Versuz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krizz
    • Dec 2003
    • 35

citaat:Geplaatst door AJB

citaat:Geplaatst door puin

Kijk voor de amateurs is er speelgoed zoals , grand MA,.... En voor de profs is er een hog.
    Hoeveel naiviteit kan er in 1 persoon zitten vraag je je wel eens af... Wat een enorm on-intelligente opmerking vriend Puin...

Feit is heel simpel, dat de GrandMA op zijn MINST zo goed is als de Hog3 (zo niet beter), en al erg veel jaartjes stabiel in de top meedraait...

Laat je eerst eens wegwijs maken in de lichttafel wereld alvorens van deze uitspraken te doen... [V]

AJB, neem het Puin niet te kwalijk, dit is een uit de context gerukt grapje van vroeger. Hij weet ook wel wat een GrandMA kan.

Comment

• Tiemen
      • Dec 2001
      • 944

citaat:Geplaatst door bartbomans

De GrandMa zit nu zowat op het einde van zijn cyclus.

...

Ofwel kies je voor de lange termijn met een jonge tafel die nog veel software updates gaat krijgen en die de lichtwereld de komende jaren nog op de voet zal volgen. Ofwel kies je voor een 'gevestigde waarde' en weet je wat je kan verwachten van de tafel, maar dan weet je ook wat je kan verwachten voor de toekomst...
      Onzin.

Bedankt é.

Comment

• jo vaes
        • Jul 2002
        • 221

Waarom is dit onzin? Ik trek je antwoord niet in twijfel, maar het zou fijn zijn indien je je standpunt een beetje duidelijk zou maken.

Greetz Jo
        Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• puin
          • May 2005
          • 22

ok,

alle respect voor mensen die nieuwe dingen proberen en testen. Maar er zijn enkele dingen waardoor ik mijn standpunt toch wil verdedigen.
          In het begin van de Maxyz hebben ze Eurosong preselecties komen doen met de Maxyz omdat de operater deze wou uitproberen, echter na 2 liveshows heeft hij gesmeekt om asap een hog te brengen.

En over 2 ding ben ik het eens, toen was hog3 ook ni stabiel ma ik heb het zeker ni specifiek over hog3, een 2 kan ook nog altijd goed mee. Maar ondertussen is deze wel stabiel geworden en zijn ze ook al bezig met nieuwe functies te integreren. En het zal wel, tenminste ik hoop het dat ondertussen de maxyz ook een stuk verbeterd is.

Het gerucht dat hog meer voor rock en roll geschikt zou zijn en minder voor discotheken vind ik ook onterecht op de nieuwe hog zit immers een tap speed instelling bv. Alles is er veel duidelijker en overzichtelijker.

Als laatste wil ik effe iets opmerken. Wij ontvangen veel internationale groepen, Nick Cave, REM, Shakira, Moby, Live, Prodigy,
          Phil Collins, ... kan nog lang doorgaan. Ma ik heb al dikwijls een hog 2 of 3 zien liggen, een grand MA kom je ook tegen ma een Maxyz ben ik nog nooit tegengekomen.

Met alle respect en het zal ieder zijn goesting en smaak wel zijn maar ik denk da Maxyz in de toekomst en nu niet aan Hog 3 kan tippen.

PS, Ja ik duw soms wel is op een tafel, en een hog is niet de enige die ik ooit gezien heb.

Grtz,
          Puin

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Kijk dit is dat iets genuanceerder, daar kunnen we op inhaken...

