Freestyler 3.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Laat me raden: Windows Vista waar de verschillende beveiligingsfuncties nog (standaard) aanstaan?

Mogelijk staat de oplossing hier: FreeStyler Support Forum - More than 15 scenes in Freestyler using Vista (Temp fix)
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Nee freestyler werkt gewoon niet op mijn pc's (xp en vista...)

De dongle zelf werkt wel
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DMiXed
        • Jan 2008
        • 370

Originally posted by remco_k
        Laat me raden: Windows Vista waar de verschillende beveiligingsfuncties nog (standaard) aanstaan?

Mogelijk staat de oplossing hier: FreeStyler Support Forum - More than 15 scenes in Freestyler using Vista (Temp fix)
        Hoe kan je t raden? en idd, het werkt vele vele thnx
        Jeroen van Geffen

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by mhsounds
          Nee freestyler werkt gewoon niet op mijn pc's (xp en vista...)

De dongle zelf werkt wel
          Ik snap niet echt wat je nu bedoeld. Wat je nu schrijft suggereerd dat FreeStyler in het geheel niet werkt (of opstart) op jouw PC's. Terwijl je (denk ik) bedoeld dat je de combinatie met je DMX dongle niet aan de praat krijgt? (en je dus blijkbaar toch een DMX dongle hebt die niet wordt ondersteund door FreeStyler). Welke van de 2 is het, want daar zit nogal een groot verschil tussen namelijk.
          Zoek even rond op dat support forum. Er zijn meer gebruikers met een DMX4ALL interface. Zelf ben ik niet bekend met dat merk, maar ik heb ondertussen een donkerbruin vermoeden dat er verschillende modellen zijn waarvan er een aantal niet door FreeStyler worden ondersteund.

Originally posted by DMiXed
          Hoe kan je t raden? en idd, het werkt vele vele thnx
          Mooi!
          Last edited by remco_k; 03-11-09, 09:28.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Ik snap niet echt wat je nu bedoeld. Wat je nu schrijft suggereerd dat FreeStyler in het geheel niet werkt (of opstart) op jouw PC's. Terwijl je (denk ik) bedoeld dat je de combinatie met je DMX dongle niet aan de praat krijgt? (en je dus blijkbaar toch een DMX dongle hebt die niet wordt ondersteund door FreeStyler). Welke van de 2 is het, want daar zit nogal een groot verschil tussen namelijk.
            Zoek even rond op dat support forum. Er zijn meer gebruikers met een DMX4ALL interface. Zelf ben ik niet bekend met dat merk, maar ik heb ondertussen een donkerbruin vermoeden dat er verschillende modellen zijn waarvan er een aantal niet door FreeStyler worden ondersteund.

De dongle werkt, en staat in de lijst van freestyler.
            Ik heb de juiste poort geselecteerd en nog doet het hele zooitje het niet...
            De dongle werkt want met de bijgeleverde software werkt het wel.
            Met deze software kun je dan weer niet programmeren
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by mhsounds
              De dongle werkt, en staat in de lijst van freestyler.
              Ik heb de juiste poort geselecteerd en nog doet het hele zooitje het niet...
              De dongle werkt want met de bijgeleverde software werkt het wel.
              Met deze software kun je dan weer niet programmeren
              Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er (zo lijkt het) verschillende modellen zijn van die DMX4ALL interface en dat sommige niet werken in FreeStyler.

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 326

Al een tijdje een trouwe gebruiker van Freestyler.

Maar sinds ik de nieuwe versie gebruik reageert Freestyler na een tijdje niet meer, altans, mijn lampen reageren niet meer op freestyler..

Ik moet Freestyler dan opnieuw opstarten voordat het weer mijn lampen kan aansturen, dit gebeurd erg vaak en valt gewoon niet mee te werken..
                Ik heb al gehoord dat andere hier ook last van hebben, iemand een goede oplossing?

