Versuz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krizz
    • Dec 2003
    • 35

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

Hahaha, gaan ze een Maxxyz in de Versuz zetten? Is dit geen theatertafel? Volgens mij is de Versuz niet echt een theater. Maja, geld teveel zeker...

Zal eens in t weekend gaan kijken naar de LedTubkes
    Nee we hebben geld te weinig, want ik had liever een GrandMA of een Hog II met wing gehad :-)

De reden voor zo'n grote tafel is dat we hier ook een redelijk grote rig hebben hangen. Meer dan 2000 kanalen en een stuk of 20 verschillende groepen fixtures en dim. Je staat dat allemaal in je eentje te bedienen en dan moet je heel snel kunnen reageren en ingrijpen. Daarvoor heb je zo'n tafel nodig.

De Maxxyz staat er om een maand of 2 te testen. Ik sta er met gemengde gevoelens tegenover. We zijn hem nu aan het programmeren en dat gaat best goed,maar hij heeft nog niet de snelheid van een Hog of MA. Bovendien, en dat is ook gelijk de zwaarste en belangrijkste test, hebben we hem nog niet tijdens de nachten zelf meegemaakt. Dat zal vanaf nu donderdag zijn. Wegens alle verbouwingen is er nu pas tijd om te tikken. Maar als hij het tijdens de nacht goed houdt en geen enkele vertraging meer heeft op playbacks... Maar dat zullen we donderdag zien

Wel heel erg kut zijn de flashknoppen, die horen eerder op een kassa thuis dan een lichttafel. Geef mij die kleine klikknoppjes maar die op de meeste tafels zitten.

Anayway, ik ga nu verder proggen, ik heb nog 2 dagen en met een nieuwe tafel heb je dat wel even nodig

Comment

• Krizz
      • Dec 2003
      • 35

citaat:Geplaatst door jo vaes

Ik vind de case ideaal voor fuiven/discotheken, maar je moet er ook tegoei mee kunnen werken... Ik begrijp niet wrm je voor een discotheek een hog/maxxyz wilt. Een hog is een heel fijne tafel, voor concerten, als je weet wat er komt. Maarja, wie wil nu niet 'state of the art' 'speelgoed'??

hoi Jo, het vervelende van een Case vind ik vooral de beperktheid in chasers (je kan er maar 4 onafhankelijk tegelijk runnen), 100mm faders en het feit dat er geen fatsoenlijk blindknop opzit en het gebrek aan stacks.
      Een Hog is een supertafel voor clubs en parties, omdat je heel snel kan ingrijpen, aanpassen, en vooral overrides maken. Maar een hog 1000 is dat net zo goed. Het gaat mij vooral om de software en het bedieningsgemak. Ik heb zelfs al avonden met Hog gedaan zonder ook maar één ding te proggen (daar was toen geen tijd voor, noodgeval)en enkel met de patch begonnen. En gewoon alles wat ik nodig had met blind te maken en vervolgens in een cue te storen die ik dan weer later kon gebruiken. Dat zegt iets over die tafel, toch?

Chris

Comment

• tuurKE
        • Jan 2005
        • 252

citaat:Geplaatst door STim

Nice gedaan met de ledtubes Tuurke Jammer dat ze niet zoveel gebruikt worden! (als ik daar ben tenminste) Heb jij ook die lollige camera's op de wc's gehangen?
        Hey STim,

met de camera's heb ik niks te maken, was allang blij dat de tubes op tijd hingen.

greetz Tuur
        Maar wij hebben.......
        .......chamsys!!

Comment

• bartbomans
          • May 2005
          • 12

Krizz, ik vind dat als je nog niet met de Maxxyz geprogrammeerd of gewerkt hebt, je pas kritiek mag geven nadat je de tafel volledig onder de knie hebt. Mij lijkt het eerder dat je gewoon liever die Hog of GrandMA had gehad.

Kut flashknoppen? Ik heb daar totaal geen probleem mee hoor.
          Van die kleine klikknopjes, daar krijg ik het net van...
          En van de snelheid van de laatste Maxxyz software, daar ben ik best tevreden van.
          Als je de tafel nog niet echt geprogrammeerd hebt, is het dan niet normaal dat je nog een beetje je weg moet zoeken?
          Al bij al is de leerkurve heel kort. Met alle tafels die ik al gebruikt heb was ik het snelst met de Maxxyz op weg.
          De tafel doet nog geen auto presets, maar die heb ik ook niet nodig, want alle gobo's en kleuren zijn al beschikbaar vanuit de channel visualisation. Ik maak enkel presets voor de P/T en speciale combinaties zoals timings.
          Groepen programmeer ik enkel in hoofdgroepen, en geen odd/even, 1/3,2/3,3/3 etc... want er is een heel krachtige filter tool beschikbaar waardoor die niet nodig is.
          Die timing parameters van Delay/Fade die zijn f-e-n-o-m-i-n-a-a-l en snel!
          Evenals de digital belts, daar kan je uren en uren mee programmeren.
          Met die ronde knopjes op de HOG en MA krijg ik altijd kramp van in mijn vingers na een nacht te programmeren.
          Om Cues te editen, daar haal ik de meeste tijdswinst uit doordat ik niet de Cue moet ophalen in de programmer.
          Maar ik merge gewoon veranderingen in een Cue. Dat werkt ook voor die timings.