Allereerst misverstand 1; de hog3 is stabiel....even denken;. NEE !
            Je andere opmerking dat hog2 stabiel is volkomen juist

De grandMA = volkomen stabiel
            en lullig voor jou maar waar; ook de Maxxyz is inmiddels stabiel
            Verder gaan in deze leugue;
            Compulite Vector = stabiel
            Compulite Sabre = regelrechte garbage
            Virtuoso = volkomen stabiel

Dus enkel dat hogje 3 loopt achter qua stabiliteit... Ik ben volkomen met je eens dat mensen de tafel graag gebruiken, maar laat je niet misleiden door stabiliteit... Men kiest de hog op practische overwegingen (en er zitten een hele partij prachtige functies op hoor..) Stabiliteit zit hem vooral in de DP communicatie (althans voorzover ik zelf een aantal keren heb ondervonden). Met name tijdens het programmeren gaat het fout, tijdens show heb ik nog geen vastlopers gehad.

De Amerikaanse tours die nu draaien met de Maxxyz zijn onder andere die van Erik Wade, de programmeur/operator van Peter Morse (als je die niet kent check petermorse.com)... Dat zijn geen kleine jongens Puin... denk aan; Madonna, Usher, Brian Adams, etc.etc.

grtz Arvid
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Krizz
              • Dec 2003
              • 35

citaat:Geplaatst door AJB

Kijk dit is dat iets genuanceerder, daar kunnen we op inhaken...

Allereerst misverstand 1; de hog3 is stabiel....even denken;. NEE !
              Je andere opmerking dat hog2 stabiel is volkomen juist

De grandMA = volkomen stabiel
              en lullig voor jou maar waar; ook de Maxxyz is inmiddels stabiel
              Verder gaan in deze leugue;
              Compulite Vector = stabiel
              Compulite Sabre = regelrechte garbage
              Virtuoso = volkomen stabiel

Dus enkel dat hogje 3 loopt achter qua stabiliteit... Ik ben volkomen met je eens dat mensen de tafel graag gebruiken, maar laat je niet misleiden door stabiliteit... Men kiest de hog op practische overwegingen (en er zitten een hele partij prachtige functies op hoor..) Stabiliteit zit hem vooral in de DP communicatie (althans voorzover ik zelf een aantal keren heb ondervonden). Met name tijdens het programmeren gaat het fout, tijdens show heb ik nog geen vastlopers gehad.

De Amerikaanse tours die nu draaien met de Maxxyz zijn onder andere die van Erik Wade, de programmeur/operator van Peter Morse (als je die niet kent check petermorse.com)... Dat zijn geen kleine jongens Puin... denk aan; Madonna, Usher, Brian Adams, etc.etc.

grtz Arvid
              Sorry, maar ik kan een maxxyz moeilijk stabiel noemen. Hij is bij mij vorige week op een avond 5 x gecrashed. Zodra ik een beetje snelheid begin op te bouwen ging ie neer. Pas op, de tafel zelf en de gedachtegang erachter zijn echt wel ok, maar echt stabiel kan ik hem (nog) niet noemen...

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik begreep van een aantal pro-users, dat de laatste release stabiel is... Gebruik je de nieuwste software versie ?
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• puin
                  • May 2005
                  • 22

Pro Users?

Lol

mag ik weten wie deze mensen zijn?

En een Hog3 is WEL stabiel! doe de test, zet een avond een hog 3 neer in versuz en een avond een maxyz, we zullen zien.

Comment

• LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

citaat:Geplaatst door puin

Pro Users?

Lol

mag ik weten wie deze mensen zijn?

En een Hog3 is WEL stabiel! doe de test, zet een avond een hog 3 neer in versuz en een avond een maxyz, we zullen zien.
                    Iemand beetje bevooroordeeld

Maar je moet ook kijken naar hoe lang ze al bezig zijn aan de Hog3 vs Maxxyz...

Comment

• marc colemont
                      • May 2005
                      • 18

Ja Krizz heeft wat pech met onze 0-serie tafels van bij ons op de R&D.
                      Het was een tijdelijke oplossing.
                      Ondertussen is er een 'echt' productie model onderweg naar hun deze week.
                      Marc Colemont
                      R&D International

Comment

• jo vaes
                        • Jul 2002
                        • 221

De meeste bedrijven die ik ken, die wachten momenteel met een nieuwe tafel voor de 'toekomst' te kopen... Ze willen eerst zien dat de tafel zich bewezen heeft. En hiermee bedoel ik hog3/maxxyz enzo... Ik praat hier niet over een hog 2, ik weet wel dat die tafel zich al bewezen heeft enzovoort... Trouwens, als discotheektafel kan Chamsys ook redelijk goed mee, heeft veel dingen van hog en veel dingen van Case in zijn software zitten !!!

