met ''dompers'' bedoel ik geen goede duidelijke vocalen erg rommelig soms leek het wel een joop van den ende mix (recht toe recht aan) in het begin duidelijk dat ze nog dingen moesten aan passen na het 3e 4e nummer begon het ergens op te lijken en later was het zeker beter niet altijd maar wel beter.
Borsato in de Kuip 2004
Collapse
X
-
-
Volgende leg uit: Joop van den Ende mix?citaat:Geplaatst door btvmaarten
met ''dompers'' bedoel ik geen goede duidelijke vocalen erg rommelig soms leek het wel een joop van den ende mix (recht toe recht aan) in het begin duidelijk dat ze nog dingen moesten aan passen na het 3e 4e nummer begon het ergens op te lijken en later was het zeker beter niet altijd maar wel beter.
Ken je Jeroen ten Brinke toevallig?Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Ja jeroen ken ik van 42sn street. Joop van de ende vind ik dat alles zo gelijk staat: music ten opzichte van de stemmen, alles op de zelfde lijn (zelfde volume). Geen onderverdeeldheid in instrumenten en samen spel met vocalen. Dat versta ik onder een joop van den ende mix,
Zo werd er weleens overgesproken in de wandelgangen. Het is geen aanval op het geluid, zeg niet dat het slecht is maar dat is gewoon mijn eigen mening.
Zo vind ik het klinken. voorderest ben ik erg onder de indruk geweest van de verschillende geluids opstellingen in theaters, waaronder 42sn street en saterday night fever, waar ik onzettend veel lol heb gehad.
Edit door modje: had hier een stapel komma's en punten liggen, heb die op niet geheel willekeurige wijze ingevoegd, mag je voortaan zelf doen Maarten :-)
ik weet ben niet goed in punten en komma's etc! sorry maar denk toch niet dat niemand begrijpt wat ik bedoel omdat ik wat puntjes vergeet! hihihi ik zal er beter opletten!![
]
Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EVComment
-
dan ben jij niet bij Mamma Mia geweest...[citaat:Geplaatst door btvmaarten
Joop van de ende vind ik dat alles zo gelijk staat: music ten opzichte van de stemmen, alles op de zelfde lijn (zelfde volume).
]
dat was gewoon toppie (naar mijn mening).
en over het geluid bij borsato, ik heb het (nog)slechter gehoord.
jammer dat ze in de ringen nog steeds het geluid niet gelijk kunnen krijgen met wat er op het podium gebeurt...
als je naar de schermen kijkt lijkt het wel een erg slechte playbackshow...
Comment
-
is een grote truuk op : het front geluid : live, dan gaat je verste delay een , zeg , halve seconde duren, en dan moet je het video-signaal dus ook ietwat deleayen. Standaard met de wetenschap dat geluid langzamer gaat dan licht.Comment
-
Video delayen lijkt me niet een optie, daar je op verschillende plaatsen verschillende delay tijden hebt voor het geluid, en het beeld altijd van hetzelfde punt komt. Voor iedereen gelijk te krijgen lukt dus niet. Enige optie zou zijn om bij iedere delaystack ook een extra scherm te hangen wat vertraagd is
Comment
-
Dat bedoeld mac ook denk ik... alhoewel ik me afvraag in hoeverre dat vervelend is; want dan zie je duidelijk dat de delay schermen achterlopen op de schermen die naast het podium hangen: krijg je daar weer gezeur over
. Het is gewoon onhandig dat licht en geluid vertragingen hebben, en dan ook nog erg verschillende vertragingen. En nu weer terug ontopic
Comment
-
Ik denk dat mac gewoon bedoelde zoals ie het zei: je videosignaal delayen. Daarbij mage je er vanuit gaan dat het voorste deel van het publiek toch niet naar die dingen kijkt.
Voor de rest van het veld is en blijft het een compromis, maar beter voor de een wat minder storend dan voor de ander, dan dat het voor iedereen storend is (volgen we het nog?
).
Overigens is dat hetzelfde verhaal als met geluid delayen, je krijgt het nooit voor iedere plaats optimaal. Ook hier is "compromis" weer het toverwoord...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
daarom moet je niet delayen , maar die SB-1's erop knallen, Vanuit de puntbron bij het podium zo hard en zo ver mogelijk loeien. Want in de geluidssnelheid is de frequentie bijna niet relevant, maar op een punt waar je de delay hoort, en ook nog iets van het front hoort krijg je hele rare FASE-verschijnselen.citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
Overigens is dat hetzelfde verhaal als met geluid delayen, je krijgt het nooit voor iedere plaats optimaal. Ook hier is "compromis" weer het toverwoord...
Ook nog een denkfout in dit soort situaties is dat er vanaf 1 tafel met een matrix gewerkt wordt. Vandaar weaarschijnlijk dat er een bepaalde instrument-sectie niet door kwam op de delay's, omdat het sub-groepknopje niet gerouted werd naar die delays.
