Versuz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cornedure
    • Jul 2002
    • 230

citaat:@Krizz: die vertraging op je flash toetsen bij chamsys zou wel eens aan de delay instellingen van je cue stack kunnen liggen. Om een of andere reden wordt die als je je contrast (fade time in percentage) aanpast je delay ingesteld op steptime - fade time. En die delay bepaalt de tijd die tussen het activeren van je playback en het werkelijk zien van het resultaat zit.
    Sorry Poelmans, maar je bent nu wel een beetje vaag. Spreek je nu over een cue-stack met cue timing of een cue-stack met chase timing? Ik vermoed het laatste vermits je over contrast bezig bent.

Ik heb zelf geen delay ondervonden bij het gebruik van de flash-knoppen indien de fader maar 1 cue in het geheugen heeft. Ook is er geen delay indien een cue-stack met verschillende stappen, ingesteld als "cue timing" een intensity bevat en de intensity tijden op "0" gezet zijn.

Wel is er een vertraging in een cue-stack die als chase ingesteld is wanneer je die opstart. Dat komt omdat hij voor elke stap een fade instelt, dus ook voor de eerste. De zogenaamde delay is een mix van fade en delay, die afhankelijk is van je contrast. Als je natuurlijk het contrast op 0% instelt zal je 100% delay hebben, waardoor je een delay ervaart tussen activatie en output. Deze wordt ook groter bij tragere chase timings.

Om een delay te vermijden in een intensity chase (daar spreken we toch over hé) bij activatie, zet dan in de "cue stack options" het veld "skip first fades" op "Yes". Dat komt overeen met "skip first fade and wait" bij een Avolites console.

Je kan dit ook instellen als default. Stel hetzelfde veld in bij "cue stack defaults" vooraleer je cue stacks opslaat op playbacks.

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

citaat:Geplaatst door cornedure

Om een delay te vermijden in een intensity chase (daar spreken we toch over hé) bij activatie, zet dan in de "cue stack options" het veld "skip first fades" op "Yes". Dat komt overeen met "skip first fade and wait" bij een Avolites console.
      Ooh yeah, thank you! Hier heb ik wat aan

EDIT:
      Ok, deze functie is al heel leuk... Maar stel nu dat je een step time van 5 seconden hebt, en je contrast staat op 50%. Ofwel zet je deze functie op, reageert de playback onmiddelijk, maar dan fader de intensiteit ook niet in.
      Als je die functie af zet, dan begint die playback maar te faden na 2.5 seconden. Ik zie het nut echt niet in van die 2.5 seconden wachten... Of ligt dit aan mij?

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

citaat:Ok, deze functie is al heel leuk... Maar stel nu dat je een step time van 5 seconden hebt, en je contrast staat op 50%. Ofwel zet je deze functie op, reageert de playback onmiddelijk, maar dan fader de intensiteit ook niet in.
        Als je die functie af zet, dan begint die playback maar te faden na 2.5 seconden. Ik zie het nut echt niet in van die 2.5 seconden wachten... Of ligt dit aan mij?
        Wat je wilt is een extra optie "skip first delay". Je kan dit altijd vragen bij chamsys zelf.

Er is een manier om dit te omzeilen. Dat doe je als volgt:

1. kopieer in de "cue stack window" cue 1.00 naar cue 2.00. Gebruik daarvoor het oranje "status" vakje helemaal links. Hierdoor wordt een extra cue ingevoerd, genummerd 1.10.
        2. Optioneel: hernummer je cue-stack voor het gemak.
        3. Stel cue 1.00 in als "cue timing" (kolom 10)
        4. Stel een delay time 0 s en fade time van bv 2.5 s voor cue 1.00
        5. Ga naar de laatste stap van je chase. Vul in het vakje "next cue" het cijfer "2" (of 1.1 indien je je cue-stack niet hernummerd hebt).

Voila, nu heb je geen delay maar wel een fade time. Voordeel is dat je de snelheid van je chase nog steeds kunt instellen via "Chase speed" en "Chase Contrast".

