Borsato in de Kuip 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door LJ Floris

in het AD stond dat er 544 bewegende lampen werden gebruikt, ik kon het echt niet geloven, maar het is dus echt zo :|
    citaat:Geplaatst door elmer
    komt bij mij op 348 fixtures waar halen ze die andere fixtures vandaan dan?
    Blijft natuurlijk best wel veel.
    Of het lijstje van Arvid klopt niet. (lijkt me onwaarschijnlijk)
    of de krant heeft het fout. (lijkt me stukken logischer)
    Dat zijn zoals we hier in belgiƫ zeggen : 'de cijfers van de rijkswacht vs de organisatie'

Getallen die hier al voorbij zijn gekomen wijken wel serieus af...
    Lijstje van AJB komt idd aardig in de buurt (pre-productie). Zijn echter nog aanpassingen gebeurd.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het podium/decor echt spuuglelijk...

Een combinatie van paars en oranje... Ongelooflijk veel tierelantijntjes en pogingen tot kunst...
      We hebben het er al eerder over gehad, maar ik vind het veel te druk allemaal. Sfeerloos...
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Beste Daan,

Ik vind het lovenswaardig dat je je mening geeft, maar denk eerst eens na over wat je ziet... We lullen hier niet over een plaatselijke veewagen met een bandje ! Dit podium is 100(!) meter breed man... 29 mtr. diep... Zulke kleine foto's zeggen helemaal niks... Lichtontwerper en Set Designer Patrick "Piebe" Kramer, heeft absoluut WEL sfeergevoel, en maakt zeer gebalanceerde plaatjes. Kijk eens wat hij bijv. heeft gedaan bij Ilse de Lange, theatershow van Twarres (schitterend) en voor Blof.

Lijstje dat ik gaf is idd van pre-productie, toen Carlo en Patrick bij Tenfeet zaten. Iedere dag is daar e.e.a. gewijzigd, en dankzij de ftp-server van tenfeet kon dat direct "online" worden gezet in de wyg-studio. Alles is geprogged op 1 Virtuoso, maar zoals Ice terecht opmerkt stonden er tijdens de show zo te zien 2... Voor meer info check www.tenfeet.nl (new section), hier staat ook zeer interessante info over het Froger concert.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Volgens mij zijn er trouwens ook 2 blinders in de top-rand van het podium die het niet doen...Valt me op dat ze in meerdere foto's uit staan
          Arvid Buit

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Hoi Daan, mening is natuurlijk vrij; maar er was hier duidelijk een look gecreeert. Het roestige ijzer kleurde erg mooi met het paarse doek, wat ook weer terugkomt in de DVD waarvan het uiteindelijk de tour was. Ook de regie was helemaal in deze stijl (oog voor detail!) en monitor mix e.d. mooi weggewerkt.
            Kan zijn dat het niet je smaak is, maar dan vind ik spuuglelijk toch overdreven. Je hebt het ook niet live in actie gezien, dat scheelt waarschijnlijk ook. Het viel me nog alles mee hoeveel je nog met kleur kunt doen op die roestig-kleurige platen, zag er erg gaaf uit. En die grijze panelen is natuurlijk een makkie om ermee te doen wat je wil. Het is een beetje vuilnisbakkenachtig, maar dat was duidelijk de bedoeling. Weer eens wat anders; en zeker geslaagd (naar mijn mening).

Vanaf de Tenfeet website: "Marco wanted the showset to look like a deserted film set."... gelukt!

Even kleine toevoeging; het hele podium uit de eerste 3 foto's:

edit; hmmm dat werkt dus niet echt... klikken dan maar:

En de filmpjes, met dank aan Pierre:
            kuul.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

kuul.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Werelds ! Vooral 72, met die vliegende gitarist....Meesterlijk...

Bluf trouwens dat ze dat een keer met de drummer doen []
              Arvid Buit

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

citaat:Geplaatst door AJB
                Bluf trouwens dat ze dat een keer met de drummer doen []
                is al ooit gedaan.... door de drummer met de lange slurf. Motley Crue drummer Tommy Lee.
                lekker belangrijk!

