Boost versterkers. meningen en feiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #31
    Ik heb diverse mensen net zo gemakkelijk zien switchen van Merk als van Baan, en , vooral , bij hun nieuwe baas hun oude merk in de grond zien trappen...Ik geloof alleen mezelf nog als het er op aan komt.

    Comment

    • bertuss
      • Jan 2002
      • 816

      #32
      zow , nu iemand al iets verder, behalve TUM.

      want dat is natuurlijk geen mooi vergelijkings materiaal.

      Comment

      • Michael
        • Nov 2002
        • 643

        #33
        Zo het is lang geleden maar ik denk dat ik ook maar weer eens wat post.

        Wegens finaciele probleempjes was ik genoodzaakt om afgelopen week een aantal boost px-2400 en een aantal boost px-1600 eindtrappen aan te schaffen voor carnaval. Mijn plan is om twee px-2400 eindtrappen te gebruiken voor twee Ad-32 SB bassen. Ik ga dan elke woofer apart aansturen was mijn bedoeling. Ik hoop een beetje dat het goedkomt maar wat ik zover heb kunnen merken uit mijn tijdelijke testjes is niet verkeerd. Ik heb een Ad impuls 1200 naast een boost px-1600 gelegd en dan een AD spectra 10.3 op de ene eindtrap en een AD spectra 10.3 op de andere eindtrap. Resultaat de boost klinkt even goed gaat wel wat sneller clippen maar geeft ook hoorbaar meer vermogen. Ik zal sowieso eens na carnaval wat fotoojes plaatsen van de setjes en de amps maar zover ik heb kunnen merken drammen die eindtapjes best goed door. en ach voor die prijs kun je ze niet laten liggen . Als er een kapot gaat koop je gewoon een nieuwe of doe het zoals mij: Ik heb er zes nodig en ik koop er acht komt het altijd goed .

        By the way. Wat verwacht je van een versterker van 350 euro dat hij een ram bux en consorten eruit stamt? Zo'n versterkers koop je alleen als je geen geld hebt en graag voor een dubeeltje op de eerste rij wilt zitten zoals ik nu eventjes .

        PS.: Dempingsfactor van de boostjes volgens de fabricant 400-500 maar of dat ook waar is betwijfel ik toch een beetje (veel[]).



        succes met de carnaval allemaal

        Comment

        • geluidswetenschapper
          • Jan 2005
          • 6

          #34
          Inderdaad als je het zo bekijkt kan het ook, ik heb een hele lading XLS602 eintrappen van crown gekocht. Na de carnaval hebben ze hun geld opgebracht en kunnen ze erweer uit.

          Comment

          • binarizer
            • Oct 2004
            • 15

            #35
            We hebben inmiddels al een tijd twee stuks van die goedkope 'kan-niet-voor-dat-geld' Boost PX-2400 in gebruik. We gebruiken ze geregeld vol uitgestuurd (limiter 0,2dB onder clipping LED), en dat gedurende langere tijd (house- en teknofeestjes van 12-14 uur(!)) en tot nu toe gaat alles betrouwbaar.
            Bovendien is de klank dynamisch en krachtig en de sound van ons complete setje doet zeker niet onder voor veel duurdere systemen (sommigen op dit forum hebben dat al op 1 van onze feestjes mogen ervaren

            De versterkers trekken bij diepe basweergave overigens wel relatief veel stroom uit het net, maar met een goede stroomvoorziening valt de spanningsval wel mee.

            Op korte termijn bestellen we er zeker een derde PX-2400 bij!