Comment

• Matrixke
          • Nov 2005
          • 4

Geef mij maar GranMA
          Ik werk er in een discotheek, concerten, party's zelfs TV opname's en altijd met hetzelfde gebruiksgemak, snelheid en stabiliteit.
          Heb vroeger nog op avo gewerkt en veel problemen mee gehad. Op Hog2 zeer lang gewerkt, maar overgestapt naar MA. En ik moet zeggen als je op een hog kan werken, ben je meteen weg met de MA. Het enige voordeel dat je met een MA hebt is dat er nog meer mogelijkheden zijn dan op een hog.
          Zijn er nog meer discotheken waar een MA staat? Bij mijn weten enkel in Petrol te Antwerpen (waar ik opp.)

Greetz.
          C The Light

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Originally posted by Matrixke
            Zijn er nog meer discotheken waar een MA staat? Bij mijn weten enkel in Petrol te Antwerpen (waar ik opp.)
            Time out in NL
            exit night into LIGHT

Comment

• Krizz
              • Dec 2003
              • 35

Originally posted by Matrixke
              Geef mij maar GranMA
              Ik werk er in een discotheek, concerten, party's zelfs TV opname's en altijd met hetzelfde gebruiksgemak, snelheid en stabiliteit.
              Heb vroeger nog op avo gewerkt en veel problemen mee gehad. Op Hog2 zeer lang gewerkt, maar overgestapt naar MA. En ik moet zeggen als je op een hog kan werken, ben je meteen weg met de MA. Het enige voordeel dat je met een MA hebt is dat er nog meer mogelijkheden zijn dan op een hog.

Greetz.

Industria in Antwerpen werkt ook met Ma en wij gaan er ook één van deze weken testen.

Comment

• soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

de leerenlampe te raalte, staat regelmatig een Grand-MA light . huisOperator neemt eigentafel mee
                de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Ah...nog meer GMA gebruikers! altijd goed om te horen..vrees dat ik hem verleerd ben helaas :-( sta je iedere zaterdag in de Petrol? zal dan eens afzakken, geloof dat binnenkort Tiefschwarz er staat, mooie combi om ook eens van het licht te genieten gecombineerd met goede muziek.

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Die in de lere lampen komt van Rolight, en is wel de Ultra Light......
                    (zonder gemotoriseerde faders, enz enz enz)

In de Effenaar in Eindhoven liggen er ook 2, de gewone light zeg maar (ben niet zo thuis in hoe het precies heet). Verder prima tafeltjes....
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Matrixke
                      • Nov 2005
                      • 4

Originally posted by R. den Ridder
                      Ah...nog meer GMA gebruikers! altijd goed om te horen..vrees dat ik hem verleerd ben helaas :-( sta je iedere zaterdag in de Petrol? zal dan eens afzakken, geloof dat binnenkort Tiefschwarz er staat, mooie combi om ook eens van het licht te genieten gecombineerd met goede muziek.
                      Om de 14 dagen sta ik daar, laat maar ff weten wanneer je komt en ik zorg voor een free entry
                      Tiefschwarz komt 25 feb. ben er dan helaas niet
                      Last edited by Matrixke; 11-02-06, 12:26.
                      C The Light

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Matrixke,

In Time-Out hebben we 2 full-optionals liggen (in de twee grootste zalen). In de SUB aangevuld met 2 NSP's. Kom gerust eens langs om bij te babbelen !

Ik heb zelf ervaring op alle gebieden (concert, TV, disco, company events) en de enige tafel waar ik blind voor ga is MA. Geen betere support, kennis en vooruitstrevendheid. De maxxyz heeft mijns inziens met name goeie punten op het video-gebied (combi met maxedia). De terugkoppeling in pallets is prachtig. Tevens vind ik fader-belts voor live content-editing erg handig.

Licht op een hogII is natuurlijk prima te doen; hogIII durf ik na een aantal verwoede pogingen echt niet meer aan. Ik mis na al mijn MA-vlieguren trouwens ook veel te veel functies.

"Hoezo nog een lichttafel, zijn de NSP's op ???..."
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• zjeten
                          • Mar 2003
                          • 331

hallo
                          hoe werken jullie in de versus en de time out.
                          werken jullie met aparte bewegingen,kleuren en gobo's,effecten,... en combineer je dit of werk je met vaste shows en vaste kleuren bij bewegingen. weet er iemand hoe het gebeurt in de kokorico?
                          mvg
                          jeffrey

Comment

• michelatomic
                            • Feb 2006
                            • 2

Hallow iedereen,

Ik zal mij even voorstellen.
                            Ik heet Michel Sluijs.

