Freestyler 3.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frank1982cas
    • Jan 2008
    • 16

Sound to light

ik werk al een tijdje met
    het leuke systeem Freestyer 2
    werkt perfect vind ik

ik heb nu ook 3 gedownload alleen
    het sound to light doet het bij mij ook niet
    en dan bedoel ik dus het systeem
    van de dmx 4000 ik zie alleen het speed lampje
    knipperen en voor de rest niets en mijn parren doen het
    helaas ook niet

wat kan er loos zijn

Comment

• tasplace
      • Dec 2003
      • 33

Tja, dat kan van alles zijn

Ik denk dat je met deze vraag beter terecht kan op het officieele freestyler forum

Daar kan je het ook eventueel als bug melden

Daan

Comment

• nls-nls
        • Dec 2008
        • 128

Yo allemaal,

Kan je in freestyler ook discolampen invoegen die niet in het fixture lijstje staan? zoals de showtec dataflower dmx?

in de handleiding staat allemaal wat elk kanaal inhoud.

is dat makkelijk in te voegen?

Comment

• partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

er zit een fixture creator bij
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• remco_k
            • Sep 2002
            • 325

Nieuwe stabiele release: FreeStyler 3.2

Vandaag is er een nieuwe release uitgebracht: FreeStyler 3.2
            En ik kan zeggen dat er achter de schermen heel erg hard aan is gewerkt. Als vaste gebruiker van FreeStyler (ook als beta tester en als developer van de nieuwe Sound 2 Light module) durf ik te beweren dat dit een steeds serieuzere tegenhanger wordt van de commerciele pakketten. De moeite waard om er even in te duiken als je geen FreeStyler gebruiker bent! En als je dat wel bent, natuurlijk de moeite waard om even te upgraden.

Release notes:
            New Features

* Master intensity: Virtual dimmer for LED fixtures without intensity channel.
            * Ability to add a background to the touch interface n°_2: just place a background.bmp in the following directory: images\touch\
            * Extra info about fixtureprofiles visible : If you click on a fixture in the fixturelist FS will show the creation date, changed date,... at the bottom left.
            * Next/previous color for led fixtures: you have midi and keyboard shortcuts for next/previous color, this worked for traditional fixtures (scans and movingheads) but RGB fixtures did not react.
            * Default values for fixtures added - in the fixture creator
            * Selection order in Fanning added
            * Added midi and keyboard function: "Disable tap/manual trigger"
            * New sound to light module !!! (Thanks to Remco, check out his website for updates FreeStyler Add-ons )
            * Search function in fixture list
            * Disable/enable tap sync/manual trigger per sequence
            * Disable/enable all fades in a sequence
            * Added support for Enttec wings
            * Added "Flip" function for movingheads (pan/tilt ranges can be configured with the Fixturecreator)
            * Output refreshrate can be changed
            * Low and high limit can be set: rightclick on a slider at the right, in the final release I added the same options in the output view and added a "Remove limits" function.
            * Added two plugins: Suntrix and Ledtrix
            * Several enhancements

Improvements:

* Some speed improvements in the override buttons
            * Change made in the behaviour of the Tap sync: first and second tap will trigger the sequences.
            * Added print function to print a list of you fixtures
            * Output view will show channels with settings on a red background, at the bottom you can read the actif settings for that channel.
            * Extra control added to the touch interface n°_2: Encoder wheel. (automatically selected depending on function)
            * Security added to touch interface n°_2
            * Some small enhancements in the Enttec wing code
            * Changed Fixturecreator open dialog
            * Tweaked FadeTimer
            * FX engine: shutter chase compatible with led fixtures (intensity channel must be configured)
            * FX engine: color chase compatible with led fixtures.
            * MIDI notes editable without connected controller
            * Added dialog when exiting sequence creator "save first?"
            * FX are applied to fixtures in selection order
            * MIDI "control change" message fix (BCF2000,...)
            * FX window made smaller
            * Realtime mode (scheduler) starts when freestyler starts (if configured)
            * New commandline added (compatible with Enttec program wing)
            * Create sequence: initial values change
            * Fades are automatically disabled at high speeds
            * Refresh fixture list button
            * Added some extra keyboard and midi functions
            * Changed the way sequences can be made during a show, 3D viewer shows the created sequence.
            * Process has now high priority
            * Extra FX were added
            * Velleman interface output tweaked
            * Touchscreens are from now on always on top