            Comment

            • peter39
              • Sep 2003
              • 12

              #36
              Als je een Crest ca9 openmaakt zie je behalve de enorme hoeveelheid torren die Crest meer gebruikt, geen verschil in opbouw,m.a.w. Crest gebruikt ook dezelfde kast met een ander front.Ik heb overigens de ca 9 gesloopt(helaas)omdat de versterker enorm veel problemen gaf met de connectors en hij na diverse aanpassingen ; zelfs draden om de connectors te overbruggen.Tijdens een gig heeft ie volledig de geest gegeven(wel mooie rook, maar het stonk behoorlijk.De kast is nu in gebruik als analoge voeding voor een Soundtracs .

              citaat:Geplaatst door speakerfreak



              niet het zelfde als de P serie en Tamps,

              BTW, dap P2000 bevalt me tot nu toe oke

              Comment

              • mbottens
                • Feb 2004
                • 743

                #37
                @Michael,

                citaat:Ik zal sowieso eens na carnaval wat fotoojes plaatsen van de setjes en de amps maar zover ik heb kunnen merken drammen die eindtapjes best goed door
                Heb je al tijd gehad om hier op terug te komen? Ik ben wel benieuwd.

                Is er voor dit merk ook een importeur en/of winkelier in Nederland?

                Dezelfde vraag heb ik eigenlijk voor de T-Amp.

                En hoe is deze vergeleken met de T-Amp?

                Groeten
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                Comment

                • mark_b
                  • Feb 2005
                  • 75

                  #38
                  Hoeveel van die knaken merken zullen er nog bijkomen. Maar ik denk wel dat er een heleboel mensen zijn die er blij mee zijn. Want vaak is de prijs-kwaliteit verhouding wel goed. Voor beginnende drive in shows enzo is het natuurlijk perfect. Als ik zie hoeveel beginnende mannetjes hier tevreden weggaan met Omnitronic apparatuur. En die komen na een paar jaar vaak terug voor zwaarder spul. Prachtig toch. Lang leven China!!!!
                  speaker re-cone-er

                  Comment

                  • Lochte BaS
                    • Feb 2005
                    • 5

                    #39
                    Binarizer : ik ben benieuwd hoe je boost versterkers klinken, ik wil er eigenlijk ook 2 aanschaffen voor 4 15' SA glijbanen met RCF 15s800's. Aangezien ik in de zelfde 'branche' [teKno] werkzaam ben zou t wel relaxed zijn als ik n keer bij n feestje van jullie kan komen luisteren..
                    Groeten, uw lawaaiige buur

                    Comment

                    • Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

                      #40
                      Als ik klaar ben met mijn zaken zal ik deze week nog wat foto's plaatsen. Ik heb de versterkers getest en het resultaat is een beetje in de gelijke lijn met iedereen. Een boost px doet niet onder aan een dap palladium echter een t.amp lijkt mij toch beter gebouwd. Waarom? De t.amp gaat minder snel clippen dan een boost px die echt heeeeel erg snel gaat clippen. Echter moet ik erbij zeggen dat ze behoorlijk wat vermogen produceren echter op termijn moet je ze wel wat verder terugdraaien. Cunclusie: Deze versterker lijkt mij een must have voor de amateur maar de semi prof of iedereen die echt wat verwacht van de amp kan ze beter niet kopen. Je staat gewoon de hele avond met de knoppen te draaien als je er niet een fatsoenlijk loudspeaker management systeem opzet. Wat mij interessanter lijkt is de opvolger van deze versterker welke uitgerust is met dezelfde toshiba onderdelen als een behringer europower. Prijs is net ietsjes hoger dan de px serie. Dat is dan de boost of bst enz... sx serie.

                      Comment

                      • binarizer
                        • Oct 2004
                        • 15

                        #41
                        citaat:Geplaatst door Lochte BaS

                        zou t wel relaxed zijn als ik n keer bij n feestje van jullie kan komen luisteren..
                        Feestje 15 april; zie uw prive postbusje

                        Comment

                        • Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

                          #42
                          Hoi Michael,

                          Had je nog foto's van de Boost?

                          Zelf heb ik gewerkt met zowel de Boost PX2400, de T-Amp TA2400 (ook in eigen bezit) en de Palladium 1600. De T-Amp is innerlijk gelijk aan de Dap Palladium 2000, alleen heeft de T-Amp een softstart.