Comment

• mac500
            • May 2005
            • 3

Hey,

Ik volg dit forum ook regelmatig en ik las hier jullie commentaren over maxxyz. Zelf ben ik LJ in Sotto's en wij draaien hier bijna 2 jaar met Maxxyz. Tot enige tijd geleden heb ik ook problemen gehad met de tafel maar nu met de nieuwe software draait de tafel echt supersnel en stabiel. In totaal zijn er bij mij een 4-tal volle dmx-lijnen wat neerkomt op een dikke 2000 dmx-kanalen. Onlangs is er ook nog een playback-wing bijgekomen want aan de 10 standaard faders had ik niet genoeg. Over het verschil in snelheid tussen Maxxyz en Case of Maxxyz en Hog kan ik jammergenoeg niet over meespreken aangezien ik op die tafels geen ervaring heb. Voor Sotto's werkte ik in Kokorico en daar draait alles op Enigma. Een jaar geleden stond ik ook sceptisch tegenover Maxxyz maar ondertussen heb ik alleen maar kunnen ervaren dat het een schitterede lichttafel is die zeker ook voor discotheken geschikt is.

Comment

• KoenB
              • Mar 2003
              • 453

citaat:Geplaatst door mac500

Hey,

Ik volg dit forum ook regelmatig en ik las hier jullie commentaren over maxxyz. Zelf ben ik LJ in Sotto's en wij draaien hier bijna 2 jaar met Maxxyz. Tot enige tijd geleden heb ik ook problemen gehad met de tafel maar nu met de nieuwe software draait de tafel echt supersnel en stabiel. In totaal zijn er bij mij een 4-tal volle dmx-lijnen wat neerkomt op een dikke 2000 dmx-kanalen. Onlangs is er ook nog een playback-wing bijgekomen want aan de 10 standaard faders had ik niet genoeg. Over het verschil in snelheid tussen Maxxyz en Case of Maxxyz en Hog kan ik jammergenoeg niet over meespreken aangezien ik op die tafels geen ervaring heb. Voor Sotto's werkte ik in Kokorico en daar draait alles op Enigma. Een jaar geleden stond ik ook sceptisch tegenover Maxxyz maar ondertussen heb ik alleen maar kunnen ervaren dat het een schitterede lichttafel is die zeker ook voor discotheken geschikt is.
              Kan het dat wij nog samen op die maxxyz dag gezeten hebben?
              En een beetje tevreden van die Maxxyz? Draait hij wat stabiel?

Grtz Koen
              Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• jo vaes
                • Jul 2002
                • 221

Hey Krizz

Wat jij allemaal zegt dat je met de hog kan, kan ik ook met de Case. En er zijn hier mensen op het forum die dat al gezien hebben dat ik dat doe. Ik wil niet grof zijn ofzo, maar ik vind een case het beste voor parties enzo, wrm zoveel chasers nodig? Als je uw effect generator goed gebruikt, dan heb je in principe die chasers nog niet eens nodig... Trouwens, je kan met de case ook heel makkelijk overrides doen, gewoon de MANUAL knop indrukken en met direct acces (is hetzelfde als pallets). Begrijp me niet verkeerd, ik werk heeeeeeeel graag met hog maar niet voor parties enzo. Het is nu ook niet echt toevallig dat in heel veel discotheken een case staat want voor het geld van een case P1+ heb je easy een hog1000

Greetz Jo
                Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• mac500
                  • May 2005
                  • 3

Dag Koen,

Dat kan goed zijn dat we mekaar daar zijn tegengekomen. Is al een tijdje geleden natuurlijk. Ben zeer tevreden over onze Maxxyz. De tafel is heel snel en op gebied van programmeren zeer handig wat altijd ten goede komt natuurlijk.

Groeten,

Filip

Comment

• Krizz
                    • Dec 2003
                    • 35

Jo, ik snap wel wat je bedoelt, maar die faders zijn echt te lang en de een case is gewoon omslachtig, hoe je het ook draait of keert. Alles wat ik met een chaser kan doen, doe ik liever met een chaser dan via een effect, omdat ik dan veel meer controle heb. En overides maken met een case gaat wel, dat weet ik, maar ze weg clearen is weer iets anders. Het gaat allemaal met die case, maar met meer moeite. We hebben het hier drie jaar gedaan. Maar met deze maxxyz gaat het allemaal veel makkelijker :-) En de reden waarom heel de Belgische Clubscene is overladen met Case heeft meestal echt niet met de kwaliteiten te maken maar met het geld. Daarom zie je tegenwoordig ook nergens meer Highend (of zelfs Varilite) hangen.