Bugs fixes:

* Bug fixed in override buttons: shapes got disabled when a second button was enabled
            * Bug fixed in cue: Shapes didn't work LTP
            * Bug fixed in override buttons: transparancy worked in the wrong order
            * Some more small bug fixes and improvements in the cue
            * Bug fixed in create sequence window: preset fade channels were not played
            * Bug fixed in preset editing
            * Bug fixed in pan/tilt keyboard shortcuts
            * Bug fixed (if a fixture name was altered and ENTER was pressed FS became corrupt)
            * Bug fixed in DMX400 if master intensity was less than background intensity.
            * Bug fixed in master intensity when intensity and shutter channel are shared
            * Bug fixed in cue (tilt channel of the latest fixture not working in some cases)
            * Some bugs fixed when creating a sequence
            * Intensity label bug fixed
            * Bug fixed: FS crashes if the interface wasn't connected
            * Ignore master intensity bug fixed
            * Default installation folder has been changed to c:\freestyler (issues with Vista and Windows7)
            * Bug fixed in macro window
            * Issue with Submasters and manual trigger / tap sync fixed
            * Some bugs in the FX window
            * Bug fixed in cue (tap state not saved correctly)
            * Create directory issue fixed
            * Preset values not changed when edited or applied fixed
            * Some fixes for netbook use
            * Bugs fixed in Enttec Wing system
            * Compact view bug fixed
            * Fixed 100% cpu at first run
            * Bug fixed in shape system
            * Bug fixed in cuelist and overridebuttons (captions on buttons not changing)
            * Bug fixed in "Loop all sequences"
            * Bug fixed in MIDI override buttons: Flash buttons sometimes got stuck
            * Bug fixed in touchscreen (cuelist and override tabs)
            * Bug fixed in external control system: if a fader was touched without a fixture been selected FS crashes.
            * Option added to increase process priority (previously on some systems FS didn't start the first time)

Zie freestylerdmx
            Last edited by remco_k; 17-10-09, 21:39.
            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Viel afgelopen zaterdag met mn neus in de boter, moest een klein showtje tikken en mn sunlite dongle was stuk ( balhoek versus plastic, uitkomst van te voren bekend)

Nu heb ik altijd al een enttec dongle als spare mee, dacht...even kijken of er updates zijn van freestyler, dat stond immers al een poos weer ongebruikt op mn laptopje.

Prettig verrast door de Ledtrix plugin!
              verder stabiele software, de sound2light niet gebruikt, ik wil wel chasen, maar dat tap ik liever dan de boel uithanden geven aan een mic in van de laptop.

Vanavond even gespeeld met de suntrix plugin, kan zijn dat ik te dicht op de sunstrips stond, maar daar moet ik nog even mee leren spelen voordat het bruikbaar gaat worden denk ik.

In de release notes staat iets over mogelijkheden samen met enttec consoles, mensen daar ervaring mee en welwillend om deze ervaringen met ons te delen? Ben benieuwd!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

kan freestyler nu wel samenwerken met mijn dmx4all dongle?
                Last edited by moderator; 22-10-09, 21:06. Reason: nodeloos kwooten
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 326

Ben oook erg benieuwd waar die entec wings te koop zijn.

Ik zou graag de prijzen zien, maar ik heb nog geen enkele nederlandse webshop gevonden
                  Event-Light

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

klinkt allemaal weer zeer goed, toch maar eens nadenken over zo'n entecc dongletje, want freestyler wordt tog wel een hele mooie sturing, vooral met alle nieuwe plug-ins enzo wat ik hier lees, morgen maar eens de 3.2 downloade!

nog een vraag/opmerking, zover ik weet, kan je maar 20 chases proggen, en maar ééntje tegelijkertijd laten lopen. Leuk voor de volgende versie: meer pages met chases (net zoals bij de buttons) en meerdere chases tegelijkertijd kunnen laten lopen? dan zou ik verkocht zijn!
                    Jeroen van Geffen

Comment

• remco_k
                      • Sep 2002
                      • 325

Originally posted by mhsounds
                      kan freestyler nu wel samenwerken met mijn dmx4all dongle?
                      Hij staat in het lijstje, dus in theorie zou dat antwoord "ja" moeten zijn. Ik gebruik zelf de Enttec USB DMX Pro, dus kan het niet voor je testen.
                      Als ik zo rondkijk op het FreeStyler Support Forum dan gebruiken verschillende mensen de DMX4ALL DMX interface icm FreeStyler.

