Ik wil dus gewoon mijn simpele parretjes op de maat van de muziek laten knipperen. daarvoor heb ik eigenlijk het hele dmx aangeschaft, ik ga gewoon via mijn 2e mengpaneel uitgang met een tulp naar 3,5 mm jack naar mijn line in op de laptop. maar weet iemand hoe ik dit (perfect) kan laten werken?
Freestyler 3.0
Collapse
X
-
vraagje? waarom heb je freestyler genomen als er voor 3 tientjes meer iets veel makkelijkers te koop is voor jouw doel?
de wat simpelere lichttafels hebben deze functie ook en dat scheelt een hoop rotzooi.
Showtec Light Jockey, 16 kanaals DMX controller - J&H Licht en Geluid
Showtec Lite-12, dmx controller - J&H Licht en Geluid
Showtec Showmaster 24, DMX dimming console - J&H Licht en Geluid
dit is een veel makkelijkere oplossing en als het nodig is kun je hier ook nog wel op proggendeze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment
-
die zijn wel een stuk betrouwbaarder en makkelijker dan freestyler.
ik heb er zelf spijt van dat ik die dongle heb gekocht
deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment
-
In 3.x is de sound to licht aanzienlijk verbeterd
Je kan nu ook de geluid frequentie instellen waar het licht op moet reageren.
Als je met parren wilt werken zou ik juist wel freestyler aanraden, dit omdat er een tool inzit, genaamd dmx400.
Dat is een aparte chaser met verschillende programs die alleen voor je parren is bedoelt. Dan kan je freestyler zelf gebruiken voor het intilegente licht
Dmx 400 is ingeboud in freestyler en kan je vinden boven aan, tussen de buttons. Als je sound to licht activeerd, dan werk dat ook op de dmx 400
Greetz DeanComment
-
Ik zou zelf dan het liefst met 2 controller werken, freestyler voor het intilegente licht en showtec lite 12 voor de parren of de showmaster,
Ik vind persoonlijk dat makkelijker werken ik zelf er niet uitkom dmx400 en als ik mijn intilegente licht op blackout heb staan kan ik makkelijk verder met men parren. hoef ik niet de hele tijd verschillende schermpjes te openen om tussen parren en intilegente licht te werken.
Ik gebruik altijd een controller voor intilegente licht en een controller voor mijn parren ( en soms een showtec light desk 136, daar zit het samen )
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeurEvent-LightComment
-
Ben ik met je eens
Je kan in het "add/remove fixture" aangeven of de lamp wel of niet moet reageeren op de master blackout
Je kan ook groepen maken en een groep een blackout geven. hierdoor kan je dus je parren onder een groep zetten en je intiligent licht onder een groep.
Je wijst dan een shortcut toe voor blackout groep 1 of 2 etc
Dan kan je dus je intelligent licht een blackout geven en doorgaan met je parren
Greetz DeanComment
-
Freestyler en showtec

Ik ben sinds enkele weken bezig met freestyler 3.1. Ik ben het programma nog echt aan het ontdekken, als je googled staat er vaak geschreven dat er een nederlandse handleiding beschikbaar is maar ik kan deze echt niet vinden op het net, weet iemand de juiste link.
Daarbij heb ik 2 fire storm normaal van showtec, deze werken prima in freestyler. De fire storm stond ook in het rijtje van freestyler. Maar daarbij heb ik ook 2 firestorm rotoscan, deze worden niet gepakt omdat de adressen niet overheen komen. Nu staat ook overal geschreven dat het super makkelijk is om de fixture van de rotoscanner te maken. Maar hoe doe ik dat dan en hoe kom ik aan de fixture van de showtec rotoscan. Misschien is deze vraag al 100 keer gesteld, maar ik kan het antwoord niet vinden, hopelijk kan iemand mij helpen. Het zou leuk zijn want licht blijft een leuke hobbyComment
-
sorry maar een Nederlandse handleiding is er niet
Heeft wel bestaan bij oudere versies.
Je kan heel smakelijk een fixture maken met de bijgeleverde fixturecreator
Start de fixturecreator en vul alle parameters in van je lamp
Sla deze op en hij staat in de lijst van freestyler
open eerst een ander lamp dan kan je een voorbeeld zien
GreetzComment
-
-
goed zo!
post als je kan wat videos of foto's om te laten zien hoe het gaat.deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment

Comment