Startup Nieuw Bedrijf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joepkee
    • Mar 2007
    • 2

Zo te zien wel, er bestaat in ieder geval een site. Het bedrijf is Extec gaan heten. Benieuwd hoe het verder is gegaan.

Extec

Comment

• StevenGeerts
      • Nov 2005
      • 101

Hoe gaat het nu verder

Sorry dat ik al geruime tijd niets heb laten horen maar hier een update hoe het staat. Het bedrijf is inderdaad Extec gaan heten omdat onder de naam excalibur geen domeinnaam meer vrij was. Extec staat voor Excalibur Technical Event Coördination en die vlag dekt meer de lading.

Oorspronkelijk dacht ik vooral droogverhuur te gaan doen maar da's even anders uitgedraaid. Ik werk meestal voor evenementenbureau's die graag een totale realisatie zien en da's meer dan een lamp verhuren. Die hebben ook graag iemand die komt vaststellen of er geen stroomproblemen kunnen zijn, die voor hun eindklant ook een technisch persoon nodig hebben die in mensentaal kan uitleggen dat de installatie veilig is opgesteld, die problemen tijdens een event in no-time en onzichtbaar kan oplossen en ga zo maar door. Eigenlijk is het dus voor een groot deel consultancy geworden met daaraan gekoppeld het verhuur van materiaal en de technische crew.

We doen nog niet de echte high-end markt met budgetten van 10.000 of meer maar komen stillaan in de buurt. Ook de eindklanten zijn niet meteen de kleinsten. Electrabel is een mooie referenties en zij keren steeds terug.

Wie het begin van het verhaal las weet dat dit niet mijn hoofdjob was. Ik ben eigenlijk nog steeds een free-lance ICT-consultant in de rol van projectleider. Ik denk dat alle interpersoonlijke ervaringen uit dat gebied (en dan heb ik het over aspecten zoals communicatie, logistiek, budgetbeheer, planning etc) juist de grote meerwaarde vormen voor de klanten van ons bedrijf. Dat is echter niet voldoende en heb in dat kader ook de opleidingscursus van Rhinus Bakker over "hijsen en riggen" gevolgd + het certificaat behaald. Ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over deze cursus want Rhinus leert je echt kritisch te zijn over veel dingen. Maar uiteraard worden ook de beurzen, vertegenwoordigers en het internet nog geraadpleegd om kennis op te doen.

Qua materiaal komen er steeds nieuwe dingen bij maar we gaan ook soms bijhuren bij de concullega's uit de buurt. De investering zijn immers zeer hoog en vooralsnog niet in verhouding met de opbrengsten. Maar ook dat is niet echt een probleem omdat mijn uitgansgpunt er niet een was dat ik er moest van gaan leven. Ik heb nog steeds de "day job". Het netwerk groeit intussen wel en ik moet meer en meer van het uitvoerend werk overlaten aan het "vast" free-lance personeel. De balans met het thuisfront is immers lang niet meer in evenwicht. De kans bestaat zelf dat ik alle materiaal binnen afzienbare tijd zal moeten overlaten aan dat personeel en achter de schermen nog puur het denkwerk zal doen. De ene job vreet immers al het werk tijdens de week, de andere tijdens het weekend.

Voorlopig denk ik niet dat je in deze stiel onmiddelijk bakken geld kan verdienen. Daarvoor zijn de investeringen te groot. Maar da's ook niet de bedoeling. Het is vooral iets wat je graag moet doen (om 4u 's ochtends de installatie afbreken die je even daarvoor hebt opgeleverd...). Het eindresultaat waarbij alles mooi is uitgelicht, veilig is opgehangen, de klant niet is belazerd en ook hij tevreden is, da's de drijfveer.

De website Extec kreeg een functioneel logo en huisstijl mee van mijn vrouw die heel goed is in grafische ontwerp. Zij krijgt nu ook opdrachten om logo's en huisstijlen te gaan ontwerpen voor mijn klanten....hoe de bal kan rollen!

Voila, ik hoop hiermee een vervolg te hebben gegeven aan het verhaal en indien ik tijd vind zal ik zeker nog reageren op eventuele reacties

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

Ik zit op een beurs in koln dus ik had even de tijd om te lezen.........in het begin is er een hele discussie ontstaan over wat voor een lichttafel je moest/zou gaan kopen ........na het doorkijken van je verhuurlijst zie ik er geen staan....wat is het uiteindelijk geworden??

met vriendelijke groet

Lighting
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• StevenGeerts
          • Nov 2005
          • 101

Ik gebruik een maxi PC wing van Chamsys en heb daar onlangs nog een de extra uitbreiding voor aangeschaft. Eigenlijk heb ik deze nog nooit doorverhuurd en ben dat niet echt van plan.

Comment

Working...