Boost versterkers. meningen en feiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

    #46
    De verschillende ervaringen met clippen en verschil tussen versterkers komt mischien door het feit dat je hier een vergelijk tussen bijna dezelfde oem eindtrappen maakt terwijl ik er voor de test een goed gevoede AD versterker naast zet en dan merk je wel degelijk dat de clip lampjes van een boost/t-amp/c-mark/palladium/enz..... werken.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #47
      heb ff de titel aangepast.

      Comment

      • Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

        #48
        citaat:Geplaatst door Michael

        De verschillende ervaringen met clippen en verschil tussen versterkers komt mischien door het feit dat je hier een vergelijk tussen bijna dezelfde oem eindtrappen maakt terwijl ik er voor de test een goed gevoede AD versterker naast zet en dan merk je wel degelijk dat de clip lampjes van een boost/t-amp/c-mark/palladium/enz..... werken.
        Het kan ook niet anders, voor dat geld in feite... Waarom zou Dap anders een gelijke eindtrap als een AD (als voorbeeld) maken voor hetzelfde bedrag.. Toch blijven het naar mijn mening hele fijne ampjes, die meer dan genoeg vermogen leveren (wat overigens ook klopt!) EN dat voor een hele gunstige prijs (eigenlijk zo'n prijsje van kapot: eruit halen en effe een nieuwe erin...).

        De Boost heeft overigens een andere opbouw als de C-Mark/Palladium/T-Amp MAAR zover ik zag hebben ze WEL dezelfde componenten gebruikt (echter de opbouw is wat anders, zo zijn de 2 koelblokken uit een T-Amp bij de Boost samen gebracht tot 1 grotere.. De behuizingen zijn overigens allemaal vrijwel identiek...

        Mackie;


        C-Mark;


        Boost;


        T-Amp;


        Nja, het lijkt me sterk dat de Mackie ook intern dezelfde opbouw heeft.. Rest iig wel, behalve de Boost.

        Ach, leuke dingen voor het geld
        Mit freundliche grube,

        Edie

        Comment

        • Michael
          • Nov 2002
          • 643

          #49
          Als het geen goede (prijs/technisch) amps waren had ik ze nooit gekocht echter wil ik aanduiden dat de concurrent oem fabrikanten ook niet hebben zitten pitten. Als je tegenwoordig in europa de webshops afstruind naar eindtrappen dan kom je 10 tallen cq 100 tallen merken tegen en allemaal willen ze een graante meepikken van de budget markt welke op dit moment ongelofelijk boomt. Vergeet niet het t-amp en consorten ontwerp bestaat nu alweer een dikke drie jaar en de rest heeft niet zitten pitten. Dat is alleen wat ik wou zeggen.

          kijk eens naar de omnitronic p serie. Al wat langer op de markt maar door de recente prijskeldering zeker een goed alternatief op de boost px omdat deze amps wel soft start + clip limiters hebben. Of bijvoorbeeld de omnitronic A serie welke weer een serieuze concurrent is voor de T-amps. Of kijk eens naar de boost xpa serie amps. Deze hebben wel soft start. Mischien geen 2x1200 watt versie maar voor de andere modellen een heel goed alternatief. Zo kan ik nog wel even doorgaan maarja dat ampland op dit moment een grote jungle is hoef ik hier waarschijnlijk niemand te zeggen[V].

          De mackie amps hebben geen enkele gelijkenis met deze eindtrappen. Men heeft gewoon het uiterlijk van de mackie amps gecopieerd maar daar is ook alle smee gezegd.

          Comment

          • Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

            #50
            Klopt... Ik kom ook de vreemdse merken tegen vaak, toch hou ik het liever bij een merk wat toch nog enigsinds bekend in de oren klinkt en waarover ik weinig tot geen klachten lees... Boost/T-Amp en de Palladium reeks zijn dat (voor dat geld tenminste...) dan heb je nog een Holywood reeks, zegt mij totaal niks.. Boeit ook niet, maar je hebt gelijk.. Ongelooflijk die stunts soms, 2 fullrange kastjes met 15" bass / piezo hoorn (beetje als de Dap MC15) gewoon voor nog geen 80 Euro samen...! En dat zal echt niet onder die MC15's doen, ik vraag me vaak af HOE ze het voor elkaar krijgen.

            Behuizing van de Mackie heb je vast gelijk in, zou ook niet goed zijn.. Hoe dan ook, voor mijn doel en omgang met apparatuur bevallen de T-Ampjes perfect.
            Mit freundliche grube,

            Edie

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #51
              citaat:Geplaatst door Michael

              ...Reden is omdat er nu weer leukere versterkers op de markt zijn gekomen
              en dat zijn???