Bart, ik geef deze tafel echt een kans, ik heb ook ondertussen al redelijk wat training achter de rug en er zitten zeker een hele hoop goede kanten aan de tafel. Ben er ook veel positiever tegenover gaan staan sinds die vertragingen uit de playbacks weg zijn. Alleen in een club heb ik die flashbuttons nogal vaak nodig voor mn pars en ander dimlicht en deze knoppen moet je al een halve cm indrukken voor er iets gebeurd. Mijn snelheid gaat hierdoor drastisch omlaag. Maar ik heb met R&D al een plan om hier omheen te werken via een midikeyboard. Kijken wat dat geeft.

Shit is die discussie weer begonnen

Comment

• LJ Chris
                      • Jul 2002
                      • 477

Hoi
                      Ik werk nu al een dik jaar met case. Elk weekend doe ik een show met deze tafel, 3/4 van de show zijn fuiven en de rest zijn kleine optredens of dansvoorstellingen..
                      Ik heb al eens een fuifje gedaan met HogPC, en een basiscursus gehad van de Hog1000.
                      Als we dan over de fuifbranche babbelen (dus ook club) dan is mijn persoonlijke mening dat daar totaal geen Hog thuis hoort!
                      Ik zeg eerlijk, ik ben geen ervaren lichtman met Hog maar de enkele keren dat ik met Hog heb gewerkt heb ik toch wat gevloekt.
                      Bijvoorbeeld om de snelheid van een effect te veranderen, dan heb je al 2 handen nodig om dit klaar te krijgen, snel is anders.
                      Op de case gebruik ik géén sequences! AL mijn effecten haal ik uit de effectgenerator, en AL de snelheden van ALLE effecten leg ik onder één schuif, zodat je bij een break heel snel kunt ingrijpen.
                      Ik vind de case dé tafel in deze branche.. Ik zeg niet dat Hog e.d. slechte tafels zijn, maar ze horen thuis bij de optredens waar je ervoor weet wat er gaat gebeuren.

Greetz
                      Chris
                      Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Krizz
                        • Dec 2003
                        • 35

Weet je, ieder heeft zo zijn favoriete tafel. :-)

Comment

• bartbomans
                          • May 2005
                          • 12

citaat:Geplaatst door Krizz

En de reden waarom heel de Belgische Clubscene is overladen met Case heeft meestal echt niet met de kwaliteiten te maken maar met het geld. Daarom zie je tegenwoordig ook nergens meer Highend (of zelfs Varilite) hangen.
                          Hmm... denk je dat die Case echt zo goedkoop is dat daarom iedereen ze neemt? Ik denk dat je dan veel van de personen in deze post in het gezicht slaat...

HighEnd is een ander verhaal, die brengen zelfs geen moving heads meer uit. Buiten een omgebouwde projector zoals de DL1, DL2 was al niet meer te zien in Frankfurt. De uitleg dat ze hun prototypes nodig hadden om hun productie op te starten is de grootste onzin die ik ze ooit horen vertellen heb.

Comment

• Krizz
                            • Dec 2003
                            • 35

In vergelijking met een Maxxyz of een Hog of GrandMAis een Case toch wel iets goedkoper.

Maar nogmaals ik laat me weer gaan, ieder zijn favoriete tafel toch?

Enne... een rig met DL1s zie ik echt wel zitten :-)

Chris

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

Beste heren,

Ik werk nu bijna 2 jaar met de MaXxyz in een club in Nederland. Daarvoor heb ik gedraaid met een Avolites Saphire 1000 en 2000.
                              Ik wil niet meer ruilen, zelfs niet met een Diamond 4 van Avolites.
                              Zelf heb ik geen ervaring met een Whole-Hog of GrandMA, dus een vergelijking kan ik je niet geven.

De laatste update van de MaXXyz is gewoon super!! Vooral de snelheid en Chase opties met Learn Tempo zijn grandioos.
                              De nieuwe patch is veel simpeler dan de vorige maar in een discotheek doe je dat maar 1 keer als het goed is.

In Nederland draaien er momenteel 5 MaXXyz tafels in discotheken en de 6e en de 7e komen er aan voor de zomer.

Ik draai nu zelfs met MaXedia i.c.m. met de MaXXyz, dat is super!!

Krizz voor vragen omtrent hoe te werken met de MaXXyz in een discotheek kan je me rustig mailen. gschottert@home.nl
                              ------------------------------------------------
                              Without colour, there is no perception
                              ------------------------------------------------
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

• Krizz
                                • Dec 2003
                                • 35

Bedankt Gerrit, als ik vragen heb zal ik dat zeker doen!

Comment

Working...