Greetz Jo
                        Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• bartbomans
                          • May 2005
                          • 12

Ik wou net al zeggen, dat moet een hardware probleem zijn met geheugen ofzo, want 5x crashen op een avond heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord.
                          De Maxxyz draait echt wel stabiel. 6 maanden geleden was de software nog wat traag te noemen, maar daar is nu ook geen probleem meer mee.

De Hog3 software zelf zal wel stabiel draaien misschien, maar de communicatie tussen de DP boxen loopt vaak spaak vanaf het moment dat je veel universes gebruikt. En hoe meer kanalen tergelijkertijd veranderen zoals universes met LED's hoe onstabieler de verbindingen worden. Bij Kylie heb ik het zelfs twee keer tijdens de show gezien. Het begint met universes die traag worden en dan de helft van de rig die wegviel. Gelukkig tijdens nummers die traag waren...
                          Op het LightNetwork zeggen de boys van Hog zelf om niet meer dan 2 universes per box te hangen. En dat die DP boxen nooit ontworpen zijn in het achterhoofd houdende om daar Cues mee te runnen die constant alle waarden van een universe veranderd. Zoals LED fixtures die faden tussen kleuren. Dit zijn hun woorden, deze vind ik niet uit.

Comment

• Dave C
                            • Apr 2001
                            • 76

citaat:Geplaatst door jo vaes

De meeste bedrijven die ik ken, die wachten momenteel met een nieuwe tafel voor de 'toekomst' te kopen... Ze willen eerst zien dat de tafel zich bewezen heeft. En hiermee bedoel ik hog3/maxxyz enzo... Ik praat hier niet over een hog 2, ik weet wel dat die tafel zich al bewezen heeft enzovoort... Trouwens, als discotheektafel kan Chamsys ook redelijk goed mee, heeft veel dingen van hog en veel dingen van Case in zijn software zitten !!!

Greetz Jo
                            Blij dat nog eens iemand iets over de chamsys zegt Alhoewel ik moet toegeven als ik in de post van bart lees over de hog3 "En hoe meer kanalen tergelijkertijd veranderen zoals universes met LED's hoe onstabieler de verbindingen worden", hiervan had de chamsys ook weleens last in de vorige software versie, kwa update snelheid bleef ieh weleens haperen als er een hoop effecten naast elkaar draaien die ervoor zorgen dat 80% van de kanalen updates dienen te krijgen. Sinds de laatste software update geen last meer van. Het aantal dmx universes wordt trouwens uitgebreid van 6 naar voorlopig 12 samen met nog een pak andere updates. Kwa stabiliteit enkel nogwat bugs tegengekomen tijdens het programeren, tijdens het live spelen geen enkele crash meer gehad ook niet als ge tegen 56?54!65 keypresses per seconde gelijk in een club/discotheek dinges ligt te changen/overwriten

Weet er trouwens iemand wanneer de pc versie van de maxxyz eraan komt?
                            Zou de software graag is wat beter verkennen.

Greetz
                            Dave

Comment

• marc colemont
                              • May 2005
                              • 18

Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkeling van de MaxxyzPC... more news to come.
                              Marc Colemont
                              R&D International

Comment

• LJ Tom
                                • Nov 2003
                                • 202

Beetje verder offtopic, maar bon:

Zijn dit ook de systemen zoals er nu ook al vele in het Park van Bokrijk gebruikt worden?

citaat:Geplaatst door marc colemont

Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkeling van de MaxxyzPC... more news to come.
                                Groeten

Tom Venken

Comment

Working...