

Hallo mede forummers,

ik liep gisteren tegen de eerste bug van de tiger aan helaas :S
                  Had een showtje met 6 Robe250AT's, 8 pixeltracks en 2 blindertjes + een frontje. Nadat ik tijdens de show de highlite functie had gebruikt (omdat ik geen degelijke chase had voor dat momentje) liep de desk half vast. Ik kon wel playbacks gebruiken en presetfaders gebruiken maar de rechteronderhoek (scherm, toetsenbord en attribute keys) van de desk reageerden niet meer.

De sleutel van program mode naar system mode etc draaien werkte wel maar mocht nog steeds niks via het toetsenbord of scherminterface bedienen. Toen uit bittere noodzaak maar een harde reset gegeven tijdens de show.

Iemand hier enig idee waar dit vandaan komt of is er iemand die ook al een hang-up meegemaakt heeft?

Mzzls
                  Correct me if I'm wrong

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by JustME125
                    Iemand hier enig idee waar dit vandaan komt of is er iemand die ook al een hang-up meegemaakt heeft?
                    Aangezien de Tiger qua hardware en software vrij overeenkomstig is aan de Pearl 2004 kan ik "JA!" zeggen. Heb meer dan eens (zware) vastlopers tijdens show gehad. O.a. hele tafel werkend maar geen DMX output meer (stond stil, alsof de DMX-engine gecrasht was en de UI doordraaide, maar zou niet verwachten dat dat verschillende threads zijn), zelfde als wat jij aangeeft (keys niet werkend, playbacks/etc. wel), maar ook complete desk die na druk op een systeem-knop begint te hakkelen en na 25 seconden dat menu opent en op de volgende knop weer pas na zo'n 30 seconden reageert.

Kan zo nog wel tijdje doorgaan (en zoals je merkt.. Ik ben geen Avo fan en tik niet graag meer op een Pearl).
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

Natuurlijk valt magenta wel te mixen (R en B samen). Maar je kunt geen shapes over magenta laten lopen voor zover ik weet. Alle kleuren anders dan RGB zijn niet door de shape generator te manipuleren, dit is erg jammer.
                      Huh? Wat bedoel je nu? Waarom kan je geen magenta shapes laten lopen? Een aangepaste SG.DAT shape-file geeft toch wat je wilt?

En trouwens:

Cyan = 1 - Red
                      Magenta = 1 - Green
                      Yellow = 1 - Blue

Dus CMY is de inverse van RGB. Als geen R/G/B-shapes gedefinieerd zijn in de SG.DAT file, gebruik je de overeenkomstige C/M/Y-shapes. Werkt even goed.

Of versta ik je opmerking niet goed?

Comment

• Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

De Titan software is uit, aldus mensen van Avolites op het Avoforum. Deze week dus maar eens bellen met Fairlight

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

het werd tijd ben heeeeeeeel nieuwsgierig

Comment

• burrnout
                            • Apr 2008
                            • 19

ik dacht eens laat ik eens een goeie tip geven,
                            misschien dat sommige mensen al gemerkt hebben maar, de martin 250 entours hebben een kleine software probleem, bij kleurwisselingen werken ze niet zoals het hoort, normaal als je direcht een kleurwissel wilt hebben dan draait de wiel direct naar de volgende kleur. de entour heeft een foutje en bij sommige kleuren gebeurt dat niet, dan draait hij rustig naar volgende kleur. ik namelijk wil dat niet hebben tijdens een show, dus ik heb ik een trucje geleerd op een avolights tafel om dat op te lossen. als je de fx-speed op 2% zet dan is dit probleem opgelost. let wel als je locate fixture drukt dan gaat de fx-speed op 0% maar wie gebruikt nou locate fixture tijdens de show

ik hoop dat jullie er wat aan hebben

greetz

Paul van der ster
                            Fatality-pro
                            lichttech @ Mezz Breda

Comment

• rolanddeg
                              • Nov 2004
                              • 337

Ik ben in overweging om een nieuwe lichttafel aan te schaffen. Toevallig surfte ik vandaag een beetje over de controllux site, en tot mijn grote verbazing is de prijs van een Pearl 2008 40% omlaag gekukelt; direct binnen m'n budget.

Echter toen die tafel net uit kwam hoorde ik zeer veel berichten over bugs, vastlopers enz: een instabiele en praktisch onbruikbare tafel. Maar nu zijn we weer een paar maanden verder, en dus ben ik heel benieuwd wat de laatste gebruikerservaringen zijn!

Comment

• mvdmeulen
                                • Aug 2007
                                • 137

we hebben op school ook een pearl 2008
                                ik merk dat ik me tijdens programeren behoorlijk in moet houden qua snelheid van knoppies douwen
                                al een aantal keer gehad dat de tafel dan kuren gaat geven en vastslaat
                                en rare dingen weergeeft in het display
                                (kan aan de software versie liggen misschien toch eens kijken voor een update)

tijdens shows overigens geen last van gehad

groet
                                mark
                                Met vriendelijke groet,
                                Mark van der Meulen

Comment

Working...