Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Wat de Pearl doet is berekening maken om je Pan/Tilt positie heen, de uitgestuurde DMX waarden zijn dus door een formule berekent met als basisgegevens die pan/tilt positie. Als jij daarna een preset focus indrukt voor de 2 spotjes met projectiegobo's, dan wordt die pan/tilt waarde als uitgangspunt voor de shape gebruikt.
    De Off functie van de Pearl biedt volgens mij geen oplossing voor dit probleem. Mijn oplossing zou zijn om de memory te kopieƫren via 'photo copy' (dat kan tenslotte weer met de huidige software) en in deze memory de shapes van de 2 betreffende koppen te verwijderen. Dus beter al aan denken tijdens programmeren dan het tijdens het evenement via blind of live te moeten doen.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• LND
      • Jan 2004
      • 100

Wat je kunt doen is voor die twee MH's een stand bouwen, waarbij je in de shape engine voor de beweging de size op nul zet.

Ga dus naar shape generator, kies een beweging, kies size & speed, draai de speed naar 0.

Sla dit nu, samen met de andere attributen (kleur, gobo, ...) op in een memory, normaalgezien zou dit moeten werken ...

Leander

Comment

• FiĆ«staLj
        • Oct 2000
        • 2068

Welke bedrijven in limburg kunnen de pearl2004 leveren ?

Stock is de enigste die ik zo snel vond.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• dj torny
          • Aug 2001
          • 67

Als je b.v. een cmy chase of een frost chase maakt op de pearl en ik doe de fader naar beneden blijft de laatste stap staan
          hij "releast" de chase niet. heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen???

Groeten

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

@ fiesta, Huur of koop? Huren kan misschien nog wel bij avprorent, nabij venlo...
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• FiĆ«staLj
              • Oct 2000
              • 2068

citaat:Geplaatst door RenƩ.D

@ fiesta, Huur of koop? Huren kan misschien nog wel bij avprorent, nabij venlo...
              Idd ff vergeten te melden.

Om te huren.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

citaat:Geplaatst door dj torny

Als je b.v. een cmy chase of een frost chase maakt op de pearl en ik doe de fader naar beneden blijft de laatste stap staan

Groeten
                Probeer het eens in memory mode 2. Weet niet zeker of het werkt, maar vermoed van wel.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• cornedure
                  • Jul 2002
                  • 230

@ dj torny: Bij de Avolites-desks worden de dmx-waarden van een memory slechts 1 x uitgestuurd. Trouwens, "release" bestaat niet bij Avolites. Ze nemen het principe van LTP (latest takes precedence) nogal letterlijk.

De oplossing is een memory (of is het nu een cue?) te maken op dezelfde fader, andere pagina met de startwaarden (bvb geen frost of no cmy), maar dan op een andere pagina.
                  Fader naar beneden van je cmy- of frost-chase, van pagina veranderen en op de ADD-knop drukken van je "start" memory (of cue). Nogal omslachtig, maar het werkt wel.

@ kokkie: memory mode 2 is enkel mogelijk voor memories, niet voor chases.

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

citaat:Geplaatst door cornedure

@ kokkie: memory mode 2 is enkel mogelijk voor memories, niet voor chases.
                    Heb je idd helemaal gelijk in!

Comment

• dj torny
                      • Aug 2001
                      • 67

misschien is dat nog wat voor software versie 1.2 om een soort "release" functie op een chase te maken.
                      Hoor een hoop mensen die het lastig vinden dat het er niet op zit.

groeten

Comment

• cornedure
                        • Jul 2002
                        • 230

Ik vind gewoon dat ze de gegevens van een memory ook continu uitsturen en een soort prioriteit uitvoeren. LTP maar dan voor faders ipv dmx-waarden. Dus de laatst aangeraakte fader heeft prioriteit. Zet je hem af, dan keer je terug naar de vorige status.

Maar hiervoor moeten de dmx-gegevens ook continu uitgestuurd worden. En ik vermoed dat de mensen van Avolites moedwillig een memory (of cue) maar 1 x uitsturen voor snelheidswinst. Hierdoor kunnen ze met veel lichtere hardware veel meer kanalen uitsturen.

Comment

• dj torny
                          • Aug 2001
                          • 67

Is het dan misschien mogelijk om zelf een shape te maken in de shape generator.
                          Een frost shape staat er namelijk niet standaart in.

Groeten

Comment

• davehouben
                            • Dec 2003
                            • 92

@ Fiesta:

citaat:Welke bedrijven in limburg kunnen de pearl2004 leveren ?

Stock is de enigste die ik zo snel vond.
                            Nou als ik jou was zou ik gewoon ff bij JMS Stageservice in Meijel gaan! Heb je de tafel tenminste ook nog in un erg leuk kistje voor un erg leuke prijs (denk ik tenminste)!!! Kijk maar ff op www.jmsstageservice.nl

Comment

• Martin Hoogeind
                              • Sep 2003
                              • 60

[quote]citaat:Geplaatst door dj TornyAls je b.v. een cmy chase of een frost chase maakt op de pearl en ik doe de fader naar beneden blijft de laatste stap staan
                              [/qoute]

Geplaatst door cornedure

@ dj torny: Bij de Avolites-desks worden de dmx-waarden van een memory slechts 1 x uitgestuurd. Trouwens, "release" bestaat niet bij Avolites. Ze nemen het principe van LTP (latest takes precedence) nogal letterlijk.

De oplossing is een memory (of is het nu een cue?) te maken op dezelfde fader, andere pagina met de startwaarden (bvb geen frost of no cmy), maar dan op een andere pagina.
                              Fader naar beneden van je cmy- of frost-chase, van pagina veranderen en op de ADD-knop drukken van je "start" memory (of cue). Nogal omslachtig, maar het werkt wel.
                              Ik loste het altijd op met behulp van mijn preset focusses of pallettes (fijn he HOG ).

Comment

• delighted
                                • Jul 2003
                                • 420

citaat:Geplaatst door dj torny

Is het dan misschien mogelijk om zelf een shape te maken in de shape generator.
                                Een frost shape staat er namelijk niet standaart in.

Groeten
                                In de file SG.dat op je personalitydisk staan de beschikbare shapes. Hier zou je zelf je eigen shape kunnen maken.

Comment

Working...