Borsato in de Kuip 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thijs Mulder
    • Aug 2004
    • 4

citaat:tijdens concerten in De Kuip worden er metingen gedaan door TNO om te kijken hoe het stadion reageert op een springende massa, bij de FOH hangt een controle kastje van TNO met iemand erbij die dat constant in de gaten houdt, op het moment dat er bij bijv. "dromen zijn bedrog" massaal wordt gesprongen slaat het systeem meteen alarm omdat het hele stadion letterlijk staat te bewegen, op zo'n moment MOET het geluid uit !

Ik wil hier aan toevoegen dat veel gebouwen en brugen gelijk matige trillingen niet aan kunnen, vandaar dat het leger altijd uit mars over een brug loopt. Nooit bij natuurkunde het filmpje gezien dat een groep mensen in mars over een brug loopt? En het gevolg daar van?

Groet'n

Comment

• tomv
      • Jun 2003
      • 331

in Amerika (meen ik) is zelfs ooit een brug ingestort van een zijwind(je) van 60km/h.
      De brug ging daar meters op en neer bij een zijwind, totdat de dag er was tot ie instorte
      Tom

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Machtig filmpje met die brug inderdaad... zodra je de juiste frequentie te pakken hebt krijg je alles wel klein; zoiets zouden ze eens moeten maken voor destructie maatschappijen, hoeven ze dat dynamiet niet meer te gebruiken, gewoon een paar amps + speakers en gaan

Ben erg benieuwd naar die renders; rik werkt bij Tenfeet begrijp ik?

Comment

• Rock On
          • Jan 2004
          • 250

Vorig jaar nog bij de Dance Parade in Rotterdam; de eerste 3 trailers stonden op de brug, en het Zwaantje begon al bijna te vliegen van al dat gehouse. Dus direct alle trailers opd ebrug hun geluid uit. Benieuwd of ze het over twee weken al van te voren zeggen...
          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Op de dance parade komt iets meer ruimte tussen de trailers....zit anderhalf uur verschil tussen vertrek van 1e wagen en laatste wagen. Zo het probleem met meeswingende brug ook weer opgelost
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

zelfs de niersteen vergruizer werkt volgens dat principe...

Heb de dvd van de vorige borsato-kuip bekeken, je ziet op een bepaald ogenblik dat de camera vanaf FOH niet stabiel meer te houden is, en spontaan mee begint te headbangen. Oorzaak : 20.000 man op de grasmat die jumpen, en daar was die kuip niet voor bedoeld eigenlijk. ( met 22 man hebben ze geen last...........:-)

Comment

• oversound
                • Dec 2003
                • 218

citaat:Op de dance parade komt iets meer ruimte tussen de trailers....zit anderhalf uur verschil tussen vertrek van 1e wagen en laatste wagen. Zo het probleem met meeswingende brug ook weer opgelost
                Hoe bedoel je dat het zo opgelost is. Wanneer de wagens de brug oprijden zal toch nog de muziek uit moeten vanwege de dansende mensen.
                Vorig jaar stond ik er zelf tussen maar 1 wagen deed alweer midden op de brug het geluid weer aan. Was niet zo netjes van hem
                Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

en dan effe nog een vraag over dat geluidsmeting etc....

was dat dan ook al in het wembley stadion in '86 met queen ?

grtzz ljanton

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

We hebben het hier over de Kuip.
                    van Wembley weet ik niet zoveel behalve dat het voor heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld verbouwd wordt en er met een van de centrale draagbogen wat aan de hand was met de lassen, zodat de uitvoerder hem niet rechtop mocht plaatsen van de Engelse/Londense B&WT. Is inmiddels wel verholpen meen ik.
                    Staat Wembley ook op een 25m dik pakket van afwisselende veen(!!), zand en kleilagen?
                    Daarin zit namelijk een van de problemen van de Kuip - en het hele wegenstelsel en de laagbouw in de Rijnmond.
                    We blijven bij dus maar bij de Kuip, en laten de problemen/uitdagingen van Wembley lekker bij meneer Blair cs.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

okeyz srr van wembley .. stomme vraag .. maar dan nog iets .. bij mijn weten zijn alleen ultra lage en ultra hoge tonen (al dan niet binne het bereik van ons oor) echt dodelijk voor een constructie omdat als je marco hebt met z'n bandje en die speelt en dan het publiek dat springt ... dat zijn 2 aparte krachten enzo en ik snap niet het verband dat als het meer als 170mm doorbuigd dat het geluid dan MOET afegzet worden ... omdat geluid + springende massa = niet gelijk aan kapotte ring , geluid veroorzaakt trillingen ja maar niet zo hard dat met publiek de kuip in de grond word gestampt bij wijze van spreken

greet'zzz

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

geen geluid=geen springende massa, was dat zo moeilijk?

Comment

• Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

Of juist wel ... hangt van de goemoedstoestand van dat volk af

mvg,
                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• ljanton
                            • Sep 2003
                            • 373

neen dat was niet zo moeilijk maar ik had het anders verstaan .. dus in principe als het effe iets te hard doorbuigt hup alles uit (of toch een groot deel) ... amai mooi is dat hehe ik zou als muziekant gefrustreerd zijn , kwetnie maarja als het voor de veiligheid is .. dan ist het iets anders

greet'zz ljanton

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Geplaatst door Wysirik

citaat:Geplaatst door AJB

Heb je ook renders uit Wyg, en kun je die evt ergens plaatsen ? Ben erg benieuwd naar de efficientie tijdens de pre-productie... (of het daadwerkelijke product dus sterk overeenkwam met de 3D-visualisatie)
                              Anders zouden die Fries en die Belg niet 2 weken bij ons hebben gezeten!
                              Binnenkort zullen renders van Borsato en een heleboel andere producties op onze site worden geplaatst. Grote lichtsystemen hebben veel tijd nodig om te renderen. Het is erg druk op onze renderfarm.

grt'n

Rik
                              Ben benieuwd Rik... Nog steeds...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ljanton
                                • Sep 2003
                                • 373

achja , kortom , ik kijk al uit naar volgend jaar zowel marco als clouseau dit jaar want die zijn ook niet mis qua shows maarhet gaat hier over marco ... ik zal volgend jaar eens proberen naar de kuip te komen maar weet niet of ik tijdig aan tickets zal geraken
                                en dan eens zien en horen wat ze er dan van maken
                                en intussen wachten op de live dvd , van dit jaar

greet'zz ljanton

Comment

Working...