Blablabla... wat voor een onzin. Sorry maar de eerste jaren dat ik op Frankfurt Messe de GrandMa zag stond die wel degelijk te crashen en had weinig functies. En dat was niet anders bij eender welke tafel. Noem ze maar... de Virtuoso inclusief. En dat is toch perfect normaal dat toestellen met zo'n hoop software niet vanaf de eerste dag op punt staan.
Versuz
Collapse
X
-
-
Fijn om te horen dat iemand reageert die er blijkbaar niet bepaald verstand van heeft... Kom eens met een inhoudelijke reactie Mistr. Bart, want slap gezwets in de ruimte is natuurlijk een koud kunstje. " ik heb wel eens op een beurs langs een tafel geschuifeld en die liep vast...".... (bwaaaaah)
Ik heb het over professioneel gebruik in live-shows, en MA is stable... Dus geen stoer praat, maar feiten graag...
AJBIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
GrandMA is stabiel, net zoals HOG2 ook stabiel is (noem hier even bewust geen hog3, maar wait and see...)
Geen enkele tafel is perfect en superstabiel.
Verhalen over hog3 op OS in turijn en bv GMA op nick cave tour bewijzen dat beiden niet stabiel zijn! Niet hog, niet MA.
Enige desks waar je op kan vertrouwen en complexe show op draaien zijn Virtuoso en sommige AVAB's!
Grtz van iemand die binnekort toch maar eens een full GMA training gaat volgen
Last edited by axs; 07-03-06, 01:10.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
AJB an AXS, waarom zijn de posts verdwenen die we gevoerd hebben gisteren tot 00:40? Daarin is er toch niets verkeerd gezegd? We waren tot op dezelfde golflengte gekomen. Blijkbaar als ik ook iets zeg over de Maxxyz tafel waar ik momenteel op werk en die in release versie 1.6 ook heel goed begint te werken, dan wordt die post eenvoudig weg samen met andere verwijderd. Hier wordt gewoon stilzwijgend gefilterd wat goed uitkomt of wat? Great forum. Heel objectief moet ik zeggenComment
-
Euh Bart...Originally posted by Bart BomansAJB an AXS, waarom zijn de posts verdwenen die we gevoerd hebben gisteren tot 00:40? Daarin is er toch niets verkeerd gezegd? We waren tot op dezelfde golflengte gekomen. Blijkbaar als ik ook iets zeg over de Maxxyz tafel waar ik momenteel op werk en die in release versie 1.6 ook heel goed begint te werken, dan wordt die post eenvoudig weg samen met andere verwijderd. Hier wordt gewoon stilzwijgend gefilterd wat goed uitkomt of wat? Great forum. Heel objectief moet ik zeggen
Het topic is opgesplitst, er is geen enkele post verwijderd. (trouwens... als een bericht/topic verwijderd wordt, komt er een boodschap dat dat specifiek bericht/topic verwijderd is)
De postings staan nu in het topic 'stabiliteit van desks' in het lichtforum.
Discussie gaat dus verder in http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ad.php?t=14932If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
Ok dit had ik niet gezien. Inderdaad het was volledig off-topic geworden en verdiende een apparte topic.
BartComment
-
Hallo AXS, ik ben toch wel benieuwd naar die verhalen die je gehoord hebt over de Hog3 op de Olympische Winterspelen in Turijn.Originally posted by axsGeen enkele tafel is perfect en superstabiel.
Verhalen over hog3 op OS in turijn en bv GMA op nick cave tour bewijzen dat beiden niet stabiel zijn! Niet hog, niet MA.
Ik heb alle Hog3 -operators en -technici daar gesproken maar geen verhaal gehoord over niet stabiel zijn.
Nog een quote, dit keer van Ross Williams, Head Operator, Winter Olympics 2006, na de sluitings ceremonie:
I’d like to share our appreciation to all for their support and input on the 2nd leg of this epic. I’m very pleased to report back that we had a clean show again and one very happy client. As you are aware the Italians have been working hard on the project for well over 2 years, and I was determined that lighting should not let them down, so thank you again for everyone’s efforts helping us to bring their visions to life.
Vertel op!Comment
-
Check the lightnetwork en jullie forum.Originally posted by FonsHallo AXS, ik ben toch wel benieuwd naar die verhalen die je gehoord hebt over de Hog3 op de Olympische Winterspelen in Turijn.
Ik heb alle Hog3 -operators en -technici daar gesproken maar geen verhaal gehoord over niet stabiel zijn.
er waren enkele probleempjes, daarom geen major-bugs, maar vlekkeloos waren de voorbereidingen precies toch niet verlopen...
Ik heb ook verder geen details, maar dat was wat te lezen was op LN en gepost door 1 van de operators zelf .
Ik haalde het trouwens gewoon aan omdat er geen enkele desk is die perfect werkt, dus gelieve het even hier in die context te bekijken!Last edited by axs; 22-03-06, 17:57.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
Hallo AXS,
Enkele probleempjes met een systeem met 4 consoles en een totaal van 88 DMX-universes zul je altijd wel hebben.
Is toch wat anders dan verhalen die zouden bewijzen dat een tafel niet stabiel zou zijn.
Overigens ben ik het met je eens dat elke tafel zijn probleempjes heeft.Comment
-
Ben ik ook helemaal met je eens.Originally posted by FonsHallo AXS,
Enkele probleempjes met een systeem met 4 consoles en een totaal van 88 DMX-universes zul je altijd wel hebben.
Is toch wat anders dan verhalen die zouden bewijzen dat een tafel niet stabiel zou zijn.
Overigens ben ik het met je eens dat elke tafel zijn probleempjes heeft.
Denk dat ik in het topic 'stabiliteit van desks' in het lichtforum wel datgene duidelijk heb gemaakt. Zeker de moeite waard om eens te lezen.
grtz
TomIf its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
En zijn er ook mensen die al eens een "vergelijkend warenonderzoek" hebben gedaan, door meerdere merken/typen tafels aan exact dezelfde "programmeurs-ellende" bloot te stellen.
Ik ben geen lichtman, maar er moet toch iets objectievers te bedenken zijn dan dit soort van 'voor-mijn-gevoel'-verhalen.
Ik heb zoiets een keer meegmaakt voor line-array geluids-sets in Helsinki (Finland) en dat was absoluut -ook voor mij als leek- een zeer nuttige ervaring.
(Off topic:
dat van die nuttige ervaring vondt de importeur van Nexo trouwens ook!)
Is er dan niemand die een paar objectieve 'martelgangen' voor lichttafels kan bedenken?
Ik denk toch dat elke fabrikant zich als de beste zou willen bewijzen....
net zoals die Nexo-importeur daar breed glimlachend is weggegaan.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
heb nog een paar foto's gevonden van in de zillion en ook een paar details van de vermogens voor het licht en geluid.
enjoyComment
-
Oew... good old memories!!
Supergaaf die foto's van de Zillion. Voor de ongelukkige forummers die er nooit een bezoek aan hebben mogen brengen, er werd daar een andere definiering van het begrip special effects gehanteerd. In feite was de Zillion gewoon één groot special effect.
Ik ben er slechts één keer geweest maar heb er de avond van mijn leven gehad. Licht overal waar je keek en je bleef nieuwe dingen ontdekken, de hele avond lang. Wat je op de foto's ziet is nog lang niet alles!Groeten WouterComment

Comment