Dongle: Entec open DMX
                Versie: 3.2

Ik heb freestyler en de dongle nog niet opnieuw geïnstaleerd, ik hoop dat er ook andere oplossingen zijn (heb de dongle cd niet meer).
                Event-Light

Comment

• remco_k
                  • Sep 2002
                  • 325

Originally posted by DJ-Jan
                  Dongle: Entec open DMX
                  Versie: 3.2
                  Zie je in het show output venster (Edit->Show output) dan nog wel de DMX values veranderen zoals het hoort?

Zo ja, dan is het een bekend probleeem met de Enttec open DMX, een hardware probleem zelfs. Ligt niet aan FreeStyler maar aan een combinatie van verschillende dingen waardoor dit probleem boven water komt. Er zijn overigens meer USB interfaces die hier last van hebben.

Op het freestyler forum staat een mod, dus zoek de soldeerbout maar vast op: Enttec Open locking up fix

De driver opnieuw installeren kan je proberen (driver staat op de website van Enttec) maar zal je probleem niet oplossen.
                  Last edited by remco_k; 17-11-09, 22:59.

Comment

• DJ-Jan
                    • Jun 2008
                    • 326

Das fijn, ik geef mijn geld dus uit aan een dogle waarvan jullie vermelden dat die prima werkt met Freestyler en nu blijkt er een bekend probleem te zijn waarvan de oplossing niet 1-2-3 gedaan is...

Maar goed, ik zal eerst even dat ''show output'' checken.
                    Event-Light

Comment

• tasplace
                      • Dec 2003
                      • 33

Het werk idd met freestyler maar er zijn idd veel problemen.
                      Ik raad altijd de enttec pro aan.
                      Ik heb de open en de pro in bezit en heb de fix uitgevoerd, daarna ging het wel beter maar bleef uitvallen.
                      Na het plaatsen van een turminator ging het nog iets beter.
                      Met de pro helemaal geen last meer
                      Wat je nog kan probeerden is een gevoede usb hub ertussen
                      Last edited by tasplace; 24-11-09, 17:30.

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Das fijn, ik geef mijn geld dus uit aan een dogle waarvan jullie vermelden dat die prima werkt met Freestyler en nu blijkt er een bekend probleem te zijn waarvan de oplossing niet 1-2-3 gedaan is...
                        Zeg vriend, eerst maar eens proberen om je probleem op te lossen.
                        Je kan niet zomaar de schuld in de schoenen van anderen steken. Zoals ik al eerder vermelde, er zijn meer gebruikers met die DMX dongle en ik vermoed dat er meerdere modellen zijn die niet allemaal door FreeStyler ondersteund worden. Toch kan het nog iets anders zijn, vandaar dat ik je probeer op weg te helpen, ondanks dat het mijn verantwoordelijkheid niet is en ook niet die van de developer. Maar als je zo gaat reageren, houdt het wel een beetje op... Of niet?
                        Maar goed, ik zal eerst even dat ''show output'' checken.
                        Dat duurt wel lang dan...

Originally posted by tasplace
                        Het werk idd met freestyler maar er zijn idd veel problemen.
                        Ik raad altijd de enttec pro aan.
                        Ik heb de open en de pro in bezit en heb de fix uitgevoerd, daarna ging het wel beter maar bleef uitvallen.
                        Na het plaatsen van een turminator ging het nog iets beter.
                        Met de pro helemaal geen last meer
                        Wat je nog kan probeerden is een gevoede usb hub ertussen
                        Wellicht overbodig, maar de problemen die er zijn met de interfaces hebben niets met de software zoals FreeStyler te maken.
                        Dat bepaalde problemen zich ineens uiten bij gebruik van FreeStyler, wil dus niet meteen zeggen dat het ook echt aan FreeStyler ligt. De developer kan er niets aan doen dat fabrikanten de DMX interfaces (te) onkundig bouwen waardoor ze vast kunnen slaan door een klein piekspanninkje van derden.
                        Dat is ook één van de redenen dat ik altijd de Enttec USB DMX Pro adviseer en (hoe klein je rig ook is) ALTIJD een terminator plaatsen, zonder kán prima werken maar kan net zo goed grote problemen opleveren op momenten dat je het niet hebben kan.
                        Last edited by remco_k; 25-11-09, 00:21.