Ik zag de laatste tijd dat er veel over de Maxxyz gepraat werdt hier.
                            Aangezien ik nu 1,5 jaar zelf met de maxxyz ieder weekend werk,
                            vond ik het wel leuk om er ook eens mee over te gaan praten.

Even over de laatste reactie, ik kan me haast niet voorstellen dat
                            lichtshows op dat formaat met zo'n manier van programmeren wordt gedaan. Ik heb alles netjes apart staan.

In tegendeel kokorico werkt zo volgens mij niet.
                            Want die hebben ook 2 enigma's naast elkaar liggen.
                            En als je de structuur van live bediening op een enigma los laat,
                            dan kun je je lol op! pff.

Zelf heb ik de enigma naast de Maxxyz liggen.
                            Puur voor de conventionele verlichting.

Michel

Comment

• Krizz
                              • Dec 2003
                              • 35

Originally posted by zjeten
                              hallo
                              hoe werken jullie in de versus en de time out.
                              werken jullie met aparte bewegingen,kleuren en gobo's,effecten,... en combineer je dit of werk je met vaste shows en vaste kleuren bij bewegingen. weet er iemand hoe het gebeurt in de kokorico?
                              mvg
                              jeffrey
                              Wij werken compleet transparant. Wat dus wil zeggen; kleuren apart, beam looks, bewegingen, dimmers, alles apart.

Comment

• Krizz
                                • Dec 2003
                                • 35

Originally posted by AJB

Licht op een hogII is natuurlijk prima te doen; hogIII durf ik na een aantal verwoede pogingen echt niet meer aan. Ik mis na al mijn MA-vlieguren trouwens ook veel te veel functies.

"Hoezo nog een lichttafel, zijn de NSP's op ???..."

Ik heb net een goeie maand lang Hog III getest in zowel de main room als de RnB en ik moet zeggen dat hij toch wel redelijk in orde begint te komen. Zeker met v1.3.8.6 software. Hij is er nog niet helemaal, maar ik heb er toch wel vertrouwen in. Ik heb hem echt zwaar zitten belasten, met 50 ques tegelijk, een programmer vol overrides, tegelijkertijd in mn patch aan het rommelen of een cdtje aan het fikken en ondertussen piano spelen met mn flashtoetsen. Dat is wel redelijk wat belasting en desondanks is ie maar 1 keer gecrashed in al die tijd. Wel zijn de reacties van de flashtoetsen nog niet helemaal in orde, soms als je er één even niet gebruikt hebt wil de eerste flash wel eens overgeslagen worden. Dat mag niet. En het tweede minpuntje is dat de schermen opbouw soms veel te langzaam gebeurd. Maar ik heb echt mn best gedaan en ik krijg em, op die ene keer na, niet gecrashed. Ik heb vernomen dat ze bij Highend nu druk aan het werken zijn aan een nieuwe DP en er schijnt een versie 1,4 software onderweg te zijn. Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Verder vind ik de omvang van de tafel ideaal. echt lekker compact en de faders en wielen zijn gewoon af. Nog nooit zoiets soepels gevoeld op een tafel. Maar ja, die 2 punten moeten wel opgelost worden anders blijft het no go.
                                Binnenkort met nieuwe software zeker nog eens een avondje terug vragen. En die rockwing zou ook wel heel erg van pas komen.

Eén van deze dagen gaan we eerst die grote MA proberen. Heb al met de lite uitvoering gewerkt en dat ging ook wel lekker. Ben daar wel benieuwd naar. En die is zeker stabiel :-)

Ik ben met mijn collega vd week nog even in Parijs op Siel geweest en heb daar ook nog naar een Diamond 4 "Elite" gekeken en dat zag er ook wel interessant uit. Ik ben nooit zo'n avo freak geweest voor intelligent, maar al die playbacksfaders op één pagina is wel handig.

We zijn er iig nog niet dus...

Comment

Working...