              Comment

              • Michael
                • Nov 2002
                • 643

                #52
                citaat:kijk eens naar de omnitronic p serie. Al wat langer op de markt maar door de recente prijskeldering zeker een goed alternatief op de boost px omdat deze amps wel soft start + clip limiters hebben. Of bijvoorbeeld de omnitronic A serie welke weer een serieuze concurrent is voor de T-amps. Of kijk eens naar de boost xpa serie amps. Deze hebben wel soft start. Mischien geen 2x1200 watt versie maar voor de andere modellen een heel goed alternatief. Zo kan ik nog wel even doorgaan maarja dat ampland op dit moment een grote jungle is hoef ik hier waarschijnlijk niemand te zeggen.
                Aangezien we hier toch over het laagste der laagste budget producten praten kan ik er nog wel een paar opnoemen die ook wel betrouwbaar zijn en vermogen leveren namelijk: Futuretec en Xenio sound waarbij laatstgenoemde 2x1200 watt klasse H eindtrappen met clip limiters en soft start verkoopt voor 300-370 euro. Echter vind ik het uiterlijk en de keuze mogelijkheden niet denderend bij deze twee merken maarja ga maar eens een maand lang naar een boost logo kijken dan krijg je ook de slechte kriebels. Ik denk dat als ik zou moeten kiezen tussen de palladium, T-amp, C-mark, Boost ik voor de C-mark zou kiezen. Waarom? Omdat deze zwarte eindtrappen hebben met een mooier logo dan de T-amp maar wel dezelfde opbouw hebben als de MK-II terwijl de boost px nog een MK-I versie is. Wel heeft BST en BOOST een opvolger voor de px namelijk de SX. Zelfde prijs maar dan MK-II versie met soft start en een stuk mooier uiterlijk. Innerlijk zijn het dezelfde roestbakken uit dezelfde fabriek als de rest.

                Wil je meer betrouwbare en degelijkere eindtrappen dan pak je een omnitronic P amp. Ik heb die rotbakken al zeker drie jaar gehad en ook hier nooit problemen gehad maar ik moet zeggen dat een P serie amp minder snel gaat clippen dan de clip gekke Boost PX. Natuurlijk wel weer rekening houden met de prijs he mensen. Ik heb al honderd keer gezegd dat voor de prijs een BOOST en consorten absoluut een leuke amp is maar kijk eens wat verder.

                Vergelijk amps in Buiteland:
                BOOST PX-2400 (2x1200W) = 300-350 euro
                BOOST XPA-1000 (2x800W) = 250-300 euro
                BOOST XS-1300 of zoiets (2x1200W/4ohm) = 320-380 euro
                Omnitronic P-2000 (2x1000W) = 325-365 euro
                Xenio Sound Pro 2400 (2x1200W) = 300-350 euro
                Futuretec PA-1400 of zoiets (2x1200W) = 250-300 euro
                T-amp TA-2400 (2x1200W) = 339 euro
                C-mark ???? (2x1200W) = 320-370 euro

                Moet ik kiezen uit dit rijtje uit de OEM palladium reeks dan kies ik voor de C-Mark. Mag ik vrij kiezen uit dit bovengenoemde rijtje dan kies ik voor de Omnitronic P-2000 omdat deze in mijn ogen een stuk betrouwbaarder is. Wil ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld dan pak ik de Xenio sound. In elk geval de Boost komt in mijn wensenlijstje niet meer voor. Je moet denken bij deze prijzen kijk je ook een beetje naar het uiterlijk van de amps en het logootje erop want als ik naar kwaliteit en betrouwbaarheid ga zoeken dan kom ik niet bij deze merken uit.

                Ik vind nog steeds wil je echt goed beginnen en je hebt geen geld koop je een behringer eurolive setje en wat europower amps erbij. Wil je bruut meebeuken met grote sets koop je dan een Omnitronic A-3800 (2x1900W/4ohm) voor 700-800 euro of een T.amp proline echter weet ik niet of laatstgenoemde ook zo goed is als zijn voorgangers. Of als je wat meer te besteden hebt kun je eens gaan kijken naar HITEC audio. ja ze bestaan nog. Hebben heeeel leuke amps. EV deltamax like processors en hele leuke luidsprekers voor de kleine tot middelmatige beurs.

                Ik schat dit jaar of begin volgend jaar dan komt de volgende wave aan OEM eindtrappen. Wil je nu al zien welke dat zijn ga dan naar Tasso audio of Worx audio. Ik ben zeker dat de OEM eindtrappen die zij hebben binnnenkort wel komen opdagen in Europa. De tasso's heb ik al gezien.

                Ow ja de American audio V serie niet vergeten. Ik vind dat nog steeds oerdegelijke monsters voor hu

                Comment

                • Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

                  #53
                  Klopt helemaal Michael... Ikzelf vind de T-Amps niet lelijk (ieder voor zich natuurlijk...), ze zijn gelukkig al flink zwart De C-Mark's zijn ook mijn eerste keus als ik voor weinig geld een leuk ampje moest kiezen die ik ook nog eens een eenvoudig maar fraai uiterlijk hebben vind.

