Boost versterkers. meningen en feiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

    #16
    @peternotemans: nee dat zie je inderdaad niet verkeerd lijkt mij een totaal andere amp dan die op de bovenste foto staat.
    Ronny zei: goedkopere klonen van de T.amps. Maar over de T.amps heb ik toch wel relatief goede berichten gelezen.Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze boost ampjes ook goed zouden zijn.
    Mocht er iemand met een heel erg groot geldoverschot zitten hier op dit forum wil diegene hem dan even kopen en testenIs kijken wat er uitkomt.
    oleole ik heb EV :)

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #17
      citaat:Maar over de T.amps heb ik toch wel relatief goede berichten gelezen.
      De t-amps doen hun werk wonderbaarlijk goed voor het geld dat ze kosten. collega van ons gebruikt ze regelmatig en is er zeker over te spreken.

      mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • mbottens
        • Feb 2004
        • 743

        #18
        waar zijn die prijzen nou gevonden dan?
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #19
          Beste Allewmaal.
          Even voor de duidelijkheid:Het forum is geen medium om tot de goedkoopste prijs te komen, het is een discussieforum van gebruikers...

          Het forum is dus een prima medium om je gebruikerservaringen van een product (zeg een versterker) met anderen te delen of deze ervaringen te bevragen.
          Waarom we geen prijsvergelijksite zijn? discussie is eerder gevoerd en het belangrijkste argument: je bent er nooit langer dan een weekje actueel mee, en het onderwerp staat er tot in de eeuwigheid van dagen,


          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • mbottens
            • Feb 2004
            • 743

            #20
            We zijn nu een beetje doorgedraaid over de T-amps maar zijn er al mensen die ervaring hebben met het Boost spul waar het allemaal over begon in dit onderwerp.
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

            Comment

            • inter-company
              • Sep 2003
              • 15

              #21
              Ik heb hem nog niet in de handen gehad maar wat ik er van zie komt ook deze uit dezelfde fabriek.
              als je de foto vergroot zie je dezelfde tekst als op de tamp Daarnaast zijn de versterker blokken gelijk qua opbouw, alleen tegen elkaar geplaatst met 1 fan (wat zeker voldoende is ).
              De foto`s zijn verschillend, van boven gezien is de behuizing 100% identiek als de TAmp, de foto van voren gezien is ??????.
              Ik denk zelf dat er de komende tijd nog veel meer amps komen uit dezelfde fabriek, misschien een ander jasje.
              Welke eindtorren zijn hier gebruikt?

              Comment

              • musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

                #22
                citaat:Geplaatst door mbottens



                Hadden jullie deze al gezien? hier staat het inwendige van de versterker gegeven, mij lijkt de voeding een beetje te klein maar toch viel het me niet zo heel erg tegen om eerlijk te zijn.

                Waar zijn bovenstaande prijzen trouwens gevonden en weet iemand de nederlandse importeur of een winkelier die dit verkoopt.

                En het vermogen zal 2 x 1200 watt continue moeten zijn en 2 x 2400 watt maximaal. Naar mijn idee worden er al tijden geen versterkers meer gemaakt met een piekvermogen 2 x zo groot als het RMS vermogen, dit door het rendement en de kwaliteit van de versterkers om constant dus RMS bijna net zo veel te leveren als op piek. Ik vind dit een beetje vreemd, of het is mega ouderwets maar dan heb je qua componenten weer te veel nodig en klopt de prijs al helemaal niet.

                Reacties?
                Voeding lijkt me i.d.d. erg klein voor het aangegeven (max) vermogen. Ga je volgens mij nooit redden.

                Om een voorbeeld te noemen, de AD-2404 (Audience Delight, 1200WRMS / 4 Ohm 2kanalen of 600 WRMS / 4 Ohm 4 kanalen) heft een voeding van bijna 26 kilo !!! (en bijna 8x zo groot als de voeding in de betreffende foto van originele poster).

                Je mag dan ook verwachten dat betreffende versterker geen peak reserves heeft bij ca. 65% van max vermogen.

                Greetzzz... [;)]

                John


                Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #23
                  moah, er zitten een aantal flinke elco's in , zo te zien. voordat deze leeggezogen zijn heb je een beste piek tov je rms-vermogen.

                  Comment

                  • Koszmo
                    • Nov 2002
                    • 185

                    #24
                    Zijn er al mensen met gebruikservaringen met Boost??

                    In Nederland worden die amps verkocht in een bepaalde webshop(s)

                    Gegroet,

                    Lars
                    Profiel - Mailtje

                    Comment

                    • TUM
                      • Apr 2004
                      • 28

                      #25
                      Hallo Mensen,

                      Ik heb laatst de boost px-2400 gekocht,
                      Heb hem nu 1 keer gestest, ik vind hem er goed uitzien (ook van binnen) haalt denk ik niet het aangegeven vermogen maar geeft wel veel vermogen. kortom tot nu toe tevreden over boost
                      (als dit verandert laat ik het zeer snel weten)

                      (aansluiting e.d zijn ook zeer goed)
                      Groeten TuM
                      Music is my life... Without Music there is no life...

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #26
                        kep een tijdje geleden een praatje gehad met iemand die bij de importeur werkt en die is erg onder de indruk van het merk (voor die prijs uiteraard)...

                        Ik ga deze vakantie ook eens de uitdaging aan en koop een PX-1600... Ervaringen plaats ik dan ook wel!

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #27
                          iemand die bij de importeur werkt is Altijd onder de indruk van zijn materiaal.......

                          Comment

                          • TUM
                            • Apr 2004
                            • 28

                            #28
                            Hallo,

                            Ik weet niet of iemand dit nog leest maar ik heb een boost xp 2400.
                            vandaag heb ik hem goed gestest op 2 x 1000 wat boxen.
                            ik heb ook een a.d van 2 x 350 watt aangesloten op dezelfde boxen
                            beide geven ongeveer dezelfde hoeveelheid power (gaan even hard).
                            dus de 2 x1200 watt rms kan je echt wel vergeten doe alle gegeven wattages :2 en dan komen de wattage's veel meer in de buurt.

                            Koeling, protects, en aansluitingen zijn perfect van de boost px 2400
                            ik las eerder dat er problemen zouden zijn met de koeling maar ik vind dat de behoorlijke ventilator goed zijn werk doet.

                            met vriendelijke groet,
                            Wouter
                            Music is my life... Without Music there is no life...

                            Comment

                            • jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

                              #29
                              citaat:Geplaatst door **************
                              iemand die bij de importeur werkt is Altijd onder de indruk van zijn materiaal.......
                              Het was geen promotiepraatje, maar gewoon gemeend. Ook over andere producten die ze importeren geeft ie eerlijk zijn mening, ook als het slecht is.

                              Comment

                              • Daan Hoffmans
                                • Aug 2000
                                • 1225

                                #30
                                citaat:Het was geen promotiepraatje, maar gewoon gemeend. Ook over andere producten die ze importeren geeft ie eerlijk zijn mening, ook als het slecht is.
                                En sommige mensen blijven daar in trappen...
                                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                                Comment

                                Working...