                          Ik kon weinig vinden, ook 'clippen' deed de Boost vrijwel niet op een avond wanneer wij een muziekband uitversterken moesten. Over de T-Amp ben ik DIK tevreden overigens, krijg hem amper de clip in (hangen JBL SF25's aan, elk 4 ohm). Ik schaf me eens een Boost XP2400 aan om te kijken hoeveel die daadwerkelijk levert.. De T-Amp levert 2 x 1125 Watt op 4 ohm, ik geloof bij 1% vervorming (das dus niets..). De Dap Palladium 1600 2 x 900 Watt op 4 ohm bij 1% vervorming (vandaar dat de waardes iets lager uitvallen dan de fabrikant opgeeft..). De Palladium 2000 heeft hetzelfde aantal transistor's als de T-Amp TA2400, en een evengrote voedingsspanning (ofwel: versterkers zijn indentiek..). Voor het geld ben ik iig dubbel en dik tevreden, het enige minpunt aan de T-Amp is de behuizing: deze is best fragiel (maar in een stevige flightcase is dit probleem meteen opgelost...). De Dap's zitten iets steviger in mekaar, de Boost had ik ook niets over te klagen (kan niet wachten om hem in handen te hebben...).

                          Edie
                          Mit freundliche grube,

                          Edie

                          Comment

                          • bertuss
                            • Jan 2002
                            • 816

                            #43
                            ik wil er binnekort 1 aanschaffen. niet de zwaarste, maar de 1600 lijkt mij voldoende.

                            zijn er nog meer emsne in de tussentijd bij gekomen met ervaringen?

                            of iemand die hem graag tweedehands wil aanbieden?

                            Comment

                            • Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

                              #44
                              Beter laat dan nooit. Hier twee foto's van een Boost Px rackje bestaande uit: 2x Boost PX-2400 en 1x Boost PX-1600. De foto's zijn gemaakt tijdens een hockeyfeest. Ik heb ze ondertussen weer verkocht. Reden is omdat er nu weer leukere versterkers op de markt zijn gekomen en de boost ampjes zijn nou ook weer niet zo goed om ze voor grote concert systeempjes te gebruiken dus gaan ze dan maar weg. Ik blijf bij de stelling voor het geld een hele leuke amp maar goed zoken in Europa levert leuke en interessante alternatieven op.

                              http://www.drive-in-show.be/foto's%20fora/boost%20px%20amprack.JPG

                              http://www.drive-in-show.be/foto's%20fora/boost%20px%20amprack%202.JPG

                              Mijn AD impuls versterkers klinken niet beter dan een boost maar deze blijven op termijn wel hun vermogen geven terwijl de boostjes verder op de avond toch echt zwaar gaan clippen en daarom teruggedraaid moeten worden. Zet ik een Heerlijke AD-2402 naast een Boost PX-2400 tja dan is de keus wel heel erg snel gemaakt[].
                              Het is wel geen eerlijke vergelijking want voor de prijs van een 2402 krijg je bijna 8-10 boost px-2400 amps.

                              Comment

                              • Dr. Edie
                                • May 2003
                                • 671

                                #45
                                Mooie foto's Michael, ikzelf ben ook nog dik tevreden over mijn T-Amp TA2400.. Met deze heb ik overigens niet het probleem dat ze op het eind niet voldoende vermogen leveren kunnen, ik moet ook zeggen; hij word amper tot niet warm (en dan net onder clip...).

                                Ik was even aan het twijfelen om voor de subs ook een Boost te gaan halen, maar word toch een tweede TA2400 OF een C-Mark nogwat (idem). Palladium's vind ik persoonlijk lelijk uiterlijk..

                                Wel heb ik ervoor een LEM DX24 en Behringer Ultramizer Pro.. En dit gaat nu al ruim een jaar goed, op de JBL SF25's... Voor het geld dus dik tevreden.

                                Ook even 2 foto'tje snel geschoten



                                Bedoeling is dus dat er nu snel een tweede t-amp bijkomt..
                                Mit freundliche grube,

                                Edie

                                Comment

                                Working...