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 326

Zeg vriend, eerst maar eens proberen om je probleem op te lossen.
                          Je kan niet zomaar de schuld in de schoenen van anderen steken. Zoals ik al eerder vermelde, er zijn meer gebruikers met die DMX dongle en ik vermoed dat er meerdere modellen zijn die niet allemaal door FreeStyler ondersteund worden. Toch kan het nog iets anders zijn, vandaar dat ik je probeer op weg te helpen, ondanks dat het mijn verantwoordelijkheid niet is en ook niet die van de developer. Maar als je zo gaat reageren, houdt het wel een beetje op... Of niet?

Dat duurt wel lang dan...

Wellicht overbodig, maar de problemen die er zijn met de interfaces hebben niets met de software zoals FreeStyler te maken.
                          Dat bepaalde problemen zich ineens uiten bij gebruik van FreeStyler, wil dus niet meteen zeggen dat het ook echt aan FreeStyler ligt. De developer kan er niets aan doen dat fabrikanten de DMX interfaces (te) onkundig bouwen waardoor ze vast kunnen slaan door een klein piekspanninkje van derden.
                          Dat is ook één van de redenen dat ik altijd de Enttec USB DMX Pro adviseer en (hoe klein je rig ook is) ALTIJD een terminator plaatsen, zonder kán prima werken maar kan net zo goed grote problemen opleveren op momenten dat je het niet hebben kan.

Misschien eens handig te overwegen om te stoppen met het vermelden dat de dongle met Freestyler werkt? Is namelijk niet de eerste dongle waarbij later blijkt dat het niet goed met Freestyler werkt (is immers niet jullie probleem dat deze dongle's dan niet meer verkocht worden..)

Zo-en-zo handig om te stoppen met het aanraden van de dmx open dongle, iets wat je inmiddels al doet in je nieuwe posts maar je ouwe staan er nog steeds vol van..., eigelijk zou het al helemaal super zijn als er gestopt word met het maken van reclame voor je product, gebeurd namelijk wel erg vaak.

Je showoutput krijg je vanzelf wel, moet eerst naar de loods. Tot die tijd gebruik ik wel Martin lightjockey of Chamsys.
                          Event-Light

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Zal wel aan mij liggen, maar ik maak met veel plezier gebruik van een Enttec open DMX dongle.

Ik werk het liefst met chamsys soft, gewoon door de manier van maken en triggeren van memories, dat sluit erg prettig aan bij de manier van werken die ik gewend ben.

Voor discoklusjes, het even aanlichten van een pand ( erg populair: leegstaande verdieping voorzien van aantal LED RGB fixtures, paar leuke kleurtjes, nette fade tijden en gaon...)
                            maak ik graag gebruik van freestyler.

Geen vastlopers, geen gedoe, rondom tevreden.
                            Ik reken mezelf tot de categorie miereneukers waar het gaat om tevredenheid over een product, maar ik kan niets te zeuren vinden.
                            Snap dus ook wel dat er meer mensen entousiast zijn
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• remco_k
                              • Sep 2002
                              • 325

Misschien eens handig te overwegen om te stoppen met het vermelden dat de dongle met Freestyler werkt?
                              Dus omdat een interface bij iemand even niet werkt vanwege een ononderzochte reden, moet die interface maar even uit de lijst van ondersteunde interfaces worden gegooid. Dat zou een mooie zijn zeg. Dan is die lijst snel nogal leeg... Je moest eens weten hoe vaak mensen zelf dingen fout doen of vergeten... En dan zijn er blijkbaar ook nog personen die er zelf niets aan willen doen en vervolgens een ander de schuld gaan zitten geven. tja, logica... Het zal wel aan mij liggen.
                              In dit geval moet je trouwens bij Enttec zijn, het is namelijk een hardware defect.