Originally posted by DJ-Jan
                      Ben oook erg benieuwd waar die entec wings te koop zijn.

Ik zou graag de prijzen zien, maar ik heb nog geen enkele nederlandse webshop gevonden
                      Beter zoeken:
                      Enttec Benelux - Lighting Control

Ik vind het een hoop geld voor een paar knoppen.
                      Originally posted by DMiXed
                      klinkt allemaal weer zeer goed, toch maar eens nadenken over zo'n entecc dongletje, want freestyler wordt tog wel een hele mooie sturing, vooral met alle nieuwe plug-ins enzo wat ik hier lees, morgen maar eens de 3.2 downloade!

nog een vraag/opmerking, zover ik weet, kan je maar 20 chases proggen, en maar ééntje tegelijkertijd laten lopen. Leuk voor de volgende versie: meer pages met chases (net zoals bij de buttons) en meerdere chases tegelijkertijd kunnen laten lopen? dan zou ik verkocht zijn!
                      Dat ligt (en lag) iets anders.
                      - Je kan zoveel chases proggen als je wilt (het zijn ook maar gewoon bestanden).
                      - Je kan er max 20 gelijkertijd aanzetten (LTP) (als je "Cue Multiselect always enabled" aan hebt gezet (bij settings->preferences->Extra options)).
                      - Je kan de groep van 20 cue's opslaan in verschillende bestanden en schakelen dmv de fast cue switcher of cuelist buttons.

En voordat de vraag komt, bij het maken van sequences kan je default maar max 15 steps sequences maken. Die limiet is uit te breiden naar b.v. 99 door in de FreeStyler.ini in de [NumberOfScenes] sectie de waarde Number=99 te zetten.
                      Last edited by remco_k; 23-10-09, 13:53.
                      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Comment

• DJ-Jan
                        • Jun 2008
                        • 326

Originally posted by remco_k

Beter zoeken:
                        Enttec Benelux - Lighting Control

Ik vind het een hoop geld voor een paar knoppen.
                        Zelf deze site gevonden, vraag mij af welke prijzen ik nou moet geloven (ervaring leert mij dat het altijd de duurde prijzen zijn, maar je weet maar nooit).

ENTTEC - ENTTEC PLAYBACK WING

Edit:

Dit zijn dan weer de prijzen die ik van mijn vaste verkoper kreeg:

70031 Shortcut Wing 644,54 €
                        70032 Playback Wing 812,46 €
                        70033 Program Wing 902,88 €
                        (excl. BTW)
                        Event-Light

Comment

• remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

Originally posted by DJ-Jan
                          Zelf deze site gevonden, vraag mij af welke prijzen ik nou moet geloven (ervaring leert mij dat het altijd de duurde prijzen zijn, maar je weet maar nooit).

ENTTEC - ENTTEC PLAYBACK WING

Edit:

Dit zijn dan weer de prijzen die ik van mijn vaste verkoper kreeg:

70031 Shortcut Wing 644,54 €
                          70032 Playback Wing 812,46 €
                          70033 Program Wing 902,88 €
                          (excl. BTW)
                          Rechtstreeks bij Enttec bestel je dan. Komt nog even €68,- verzendkosten bij, en dan zit je in totaal op €697,-.
                          Toch bijna €200,- minder dan bij de eerder genoemde webshop.
                          Misschien dat J&H hier mooi op in kan haken.

Comment

• DJ-Jan
                            • Jun 2008
                            • 326

Rechtstreeks bij Enttec bestel je dan. Komt nog even €68,- verzendkosten bij, en dan zit je in totaal op €697,-.
                            Toch bijna €200,- minder dan bij de eerder genoemde webshop.
                            Misschien dat J&H hier mooi op in kan haken.
                            Mm, in het zelfde mailtje stond vermeld dat de verzendskosten €10,- zijn.
                            Vraag me dus af wat de prijs ervan nou exact word, al vind ik €600,- nog steeds erg duur.
                            Event-Light

Comment

• Peter Vanhove
                              • Jun 2002
                              • 347

Als officiële Enttec importeur voor de BeNeLux wil ik graag een paar dingen duidelijk maken.

De enige importeur voor de BeNeLux is Euro P.A. uit Deinze, Belgie, dit kan je gemakkelijk controleren op de Enttec website zelf op hun contact pagina.
                              Mocht je het dan nog niet geloven, stuur dan maar een mailtje richting Enttec en vraag het hun zelf.