                  De palladium's zijn toch de laatste die ik in mijn rack hebben wilt. De American V-Amps zijn gewoon prima, een goede middenweg vind ikzelf. Ik stuur zelf dus mijn JBL SF25's met een T-Amp TA2400 en leveren ZAT hiervoor... Dus voor mijn doel geschikt. Draaien nu een jaar probleemloos mee, leveren flink vermogen en werken (tot nu toe...) gewoon perfect voor dat geld. Maar uiteraard over garantie maar zwijgen, ik denk ook dat dit een van de minpunten is bij deze oem-budget producten. Verder is er nog een minpunt; de behuizing is niet 'je-van-het' en vooral wanneer je de versterker los meeneemt garandeer ik niet of dit heel lang goed gaat eerlijk gezegt..

                  MAARGOED, Wie doet dat nou? In case en je bent van dat probleem af. Clip limiters missen ze wel, in mijn geval geen probleem, maar iemand zonder (vrij prijzige) limiter kan dit misschien je speakers kosten. Soft-Start hebben ze ook, wel was er een kleine fout op de print. Stel je zou van je Speakon pin +2 en -2 gebruiken dan had je kortsluiting, dit was bij de "oudere" T-Amps het geval.. Een kleine simpele correctie en het probleem was weg.. In mijn geval ook niet belangrijk, aangezien ik slechts met 2-Aderige kabels werk (ja, jouwne Michael

                  Ik was even aan het twijfelen om een Boost te nemen voor de bassen, maar toch besluit ik te gaan voor een T-Amp of C-Mark in dit geval.. Voorlopig voor mijn doeleinden is dit setje prima en gaat als het moet ook behoorlijk hard

                  De door jou genoemde Xenio Sound lijkt me overigens ook leuk om "te proberen"... Zeker voor dat geld! Zal eens even nadenken en mijn beslissing nemen... Echter, waar krijg je ze? Krijg slechts een paar links naar Ebay (vanzelfsprekend..)

                  Edie
                  Mit freundliche grube,

                  Edie

                  Comment

                  • Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

                    #54
                    Als ik jou was zou ik me een A.A. V-4000+ of V-5000+ nemen voor de bassen. Geloof me voor dat geld in jouw geval de beste keus. De versterkers zijn betrouwbaar, zit heel goede service en garantie op + leveren goed wat vermogen en hebben een dempings factor van 400:1 (daadwerkelijk) wat niet gigantisch veel is maar het is iets wat veel budget brakken nog niet eens halen (+ de A.A. hebben een wat ruimere voeding). Hoe hoger de dempingsfactor, hoe beter het klinkt op het laag. Een t.amp of boost op de toppen zal de amp ook een stuk beter afgaan. Echter op bassen is het al een heel ander verhaal. JBL SF-25 zijn een 450-500 wattjes bij 4 ohm. De TA-2400 is 2x1200W/4ohm. Dat betekent dat je behoorlijk wat headroom hebt en je de toppen voldoende sap geeft. Ga je er 900-1000 wat topjes op gooien dan denk ik dat je die clip ledjes veeeeeel vaker gaat zien. Dat wou ik je ook duidelijk maken. Gaan we de amps op de bassen zetten dan gaan die eindtrappen nog harder moeten puffen en aan de hand van het vermogen van je bassen zal deze eindtrap dat goed of slecht doen. Ik denk als je bassen zwaarder dan 800W/4ohm zijn dan gaat de TA-2400 het zwaar moeilijk krijgen. Ik heb er tijdelijk twee AD SPectra 18.2 2x18" basjes van 700W/4ohm op gehad maar dat ging toch erg moeilijk hoor. (praten we wel over de boost PX-1600).

                    Comment

                    • Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

                      #55
                      Hoi Michael,

                      Ik heb idd de TA2400 op de JBL SF25's deze zijn 500 Watt continu. Ik kap ze af op 65 hz (lekker laag voor een top, soms handig dubbel 15") en geef ze flink op de kl*ten T-Amp net onder de clip, dus ze krijgen rustig wel een wattje of 1000 neem/denk ik zo..

                      Ze hebben Kapton spreekspoelen, klinkt allemaal gewoon prima (niks oversturen) en gaat nu al een jaar zo mee.. Dit doe ik eigenlijk alleen met carnaval (buiten) enzo, op veel feestjes hoeft het niet zó hard.

                      Goed, de bassen... Ik heb 2 W-Bin's met erin de SM-115K (500 Watt RMS) en daar mag/kan wel een flink beestje aanhangen.. Met carnaval had ik vorig jaar de Palladium 1600, deze mocht eigenlijk wel sterker..