Dus: Het ligt aan je dongle. Niet aan FreeStyler. (als het dat hardware probleem is).
                              De meeste gebruikers met een Enttec open DMX hebben er geen enkel probleem mee.
                              Zo-en-zo handig om te stoppen met het aanraden van de dmx open dongle, iets wat je inmiddels al doet in je nieuwe posts maar je ouwe staan er nog steeds vol van
                              De Enttec dongles zijn prima dingen, alleen de open heeft een probleempje als het gaat om storingen van buitenaf. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om constant iedereen te gaan bemoederen.
                              En nogmaals; deze problemen hebben dus niets met FreeStyler te maken. Dit probleem heb je ook met andere software.
                              Je doet ook duidelijk geen moeite (of laat het niet merken) dat je op het FreeStyler forum even hebt gezocht naar posts over deze dongle. Dus ja, erg constructief wordt het dan niet...
                              ..., eigelijk zou het al helemaal super zijn als er gestopt word met het maken van reclame voor je product, gebeurd namelijk wel erg vaak.
                              FreeStyler is niet mijn product. Ik ben slechts een enthousiaste gebruiker die bereid is om wat verder te gaan dan oppervlakkig naar een lichtshowtje te kijken of er zelf eentje te maken.
                              Ik heb ook geleerd dat als je jezelf goed in een probleem verdiept, er doorgaans wel ergens een oplossing ligt. Ik kan er niets aan doen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij de oplossing van jouw probleem gewoon gepresenteerd wilt krijgen op een presenteerblad met een kop koffie en een koek erbij. Helaas, zo werkt dat niet. Nergens.

Dus doe je zelf een groot plezier: Stop met zeuren, pak je Engelse woordenboek erbij en start eens een topic op het freestylersupport forum met een duidelijke uitleg van je probleem. Wie weet ligt daar wel een oplossing voor je - en ik denk van wel, want (nog steeds) zijn er veel gebruikers die die interface werkend en wel gebruiken.
                              En ja, die oplossing zou weleens met een soldeerbout kunnen zijn, dat is waarschijnlijk ook het eerste wat je als antwoord gaat krijgen.
                              En kom nou niet nog een keer met FreeStyler dit en dat; aan de hand van de summiere info die je geeft ligt het echt aan je Enttec open DMX dongle of de driver. Niets meer en niets minder. Het probleem had ook allang opgelost kunnen zijn, ware het niet jij het blijkbaar nodig vindt om je druk te maken over de schuldvraag.

Originally posted by moderator
                              Zal wel aan mij liggen, maar ik maak met veel plezier gebruik van een Enttec open DMX dongle.
                              Dat kan inderdaad. Het probleem doet zich alleen onder bepaalde omstandigheden voor, of die zijn te definieren, geen idee. Wellicht zijn er ook nog verschillende hardware versies van die Enttec open in de omloop waar dit helemaal geen probleem in is. Zeker gezien de hoeveelheid gebruikers met een Enntec open DMX interface, de meeste hebben er geen enkel probleem mee.
                              Last edited by remco_k; 25-11-09, 13:54.

Comment

• Funmaker
                                • Jun 2006
                                • 922

Er bestaat hier zelfs een hele mooie afkorting voor Remco, ik gebruik sinds ik hem ken regelmatig thuis en elders waar ze zo vaak voor zo simpele probleempjes komen zagen.
                                Afkorting PEBCAK...
                                of maw: Problem Exists Between Chair And Keyboard

verder ontopic ben ik niet zo voor pc toepassingen maar dat is ieder zijn ervaring en gebruiksgevoel
                                Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...