Comment

• maarten
                  • Jan 2002
                  • 268

ik heb een vermoeden waar het idee van de “schotels“ vandaan komt

zien er trouwens super gaaf uit

Comment

• Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

citaat:Ik vind het lovenswaardig dat je je mening geeft, maar denk eerst eens na over wat je ziet... We lullen hier niet over een plaatselijke veewagen met een bandje ! Dit podium is 100(!) meter breed man... 29 mtr. diep...
                    al was ie een kilometer breed, en stond de paus er... Als je ergens over na moet denken voor ik tot de conclusie kom dat het mooi is (omdat jantje en pietje het ontwerp hebben gemaakt, en ze dat de vorige keren ook zo mooi deden), klopt er volgens mij iets niet.
                    Om niet te blijven zeiken, de foto's die ik heb gezien van Ilse (melkweg juni 2003, is dat dezelfde tour?) vind ik prachtig. Heel rustgevend, voegt iets toe aan het geheel, i.p.v. dat het een op zichzelf staand element is.

citaat:Zulke kleine foto's zeggen helemaal niks...
                    Dat is zeer zeker een goed punt.

Laten we het er maar op houden dat we gelukkig niet allemaal dezelfde smaak hebben... Overigens vind ik het inmiddels wel heel jammer dat ik er niet bij kan zijn.
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Nogmaals Daan; natuurlijk moet je een eigen mening hebben (juist!). Maar het is erg moeilijk om vanaf een foto zo'n grote show te beoordelen. Patrick had als opdracht meegekregen iets te doen met de DVD Zien, waarbij is gekozen voor een oude filmset-look. Lastig hoor op dat oppervlak Niet bepaald intiem te noemen namelijk....Kijk eens naar filmpje 72...ik vind het serieus geweldig...

@ Elmer.... Een rigger die niet kan rekenen [] Vinden ze dat bij Toprek niet lastig dan
                      Arvid Buit

Comment

• Skepers
                        • Mar 2004
                        • 36

Ik ben zelf gisteravond geweest, en vond t in 1 woordt GEWELDIG.
                        Echt goeie show. En waar ik zat Vak P (helaas geen veldkaarten) klonk t ook onwijs goed. Vrienden van mij die aan de andere kant van t stadion zaten, en dan tweede ring bovenaan vonden het geluid juist erg slecht. Kan dat te maken hebben met de wind of iets dergelijks. Of komt t geluid niet goed bovenin de tweede ring (vak vv). Verder vond ik t echt top. Ga ook zeker de dvd halen en nog een keer nagenieten.
                        ...

Comment

• movinghead
                          • Aug 2001
                          • 559

Volgens mij zijn er trouwens ook 2 blinders in de top-rand van het podium die het niet doen...Valt me op dat ze in meerdere foto's uit staan
                          Dan is zeker halverwege de pets kabel eruit gerukt. Want int begin doet ie het gewoon.
                          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Dit viel mij ook al op, alleen omdat het aan allebei de kanten synchroom is dacht ik dat de foto misschien in een soort van chase genomen is?
                            Aan de foto's kan je ook niet zien op welke manier die dingen gebruikt zijn helaas.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• B-there
                              • Oct 2002
                              • 272

Nice work Tenfeet & other crew!
                              Amazing lighting.

Grz

B
                              <center>-------------------</center>

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Chase is idd niet logisch Lars ivm steeds zelfde 2 die uit staan... Patch echter ook niet, omdat die patchvelden bovenop een dimmerrack zitten, en niemand daar tijdens de show aanzit... Mogelijk; zekering dimmerkanaal (kortsluiting), programmeerfout (lijkt onlogisch), creatief idee...(lijkt ook onlogisch)...

Maar beetje lief zijn tegen elkaar he...[)]
                                Arvid Buit

Comment

Working...