Versuz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Hehe. Als distributienetbeheerder in Limburg bepaalt Interelectra inderdaad de prijzen voor aftakpunten op het elektrische net. In Antwerpen is Interelectra trouwens geen DNB. Er zullen wel degelijk in Antwerpen stad genoeg 12 kV kabines zijn om af te takken naar de zillion, dus die richting hoef je het mijn gedacht niet te gaan zoeken. Eerder 1/enorme netvervuiling 2/eilandbedrijf zorgt voor andere regels ivm keuringen enzo (zoek het maar vooral daar, zeker op de foto's voortgaand).

Tiemen

Comment

• Lighting
      • Sep 2004
      • 209

denk dat dat inderdaad een probleem zou kunnen zijn maar wat een voor de dancing een groter probleem is is dat het RENDABEL is om diesels neer te zetten terwijl als je NL kijkt ik zo geen enkele disco kan noemen die diesels als primary power heeft staan er zijn er wel een paar met back up diesels maar wat mij in die tijd verteld werd was het gewoon een kwestie van geld diesels waren en/of zijn goedkoper
      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

CyberRND,Ton (een van de twee zal wel goed zijn)[}][}] heb jij toevallig nog meer foto's van de zillion van deze kwaliteit heb wel een hoop foto's maar niet van deze kwaliteit in die tijd had ik nog geen digi camera
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

To lighting: History in Tynaarlo heeft een diesel staan, deze discotheek gebruikt deze sinds de verbouwing 2 jaar geleden.
          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

wat word gebruikt in de kokorico van stroomvoorziening of weet niemand dit?
            mvg
            jeffrey

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

@Tiemen: voor de verzekering moet alles gekeurd zijn... En netvervuiling? Een diesel zal nooit zo een cleane power geven als het vaste stroomdistributienet, dan mogen daar nog stabilizers gelijk zot op zitten: telkens als die mannen hun blinders zouden aanpinken zou de spanning effe een paar (paar tientallen ja!) volts dalen... En omgekeerd: stad antwerpen zorgt waarschijnlijk zelf voor meer netvervuiling dan de zillion Een discotheek is een relatief nette stroomafnemer...

Comment

• Tiemen
                • Dec 2001
                • 944

Neen. Dimmers/versterkers/... zijn grote vervuilers.

Kokorico draait op generatoren.

Dat de spanning een tiental volt daalt ligt aan een slechte generator.

Je snapt het niet goed. Het gaat niet om de stroom die het net/generator levert, het gaat over de cosphi en de harmonischen die de verbruiker veroorzaken.

Ik heb er nog eens zitten over nadenken. Het "discotheekvolkje" kennende zal het wel eerder te maken hebben met een kortetermijnvisie. Een aansluiting is iets dat je niet op korte termijn terugverdient (zeker niet met zo'n lage gebruiksduur). Generatoren op diesel zullen op lange termijn NOOIT rendabeler zijn (onderhoud, diesel, ...)

En het ligt wel degelijk anders bij generatoren dan aansluiten op een openbaar net (verzekering volledig buiten beschouwing gelaten, je denkt toch niet dat die louche figuren verzkeringen hebben?).

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

hmm dan wil ik toch eens weten waar jij generators huurt? Zelfs als ie silenced is dan moet je er nog geen te grote stroomveranderingen uithalen of hij gaat schommelen van spanning

Maw: dan mag je een 40kVA hebben: als je daar een geluidssysteem ophangt van 30kW: Als je een break hebt in je muziek, en plots komt daar een zware bas in, ga dan eens kijken naar je voltmeter: die zakt gegarandeerd! Niets kan op tegen de vermogensreserve die interelectra je kan geven.

En dimmers sturen idd wel wat vervuiling het net op, maar invergelijking met zware industrie is dit toch miniem denk ik. cos phi is ook aan te passen... Of is dit maar een gedacht van me? (kheb nog nooit een oscilloscoop erop gehangen )

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

Als je naast 2 keer 600 kVA staat en daar wordt plots een "full-on" gevraagd voor mainstage dan komt er wel effe een rookpluimpje uit en zal ie broem broem zeggen, maar spanning zal niet veel fluctueren. Interelectra heeft trouwens geen vermogenreserve, zij doen alleen distributie.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Kan me alleen maar aansluiten bij de opmerkingen van Tiemen.
                      Een goede generator zal zijn spanning niet laten fluctueren!

Even uit de specs van een generator die ik nogal eens tegenkom (specs gelden voor oa 300-1000kVA groepen!)

citaat:
                      3-phase sensing Automatic Voltage Regulator operating to within 1%
                      of any power factor at speed variations between -5% and +30% of
                      rated speed
                      • In order to reduce the harmonic content of the voltage, the alternator windings have an Optimum 2/3 pitch
                      • Electric motor starting. Permissible overloads are 300% for 20
                      seconds, 50% for 2 minutes and 10% for 1 hour every 6 hours
                      En dan mag je gerust met je neus op de spanningsmeter staan gaan kijken... je zal NIKS merken bij het flashen van je lampjes, of bij zware bassen...

Zeker weten dat je niet op je Ampèremeter staat te gapen?

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

ok weer wat bijgeleerd dan

@Tiemen: je weet wel wat ik bedoelde met interelectra die reserve heeft... Kan moeilijk zeggen: 'interelectra, nuon, en al die andere sjit '

Comment

• Orbis
                          • Feb 2004
                          • 217

hey lighting, er staan zo ergens rechtsonder je klavier wat rare tekens, wij noemen dat leestekens, als je die hier en daar tussen je zinnen typt worden die meteen een heel stuk leesbaarder!
                          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• gunnie
                            • Dec 2004
                            • 11

niets kon tippen aan Zillion in mijn ogen
                            als ik me goed herinner hing er 1.2 MW aan licht en 74KW aan geluid in de main hall

Comment

• Lighting
                              • Sep 2004
                              • 209

citaat:Geplaatst door gunnie

niets kon tippen aan Zillion in mijn ogen
                              als ik me goed herinner hing er 1.2 MW aan licht en 74KW aan geluid in de main hall
                              kan de getallen niet exact bevestigen nog ontkennen en kan ook niet anders als je gelijk geven,een droom om er te hebben mogen werken, het is een effect discotheek zoals er na mijn mening nooit meer een gebouwd gaat worden, simpelweg om dat het legaal niet rendabel is.

Comment

• Lighting
                                • Sep 2004
                                • 209

citaat:Geplaatst door Orbis

hey lighting, er staan zo ergens rechtsonder je klavier wat rare tekens, wij noemen dat leestekens, als je die hier en daar tussen je zinnen typt worden die meteen een heel stuk leesbaarder!
                                dan word het zo makkelijk dat je er bij in slaap valt maar om je een plezier te doen(ja ben de moeilijkste niet) .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.beter zo???????!!!!

Comment

Working...