                      Alles op 8 ohm uiteraard, dus misschien 2 Dap Palladium 1200/1600's in brug ? Of is dat teveel van het goeie...

                      Dan heb ik nog een vraag; je kent carnaval wel.. Zo hard mogelijk, kan het kwaad voor de bass/geluid dat ik de W-Bin's ook een flink stuk mid mee laat nemen?
                      Mit freundliche grube,

                      Edie

                      Comment

                      • Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

                        #56
                        Over w-bins kun je beter bij andere forummers zijn die weten er de fijna puntjes van. Voor zover ik me herinner werkt de W-bin het beste tussen 50-60 tot 190-200 HZ Niet echt mega laag maar kan wel naar boven wat doorlopen. Als de W-bins 500 wattjes bij 8 ohm zijn zou ik mits geprocessed een 800-1000 watjes achter smijten. Zoiets als de V-5000+ dus, een T.amp Ta-2400 lijkt me daar toch echt niet het juiste mannetje voor laat staan een boost px-2400.

                        Comment

                        • Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

                          #57
                          Ahh... Bedankt, of dan opzoek gaan naar een leuke 2dehands versterker.. Ik welleens de Boost PX-2400 op craaft dubbel 15" bassen gehad, ging vrij goed maar toch best regelmatig 'clippen' op de muziek, terwijl de Craafts duidelijk nog wel een pak meer hebben konden... Ik heb de Boost niet naast een T-Amp gehad dus weet niet tussen beide hoe ze presteren.

                          Als de speakers nu 4 ohm waren, was zo'n T-Ampje wellicht zat op geweest
                          Mit freundliche grube,

                          Edie

                          Comment

                          • stenkate
                            • May 2005
                            • 3

                            #58
                            citaat:Geplaatst door Michael

                            citaat:kijk eens naar de omnitronic p serie. Al wat langer op de markt maar door de recente prijskeldering zeker een goed alternatief op de boost px omdat deze amps wel soft start + clip limiters hebben.
                            Wil je meer betrouwbare en degelijkere eindtrappen dan pak je een omnitronic P amp. Ik heb die rotbakken al zeker drie jaar gehad en ook hier nooit problemen gehad maar ik moet zeggen dat een P serie amp minder snel gaat clippen dan de clip gekke Boost PX.

                            (...)
                            Mag ik vrij kiezen uit dit bovengenoemde rijtje dan kies ik voor de Omnitronic P-2000 omdat deze in mijn ogen een stuk betrouwbaarder is.

                            Ik vind nog steeds wil je echt goed beginnen en je hebt geen geld koop je een behringer eurolive setje en wat europower amps erbij.
                            Beste Michael,

                            Zoals hierboven te lezen valt vind jij de omnitronic p serie voor het geld leuke versterkers. Behalve dat je ervaren hebt dat ze betrouwbaar zijn, weet jij misschien of ze technisch ook goed in elkaar zitten? Ik heb daar geen verstand van en ik zoek een versterker voor op mijn zelfbouw eminence topjes. Naast de omnitronic p-1500 heb ik ook een boost (waar veel over geschreven is) en een behringer ep-2500 op het oog. Als ik mij niet vergis heb jij deze laatste versterker ook in beweer: kan jij mij vertellen hoe deze het ten opzichte van de omnitronic doet? Alvast bedankt.

                            MVG,

                            Stephan ten Kate

                            Comment

                            • delight
                              • Nov 2005
                              • 10

                              #59
                              heb ff nieuw topic aangemaakt voort xdelight
                              gerard

                              and the party continues

                              Comment

                              • Dr. Edie
                                • May 2003
                                • 671

                                #60
                                Even schopje..

                                Boost PX versterkers worden "niet meer gemaakt" echter nu onder een nieuw naampje Namelijk KoolSound VX..

                                Inwendig denk ik gelijk aan de palladiums & t-amps, echter een andere opbouw (koelblokken tegen mekaar).

                                Ik heb nu een KoolSound VX2500 (in feite de Boost PX2400) besteld, welke door TCMC zal worden bekeken en gefotograffeerd.. Reactie's tegenover een t-amp TA2400 zal ik posten..

                                Toch eens kijken welke naar mijn mening, op de zelfde speakers, zelfde opgegeven wattage's én zelfde afspeelapparatuur beter presteert..

                                T-amps gaan nu in brug, elk op een Punisher, KoolSound komt op de JBL SF25's..

                                KoolSound;
                                2 x 1200 Watt @ 4 ohms
                                1 x 2500 Watt @ 8 ohm (brug)
                                Prijs; 299 Euro inc. b.t.w.
                                Last edited by Dr. Edie; 06-01-06, 23:09.
                                Mit freundliche grube,

                                Edie

                                Comment

                                Working...