Borsato in de Kuip 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Is dat oa. Jacky Hommers op de foto´s van de FOH?
    dacht ff aan mink zeilboot..............

Comment

• Italio
      • Jan 2004
      • 47

ik vind het er zeer gaaf uitzien zeg. ik heb we een vraagje, het valt me op dat achterop het podium een aantal keer truss recht op is gezet en dat daar mh's in gehangen zijn. Nu vraag ik me af hoe ze die truss vast hebben gezet dat het het gewicht van de mh's kan houden. wij hebben dat ook eens geprobeert maar kregen dit niet netjes en veilig voor elkaar

Grz. Michiel
      Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Daar bestaan extra grote verzwaarde base-plates voor, en misschien hebben ze het geheel in dit geval in de vloer vastgezet... Denk 1ste maar wie weet... Vari*Lites zijn niet erg zwaar (it's in the name), en daardoor is het geheel prima stabiel te houden. Aan de foto te zien zitten er aan de truss nog outrigs om de vl5-jes recht op te hangen.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• btvmaarten
          • Jun 2004
          • 56

ik ben ook geweest en ik vond het licht echt super gaaf ik vond het erg cool hoe de volgspotters zaten in de bewegende trus echt vet gezicht jammer dat de volgspotters in de zaal alle 4 niet echt een vaste hand hadden. maar echt complimenten voor de licht ontwerpers.

geluid was erg vet jammer van de verschillende dompers
          Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• Janpa
            • Mar 2004
            • 70

Wat bedoel je met dompers ?[?][?][?]
            problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Bron : de Telegraaf, rubriek Wat U Zegt,

diverse klachten over het geluid, waarschijnlijk omdat er een systeen gebruikt is dat niet van te voren door mr Magu Ramirez gecheckt is.

Comment

• Janpa
                • Mar 2004
                • 70

Tja dit zijn toch verhalen die ik niet ken. Omdat ik terplaatse hoorde dat iedereen toch te spreken was over het geluid ( totaal 92 kasjes Vertec aan gevuld met laag kasten op de grond kwamen van Peak audio zelf). Het systeem is overigens ingeregeld door de geluids techn. van U2. En daarna bewaakt door een techn. van het verhuurende bedrijf. Ik vond zelf overigens dat het geluid gewoon goed was en zeker een verschil met wat je standardt hoort in de kuip.
                problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Dat het geluid slecht was is toch algemeen bekend, het heeft in de kranten gestaan en is zeker geen reclame geweest voor de technici van Borsato (of van het systeem). Het was niet bij alle optredens zo, maar bij een paar optredens waren er toch serieuze problemen, waarbij het geluid zelfs wegviel, de vocalen slecht te verstaan waren, noem het maar op. Zeker in de ringen schijnt het geluid niet okee te zijn geweest, ik stond gelukkig vrij vooraan bij het eerste optreden en heb er weinig van gemerkt. Er moest zeker wat geschoven worden in de eerste paar nummers, maar dat vind ik niet meer dan logisch.

Comment

• Skepers
                    • Mar 2004
                    • 36

Ik ben er 10 juni geweest, en toen was het geluid zeker niet overal goed te horen. Ik zat eerste ring rechts achteraan, daar was het nog goed te volgen. Maar vrienden zaten 2e ring links achteraan, en die vonden het geluid erg slecht. Zang was niet te horen, sax solo kwam erg hard en schel over. En het publiek was beter te horen geweest dan de band.
                    Maar ja, lijkt me ook wel lastig om de gehele tweede ring te bereiken.
                    ...

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

daar hebben we dus de sb1 voor uitgevonden, zodat faseproblemen onderweg (dankzij de delay's) zich niet meer voordoen, en alle publieken dezelfde klank op hun oren krijgen. Zie bijv Celine Dion in de arena.

Comment

• Skepers
                        • Mar 2004
                        • 36

Dan hebben ze die niet gebruikt, of verkeerd gebruikt.
                        ...

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

dat klopt, sb1 is van ome johnnie meyer, en niet van jbl.

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

ai ai ai ......... JBL,
                            de oude James B zal zich wel in zijn graf omdraaien om te horen dat zijn (ooit zo goede) naam her en der wordt te grabbel gegooid........
                            en als mensen op de tweede ring een (leuk bedrag?) betaald hebben mag je veronderstellen dat ze daar op zijn minst een leuk geluid voor terugkrijgen.
                            op die afstand zie je tenslotte ook al geen bal!
                            pardon .... 'Balsato'.
                            Zet een 'look-a-like' neer met een goede tape erachter en geen hond, kanarie of geit heeft het in de gaten.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

dat look-a-like verhaal geldt voor ons allemaal, vrees ik, tot je eigen hond, kanarie of geit er tussen zit..

en dat de mensen op de tweede rij ook betalen en dus een goed geluid mogen verwachten is het levens-motto van Ome Johnnie.

Comment

• Skepers
                                • Mar 2004
                                • 36

citaat:Geplaatst door rinus bakker

en als mensen op de tweede ring een (leuk bedrag?) betaald hebben mag je veronderstellen dat ze daar op zijn minst een leuk geluid voor terugkrijgen.
                                Ben ik dus helemaal met je eens. En was nog best duur, iets van 45 euro's incl. admin kosten. Dus dikke 40 euro toch best veel geld. Zowel voor eerste als tweede ring.

...

Comment

Working...