Wij verkopen aan alle winkels en webshops die onze producten willen verkopen, waaronder ook de host van dit forum J&H en ook aan de webshop waarvan een paar post hierboven naar verwezen wordt. Deze laatste doet zich voor als hun distributeur, maar bij navraag bij Enttec zelf, blijken zij nog nooit van deze firma gehoord te hebben, ze zijn er daar zelfs niet zo heel blij om, ook dit kan je gemakkelijk navragen bij Enttec zelf.

Wat de prijzen betreft, Enttec is een relatief kleine firma, die in hun beginjaren enkel via hun eigen website, hun producten verkocht, logisch want ze hadden nog geen distributeurs. Nu ze die wel hebben, zouden ze beter deze eigen webshop afschaffen, maar sporadisch koopt daar toch nog iemand, voornamelijk uit landen waar nog geen distributie is.

Waarom zijn de prijzen lager op hun webshop dan hier, dat staat ook uitgelegd op de Enttec website op deze link.
                              Kort samengevat, de vermelde prijzen op hun website zijn zonder BTW, Transport, Importtaksen.
                              Als je daar dus iets koopt, komen daar dure transportkosten (van Australië naar hier), importtaksen, en de BTW nog bovenop, de laatste 2 worden door de douanes van de importerende landen geïnd. De garantie verloopt dan ook via daar (dus een defect toestel moet je terug naar Australië sturen voor herstelling of omruiling).

Wij als BeNeLux importeur hebben al deze kosten reeds gemaakt, en moeten ook instaan voor garantie, dit wordt dus in de verkoopprijs ingerekend (niet alleen bij ons maar bij alle producten, en alle distributeurs van alle merken).

De enige officiële BRUTTO BeNeLux prijslijst staat op onze website en is door iedereen hier te downloaden.
                              Bij de meeste winkels en webshop worden kortingen tot wel 20% gegeven op deze brutto prijzen, wat het verschil dus veel kleiner maakt, en als je het transport meerekent zelfs een stuk goedkoper maakt dan rechtstreeks in Australië te kopen.

Een voorbeeldje :
                              Open DMX USB kost op de website van Enttec op 55 euro, goedkoopste transportkost (2 tot 6 weken onderweg) 19 euro, samen 74 euro.
                              Hier komt de importtaks bovenop, 2,96 euro en Nederlandse BTW 14,62 euro voor een totaal 91,68 euro, en de garantie verloopt via Australië.
                              Als u ditzelfde via de website van J&H aankoopt betaald u 69 euro, dus bijna 23 euro goedkoper, meteen leverbaar (geen 6 weken wachten) en de garantie verloop via ons.
                              Wie nu nog denkt dat het goedkoper is om rechtreeks in Australië te bestellen moet goed gek zijn.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik ze graag.

Peter
                              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• DMiXed
                                • Jan 2008
                                • 370

Dat ligt (en lag) iets anders.
                                - Je kan zoveel chases proggen als je wilt (het zijn ook maar gewoon bestanden).
                                - Je kan er max 20 gelijkertijd aanzetten (LTP) (als je "Cue Multiselect always enabled" aan hebt gezet (bij settings->preferences->Extra options)).
                                - Je kan de groep van 20 cue's opslaan in verschillende bestanden en schakelen dmv de fast cue switcher of cuelist buttons.

En voordat de vraag komt, bij het maken van sequences kan je default maar max 15 steps sequences maken. Die limiet is uit te breiden naar b.v. 99 door in de FreeStyler.ini in de [NumberOfScenes] sectie de waarde Number=99 te zetten.
                                Nice, dankje voor de tip
                                alleen als ik die .ini bewerk, kan ik niet opslaan, krijg ik de volgende melding:
                                Kan het bestand C:\Program Files\Freestyler\freestyler.ini niet maken.
                                Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd
                                .
                                Nu heb ik het pad gecontrolleerd en de bestandsnaam, kloppen bijde.
                                Heb het bestand met de Kladblok geopend, ligt het miscchien hieraan, ik denk van niet, alles is namelijk gewoon zoals hierboven te zien.

dit heb ik gedaan:
                                Bestandsnaam: freestyler.ini
                                Bestandstype: alle bestandstypes
                                Codering: ANSI

alvast bedankt
                                Jeroen van Geffen

Comment

Working...