Altijd een centrale mix maken naar 2 kanalen, en die 2 kanalen door-joekelen naar je systeem om vandaaraf verder te gaan met delay-stacks etc. (praat uit eigen schade en schande-ervaring.....)Comment
-
wel wel wel ,
na de 5 pagina's te hebben gelezen moet ik toegeven dat het
een zeer leerzame tekst was die me wat heeft bijgebracht.
euh om terug eigenlijk een beetje on-topic te gaan geef ik mijn mening
van deze show. Ik ben deze show gaan bezichtigen in het antwerpse sportpaleis. De show was goed en mooi ineen gestoken.
Helaas moet ik mededelen dat je met een prachtige show die thuis hoort in de kuip , niet kunt optreden in een veel kleinere locatie zoals het sportpaleis. Zoals de vlaamse kranten dan ook met gevolg schreven dat de show enorm "bombastisch" overkwam. En ook dat de setup te groots was aangepakt voor in zo'n hal als het sportpaleis.
Zo'n show hoort thuis in de kuip (50.000 man) en niet in het sportpaleis (15.000 man). daarom ben ik het ook met m'n mede-forummers eens dat het in de kuip een geweldige show moest geweest zijn.
Toen Rob Winter de gitaarsolo speelde waarbij hij zweefde over het podium was dit geluid in het sportpaleis nog slechter dan een metallica en korn concert dooreen. Het was echt niet om aan te horen.
verder vond ik de intro van de show en het begin nummer zeer zwak. terwijl hij met de vorige tour er direkt invloog met een stevig nummer (Zonder Jou) en dat was dit keer niet het geval dus de sfeer was ver te zoeken op bepaalde momenten. Het gaf mij een gevoel alsof Marco dacht van "Het was vorig jaar fantastisch en perfect verlopen, de sfeer zat er meteen in dus dan zal dat dit jaar ook wel zo zijn..." FOUT . verder wat die stage blinders betreft die niet allemaal aan gingen ... dat probleem hadden we hier niet want ... er ontbraken gewoon stage blinders ... ze zaten er niet allemaal in ...
op wat kan dit wijzen ? te weinig opbouw tijd ? defect en geen vervangtoestel ?
Wat ze verder hebben gerealiseerd was een zeer groot oog in het midden van het sportpaleis bestaande uit truss waaraan veel moving wash en moving heads hingen ... dat was knap ... in het nok van het dak ...
de kuip heeft geen dak; hebben ze dat daar ook zoiets soortgelijkig gedaan ice ?
zo , mensen , voor je commentaar levert ik moet benadrukken dat dit de show in antwerpen was en deze is echter totaal niet vergelijkbaar met die van in de kuip .
grtzzzzz ljanton
<<de mensen met iets eenvoudigs entertainen is de kunst>>
Comment
-
Nee, maar denk dat er in de Kuip aardig wat meer fixtures op het podium hingen (zijvleugels) dus het aantal lampjes zal ongeveer hetzelfde geweest zijn dan.citaat:Geplaatst door ljanton
Wat ze verder hebben gerealiseerd was een zeer groot oog in het midden van het sportpaleis bestaande uit truss waaraan veel moving wash en moving heads hingen ... dat was knap ... in het nok van het dak ...Comment
-
Beste vrienden, in Antwerpen hadden we minder (308) fixtures hangen dan in de Kuip(364). Dit zijn de aantallen zonder de atomic strobes en de extra's voor de dvd-opnames. In totaal stuurde ik 24 dmx lijnen voor alle vari's en atomic's en Patrick 1 voor het conventioneel. Hetzelfde voor het conventioneel licht, dat zowel in A'pen als de Kuip aanwezig was maar in andere aantallen. Het raadsel van de blinders is zeer simpel, als we tijdens de show 1 defecte 8-lite hadden (kapotte bulb) dan lieten we z'n contra ook uitzetten. In Antwerpen hingen deze 8-lites er ook, enkel minder, dus beter opletten in het vervolg, op een productie als deze gaat het zeker niet om tijd of geen spares. Moesten er nog vragen zijn, laat maar komen, ik heb nog wat vrije tijd om deze te beantwoorden. Groeten.Comment
-
jepzz mijn vraag is ; hoelang duurt nu exact zo'n opbouw van zo'n optreden ... 3 dagen ? meer of minder ?
en met hoeveel man bouwen jullie op ?
en zo'n lichtplan ... hoe ziet dat er uit ?
kun je meer zo'n voorbeeld van laten zien ?
en hoeveel meter truss was er dit jaar ?
hoeveel vrachtwagens hebben jullie in totaal nodig gehad om alles te vervoeren ?
ik weet het het zijn mss voor sommige onder ons stomme vragen maar ik ben wel erg geintresseerd in dat soort cijfers
grtz ljanton
Comment

Comment